Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 10:32   #101
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Opnieuw wordt u niet geremd door enige feitelijke kennis. Hiroshima en Nagasaki zijn beiden bloeiende en dicht bevolkte steden.
Waar nog steeds grote delen van een generatie (leeftijd onze babyboomgeneratie) mismaakt en gehandicapt rondloopt als gevolg van de straling.

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 23 augustus 2006 om 10:32.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:32   #102
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
En dan zaten we nu in het midden van Europa met een radio-actief gebied en duizenden gehandicapten door de nawerkingen van de radioactieve straling. Eén Tsjernobil was al meer dan voldoende dank u.
Dan zat Duistland met een Hiroshima en een Nagasaki, maar de rest van Europa zou miljoenen meer mensen tellen.
Oud 23 augustus 2006, 10:33   #103
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Maar gekken bezitten toch al atoomwapens.. Kun je me 1 goed gemotiveerde reden geven waarom ik me veilig moet voelen dat de VSA, China, Israël, India, VK, Pakistan, Rusland, Frankrijk, Zuid-Amerika (wie nog??) atoomwapens bezitten en me opeens 100% onveilig moet gaan voelen omdat Iran "zgn" ook zo'n wapens aan het ontwikkelen is?
Omdat dat geen moslimlanden zijn? Op Pakistan na, dan. En dat is dus al wel een probleem.
Waar India , als puntje bij paaltje komt, hopelijk korte metten mee maakt.
Oud 23 augustus 2006, 10:34   #104
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dan zat Duistland met een Hiroshima en een Nagasaki, maar de rest van Europa zou miljoenen meer mensen tellen.
U bent duidelijk een fervent voorstander van overbevolking (opgelet, dit is een cynische opmerking, ga niet vertellen dat ik de dood van miljoenen mensen goedkeur in het licht van de overbevolking)
Oud 23 augustus 2006, 10:35   #105
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Daarmee weerlegt u dus uw eigen stelling dat de inzet van kernwapens het ergste is dat de wereld kan overkomen. Er zijn blijkbaar nog erger dingen. Dat meen ik ook.

Dat kernwapens de wereld zouden vernietigen is een fabeltje. U denkt veel te demagogisch.
Begrijpend lezen steevast gebrost in de lagere school?
Oud 23 augustus 2006, 10:37   #106
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen steevast gebrost in de lagere school?
Zegt de persoon die blijkbaar niet kan begrijpen wat hij zelf schrijft.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:37   #107
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Omdat er voor vrouwen een kledingcode geldt?
Beetje serieus blijven aub hé.
U noemt dat een 'kledingcode'.
Beetje serieus blijven aub hé.
Oud 23 augustus 2006, 10:37   #108
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Waar nog steeds grote delen van een generatie (leeftijd onze babyboomgeneratie) mismaakt en gehandicapt rondloopt als gevolg van de straling.
De manier waarop u gewoon uit uw nek kletst over zaken waar u niets van af weet is eigenlijk wel best hilarisch.
Oud 23 augustus 2006, 10:39   #109
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent duidelijk een fervent voorstander van overbevolking (opgelet, dit is een cynische opmerking, ga niet vertellen dat ik de dood van miljoenen mensen goedkeur in het licht van de overbevolking)
Ik neem aan dat je mijn argument dus goed hebt begrepen en er niets tegen te zeggen hebt.
Oud 23 augustus 2006, 10:41   #110
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De manier waarop u gewoon uit uw nek kletst over zaken waar u niets van af weet is eigenlijk wel best hilarisch.
Weerleg het feit dat er significant meer gehandicapten zijn geboren in de nasleep van Hiroshima en Nagasaki en ik geloof u blindelings. Of is de invloed van radioactieve straling ook een uitvinding van linkse pacifisten en valt het allemaal nog wel mee.
Oud 23 augustus 2006, 10:44   #111
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
En stel dat niet de geallieerden maar Duitsland als eerste de atoomtechnologie tot wapen hadden gesmeed?

Het is mijn mening dat de inzet van bepaalde wapens nu eenmaal nooit te rechtvaardigen is omdat ze onschuldige slachtoffers maken of perverse gevolgen hebben. Ik denk dan aan kernwapens, clusterbommen, landmijnen en ABC-wapens.
Oud 23 augustus 2006, 10:46   #112
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
En stel dat niet de geallieerden maar Duitsland als eerste de atoomtechnologie tot wapen hadden gesmeed?

Het is mijn mening dat de inzet van bepaalde wapens nu eenmaal nooit te rechtvaardigen is omdat ze onschuldige slachtoffers maken of perverse gevolgen hebben. Ik denk dan aan kernwapens, clusterbommen, landmijnen en ABC-wapens.
U verkiest dat miljoenen mensen omkomen op "gewone wijze" boven een beperkt aantal doden door "kernwapens". Mooie moraliteit.
Oud 23 augustus 2006, 10:47   #113
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nee, mensen zoals jij, die oplossingen enkel denken te bereiken met geweld, zijn het ergste wat de wereld kan overkomen. Want dat is ook percies wat de VS/Israël op dit moment aan het doen is, en lap, er is weer een nieuwe toevloed van terorristen. Logisch, want geweld lokt alleen maar meer geweld uit.
Dat lijkt alleszins niet het geval te zijn in Algerije.
Waar de gia zo een paar honderdduizend slachtoffers op haar conto kan schrijven. Het Algerijnse regime heeft ze nochtans er onder gekregen.
Ook in Egypte zijn de moslimterroristen onder bedwang.
Waar komt het idee vandaan dat je geen terroristen kan/mag liquideren?
Het helpt.

Laatst gewijzigd door stab : 23 augustus 2006 om 10:59.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:47   #114
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zijn de geallieerden die de wapens hadden, niet Duitsland, en het zijn wij die ze nu hebben, niet Iran.
Oud 23 augustus 2006, 10:53   #115
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U verkiest dat miljoenen mensen omkomen op "gewone wijze" boven een beperkt aantal doden door "kernwapens". Mooie moraliteit.
Ik verkies dat er nooit mensen zouden moeten omkomen omwille van het ego/het geloof/de veroveringsdrang/de selectieve verontwaardiging/... van een beperkt groepje mensen die steeds buiten schot blijven.

Trouwens, als u dan toch geen graten ziet in het bezit van kernwapens dan is het een beetje hypocriet dat een staat die actief oorlog voert in Afghanistan en Irak er wel zou mogen hebben en een andere staat die momenteel niet in staat van oorlog verkeert niet.
Oud 23 augustus 2006, 11:06   #116
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Weerleg het feit dat er significant meer gehandicapten zijn geboren in de nasleep van Hiroshima en Nagasaki en ik geloof u blindelings. Of is de invloed van radioactieve straling ook een uitvinding van linkse pacifisten en valt het allemaal nog wel mee.
De in Japan gevestigde Radiation Effects Research Foundation, die speciaal werd opgericht om de gevolgen op de lange-termijngezondheid van blootgestelde personen te onderzoeken, stelt onomwonden vast dat er geen genetische afwijkingen vast te stellen zijn bij de nakomelingen van de overlevenden. Er is wel een licht verhoogd risico op allerlei ziekten bij ongeboren kinderen die blootgesteld werden aan straling (een zeer beperkte groep).
De overgrote meerderheid van de mensen die blootgesteld werden aan de atoombombardemendenten leefde en/of leeft overigens tot een rustige oude dag. Het extra-aantal kankers dat aan de atoombombardementen te weiten is is volgens de cijfers van de RERF vrij beperkt (enkele duizenden op meer dan een kwart miljoen bestraalde overlevenden).

Niemand betwist dat een atoombom veel slachtoffers maakt. Maar het is volstrekt onnodig om daar allerlei fabeltjes bij te verzinnen. Oorlog is nu éénmaal verschrikkelijk. Maar het is intellectueel en moreel verwerpelijk om het voortzetten van een bloedige oorlog met miljoenen slachtoffers te verkiezen boven een sneller en brutaler einde.
Oud 23 augustus 2006, 11:08   #117
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik verkies dat er nooit mensen zouden moeten omkomen omwille van het ego/het geloof/de veroveringsdrang/de selectieve verontwaardiging/... van een beperkt groepje mensen die steeds buiten schot blijven.
Hiermee illustreert u uw intellectuele oneerlijkheid. U wenst uw kop in het zand te steken en te doen alsof men in een perfecte wereld leeft. In augustus 1945 was de keuze tussen het inzetten van de atoomwapens of het laten verderduren van de oorlog met miljoenen doden.
Oud 23 augustus 2006, 11:09   #118
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Trouwens, als u dan toch geen graten ziet in het bezit van kernwapens dan is het een beetje hypocriet dat een staat die actief oorlog voert in Afghanistan en Irak er wel zou mogen hebben en een andere staat die momenteel niet in staat van oorlog verkeert niet.
Ik kan het ook niet helpen dat u er geen graten in ziet dat de regering van Iran als officieel beleid het uitroeien van een volledige natie heeft.
Oud 23 augustus 2006, 11:10   #119
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Waar komt het idee vandaan dat je geen terroristen kan/mag liquideren?
Het helpt.
Inderdaad.
Oud 23 augustus 2006, 12:09   #120
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik kan het ook niet helpen dat u er geen graten in ziet dat de regering van Iran als officieel beleid het uitroeien van een volledige natie heeft.
Voorlopig heeft Iran sinds de oorlog met Irak nog geen soevereine staat aangevallen. De VS reeds meerdere malen. Ik zou een agressor minder betrouwen met kernwapens dan een staat die nog moet bewijzen dat ze daadwerkelijk tot actie durft overgaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be