Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2006, 17:22   #481
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Israël heeft de wapenstilstand op een groffe wijze geschonden.
Ik zal mijn bericht nog eens herhalen.

.
Dus Hezbollah kan volgens uw interpretatie gerust nieuwe wapens aanschaffen en herbewapenen?
Oud 21 augustus 2006, 18:46   #482
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Dus Hezbollah kan volgens uw interpretatie gerust nieuwe wapens aanschaffen en herbewapenen?
Ik zei gewoon: "Israël heeft de wapenstilstand op een groffe wijze geschonden". Je moet er niks verder achter zoeken, Garfield.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 23:43   #483
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Mr Morkhoven, een klein vraagje tussendoor. Wanneer start u met de vredesacties voor Darfoer?
Ik heb zo'n vermoeden dat u daar NOOIT antwoord zult op krijgen
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 23:55   #484
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Verkoop uw simplistische redeneringen aan een ander kraam.
Nu geloof je zelfs de cijfers van de UNRWA niet meer omdat ze niet in je antisemitische kraam passen. Misschien ga je je kaas dan alleen maar bij Dolfje en denkgenoten halen?
Oud 22 augustus 2006, 07:06   #485
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Nu geloof je zelfs de cijfers van de UNRWA niet meer omdat ze niet in je antisemitische kraam passen. Misschien ga je je kaas dan alleen maar bij Dolfje en denkgenoten halen?
Over Dolfje gesproken...

Je kon je blijkbaar goed weervinden in de uitspraken van Hans Magnus Enzensberger die zei dat het "In geval van Hitler nog om een lokale, nationale zaak ging en dat de ambities van de nazi's dus beperkt waren".

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 augustus 2006 om 07:07.
Oud 22 augustus 2006, 10:36   #486
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Het is niet gezegd of Israël werkelijk vrede wil in het Midden-Oosten.

Nadat Israël de wapenstilstand schond door een raid uit te voeren op Oost-Libanon, hebben minstens 10 Israëlische tanks en gevechtsvoertuigen, met steun van helikopters, een aanval ingezet op het oosten van Gaza Stad.
Oud 22 augustus 2006, 10:43   #487
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet gezegd of Israël werkelijk vrede wil in het Midden-Oosten.
Hmmm. Dus er zijn geen verdragen gesloten met bijvoorbeeld Egypte en Jordanië?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 11:01   #488
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hmmm. Dus er zijn geen verdragen gesloten met bijvoorbeeld Egypte en Jordanië?
Israël sloot inderdaad verdragen met Egypte en Jordanië maar dat gebeurde al enkele jaren geleden, dacht ik.

Vandaag stel ik vast dat Israël Palestina en Libanon is binnengevallen en zich bijvoorbeeld niet stoorde aan de wapenstilstand door een raid op Oost-Libanon uit voeren.

Ook de aanval op Gaza-stad is niet bepaald een goede manier om een nieuw vredesproces op te starten in het Midden-Oosten. Of dacht je van wel ?
Oud 22 augustus 2006, 15:32   #489
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Over Dolfje gesproken...

Je kon je blijkbaar goed weervinden in de uitspraken van Hans Magnus Enzensberger die zei dat het "In geval van Hitler nog om een lokale, nationale zaak ging en dat de ambities van de nazi's dus beperkt waren".
Kom hier nu OOK niet af met woorden in mijn "mond" te zetten die ik nooit gebruikt heb. Enzensberger zegt me niets! Maar jij bent wel zeer goed op de hoogte van nazi's en zelfs een voorvechter van de oostfronters en ss'ers; dus je mag je nazi gedachtes voor jezelf houden!
Oud 22 augustus 2006, 15:33   #490
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Europa wil gelukkig niet alleen maar wat oorlog stoken zoals de Regering Bush overal doet en stuurt tussen 6000 en 8000 militairen naar Libanon. Italië neemt daar circa eenderde van voor zijn rekening. „Andere Europese landen zoals Spanje, Nederland en België zorgen voor de rest”, aldus de Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken, Massimo D'Alema.

D'Alema waarschuwde wel dat Italië geen troepen stuurt, als Israël blijft schieten. Hij drong erop aan dat Israël het staakt-het-vuren respecteert. In de voorbije nacht schoten Israëlische militairen in Libanon nog eens drie leden van de Zuid-Libanese Hezbollah dood.

Hezbollah houdt zich aan het bestand, ofschoon de Israëli's sinds het staakt-het-vuren ruim een week geleden inging, al twaalf leden van de verzetsbeweging hebben gedood en nog steeds Libanees grondgebied bezet houden.

Libanon van zijn kant heeft Nederland vandaag gevraagd of het mogelijk is een maritieme bijdrage te leveren voor de VN-vredesmissie in het zuiden van Libanon. De Nederlandse marine zou daar onder meer illegale wapenleveranties moeten bestrijden.

De Nederlandse Minister van Buitenlandse Zaken Bot die Libanon bezoekt, zal het verzoek bij zijn terugkomst eerst bespreken met zijn collega van Defensie Henk Kamp.

Israël houdt de Libanese havens nog altijd geblokkeerd.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 augustus 2006 om 15:35.
Oud 22 augustus 2006, 15:38   #491
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom hier nu OOK niet af met woorden in mijn "mond" te zetten die ik nooit gebruikt heb. Enzensberger zegt me niets! Maar jij bent wel zeer goed op de hoogte van nazi's en zelfs een voorvechter van de oostfronters en ss'ers; dus je mag je nazi gedachtes voor jezelf houden!
Je hebt een slecht geheugen, Sodoirt.

Bezoek http://forum.politics.be/showthread.php?t=53751 en lees je bericht.
Oud 22 augustus 2006, 15:40   #492
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Israël sloot inderdaad verdragen met Egypte en Jordanië maar dat gebeurde al enkele jaren geleden, dacht ik.
Ja.
Is dus precies wat ik bedoel.
Sindsdien enige vorm van agressie bemerkt vanuit Israël t.o.v. deze twee landen?

Kunt u dan uw opmerking 'of Israël werkelijk vrede wil in het midden-oosten' nader toelichten?
Oud 22 augustus 2006, 15:44   #493
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt een slecht geheugen, Sodoirt.

Bezoek http://forum.politics.be/showthread.php?t=53751 en lees je bericht.
Ik zit ook niet permanent op dit forum te bespieden wie wat schrijft. IK ben daarvoor niet betaald door de Hesbollah!

Maar als je dan iets schrijft haal dan de volledige tekst aan en niet weeral het kleine deeltje dat maar tot inleiding diende.

Hier eens opnieuw zodat iedereen je manipulaties beter ziet en de echt belangrijke zin in die tekst even in rood gezet... of hebt u liever een andere kleur?

Islamisten gaan verder dan Hitler

Ja, maar in dat geval [van Hitler] ging het nog om een lokale, nationale zaak. Vreselijk genoeg, maar vergeleken met de universele islamistische agenda waren de ambities van de nazi's beperkt: zij vonden niet dat de 'ongelovigen' geëlimineerd moesten worden, dat ze Amerika, Rusland en China van de kaart moesten vegen omdat de mensen daar geen nazi's waren. Hitler had zijn obsessieve kanten - zijn jodenpolitiek was compleet irrationele waanzin - maar er speelde ook een rationeel aspect mee. De idiote oproep om Lebensraum was toch nog een spookachtig overblijfsel van een politiek project: de heropbouw van Duitsland, het verleggen van de grenzen. De doelstelling om wereldwijd komaf te maken met iedereen die niet in Allah gelooft heeft niets meer met politiek te maken. Hitler kwam helemaal aan het eind voor de dag met de idee het Duitse volk op te offeren: de islamistische terroristen komen al helemaal aan het begin van hun kruistocht met dat soort politiek aanzetten.

Hans Magnus Enzensberger, geïnterviewd door Mark Schaevers in Humo van 18 juli 2006

Oud 22 augustus 2006, 15:48   #494
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.
Is dus precies wat ik bedoel.
Sindsdien enige vorm van agressie bemerkt vanuit Israël t.o.v. deze twee landen?

Kunt u dan uw opmerking 'of Israël werkelijk vrede wil in het midden-oosten' nader toelichten?
Ik stel vast dat Israël Palestina en Libanon is binnengevallen en de wapenstilstand die amper een week oud is al verschillende malen heeft geschonden door ondermeer een raid op Oost-Libanon uit voeren.

Ook de recente aanval op Gaza-stad is niet bepaald een goede manier om een nieuw vredesproces op te starten in het Midden-Oosten. Of dacht je van wel ?

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 augustus 2006 om 15:48.
Oud 22 augustus 2006, 15:53   #495
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zit ook niet permanent op dit forum te bespieden wie wat schrijft. IK ben daarvoor niet betaald door de Hesbollah!

Maar als je dan iets schrijft haal dan de volledige tekst aan en niet weeral het kleine deeltje dat maar tot inleiding diende.

Hier eens opnieuw zodat iedereen je manipulaties beter ziet en de echt belangrijke zin in die tekst even in rood gezet... of hebt u liever een andere kleur?

Islamisten gaan verder dan Hitler

Ja, maar in dat geval [van Hitler] ging het nog om een lokale, nationale zaak. Vreselijk genoeg, maar vergeleken met de universele islamistische agenda waren de ambities van de nazi's beperkt: zij vonden niet dat de 'ongelovigen' geëlimineerd moesten worden, dat ze Amerika, Rusland en China van de kaart moesten vegen omdat de mensen daar geen nazi's waren. Hitler had zijn obsessieve kanten - zijn jodenpolitiek was compleet irrationele waanzin - maar er speelde ook een rationeel aspect mee. De idiote oproep om Lebensraum was toch nog een spookachtig overblijfsel van een politiek project: de heropbouw van Duitsland, het verleggen van de grenzen. De doelstelling om wereldwijd komaf te maken met iedereen die niet in Allah gelooft heeft niets meer met politiek te maken. Hitler kwam helemaal aan het eind voor de dag met de idee het Duitse volk op te offeren: de islamistische terroristen komen al helemaal aan het begin van hun kruistocht met dat soort politiek aanzetten.

Hans Magnus Enzensberger, geïnterviewd door Mark Schaevers in Humo van 18 juli 2006

Inderdaad dat is de volledige tekst waarnaar ik verwees. Zoals je kan zien heb je Hans Magnus Enzensberger wel degelijk geciteerd.

Vindt je die opmerkingen over Hitler en de nazi's OK ?
Oud 22 augustus 2006, 16:00   #496
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat Israël Palestina en Libanon is binnengevallen en de wapenstilstand die amper een week oud is al verschillende malen heeft geschonden door ondermeer een raid op Oost-Libanon uit voeren.
Welk Palestina? Dat is juist één van de problemen.
Oud 22 augustus 2006, 16:05   #497
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk Palestina? Dat is juist één van de problemen.
Die vraag stel ik mij ook alhoewel jij waarschijnlijk iets anders bedoelt dan ik.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 augustus 2006 om 16:07.
Oud 22 augustus 2006, 16:18   #498
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Die vraag stel ik mij ook alhoewel jij waarschijnlijk iets anders bedoelt dan ik.
Ik bedoel beide betekenissen van de vraag. Maar in dit geval:
Alle landen in de regio hebben landje-pik gedaan in het mandaat-gebied Palestina. Wie zegt nu wat bij wie hoort?
Is Westbank arabisch-palestijns, joods-palestijns, staat Israël, Jordanië, staat Israël?
Is Gaza arabisch-palestijns, joods-palestijns, staat Israël, Egypte, staat Israël?
Heeft Syrië alle gebieden die oorspronkelijk bedoeld waren als joods-palestijnse staat al teruggegeven of zijn ze heroverd? Was dat voor of na 1948, 1967 0f 1973?
Oud 23 augustus 2006, 00:57   #499
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bedoel beide betekenissen van de vraag. Maar in dit geval:
Alle landen in de regio hebben landje-pik gedaan in het mandaat-gebied Palestina. Wie zegt nu wat bij wie hoort?
Is Westbank arabisch-palestijns, joods-palestijns, staat Israël, Jordanië, staat Israël?
Is Gaza arabisch-palestijns, joods-palestijns, staat Israël, Egypte, staat Israël?
Heeft Syrië alle gebieden die oorspronkelijk bedoeld waren als joods-palestijnse staat al teruggegeven of zijn ze heroverd? Was dat voor of na 1948, 1967 0f 1973?
Om te beginnen moet Israël de Palestijnse regering erkennen die door het Palestijnse volk op een democratische manier verkozen werd. Het kan niet dat Palestijnse ministers en parlementsleden in Israëlische gevangenissen worden opgesloten. Geen enkel land heeft het recht om dit te doen.

De Palestijnse gevangenen in Israël moeten terug naar huis kunnen keren.

De VN-resoluties moeten door Israël gerespecteerd worden. Er werden wel een paar kolonies ontruimd en het gebied werd aan de Palestijnen teruggegeven maar -indien ik goed geïnformeerd ben- zou het om veel meer kolonies gaan.

Israël moet stoppen met willekeurige militaire acties op Palestijns grondgebied uit te voeren en de Palestijnse infrastructuur en huizen tot puin te schieten. De recente aanval op Gaza-stad is daar een voorbeeld van.

Er zijn tientallen zaken waarover moet onderhandeld en die moeten geregeld worden. De ingewikkelde discussie over welk grondgebied het nu precies gaat, is slechts één van de problemen.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 23 augustus 2006 om 00:58.
Oud 23 augustus 2006, 17:49   #500
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Het is al jaren terug door Israëlische geschiedkundigen aangetoond dat slecht een zéér kleine minderheid van de Palestijnse bevolking vertrokken is als gevolg van die Arabische oproepen.....
Wat aantoont dat niet alle Palestijnen gevolg gegeven hebben aan de oproep van de mohammedaanse leiders om Israël te ontruimen zodat hun legers eventjes de joden in zee konden drijven, waarna de Palestijnen alle joodse bezittingen zouden krijgen.

Wat ik nooit heb kunnen achterhalen is hoeveel van de 500.000 die dan wel vertrokken zijn dat op vrijwillige basis gedaan hebben en hoeveel er manu militari door het Israëlische leger over de grens gezet zijn, terwijl zij toch niets anders te doen hadden.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be