![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat er veel stemgerechtigde allochtonen en vreemdelingen nodig zullen zijn om het tij te doen keren voor de rode en groene broeders. Het is de linkse rakkers en hun machtsgeile partijtjes, de dwerg Spirit op kop, nog niet opgevallen, maar de Vlamingen vinden het VB allang niet meer zo extreem. Al het gezweet en gesleur van een Eric Feremans ten spijt. Integendeel, zijn bijdragen hier zijn een symptoom van de ziekte van links. Wars van alle realiteitszin, geen feeling met de werkelijkheid, geen affiniteit met de bevolking. Veel vingerwijzen, loze kreten en belachelijke horrorscenario's. Helaas voor de muti -en interkullers als een Feremans is het schrikbeeld van een VN-interventie (alsjeblieft zeg) absoluut allang geen partij meer voor het schrikbeeld van een demografische islamitische tijdbom met alle rampzalige gevolgen vandien. (Probeer maar eens iets positiefs te zien in welke islamitische staat dan ook, dan weet je meteen waarom het Belang al van veel zal mogen verdacht worden om nog uit de gratie te vallen.) Maar ze zien het niet, ze willen niet...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zeg je nu dus, geef je het écht toe, dat moslims dus niet beschaafd zijn? En er is nog een verschil tussen zelfkritiek en zelfkastijding. Ik heb hier al ettelijke discussies gevoerd over de kruistochten, maar geen onnozele linkse kwiet die het over zijn lippen krijgt om toe te geven dat de kruistochten geen oorzaak, maar een gevolg waren, m.a.w. dat er iets aan vooraf ging! Maar bazel gerust verder naast de kwestie...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 6 september 2006 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Alle, zo was het toch toen ik vroeger eens gekeken heb op die site, ruim half jaar geleden. Vroeger in mijn klas waren er ook bepaalde situaties in mijn klas met medestudenten tegen een leerkracht. Ik herken sommige van die verhalen op die site uit vroegere ervaringen. Ik heb op de middelbare school nooit mijn politieke voorkeur laten merken (dat is ook niet nodig naar mijn mening, school is school, en politiek kon me op school worst wezen), maar anderen van mijn klas kwamen soms voor hun rechtse/linkse mening uit en aan sommige leerkrachten kon je uitmaken dat dit hen niet aanstond en ze hierin probeerden op in te praten, soms tot het opdringende toe. Zeker wanneer een les over een actueel thema ging. Leerkrachten hebben echter wel ook recht op een mening, maar in de klas moet er een sfeer zijn zodanig dat iedereen zijn zegje kan zeggen zonder angst voor repressie acties ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
*moddercampagnes en persoonlijke aanvallen lanceren *de man en niet de bal spelen in discussies *niet hoeven te argumenteren, one-liners zijn al lang voldoende *rond de pot mogen draaien *ergens tegen zijn zonder alternatieven te bieden *zondebokken zoeken *vragen ontwijken of beantwoorden met wedervragen *... Oef, moeten wij ons niet meer moe maken met het zoeken van structurele oplossingen voor maatschappelijke problemen. Ik zie het al helemaal zitten.
![]() |
![]() |
#127 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Schavuit : 6 september 2006 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zie je het echt niet? moddercampagnes: het Belang zit onder een laag van drie kilometer op de man spelen: geen politicus wordt op dit forum zoveel afgebeeld als roofdier, als clown of wat dan ook als Dewinter. Een actief politicus als een Feremans spant hier zelfs de kroon. niet hoeven te argumenteren, one-liners zijn genoeg: Bah, Degucht en zijn mestkevers indachtig... rond de pot draaien: deze regering doet niks anders, of het nou om Erdal, ontsnapte gevangenen, stookoliefacturen of integratie gaat ergens tegen zijn zonder alternatieven te bieden: ze zijn tegen integratie, bieden geen alternatief, en laten de vreemdelingenproblematiek maar wildgroeien zondebokken zoeken: maar het is toch altijd het Belang? Hoger percentage moorden, met een mes bewerkte Slovaak, de schietpartij in Antwerpen, het tram-incident van Demoor. Of zoals Feremans het fijntjes uitdrukte: Het Belang zorgt er nu ook al voor dat er mensen dood vallen van haat. Als een zwarte in elkaar wordt getimmerd door een Turk onder het uiten van racistische kreten hoor je niks... Wat wil je, ze kunnen moeilijk toegeven dat de theorie niet klopt. Vragen ontwijken of antwoorden met wedervragen: kom nou, heb je deze regering al één vraag oprecht zien beantwoorden? Vastklampen aan de macht en errond draaien, dat is alles wat ze kunnen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zeep is op verschillende plaatsen en op verschillende momenten in de geschiedenis uitgevonden. Op www.Arabieren.be staat dus ook: "De Arabieren slaagden erin de medische kennis van de Griekse, Aziatische en Perzische tradities te cumuleren." "De Arabische hammaam nam de traditie van de Romeinse thermen terug op. Men kon er zich laten kappen, maquilleren, masseren, epileren, parfumeren, haar laten kleuren, ... en uiteraard zich wassen." Jouw Romeinse termen komen dus zeker ook aan bod. Op Wikipedia vind je bij de geschiedenis van zeep: Geschiedenis " De eerste bewijzen voor het gebruik van zeep is bijna vijfduizend jaar oud en stamt uit Babylon. Een cilinder van klei uit 2800 v. Chr. bleek een zeepachtige substantie te bevatten, en ook werd een Babylonisch kleitablet van 2200 v. Chr. gevonden waar een zeepformule op staat beschreven. Ook de Oude Egyptenaren gebruikten regelmatig zeep, waarbij de oliën van zowel dierlijke als plantaardige afkomst waren. Romeinse plattelandsvrouwen zouden de reinigende werking van zeep bij toeval ontdekt hebben. De klei van de oevers van de rivier de Tiber bleek te helpen bij het schoonmaken van hun was, doordat het vermengd was met dierlijk vet en as. Dit was afkomstig van de tempel van de berg Sapo, een naam die in veel talen terugkomt in het woord voor zeep. Zeep werd tot de Tweede Wereldoorlog veel als schoonmaakmiddel gebruikt, maar gedurende de tweede helft van de twintigste eeuw is zeep bijna geheel verdrongen door synthetische detergenten zoals natriumdodecylsulfaat (ook wel natrium laureth sulfaat genoemd). " Terecht merk je op dat de Kelten (of waren het de Galliërs) niet vermeld worden. En dat is dus onvolledig. Maar bovenstaande bronnen beweren niet dat ze volledig zijn. Bij Wikipedia staat het zelfs vrij om zelf aan te vullen. Vast staat dat ook de Kelten en de Galliërs zeep konden maken uit het samenvoegen van vetten en alkalische zouten. Uit de curus van ANW, uitgeverij Scala: "Zeep en schoonmaken: met zand en klei, zeep komt van de Galliërs, op basis van talg, uitgezweet of gesmolten dierlijk vet. Ook gebruikten ze zeep op harsbasis. Soda was eerst om haren te bleken. Bleek ook vetverwijderend te zijn daardoor kwam het bij het zand en zeep. " Het procedé vinden we terug op de website van http://zeep.vanderleden.com/index.php "In het verleden werd dit gedaan door het vet van varkens te mengen met een oplossing die verkregen was door water door houtas te laten druppelen." De Arabieren kenden het procede en verbeterden het. Ze zetten een handel op in allerlei kosmetica. Ook hun medische kennis en kunde verbeterde erdoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Dacht ik dus ook, maar ik had wat meer tijd nodig om te antwoorden. Zou hij het écht niet zien?
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() Kennis transporteren, dat moet zowat het enige zijn wat ze gedaan hebben, en dan nog in hun gouden eeuw. De islamitische traditie smoort verder elke innovatie en zelfontplooiing in de kiem. Ze veroverden Perzië en de Indus-vallei, en van het moment dat deze zich islamiseerden was het gedaan met de kennis. Het waren geen Arabieren die Griekse werken vertaalden, het waren Oostromeinen. Waar ze ook de plak zwaaiden waren het enkel de veroverden die nog iets bijbrachten aan de islamitische beschaving, tot ook zij islamiseerden. Islamieten veroveren, transporteren, en vervallen, tot ze weer kunnen veroveren. Story of their life, en, ten spijts alle praatjes, de enige historische werkelijkheid...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 6 september 2006 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hun denkwijze wordt treffend geïllustreerd door een paria die het op dit forum in zijn avatar bestaat om de paus te tonen terwijl deze de koran kust, met als onderschrift: "Pope John kissing te holy qu'rain", gevolgd door een triomfantelijke link naar de bekering van 135 Amerikanen tot de islam. Op het filmpje is te zien dat alle bekeerlingen in de cel zitten. Dat dit eerder een smet dan een lintje op het blazoen is, komt bij bedoeld forumlid niet op. Ik zeg je dat iedereen die gelooft dat de slager Mohammed een man van god was, een vijs tekort heeft. Lekker veralgemeend hé? Doe ermee wat je wil, maar je "van beschaving getuigende " zelfkritiek, zoals vriend Mitgard het zo prachtig aangaf, vertroebelt je zin voor realiteit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 6 september 2006 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Schepen
|
![]() Veel van de Arabische wetenschappen zijn verloren gegaan na de veroveringstochten van Napoleon, die Egypte wou inlijven. In die tijd was er vanuit de Arabische staten allerminst een bedreiging.
Na Napoleon is de tijd van de kolonisatie losgebarsten en werden Afrika, de Arabische wereld en Zuid-Oost-Azië en Oceanië ingelijfd als kolonies van het Westen. Misschien logisch dat vanuit die hoek ooit weerspannigheid optreed? Nochtans: Afrika is te zwak om gewicht in de schaal te leggen op wereldniveau. Azië is een continent van extremen. En de Arabieren, die in de tijd van Mohammed de wereldhandel in handen hadden, zien in dat hun olierijkdommen wel eens uitgeput zouden kunnen geraken als ze deze bijna gratis blijven weggeven. Azië kent de meeste groei en heeft het meeste behoefte aan aardolie en aardgas. Azië probeert ook zijn greep op de buurlanden met olie en grondstoffen te verstevigen. Daarover horen wij weinig. Maar de oorlogsuitgaven van de VSA zijn buiten verhouding groot, zodat we die uitgaven terecht als extreem mogen benoemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat noemt men de hedendaagse realiteit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit roept om verheldering!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neem de olie weg en het totale BNP van alle Arabische oliestaten is kleiner dan de omzet van Nokia Finland. En weet je waarom ze liever drijven in hun oliedollars dan er iets nuttigs mee te doen? Omdat hun voorvaders nooit iets anders hebben gedaan dan rooftochten houden. Hun hele cultuur steunt op de ghazwal, de islamitische plundertocht, Mohammeds zoenoffer aan de begerige stammen van het Arabische schiereiland, waar alles schaars was en stelen gewoon was. Ze zijn gek op westerse hebbedingetjes, maar zelf iets uitvinden zullen ze nooit doen. Dat laten ze over aan de westerlingen, en vroeger lieten ze het over aan de hun onderworpen vreemdelingen, tot die ook de zeden en gewoonten van de veroveraars aannamen. Daar heb je je befaamde Arabische wetenschap in een notedop.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 6 september 2006 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu pvda is wel wat te klein om over te spreken, maar wat Groen betreft, daar heeft de VLD zijn gemeentelijke mandatarissen niet afgedreigd, dat ze uit de partij zouden vliegen, als ze het ook maar zouden riskeren ermee te onderhandelen. Als niemand met mij wil praten, dan is dat, alhoewel kinderachtig, zo. Maar als er van bovenuit opgelegd wordt dat niemand met mij mag praten, dan moeten we ons toch wel andere vragen stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zitten alleen maar partijen in de nationale regering die zonder uitzondering kleiner zijn dan het Belang. Stemt idereen die voor SPa stemt dan ook automatisch tegen de VLD? Als de belachelijkheid van de redenering op die manier wordt aangetoond, beginnen ze plots over het CS te praten. Je weet wel, dat Cordon dat volgens opperhoofd Feremans en consoorten zelfs alleen maar meer bestaat in de verbeelding van het Belang zelf. Dan luidt het plots dat als je stemt voor de Spa of een andere partij, je automatisch voor het Cordon en dus tegen het Belang stemt, want deze partijen hebben het CS immers in hun partijstandpunten opgenomen. Hier kun je dus duidelijk twee soorten linsken onderscheiden: zij die als het hen uitkomt het CS als een hersenschim van het Belang beschouwen, en zij die het CS juist opwerpen als om aan te tonen hoe erg de meerderheid der Vlamingen wel niet tegen het Belang gekant is. Deze ferme tegenspraak tussen beide stromingen even buiten beschouwing latend, kun je je dan de vraag stellen hoe het komt dat, peiling na peiling, dan blijkt dat de meerderheid der Vlamingen allang niet meer achter dat CS staat... (het valt op dat hoe meer Feremans hier op dit forum bazelt over het feit dat het CS na de gesprekken met CD&V Nva van Leterme (je weet wel, die democratische man die onlangs nog zei dat iedereen die gesprekken aangaat met het Belang zichzelf buiten zijn partij zet) alleen nog in de hoofden van het Belang bestaat, hoe meer deze theorie aanhang lijkt te krijgen. Ze lijken elkaar er wis en waarachtig elkaar mee te besmetten). Ieder andere partij die in een regering meedoet probeert zoveel mogelijk van zijn standpunten erdoor te drukken tijdens zijn legislatuur, wat al dan niet wordt aanvaard door de andere coalitieleden, maar het Belang mag dit niet. Ze worden voor een deelname even gepolst naar hun standpunten, en dat was het dan. Dat heet dan de opheffing van het CS volgens de nepdemocraten alhier op dit forum. En de geschiedenis toont het keer op keer aan, vroeg of laat worden machtsgeile nepdemocraten ontmaskerd, en gaan ze zwelgend van eigendunk ten onder.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 6 september 2006 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |