Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2006, 18:29   #5941
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Indien jij denkt dat dit de situatie van vandaag de dag is:...dan heb je een probleem met de realiteit.

Of de post van labyrinth racistisch is of niet doet er niet toe. Wat ze schrijft klopt gewoon niet. Het komt wel overeen met bekende clichés en al even bekende grove veralgemeningen.
Allemaal goed en wel, madam.

De realiteit is namelijk zo: Van een jood, die niet meer de traditionele kledij draagt en volledig "up-to-date" is, kan je natuurlijk niet meer zien dat het een jood is.

We hebben er natuurlijk geen zicht op, welk percentage van joden nog "traditioneel" is, want de hoeveelheid "niet traditionelen" kennen we niet, omdat we ze niet kunnen herkennen.

Daardoor verminderen die bekende clichés niet.
En daarom is het, dat de joden waarover Labyrinth en ik het hebben, die joden zijn die nog authentiek zijn. En dan klopt de realiteit, die hij beschrijft, als een bus.
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:51   #5942
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Eens kijken wat de Israëlische regering mij hier te vertellen heeft...

Je uitleg over de 'slechte leefomstandigheden in Gaza' is inderdaad het officiële standpunt van de Israëlische regering.
Dat standpunt is heel éénvoudig: 'Dat er 1,2 miljoen Palestijnen verkommeren, kan ons geen reet schelen. Voor ons mogen ze gerust omkomen. Ze hebben het immers uitsluitend aan hun eigen te danken. De Palestijnse Autoriteit weigert Hamas te elimineren maar voor ons is Hamas een terroristische organisatie. Dat Hamas door de Palestijnse bevolking op een democratische manier werd verkozen en deel uitmaakt van de Palestijnse regering verandert daar niets aan.
Ik beschouw het als een eer dat u me de israëlische regering noemt, dit klopt weliswaar niet met de waarheid.
Dat het lot van de palestijnen me gestolen kan worden is ook niet waar. Je mag me veel noemen, maar noem me aub geen koude egoist. Iedereen die lijdt krijgt zelf sympathie, zelfs de Israëlische regering voelt mee met de palestijnse massa die slachtoffer zijn van de onbekwaamheid en onmenselijkheid van hun leiders ( zowel Hamas als Fatah hebben hier boter op het hoofd).
Laat me me nu effe duidelijk uitdrukken 1 indien Hamas zijn bewuste Israëlpositie verandert 2 indien Hamas zijn eigen bommenleggers en die van de andere organisaties ontmanteld. Dan kan Hamas perfect functioneren als partner voor vrede, deze 2 ptn zijn niet voldaan, dus is er géén vrede. Géén enkel land praat met mensen die hen wil vernietigen.

Citaat:
Zolang Hamas in de Palestijnse regering zetelt, blijven wij de Palestijnse bevolking terroriseren en bombarderen. De Conventies van Genève zijn voor ons niet meer dan een vodje papier en wij wensen geen rekening te houden met de mensenrechten. Wij doen wat we willen en zijn aan niemand verantwoording verschuldigd. De Verenigde Staten steunen ons. Wij handelen enkel uit zelfverdediging.
Israël handelt idd. uit zelfverdediging met de VS als hun bondgenoot al de rest is anti-Israëlische Hezbollah-propaganda.

Citaat:
Hezbollah ontvoerde twee Israëlische soldaten. We hadden dus het recht om de Libanese bevolking een maand lang te terroriseren en te bombarderen. De Libanese regering had Hezbollah maar moeten aanpakken. Wij doen wat we willen. Met mensenrechten of VN-resoluties hoeven wij geen rekening te houden. De Verenigde Staten steunen ons.'
De libanese regering moest volgens afspraken die in 2000 gemaakt werden idd. verhinderen dat Hezbollah het zuiden van Libanon gebruikte als basis voor hun terreuraanvallen op Israël.
Al de rest is weeral populistische onzin vanop Al-Manar.
Oud 9 september 2006, 20:09   #5943
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden, vooral elitaire en rijke Joden, werden waarschijnlijk niet altijd even graag gezien door een dikwijls door armoede, werkloosheid en ziekte geteisterde bevolking. Op welke manier de progroms werden geörganiseerd, weet ik echter onvoldoende.

Nu is het wel zo dat Hitler ondermeer dank zij het kapitaal van rijke Joodse industriëlen aan de macht is gekomen.
Een puur anti-semietisch standpunt.
Oud 9 september 2006, 20:21   #5944
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En je bent nog precies verwonderd? Wist je dat niet al langer van die spamgroep?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 21:30   #5945
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het was eigenlijk geen standpunt, eerder een veronderstelling, voortgaande op een discussie waarin iemand zei dat de Joden 'tot last' waren geweest wat (zoals een andere forumbezoeker ook terecht opmerkte) niet bepaald de juiste manier van uitdrukken is.

Maar, zoals gezegd, heb ik er geen flauw idee van op welke wijze en door wie of waarom de progroms werden geörganiseerd. Ik zou ook niet weten waar het antisemitisme vandaan komt. Vermoedelijk ontstaat het op dezelfde manier als het racisme of de moslimhaat.
Van de geschiedenis van de Jodenvervolging in nazi-Duitsland ben ik beter op de hoogte.

Ik zal dus eens wat opzoekingswerk moeten verrichten.
Hopelijk wordt het me niet kwalijk genomen als ik zeg dat ik bepaalde zaken niet weet.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 9 september 2006 om 21:31.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 21:33   #5946
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
En je bent nog precies verwonderd? Wist je dat niet al langer van die spamgroep?
Het zou mij niet verwonderen dat je zelf een antisemiet bent.
Oud 9 september 2006, 21:40   #5947
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Jozef racistisch . Hij is één van de weinigen hier in deze topic die je daarvan niet kan beschuldigen. Mss eerst eens naar die balk in je eigen oog kijken voor je over de splinter in zijn oog begint.
Je gaat toch niet opnieuw beginnen, hé Garfield ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=123
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=124
Oud 9 september 2006, 21:41   #5948
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volgens mij is deze posting duidelijk in strijd met de antiracisme wetgeving van België.

Paulus.
Dat schrijft dezelfde Paulus die hier enkele posten hoger beweert dat de Joden het Christendom minachten, en dat ze zelden of nooit met een niet-Jood trouwen omdat dat niet aanvaard wordt.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 21:45   #5949
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Men dreigt daar wéldegelijk mee. Men heeft de vernietiging van Israël gezworen bij de hoogste eed. En dat weet je best.

De gevolgen zijn bekend.

Paulus.
En wat heeft men niet alleen gezworen maar ook gedaan toen men Israël uitriep ? Men heeft zich land toegeëigend en aldus de anderen bestolen.
Oud 9 september 2006, 21:50   #5950
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is juist. De Joden wensen zich niet te integreren. En ze hebben gelijk ook. anders bestonden ze niet eens meer.

Anderzijds is het ook juist dat ondanks hun onwil tot integratie, zij nooit enige last betekenden voor de plaatselijke bevolking of de wetten van het land waar zij verbleven.

Paulus.
Waarom moeten Joden niet integreren en Moslims wel ?
Oud 9 september 2006, 21:53   #5951
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat schrijft dezelfde Paulus die hier enkele posten hoger beweert dat de Joden het Christendom minachten, en dat ze zelden of nooit met een niet-Jood trouwen omdat dat niet aanvaard wordt.
Niet te veel mee inzitten. Paulus slaat wel meer zaken uit zijn botten.

Lees mijn berichten misschien nog eens:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5895
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5904
Oud 9 september 2006, 21:56   #5952
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
En jij kiest zoals gewoonlijk de kant van Hezbollah en de terreur.

De leefomstandigheden in Gaza zijn slecht dit komt ondermeer door de onwil of onkunde van de PA om orde op zaken te stellen en zo de terreurbewegingen te ontwapenen en ontmantelen. Zolang dit niet gebeurd sluit Israël de gebieden af en grijpt het zelf in .
de int gemeenschap (de EU en de VS) doen meer dan de arabische broeders om de palestijnen te helpen.

mss moet je de Hamas geschriften eens goed lezen.
Hoe kan de PA ingrijpen als de helft van de parlementsleden in de gevangenis zitten ? Hoe kon Arafat ingrijpen als zijn hoofdkwartier omsingeld was ?
Lijkt me het verhaal van Saddam die moest ontwapenen. Als men geen massavernietiginswapens heeft kan men niet echt ontwapenen.
Als men geen vrijheid heeft kan men ook geen orders geven of uitvoeren.
Oud 9 september 2006, 22:01   #5953
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch is het zo dat het zionisme vooral is ontstaan binnen de meest "geëmancipeerde" delen van de joodse gemeenschap. (Voor je opnieuw met stromansargumenten afkomt, let op de woordjes "vooral" en "binnen de").

Uit Wikipedia (met alle gebruikelijke reserves, maar dit lijkt me te kloppen, je kan het ook verder opzoeken):

(Nota: Haskala is zoiets als Joodse Verlichting.)
Ben je verlicht als je weigert te integreren en een vreemd land wilt gaan veroveren ? Want na 2000 jaar is een land niet meer jouw eigendom.
Oud 9 september 2006, 22:12   #5954
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Waarom dan,

Nergens in zijn post scheldt hij/zij. Nergens haalt hij de bevolking door het slijk, en nergens doet hij neerbuigend of vijanding, laat staan stigmatiserend.
Hij beschrijft gewoon de situatie van vandaag de dag.
En daar is, per definitie, niets verkeerds aan!
Inderdaad en ook de KUL neigt hier naartoe. Is de KUL dan racistisch ?

Vandaag zijn er nog weinig plaatsen waar chassidiem leven. Antwerpen herbergt een van de grootste gemeenschappen ter wereld, naast New York, Jeruzalem en Londen. Slecht een klein percentage van de joden maakt deel uit van de chassidische beweging. Toch betreft het een van de meest invloedrijke stromingen binnen het hedendaagse jodendom. Die joden houden de anderen immers een soort 'religieuze norm' voor. Zelf onderhouden zij weinig relaties met andere joodse stromingen. Ook intern zijn zij verdeeld, niet zozeer ideologisch, dan wel cultureel. Elke tak houdt de cultuur in stand van zijn herkomstgebied. In zekere zin leven de chassidiem van Antwerpen in het Oost-Europa van de 18de eeuw. Dat verklaart voor een belangrijk deel hun typische uiterlijk.

Ik mag dan toch gerust beweren dat de chassidiem niet geëvolueerd zijn met hun tijd in hun denken. Paulus vindt dat fantastisch, ik vind dat eerder spijtig. De KUL zegt duidelijk dat ze leven in het Oost-Europa van de 18de eeuw en dat is dus ver van de hedendaagse Antwerpse realiteit, maw. ze integreren dus heel moeilijk.
Ik zei gewoon dat ze dat vroeger misschien ook wel deden. Dat verrechtvaardigt absoluut niet hun vervolging maar het is misschien wel een deel van de oorzaak.

@ Firestone
Dat lees je best ook eens vooraleer je beweert dat iets niet klopt.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 september 2006 om 22:42.
Oud 9 september 2006, 22:32   #5955
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Firestone
Dat lees je best ook eens vooraleer je beweert dat iets niet klopt.
Zoek het begrip VERALGEMENING eens op.

Zelfs in jouw citaat, dat MIJ overigens niets bijbrengt, staat: "Slecht een klein percentage van de joden maakt deel uit van de chassidische beweging."
En verder: "Zelf onderhouden zij weinig relaties met andere joodse stromingen."

Wat jij zei sloeg nergens op: domme veralgemingen, waarschijnlijk veroorzaakt door een totaal gebrek aan zelfs elementaire kennis over Joden:
Citaat:
Het zal onvriendelijk klinken maar ik baseer mij op ervaringen in eigen land. Na al die eeuwen leeft de Joodse gemeenschap nog steeds erg teruggetrokken volgens strenge religieuze normen en waarden.
Ze zijn vooral actief in de diamantsector en de handel.
Post dit soort debiele veralgemeningen over Marokkanen, en dan zullen we je wel horen protesteren.

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 september 2006 om 22:37.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 22:34   #5956
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, madam.

De realiteit is namelijk zo: Van een jood, die niet meer de traditionele kledij draagt en volledig "up-to-date" is, kan je natuurlijk niet meer zien dat het een jood is.

We hebben er natuurlijk geen zicht op, welk percentage van joden nog "traditioneel" is, want de hoeveelheid "niet traditionelen" kennen we niet, omdat we ze niet kunnen herkennen.

Daardoor verminderen die bekende clichés niet.
En daarom is het, dat de joden waarover Labyrinth en ik het hebben, die joden zijn die nog authentiek zijn. En dan klopt de realiteit, die hij beschrijft, als een bus.
Juist, een deel van hen heeft zich dus wel goed bij ons geïntegreerd en die zien we niet meer.
Oud 9 september 2006, 22:38   #5957
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoek het begrip VERALGEMENING eens op.

Zelfs in jouw citaat, dat MIJ overigens niets bijbrengt, staat: "Slecht een klein percentage van de joden maakt deel uit van de chassidische beweging."
En verder: "Zelf onderhouden zij weinig relaties met andere joodse stromingen."

Wat jij zei sloeg nergens op: domme veralgemingen, waarschijnlijk veroorzaakt door een totaal gebrek aan zelfs elementaire kennis over Joden.
Maar in Antwerpen, in mijn eigen land dus, zijn ze wel in bepaalde wijken sterk aanwezig in het straatbeeld. Dat ze weinig relaties onderhouden met andere joodse gemeenschappen bevestigt alleen dat ze teruggetrokken en in zichzelf gekeerd leven.
Ik spreek over de Joden die ik zie.
Oud 9 september 2006, 22:40   #5958
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist, een deel van hen heeft zich dus wel goed bij ons geïntegreerd en die zien we niet meer.
Daar heb je wel een beetje gelijk in, maar echt niet zien?
In ieder geval hier toch wel: http://www.jinfo.org/Nobel_Prizes.html
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 22:40   #5959
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar in Antwerpen, in mijn eigen land dus, zijn ze wel in bepaalde wijken sterk aanwezig in het straatbeeld. Dat ze weinig relaties onderhouden met andere joodse gemeenschappen bevestigt alleen dat ze teruggetrokken en in zichzelf gekeerd leven.
Ik spreek over de Joden die ik zie.
Laat je vooral niet afleiden door feiten, labyrinth. Vooroordelen zijn veel leuker.
Oud 9 september 2006, 22:43   #5960
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laat je vooral niet afleiden door feiten, labyrinth. Vooroordelen zijn veel leuker.
Welke feiten ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be