![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Dat deze verklaring er gekomen is, bewijst vooral dat gelovigen in alle delen van de wereld met de aangelegenheid verveeld zaten. Het is niet omdat het topje van de kerkelijke hiërarchie wat langzaam reageert, dat dit ook zou gelden voor het dik miljard katholieken op de vijf continenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel op een stille manier (Ge hoort zo weinig van de paus de laatste tijd) Of is het omdat er alleen maar positief nieuws komt uit Rome, en geen negatief schandaleus nieuws waarmee journalisten hun gazetten willen vullen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De paus is een zeer invloedrijke opiniemaker in de Wereld (daarom niet in Vlaanderen, maar kom), vergeet dat niet. Dus is dit signaal enorm belangrijk.
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat paus Benedictus XVI betreft, hij komt inderdaad weinig in de media. Dit heeft volgens mij 2 redenen. Ten eerste doet hij het inderdaad rustig aan, zeker in vergekijking met de vorige paus. Dit omdat een te drukke agenda volgens hem leidt tot "hardheid van het hart, wat schadelijk is voor de geest, het intellect en de deugd”. Ten tweede omdat hij bijna niet spreekt over de katholieke moraal (het standpunt v.d. kerk op het vlak van voorbehoedsmiddelen, homoseksualiteit, ...). En een paus die vooral oproept tot vrede, tegen het uitvoeren van de doodstraf pleit, verzoenende gesprekken aangaat met dissidente katholieken, enz. is voor de media niet erg interessant. U bedoelt de opvolger van Petrus?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Yep, ik mis altijd tussen die twee
![]() ![]() ![]()
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() fout
Laatst gewijzigd door puud : 6 september 2006 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb lang genoeg in Congo - toch officieel een katholiek land - verbleven om te weten dat zelfs veel paters vinden dat het vaticaan de pot op kan. Laat staan de inheemse bevolking. Laatst gewijzigd door puud : 6 september 2006 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Je mag van mij een condoom dragen, mits aan die en die voorwaarden zijn voldaan" Ik zie daar niet direct 'een enorme sprong voorwaarts in de geloofwaardigheid van de RKK' van in. Wat wel een 'enorme sprong voorwaarts' zou zijn, is de volgende stelling : "Ik, paus XXX, hoofd van de RKK, heb niet het recht mij te moeien met het privé sexleven van de katholieken".
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 september 2006 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Ik, paus XXX, hoofd van de RKK, heb niet het recht mij te moeien met het privé sexleven van de niet katholieken". Akkoord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we het nu eens hebben over de feiten: Citaat:
Hoe katholieker, hoe minder HIV-Besmettingen er zijn. Wellicht doordat men rekening houdt met het trouw blijven aan één partner binnen het gezin, wat de hoeksteen is van een katholieke samenleving. Het condoom-thema kunnen de niet-katholieken écht niet meer uitspelen tegenover de katholieken. Het is toegestaan in strijd tegen aids, niet zozeer als voorbehoedsmiddel maar als preventiemiddel tegen HIV-besmetting. (sorry voor de breedte van de grafiek, ik kreeg hem niet smaller)
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 10 september 2006 om 12:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom een opinie maker in de wereld? Omdat mensen opzien naar iemand die verkleed is als Sinterklaas met gekke hoed. Daarom. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 10 september 2006 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met de paus is dat ook zo. Hij staat symbool voor de gemeenschap die al twee millenia een boodschap tracht door te geven. Natuurlijk wordt die boodschap soms wel verdrongen door de soms overdreven aandacht aan 'traditie' en minder aan de kern van het Evangelie; Maar toch blijft de Kerk voor mensen over de hele wereld belangrijk, niet alleen hoe ze zichtbaar aanwezig is in zijn zending van naastenliefde, maar de Kerk is ook belangrijk voor wat ze verkondigt. En ge kunt altijd afkomen: Ja maar, en al die schandalen... De Kerk is ook maar een gemeenschap van mensen, en waar mensen zijn wordt er 'gemenst'. Net daarom is het belangrijk om ons niet te verstarren in de Haar fouten maar in Haar Universele uitstraling van Geloof, Naastenliefde en Hoop.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 10 september 2006 om 12:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je niet. Laatst gewijzigd door puud : 10 september 2006 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Beste Puud, ik viel je niet aan, ik trad je bij. M'n du-uh betekent:Natuurlijk. En de statistieken waren niet speciaal tot jou gericht maar tot iedereen.
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is Simpsoniaans
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zou de discussie wel ten goede komen mocht je ook even vermelden waarom je niet akkoord gaat...
OK, mijn beste Puud, dus volgens jou heeft de leiding van de RKK (of neem voor mijn part één van de andere boekgodsdiensten) wel degelijk het recht om zich te moeien met de bedcapriolen van hun volgelingen. Misschien kun je mij dan even op weg helpen door te vermelden op wat men zich baseert om dat zogenaamd recht legitiem te maken? Doordat je hiermee akkoord gaat, mag ik dan aannemen dat ook jij met afgrijzen de houding van de RKK afkeurt wanneer deze samenspannen met fundamentalistische islamitische landen inzake ethische kwesties op VN-conferenties, en hierdoor indirect ook het leven van niet-gelovigen proberen te beinvloeden?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 september 2006 om 06:47. |
![]() |
![]() |