![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een boeddhist vermijd zelfs elk hoofddeksel en scheert daarbij nog zijn eventuele haarbedekking af, net om zich van elke vorm van een (illusoir) identiteitsgevoel te ontdoen teneinde de eeuwige zijnde identiteit-loosheid in zich te ontwaren, dit even in de marge genomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik kan niet begrijpen dat die jonge meisjes hun toekomst op het spel zetten om hun eigen onderdrukking te helpen bestendigen.
En noem me nu aub niet rechts want dat ben ik in de verste verte niet. Ik heb te doen met die meisjes en ben het volmondig eens met Marx: "Godsdienst is opium voor het volk".
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk zullen ze zich er toch bij moeten neerleggen of een andere school zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gekke is dat die moslims constant zeuren over het feit dat ze "d'r niet bijhoren", "dat ze graag "als Belg onder de Belgen willen beschouwd worden", maar zich tegelijk dermate vestimentair uitdossen, dat ze er eigenlijk zelf alles aan doen om als vreemde eend in de bijt beschouwd te blijven worden. Zouden ze hun auto-segregatie nu nog niet doorhebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een goede voorbereiding trouwens voor hun latere professionele leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Het gelovig uitschot heeft zich niet te moeien met de waarden en normen van een maatschappij die scheiding van kerk en staat voorstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je zegt het zelf, je kan het niet begrijpen. Net zoals je waarschijnlijk niet kan snappen dat iemand dweept met het klooster. En wat is onderdrukking? Overlaatst las ik dat één van de belangrijkste feministes uit de jaren 60 nu de raad geeft aan vrouwen om hun orgasmes te faken en meer onderdanig te zijn aan hun man om tot een gelukkig leven te komen als vrouw. Niks moslim toestanden, niks geloof. Gewoon een tip van een oudere vrouw aan de volgende generatie vrouwen. Misschien is uw kop te zot gemaakt met dat ge pas gelukkig kunt zijn als ge er als ne halve vent bij loopt en volledig gestressd en gejaagd door het leven gaat. Misschieen zou je wel gelukkiger kunnen zijn door meer tijd over de hebben voor uw kind en gezin. Miisschien is uwe man ziijn ego strelen niet teveel moeite gevraagd. Ik ben ne vent en kan dus niet in een vrouw hare kop kijken, maar wat is brainwashen? Dat zeiden de ouders van die feministen ook waarschijnlijk. "Die dolle mina is volledig gebrainwasht door die hippies" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door colargo : 13 september 2006 om 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, vind ik de vestimentaire uitrusting van ultra-orthodoxe joden wel ... komisch. Vooral die idiote krulletjes. En zeggen dat ze hun zwarte extra-lange mantelpakjes dragen om "niet op te vallen". Gelukkig blijft dat verschijnsel beperkt tot een kleine minderheid van joden in een beperkt aantal wijken. De liberale of geseculariseerde jood doet aan die groteske vertoning niet mee en haalt slechts zijn keppeltje bij bijzondere aangelegenheden nog eens boven. Kortom, in merk zo goed als geen joods vestimentair fundamentalisme in het straatbeeld. Wat gothics betreft ... ik ben die nog nooit tegen gekomen.Ik kan dus enkel afgaan op de foto die ik van ééndagsvlieg-gothic HVT in de pers verscheen. Het was de eerste keer dat ik er trouwens over hoorde. Volgens mij komt men in gothic-tenue ook de school niet in. |
|
![]() |
![]() |