Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 22:24   #41
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dus de staat mag wel zeggen welke kleren mogen of moeten gedragen worden? U vergeet dat een groot deel van de samenleving ook behoort tot één of ander geloof... Dus kerk/moskee mag zich niet bemoeien met de staat maar omgekeerd mag wel? Dat zou ik toch wel hypocriet vinden.

In dit geval gaat het echter niet om de staat maar om een school. Dus je kan het argument van "de scheiding tussen staat en kerk" niet gebruiken.
Toch wel : de staat (wij dus) is als het ware hoofdaandeelhouder in die school ; zij financiert ze, levert de leerprogramma's, betaalt het personeel en controleert ze. Normaal dat de staat dan mee de regels bepaalt. En mits de staat (wij dus, de belastingbetalers) nog steeds in de meerderheid voorstander zijn om het seculiere karakter van de staat te respecteren, is het dus niet abnormaal dat het schoolbestuur het seculiere karakter van de staat in 't school wil doorvoeren en wil laten respecteren.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:25   #42
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En diegenen die geen hoofddeksel dragen ... zijn dat dan identiteitslozen?

Bizar, ik draag geen hoofddeksel en heb niet de indruk dat ik mijn identiteit aan de wilgen gehangen heb de laatste keer dat ik mijn zwemmuts uit deed.
Neen die zonder hoofddeksel zijn geen identiteitslozen want die drukken hun identiteit uit met hun haartooi. Enkel degene met witte sokken zijn de identiteitslozen Dus de zondebokken zijn degene met wite sokken! Goed onthouden in't stemhokje. Alle witte sokken zijn criminelen!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:25   #43
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, de wereld is ook niet zwart-wit he.
Volgens de hoofddoekfundi's blijkbaar wel.
Oud 13 september 2006, 22:27   #44
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Neen die zonder hoofddeksel zijn geen identiteitslozen want die drukken hun identiteit uit met hun haartooi. Enkel degene met witte sokken zijn de identiteitslozen Dus de zondebokken zijn degene met wite sokken! Goed onthouden in't stemhokje. Alle witte sokken zijn criminelen!
Trek jouw vieze sokken maar uit zodat je mama ze weer ultra-wit krijgt in de was, Crimibazil.
Oud 13 september 2006, 22:32   #45
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de hoofddoekfundi's blijkbaar wel.
Protesteren is ook een vorm van meningsuiting. En vrijheid van meningsuiting is een basisrecht.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:34   #46
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Oei da's wel heel kortzichtig. Hoofdeskels geven mensen een identiteit. Zo draagt een flik een totaal ander hoofddeskel dan bvb een skater.
Een boeddhist vermijd zelfs elk hoofddeksel en scheert daarbij nog zijn eventuele haarbedekking af, net om zich van elke vorm van een (illusoir) identiteitsgevoel te ontdoen teneinde de eeuwige zijnde identiteit-loosheid in zich te ontwaren, dit even in de marge genomen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:35   #47
Banneling

Standaard

Citaat:
Protesteren is ook een vorm van meningsuiting. En vrijheid van meningsuiting is een basisrecht.
Volledig mee eens !

Hebben ze ook valabele (= rationele) argumenten of heeft het protesteren enkel te maken met opspelende adolescentie-groeihormonen?
Oud 13 september 2006, 22:38   #48
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik kan niet begrijpen dat die jonge meisjes hun toekomst op het spel zetten om hun eigen onderdrukking te helpen bestendigen.
En noem me nu aub niet rechts want dat ben ik in de verste verte niet. Ik heb te doen met die meisjes en ben het volmondig eens met Marx: "Godsdienst is opium voor het volk".
Oud 13 september 2006, 22:42   #49
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens !

Hebben ze ook valabele (= rationele) argumenten of heeft het protesteren enkel te maken met opspelende adolescentie-groeihormonen?
Tja, vroeger mochten ze wel een hoofddoek dragen en nu werd opeens dat schoolreglement, waarschijnlijk onaangekondigd, tijdens de zomervakantie veranderd. Niet echt een leuke 1e-schooldag verrassing voor die meisjes he...

Maar uiteindelijk zullen ze zich er toch bij moeten neerleggen of een andere school zoeken.
Oud 13 september 2006, 22:46   #50
Banneling

Standaard

Citaat:
Daphne Ik kan niet begrijpen dat die jonge meisjes hun toekomst op het spel zetten om hun eigen onderdrukking te helpen bestendigen.
Ik kan het ook niet begrijpen. Hoe kan je nu als vrouw met je religieus bepaalde en (via de hoofddoek) vestimentair geëxterioriseerde halfwaardigheid zo te koop lopen?

Het gekke is dat die moslims constant zeuren over het feit dat ze "d'r niet bijhoren", "dat ze graag "als Belg onder de Belgen willen beschouwd worden", maar zich tegelijk dermate vestimentair uitdossen, dat ze er eigenlijk zelf alles aan doen om als vreemde eend in de bijt beschouwd te blijven worden. Zouden ze hun auto-segregatie nu nog niet doorhebben?
Oud 13 september 2006, 22:49   #51
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, vroeger mochten ze wel een hoofddoek dragen en nu werd opeens dat schoolreglement, waarschijnlijk onaangekondigd, tijdens de zomervakantie veranderd. Niet echt een leuke 1e-schooldag verrassing voor die meisjes he...

Maar uiteindelijk zullen ze zich er toch bij moeten neerleggen of een andere school zoeken.
Tja, de school had het wel wat sneller kunnen aankondigen zodat de dames aan hun nieuwe naaktheid tijdig konden wennen en vaststellen dat de wereld niet vergaat als je hoofddoekloos door het leven gaat.
Een goede voorbereiding trouwens voor hun latere professionele leven.
Oud 13 september 2006, 22:50   #52
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan het ook niet begrijpen. Hoe kan je nu als vrouw met je religieus bepaalde en (via de hoofddoek) vestimentair geëxterioriseerde halfwaardigheid zo te koop lopen?

Het gekke is dat die moslims constant zeuren over het feit dat ze "d'r niet bijhoren", "dat ze graag "als Belg onder de Belgen willen beschouwd worden", maar zich tegelijk dermate vestimentair uitdossen, dat ze er eigenlijk zelf alles aan doen om als vreemde eend in de bijt beschouwd te blijven worden. Zouden ze hun auto-segregatie nu nog niet doorhebben?
Zeg je nu ook hetzelfde over joden, gothics en andere mensen die "opvallende" kleding in de maatschappij dragen?
Oud 13 september 2006, 22:51   #53
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Waarom moet nu een moslim schikken naar zulke ontolerante facsistische gunsten ???
Goed gezegd broeder! Dat ongelovig uitschot heeft geen wetten te stellen in een school die door 80% zusters bezocht wordt.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:56   #54
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Als de school nee zegt is het nee, punt, en daar hebben die tuttebellen zich zonder pardon bij neer te leggen, punt! Wij stellen hier nog altijd de wet en die moet gehoorzaamd worden! Ik moest tien jaar geleden op school ook niet aankomen met een heavy metal t-shirt of een sjaal van één of andere voetbalclub, en als het mij niet aanstond kon ik een andere school zoeken. Daar deed toen ook niemand moeilijk over.
Ik vind dat scholieren op dit vlak gerust enige inspraak mogen hebben. Men moet niet zomaar alle vormen van autoriteit tolereren. Bij ons moest lang haar in een staart worden gebonden en was het verboden een oorbel te dragen. Compleet belachelijk, net als de zoveelste hetze tegen de hoofddoek.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:57   #55
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnenkort is de stad van de Vlaamse broeders en zusters en worden de Vlaeminghen buitengeshot.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:57   #56
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Goed gezegd broeder! Dat ongelovig uitschot heeft geen wetten te stellen in een school die door 80% zusters bezocht wordt.
Het gelovig uitschot heeft zich niet te moeien met de waarden en normen van een maatschappij die scheiding van kerk en staat voorstaat.
Oud 13 september 2006, 22:58   #57
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Ik kan niet begrijpen dat die jonge meisjes hun toekomst op het spel zetten om hun eigen onderdrukking te helpen bestendigen.
En noem me nu aub niet rechts want dat ben ik in de verste verte niet. Ik heb te doen met die meisjes en ben het volmondig eens met Marx: "Godsdienst is opium voor het volk".

Je zegt het zelf, je kan het niet begrijpen. Net zoals je waarschijnlijk niet kan snappen dat iemand dweept met het klooster.

En wat is onderdrukking? Overlaatst las ik dat één van de belangrijkste feministes uit de jaren 60 nu de raad geeft aan vrouwen om hun orgasmes te faken en meer onderdanig te zijn aan hun man om tot een gelukkig leven te komen als vrouw. Niks moslim toestanden, niks geloof. Gewoon een tip van een oudere vrouw aan de volgende generatie vrouwen.

Misschien is uw kop te zot gemaakt met dat ge pas gelukkig kunt zijn als ge er als ne halve vent bij loopt en volledig gestressd en gejaagd door het leven gaat. Misschieen zou je wel gelukkiger kunnen zijn door meer tijd over de hebben voor uw kind en gezin. Miisschien is uwe man ziijn ego strelen niet teveel moeite gevraagd.

Ik ben ne vent en kan dus niet in een vrouw hare kop kijken, maar wat is brainwashen? Dat zeiden de ouders van die feministen ook waarschijnlijk. "Die dolle mina is volledig gebrainwasht door die hippies"
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:59   #58
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

de voddekoppen zijn terug, het gezever kan weer beginnen.

Laatst gewijzigd door colargo : 13 september 2006 om 23:00.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:00   #59
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
alee dan he scheiding tussen samenleving en Goddienst.
En de Goddienst behoort in het westen NIET tot de samenleving.
Dat moet je mij eens uitleggen. Ik sta hier toch wel lichtelijk paf van...

Citaat:
En iedereen mag idd de klerendragen die hij/zij wil zolang hij/zij de wetten van de samenleving respecteert.
Een naturist mag ook niet in zijn/haar blootje op straat en in school rondlopen
In een democratie mag iedereen ook tegen die 'wetten' protesteren, zeker als ze zo arbitrair zijn als deze.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:02   #60
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg je nu ook hetzelfde over joden, gothics en andere mensen die "opvallende" kleding in de maatschappij dragen?
Nee, die dossen zich niet vreemd uit om hun halfwaardigheid te exterioriseren.

Dit gezegd zijnde, vind ik de vestimentaire uitrusting van ultra-orthodoxe joden wel ... komisch. Vooral die idiote krulletjes. En zeggen dat ze hun zwarte extra-lange mantelpakjes dragen om "niet op te vallen".
Gelukkig blijft dat verschijnsel beperkt tot een kleine minderheid van joden in een beperkt aantal wijken. De liberale of geseculariseerde jood doet aan die groteske vertoning niet mee en haalt slechts zijn keppeltje bij bijzondere aangelegenheden nog eens boven.
Kortom, in merk zo goed als geen joods vestimentair fundamentalisme in het straatbeeld.

Wat gothics betreft ... ik ben die nog nooit tegen gekomen.Ik kan dus enkel afgaan op de foto die ik van ééndagsvlieg-gothic HVT in de pers verscheen. Het was de eerste keer dat ik er trouwens over hoorde. Volgens mij komt men in gothic-tenue ook de school niet in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be