![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Citaat:
Eigenlijk vind ik dat het iedereen vrij zou moeten staan om, rekening houdend met veiligheid dus geen mengsels van bijvoorbeeld glycerine met sterke zuren, zijn eigen brandstof te verbouwen en/of te knutselen. Ik denk dat het verboden blijft, om te voorkomen dat mensen met eigen raketjes van de planeet ontsnappen. ![]()
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
en volgens de Belgische wet moet je enkel aan geven als je zelf biodiesel maakt en er mee rijd, want dan moet je daar accijns op betalen. Maar verder krijg je zelfs nog geld van vaderke staat om bio-energieeen te winnen. Dus het is helemaal niet verboden om dat te doen. Je mag zelfs de elektriciteit die je op alternatieve manieren wint op het open net verkopen. net zomin het verboden is je eigen voertuig te bouwen zolang je maar alle wettelijke gepalingen er voor volgt, dan mag je zelf de motor van je voertuig zelf maken. Laatst gewijzigd door Jantje : 17 september 2006 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Burger
Geregistreerd: 16 september 2006
Berichten: 177
|
![]() dat kan je rekken he, er gewoon mee blijven rondrijden en als er brandstofkontrole is heb je een ijzersterk argument:
Hoezo illegaal? Ik moet toch eerst testen of deze nieuwe brandstof veilig genoeg is zeker? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
1) De accijnsagenten kunnen enkel diesel en benzine nakijken, geen gassen. 2) op de grondstoffen van diesel, benzine, ethanol en methonol staan geen accijns, enkel op de raffinerde brandstoffen voor voertuigen op de openbare weg staan die accijns. Dus je hoeft niet eens iets uit te leggen. Je overtreed immers geen enkele wet. 3) er zijn ook nog andere brandstoffen en energiedragers die je kan gebruiken om je auto aan te drijven en ook die zijn niet onderhevig aan de accijns voor geraffinerde brandstoffen voor voertuigen op de openbare weg. Je moet gewoon de wet op die accijns even goed bestuderen en dan zie je er immense openingen in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Als je in Nederland gepakt wordt met alcohol of slaolie in je tank dan ben je nog niet jarig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 17 september 2006
Locatie: Ontario,Canada
Berichten: 55
|
![]() Heb daarnet mijn tank gevuld �* 0.83 Cad$ per liter....héhéhéhé, dat is voor jullie +/- 0.55 eurocent ( 1/3 e van wat het nu in europa kost dacht ik ? )
Wat me opvalt is dat er van de fluctuaties in de olieprijs weinig te merken valt aan de pomp, in europa , tenzij de prijs stijgt. Wie denk je dat juliie bij je pietje heeft ? juist...een overheid die te greedy is en niet liever heeft dan dat de olieprijs boven de US$70 bliijft. Het blijft me verwonderen dat een bevolking , die moord en brand roept en bedrijven platlegt als hun salaris niet met 10%jaarlijks aangroeit of ze geen 18 e X-tra maand uitbetaald krijgen, zo mak als een schaap blijven als de overheid woekerwinsten maakt uit de opbrengsten van tax geld op olie.
__________________
What ? me worry ? Laatst gewijzigd door jjuliusmaximus : 18 september 2006 om 01:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je in België gepakt word met alternatieve brandstoffen in je tank, ben je ook niet jarig. Misschien dat er in het wetboek geen uitdrukkelijk verbod staat op deze praktijk, maar ik ben er gerust in, de rechtzaak gaat niet in de media komen, en verloren worden door de alternative brandstofgebruiker.
Voorbeeldje, Rode mazout is effectief diesel, maar met een kleurstofje. Als je morgen je duur betaalde diesel zelf rood kleurt, gaat de staat geen moeite doen om uit te vogelen welke kleurstof het is, maar ga je leggen als een kieken. Jantje, je rijdt op gas. LPG, ga ik van uit. Stel dat je biogas in je tank kan steken. Dat komt quasie gratis uit stortplaatsen omhoog geborreld. Toch mag je dat niet ongetaxeerd als brandstof voor voertuigen gebruiken. Op de inschrijvingskaart staat dit specifiek vermeld. Stel dat je het gekeurd krijgt- twijfelachtig, probeer maar als particulier een typegoedkeuring te krijgen voor een aardgas of PPO voertuig te krijgen- dan moet je nog steeds een tax betalen berekend aan de hand van de afgelegde kilometers. De enige energiebron die "niet" getaxeerd voor een voertuig gebruikt mag worden is electriciteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Waarom denk jij dat je problemen krijgt als je met iets anders rijd lpg in je gastank. En toelating krijgen voor andere brandstoffen de dan deze die je in een tankstation kan krijgen is geen probleem. En moet enkel de wetgeving in verband met de keuringen er voor volgen. En dat zulke processen worden verloren is onzin. Ook de rechters moeten zich aan de wet houden en kunnen geen dingen bestraffen die niet strafbaar zijn. En je hebt zelfs voertuigen die op perslucht rijden. hoe ga je die takseren. per liter lucht of wat. Laatst gewijzigd door Jantje : 18 september 2006 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik daag je uit. Probeer eens als particulier een goedkeuring te krijgen van de juiste instanties om officieel te mogen rijden op een alternative brandstof. Citaat:
Citaat:
2) tank die maar eens 3) een compressor loopt op electriciteit, of een duurdere op rode mazout. Denk je nu dat er geen tax op electriciteit zit? De staat laat alleen wandelen op blote voeten toe zonder er geld voor te vragen. Laatst gewijzigd door maddox : 18 september 2006 om 08:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 18 september 2006 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als schadevergoeding zal het in elk geval sneller werken dan enig rampenfonds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() En ook dan enige stookoliefactuur. Stel het misschien voor aan Freya.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Tuurlijk moeten ze naar alternatieven; in dit geval in de vorm van kernenergie. Die olievoorraden zijn te waardevol en hebben teveel andere toepassingen om ze zomaar op te stoken (ook al zijn ze een heel goedkope energiebron). Voor kernenergie heb je nog voor ettelijke eeuwen voorraad, waarbij zelfs de huidige consumptie nog flink mag stijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Lol, voorspelbaar zijn ze wel
![]() Citaat:
Maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om gewoonweg alle fossiele voorraden verder de lucht in te blazen; qua afvalstromm is dat natuurlijk zo erg niet eh ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LPG is een mengsel van propaan en butaan. De hoeveelheid methaan-aardgas dus- is miniem. Trouwens, energetisch gezien is aardgas/biogas een natte scheet in vergelijking tot eenzelfde volume LPG. Citaat:
Het enige je nodig hebt is een goeie, duurbetaalde advocaat. Wat je nu betaald, de kennis en ervaring, of het etentje met de rechter of zijn partijgebonden meerderen, da's een andere vraag. Mijn vooringenomen mening over rechters komt uit mijn ene bittere ervaring. Je gratis electriciteit. Heb je dan zoveel zonnepanelen? Of een varkenskwekerij met biogasopvang? Windmolen? Wat het ook mogen wezen, elk van die grapjes vergt en de toelating van stedenbouw en een bult geld om te investeren. Ik krijg de toelatingen niet, want ik woon zonevreemd in erkend waardevol erfgoed. En de bult geld, tja, de bank zal staan springen. Luchtgetankte voertuigen. Ik ben thuis in die technologie, en ben best in staat belangrijke delen zelf te maken. Maar dan heb ik een voertuig met een bereik van +/-100 km, zonder mogelijkheid bij te tanken. En waar waarschijnlijk elke politieagent/douanier gaat van likkebaarden om zijn/haar bonnenboekje vol te pennen. Kwestie van een luchtaangedreven voertuig te kunnen kopen. De Firma MDI belooft al sinds 1998 om hun air car snel op de markt te brengen. We wachten nog steeds. |
||
![]() |
![]() |