![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De gemeentelijke democratie wordt daardoor uitgehold ten voordele van ontransparante structuren. Zie ook de schandalen in Charleroi en elders tot wat zoiets kan leiden. Fundamenteel gezien zijn we in Vlaanderen in hetzelfde bedje ziek. We moeten ervoor zorgen dat de macht in handen blijft van democratisch verkozen bestuurders die verantwoording moeten afleggen aan kiezers. Dat gebeurt het best door de oprichting van stadsgewesten en streekbesturen die min of meer samenvallen met de huidige werkingsgebieden van de intercommunales. Laatst gewijzigd door Thomas Leys : 5 september 2006 om 15:42. Reden: handtekening |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Ook JongCD&V is voor de afschaffing van de provincie:
http://www.jongcdenv.be/nieuws/nieuw...hp?nieuwsID=16 Hiermee zijn 5 van de 7 jongerenpartijen uitdrukkelijk voorstander van de afschaffing van de provincies. Dat voorspelt weinig goeds voor de toekomst van dit bestuursniveau! |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() een postje met een titeltje en een zitpenning zullen dat wel rechttrekken
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben Verhofstadt en Leterme daar al één seconde rekening mee gehouden? In zijn ID-21 tijd pleitte Vincent van Quickenborne zelfs voor de afschaffing van de senaat.....en hij liet zich verkiezen tot ....senator. Bertje ging dood in de senaat, liet zich verkiezen voor Europa en... werd 'Vlaams' minister van cutluur. En weet je wat? Ik voorspel je nu al dat de eerste de beste van die 'jongeren' die pluche aan zijn gat gewaar wordt, de partij waaraan hij dat pluche te danken heeft slaafs zal gehoorzamen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 september 2006 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu ik begin me ook meer en meer het nut af te vragen hoor van de provincies en voor wat dit allemaal nodig is, ik zou niet eens weten wat er de afgelopen 6 jaar hier gebeurd is in mijn provincie (West-Vl) en wat er gedaan geweest is in Brugge dat specifiek en rechstreeks gedoeld was op de inwoners.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() 'k vind de provincies overbodig.. Persoonlijk moet ik nog de eerste tegenkomen die mij kan overtuigen van het nut ervan.
ik ben eerder voorstander van samenwerking tussen de gemeenten... maar waar dus het initiatief van onderuit komt. Eventueel kan men wel nog een tussenniveau laten bestaan (maar dan zeer beperkt), maar dan puur als administratieve ondersteuning. Mocht ik ooit opkomen voor de provincieraad (quod non) 't was onder de slogan: "voor de afschaffing ervan, stem...". |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De provincies zullen dus allicht niet verdwijnen voor de pensioenleeftijd van SS. ![]()
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jullie allemaal jullie provincieraadjes willen afschaffen,awel,doe maar,maar niet de onze.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...s/index.shtml#
Wat vinden jullie van de argumenten van Steve? |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
niets zegt dat men voor een beroep een raad van verkozenen nodig heeft... allez.. 'k duim dat je goede resultaten haalt... van mijn kant hoop ik dat de n-va verkozenen (fingers crossed) dergelijke actie ondersteunen. pff.. 'k weet overigens niet of dat nu zoveel beter is dat men in beroep kan gaan in de 'buurgemeente' of zelfs 'de eigen gemeente' dan in Brussel... PS: jammer: 'k heb het debat gemist... hopelijk is alles goed gegaan.. Laatst gewijzigd door vulpes : 18 september 2006 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens... wat een argument. Alsof we het erg zouden vinden om op de hei te leven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Steve denkt aan zijn portemoneeeeeeeeeeee en zegt dat dat ook goed is voor de meeeeeeensen. afschaffing van provincie bestuur en vervangen door een versterkte bestuurskracht van de gemeenten en nieuwe vormen van regiobesturen is een programmapunt van het Vlaams Belang. Dus niets nieuws onder de zon, Mr. leys ![]()
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie de moeite doet om het lijvige citaat te lezen, begrijpt wat mijn antwoord op de vraag van deheer Leys is.
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 18 september 2006 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |