Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 18 september 2006, 14:49   #21
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De kartelpartner zal het vermoedelijk wel afkeuren, maar inmiddels is het kwaad geschied. Het kan zelfs zo zijn dat de bewuste kandidaat op eigen kosten de affiches heeft laten drukken en verspreiden zonder dat zelfs CD&V er weet van had. Wat er ook van zij, het is een blunder van jewelste. Foei CD&V.
ik heb ook al aan die mogelijkheid gedacht.. niet iedereen legt consequent zijn ontwerpen voor aan de partij/het kartel.
vulpes is offline  
Oud 18 september 2006, 14:50   #22
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Brussel is officiëel tweetalig. Bij mijn weten is in Gent het Nederlands nog steeds de enige officiële taal.
akkoord.. maar consequent kan je het van het VB toch ook niet noemen?
vulpes is offline  
Oud 18 september 2006, 14:52   #23
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Van wat ik weet van de man, is het iemand die nadruk legt op vele Gentenaars van buitenlandse origine die Engels of Frans spreken. Naar t schijnt zou hij mensen via hem willen aansporen inburgeringstrajecten te volgen, ale dat is toch wat ik weet van een vriendin daar in het Gentse

Als het toch gaat over een verdoken facilitist, dan zal ik mij eens gauw aan het werk zetten en zorgen dat de man al zeker op enkele stemmen minder kan rekenen
mjah.. maar is een drietalige verkiezingsfolder daarvoor het meest geschikte medium.. je geeft toch maar een dubbelzinning indruk, vind ik..

het is iets anders indien je meertalige folders inzake inburgeringstrajecten laat verspreiden.
vulpes is offline  
Oud 18 september 2006, 15:02   #24
koenjacobs
Vreemdeling

koenjacobs's schermafbeelding

Standaard

Uit respect voor ons uiterst gastvrije Vlaamse land zou ik verzoeken om dan ook Nederlands te spreken en te hanteren als voertaal.

Laat het Frans en andere vreemde talen maar voor wat ze zijn.

In een gesprek met een buitenlands politicus of leider dat zou plaats vinden hier in Vlaanderen zou ik dan ook spreken in het Nederlands.

Wanneer vb. een Amerikaans president alsmaar Engels spreekt, waarom zouden wij dan geen Nederlands spreken?

SAMEN VLAAMS, SAMEN STERK !!!

VERZILVER UW STEM(RECHT) !!!

LEVE VLAANDEREN
koenjacobs is offline  
Oud 18 september 2006, 15:10   #25
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
mjah.. maar is een drietalige verkiezingsfolder daarvoor het meest geschikte medium.. je geeft toch maar een dubbelzinning indruk, vind ik..

het is iets anders indien je meertalige folders inzake inburgeringstrajecten laat verspreiden.
Ik zal morgen eens mijn licht opsteken bij N-VA Gent, ok?
Oud 18 september 2006, 15:13   #26
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom net van Gent en heb slechts 1 affiche ervan gezien.
Trouwens, het VB voert ook in het Brusselse en errond campagnes in het Frans, maar ja dat zal weer wat anders zijn zeker?

Als je mensen jouw eigen taal wil doen spreken, moet je ze wel eerst in hun taal aanspreken.
Enkel in de 19 gemeentes wordt in Brussel 2-talige campagne gevoerd.
N-va is daar ook niet vies van. Zo organiseerde n-va Brussel ooit eens een campagne in het turks, nederlands en frans voor hun debat over onderwijs.
Oud 18 september 2006, 15:30   #27
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
N-va is daar ook niet vies van. Zo organiseerde n-va Brussel ooit eens een campagne in het turks, nederlands en frans voor hun debat over onderwijs.
Dus wat is het probleem dan als beiden het doen? Altijd eerst voor eigen deur vegen, wat ik eigen niet zozeer tegen u moet zeggen, maar tegen jan hyoens.
Oud 18 september 2006, 15:33   #28
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
In Gent verspreidt een gemeenteraadskandidaat van de kartellijst CD&V-n.va een drietalige propagandafolder (Nederlands, Frans en Engels).
De betrokkene Mulongo Dimoneken-Vaneste laat ook drietalige affiches aanplakken. M.a.w. taalfaciliteiten in de Arteveldestad.
Uit dit alles kan het volgende geconcludeerd worden:
- er bestaat een hemelsbrede afstand tussen de stoere Vlaamse verklaringen van CD&V minister-president Leterme en de dagdagelijkse politiek die door zijn partij gevoerd wordt.
- aan het Vlaams allooi van het ander componentje van het kartel, de nv.a, (de rest-Volksunie) kan gerust getwijfeld worden.
- deze drietalige propaganda past in de multiculturele maatschappijvisie van de betrokken kandidaat en dus van het zogenaamd “Vlaams” kartel CD&V - nv.a.
De CD&V-nva laat hier dus platte electorale motieven primeren boven de verwezenlijkingen van de Vlaamse Beweging.
Zéér mooi initiatief tegen het kortzichtig en intolerant Vlaams-nationalisme !

Ze zit wel in de verkeerde partij.

Ik denk dat ze de B.U.B. nog niet kent.
Hans1 is offline  
Oud 18 september 2006, 15:34   #29
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ja, als het is om stemmen te ronselen, zijn ze er niet vies van, hè, de hypocrieten.
Hans1 is offline  
Oud 18 september 2006, 15:37   #30
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus wat is het probleem dan als beiden het doen? Altijd eerst voor eigen deur vegen, wat ik eigen niet zozeer tegen u moet zeggen, maar tegen jan hyoens.
je gaat dus akkoord dat men meertalige reclame maakt in Vlaanderen?
jan hyoens is offline  
Oud 18 september 2006, 15:49   #31
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht

'k geloof dat het een "hij" is..
vulpes is offline  
Oud 18 september 2006, 17:14   #32
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
je gaat dus akkoord dat men meertalige reclame maakt in Vlaanderen?
Als er een achterliggende reden is zoals ik al opperde, kan het voor mij nog net, maar echt NET. Is die reden er niet, dan vind ik het pertinent niet kunnen, maar ik wil de volledige historie en waarheid erover kennen, dus ga ik mijn licht eens opsteken bij N-VA Gent.
Oud 18 september 2006, 17:38   #33
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht

Quote:
Originally Posted by garfield

Ja, als het is om stemmen te ronselen, zijn ze er niet vies van, hè, de hypocrieten.
IK ben even niet mee... Een 3talige folder in het Nederlandstalig landsgebied is een "zéér mooi initiatief tegen het kortzichtig en intolerant Vlaams-nationalisme", maar een tweetalige of zelfs 3talige campagne in het tweetalige Brussel is hypocriet? Ooit gehoord van het woord "consequent"?
En wat zijn de eentalige Franse campagnes van de Franstalige partijen in het tweetalige Brussel dan?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 18 september 2006, 18:53   #34
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenjacobs Bekijk bericht
Uit respect voor ons uiterst gastvrije Vlaamse land zou ik verzoeken om dan ook Nederlands te spreken en te hanteren als voertaal.

Laat het Frans en andere vreemde talen maar voor wat ze zijn.

In een gesprek met een buitenlands politicus of leider dat zou plaats vinden hier in Vlaanderen zou ik dan ook spreken in het Nederlands.

Wanneer vb. een Amerikaans president alsmaar Engels spreekt, waarom zouden wij dan geen Nederlands spreken?

SAMEN VLAAMS, SAMEN STERK !!!

VERZILVER UW STEM(RECHT) !!!

LEVE VLAANDEREN
Heel erg lollig...

Nederlands is niet wat je noemt een wereldtaal.. Ik hoop dat ik met dat nieuws je geen hartaanval heb bezorgd. Er zullen nog veel wereldleiders op bezoek komen in jouw ideaal landje, maar miss is dat maar goed ook, hoe minder buitenlandse invloeden, hoe beter wss.
gsus is offline  
Oud 19 september 2006, 09:24   #35
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het is door zulke houding dat we brussel zijn kwijt geraakt en dat we nu ook
vilvoorde enzo aan het kwijt spelen zijn...

De n-va heeft in gent trouwens ook al in het turks reclame gemaakt voor een multicultureel etentje enzo...

In brussel kan het door de beugel omdat het nu eenmaal niet onze fout is dat brussel helemaal verfranst is en omdat je zo verfranste vlamingen nog kan terug winnen. Maar Gent is nog altijd een grotendeels homogene nederlandstalige stad ... laat ons dat AUB zo houden.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 19 september 2006 om 09:28.
ilfalco is offline  
Oud 19 september 2006, 09:26   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kom net van Gent en heb slechts 1 affiche ervan gezien.
Trouwens, het VB voert ook in het Brusselse en errond campagnes in het Frans, maar ja dat zal weer wat anders zijn zeker?

Als je mensen jouw eigen taal wil doen spreken, moet je ze wel eerst in hun taal aanspreken.
goe bezig N-VA'er, ga je ineens van Gent ook een tweetalige stad maken ?!
Anna List is offline  
Oud 19 september 2006, 11:25   #37
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Goddamned Gent in een NEDERLANDSTALIGE stad, dus dit is compleet fout en intollerant gedrag.
Bierke is offline  
Oud 19 september 2006, 11:30   #38
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat een officieel partijstandpunt? Weeral een reden om niet op de Vlaams hatende NVA te stemmen.
Duym is offline  
Oud 19 september 2006, 11:59   #39
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Is dat een officieel partijstandpunt? Weeral een reden om niet op de Vlaams hatende NVA te stemmen.
Ik kan Jong N-VAer wel volgen in zoverre het gaat om integratie en het leren van de taal.. In de Franse les werd er ook wel Nederlands gesproken met het oog op het aanleren van de Franse taal.

Op zich heb ik er dus ook geen probleem mee dat meertalige folders zouden worden verspreid waarin mensen worden uitgenodigd om Nederlands te leren. Hoe ga je het anders concreet aanpakken?
vulpes is offline  
Oud 19 september 2006, 12:54   #40
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Natuurlijk is dit geen officieel partijstandpunt. En als je nog niet eens het verschil kent tussen de twee kartelpartners, tja... En wie spreekt over de Vlaams hatende N-VA, daar heb ik mijn mening over. Maar de regels van fatsoenlijkheid die op dit forum gelden, weerhouden mij ze kenbaar te maken.
robert t is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be