Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 19 september 2006, 13:28   #41
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Natuurlijk is dit geen officieel partijstandpunt. En als je nog niet eens het verschil kent tussen de twee kartelpartners, tja... En wie spreekt over de Vlaams hatende N-VA, daar heb ik mijn mening over. Maar de regels van fatsoenlijkheid die op dit forum gelden, weerhouden mij ze kenbaar te maken.
Moet ik het verschil kennen tussen twee kartelpartners? Wat maakt dat uit als ik met mijn stempotlood in het kieshokje sta?

Als Coveliers belangrijke zaken zou zeggen die lijnrecht ingaan tegen het VB partijprogramma dan zou het VB tot volgend jaar moeten wachten om weer mijn stem te krijgen.

CD&V en NVA een schizofreen kartel. Ik hoop dat ze op 8 oktober ferm in het zand bijten.

Laatst gewijzigd door Duym : 19 september 2006 om 13:28.
Duym is offline  
Oud 19 september 2006, 13:50   #42
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
CD&V en NVA een schizofreen kartel. Ik hoop dat ze op 8 oktober ferm in het zand bijten.
Je goed recht. Maar berg je hoop maar op. Ze zullen een goed resultaat halen. Maar misschien zou je nog liever hebben dat SPA en VLD het beter zouden doen. Nou moe.
In mijn gemeente gaat de N-VA (weliswaar geschorst) samen in kartel met het VB naar de verkiezingen. Dat is het verschil tussen haatzaaierij en resuluut voor meer Vlaanderen gaan.
robert t is offline  
Oud 19 september 2006, 14:13   #43
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Als er een achterliggende reden is zoals ik al opperde, kan het voor mij nog net, maar echt NET. Is die reden er niet, dan vind ik het pertinent niet kunnen, maar ik wil de volledige historie en waarheid erover kennen, dus ga ik mijn licht eens opsteken bij N-VA Gent.
al nieuws?
jan hyoens is offline  
Oud 19 september 2006, 14:37   #44
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je goed recht. Maar berg je hoop maar op. Ze zullen een goed resultaat halen. Maar misschien zou je nog liever hebben dat SPA en VLD het beter zouden doen. Nou moe.
In mijn gemeente gaat de N-VA (weliswaar geschorst) samen in kartel met het VB naar de verkiezingen. Dat is het verschil tussen haatzaaierij en resuluut voor meer Vlaanderen gaan.
CD&V en NVA die resoluut voor Vlaanderen kiezen.
Ik moet hier het huiswerk van velen toch niet overdoen?

Echt voor Vlaanderen kiezen is uiteindelijk EEN grote vuist met VB maken tegen dit Belgische gedrocht

LE TERME: De kiezers van het Vlaams Belang zijn mensen met een crimineel verleden en een criminele toekomst.
BDW: Als Dewinter deze verkiezingen niet wint is hij als een Duitse generaal die Moskou gezien heft, maar het nooit heeft kunnen veroveren.

Ach man zwijg me van dat getjeef

Hallo haatzaaierij? Hoor ik daar hypocrissie?
Duym is offline  
Oud 19 september 2006, 14:47   #45
ilfalco
Minister-President

Standaard

idd Duym dat is haatzaaierij... Dezelfde hypocrite die niet wil praten met hetVB ..; waarom? omdat ze de splitsing van de SZ willen. En dat wil mr Leterme niet. Mr leterme wil wel een vlaams schaamlapje om terug aan de macht te komen.

Ze zijn elkaar waard de cdenv en n-va in hte breken van beloftes...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 19 september 2006 om 14:48.
ilfalco is offline  
Oud 19 september 2006, 14:59   #46
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
idd Duym dat is haatzaaierij... Dezelfde hypocrite die niet wil praten met hetVB ..; waarom? omdat ze de splitsing van de SZ willen. En dat wil mr Leterme niet. Mr leterme wil wel een vlaams schaamlapje om terug aan de macht te komen.

Ze zijn elkaar waard de cdenv en n-va in hte breken van beloftes...
Daar heeft dien tjeef ook een tjeven-antwoord op: "Ik praat ermee", zegt hij. Eigenlijk bedoelt hij: Ik praat er tegen, maar als ze antwoorden ben ik plots Indisch doof.
Duym is offline  
Oud 19 september 2006, 15:08   #47
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Duym;2000652]
Citaat:

Echt voor Vlaanderen kiezen is uiteindelijk EEN grote vuist met VB maken tegen dit Belgische gedrocht
Je wil (of kan?) me niet begrijpen. Mijn bewering sloeg op mijn laatste zin, die vanzelfsprekend niet in jouw kraam te pas komt.
Citaat:
LE TERME: De kiezers van het Vlaams Belang zijn mensen met een crimineel verleden en een criminele toekomst.
Ik ben niet verantwoordelijk voor deze stomme uitspraak van Leterme.
Citaat:
BDW: Als Dewinter deze verkiezingen niet wint is hij als een Duitse generaal die Moskou gezien heft, maar het nooit heeft kunnen veroveren.
Een uitspraak in de voorwaardelijke wijze, niet te vergelijken met vorige.
Citaat:
Waar zeg ik dat ik een CD&V aanhanger ben?
Citaat:
Hoe moet ik je uitspraak omtrent de N-VA anders interpreteren? Heb je mijn posting wel goed gelezen en begrepen? Als je mijn houding hypocriet noemt, je doet maar.
robert t is offline  
Oud 19 september 2006, 15:32   #48
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een uitspraak in de voorwaardelijke wijze, niet te vergelijken met vorige.
Ik heb je dan toch goed begrepen. De vergelijking van Dewinter met een Duitse generaal afdoen als een 'uitspraak in de voorwaardelijke wijze' zegt me genoeg over jou.
Duym is offline  
Oud 19 september 2006, 15:36   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heb je hier niet overheen gelezen, Duym?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert t

Ik vertrouw noch Leterme, noch de N-VA zolang ze in dat 'Vlaams' kartel zit, maar Robert is van een andere klasse. Ik heb niet graag dat je de enige man die zijn voeten veegde aan het cordon sanitair, en die er de prijs voor betaalde, gelijkstelt met Leterme en De Wever.
We hebben begot veel meer mensen zoals Robert nodig.
Oud 19 september 2006, 16:19   #50
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heb je hier niet overheen gelezen, Duym?

Ik vertrouw noch Leterme, noch de N-VA zolang ze in dat 'Vlaams' kartel zit, maar Robert is van een andere klasse. Ik heb niet graag dat je de enige man die zijn voeten veegde aan het cordon sanitair, en die er de prijs voor betaalde, gelijkstelt met Leterme en De Wever.
We hebben begot veel meer mensen zoals Robert nodig.
Mijn enthousiasme voor Dewinter zijn populistische taal is iets getemperd, maar iemand die hem vergelijkt met een Duitse generaal, of iemand die die vergelijking afdoet als een 'uitspraak in de voorwaardelijke wijze' moet op mijn medewerking niet rekenen.
Ik hoop dat er nog velen zijn als Robert, maar dan wel zonder die onderhuidse, laffelijke insinuaties te voeden of ze via een omweggetje te vergoelijken.

Laatst gewijzigd door Duym : 19 september 2006 om 16:21.
Duym is offline  
Oud 19 september 2006, 16:36   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenjacobs Bekijk bericht
....

In een gesprek met een buitenlands politicus of leider dat zou plaats vinden hier in Vlaanderen zou ik dan ook spreken in het Nederlands.

Wanneer vb. een Amerikaans president alsmaar Engels spreekt, waarom zouden wij dan geen Nederlands spreken?

....
Het was alweer lang geleden dat ik zo'n domme uitspraak hoorde of las.

Ben jij zo dom geboren, of heb je daar een kursus voor gevolgd?

On-ge-loof-lijk !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 september 2006, 16:46   #52
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote]
Citaat:
Mijn enthousiasme voor Dewinter zijn populistische taal is iets getemperd, maar iemand die hem vergelijkt met een Duitse generaal, of iemand die die vergelijking afdoet als een 'uitspraak in de voorwaardelijke wijze' moet op mijn medewerking niet rekenen.
BDW heeft al veel straffer uitspraken gedaan dan deze. Trouwens, wat is er oneervol aan een Duitse generaal? De nationalisten worden hier dagelijks uitgemaakt voor nazi's en fascisten. Dat is andere koffie.
Citaat:
Ik hoop dat er nog velen zijn als Robert, maar dan wel zonder die onderhuidse, laffelijke insinuaties te voeden of ze via een omweggetje te vergoelijken.
De eerste heb ik radicaal afgekeurd, de tweede neem ik voor wat ze waard is. Maar ik heb ondertussen al lang begrepen dat het het voor jou nooit genoeg zal zijn. So be it.
robert t is offline  
Oud 19 september 2006, 16:52   #53
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dit is overigens helemaal geen beledigende uitspraak van Bart De Wever t.a.v. FDW. De Wever maakt gewoon de analogie tussen de politieke strategie van het VB en operatie Barbarossa; de nazi-aanval op de Sovjetunie in 1941. Het Duitse leger slaagde er toen in om stormenderhand een groot deel van het Russische grondgebied te veroveren. De Russische nederlaag leek onafwendbaar, maar de Duitse aanval werd gestuit in het zicht van Moskou. Toen daarop de Russische winter inviel, moest de Wehrmacht onverrichter zake en verslagen afdruipen.

Vertaald naar de Vlaamse en Belgische politieke situatie: als het VB verkiezingsoverwinningen blijft opstapelen, maar tezelfdertijd - door haar politiek discours en haar “bedrijfscultuur” - zichzelf tot de rol van politieke paria blijft veroordelen en zich aldus ook zelf blijft uitsluiten van enige beleidsdeelname, zullen de opeenvolgende electorale triomfen slechts Pyrrusoverwinningen blijken, omdat het VB-partijprogramma (waarvan toch mag worden aangenomen, dat de VB-top en kiezers daar uiteindelijk toch ooit een deel van verwezenlijkt willen zien) op die manier ten eeuwigen dage dode letter riskeert te blijven..

Ook de vergelijking tussen FDW en een Duitse generaal is helemaal niet per definitie beledigend. Zelfs ten tijde van het nazi-regime telde het Duitse officierenkorps heel wat eerbare mensen, slechts gedreven door gevoelens van eer, plicht en loyauteit t.a.v. hun land. Zo was Wehrmacht-kolonel Claus Van Stauffenberg de stuwende kracht achter een ei zo na geslaagde aanslag op Hitler en gelijktijdige poging om het nazi-regime omver te werpen, hetgeen hij later met de dood diende te bekopen.. (Indien FDW dergelijke vergelijkingen in de toekomst wenst te vermijden, moet hij misschien maar niet meer met Duitse helm en koppelriem gaan poseren voor interviews..)

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 19 september 2006, 17:13   #54
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Dit is overigens helemaal geen beledigende uitspraak van Bart De Wever t.a.v. FDW. De Wever maakt gewoon de analogie tussen de politieke strategie van het VB en operatie Barbarossa; de nazi-aanval op de Sovjetunie in 1941. Het Duitse leger slaagde er toen in om stormenderhand een groot deel van het Russische grondgebied te veroveren. De Russische nederlaag leek onafwendbaar, maar de Duitse aanval werd gestuit in het zicht van Moskou. Toen daarop de Russische winter inviel, moest de Wehrmacht onverrichter zake en verslagen afdruipen.

Vertaald naar de Vlaamse en Belgische politieke situatie: als het VB verkiezingsoverwinningen blijft opstapelen, maar tezelfdertijd - door haar politiek discours en haar “bedrijfscultuur” - zichzelf tot de rol van politieke paria blijft veroordelen en zich aldus ook zelf blijft uitsluiten van enige beleidsdeelname, zullen de opeenvolgende electorale triomfen slechts Pyrrusoverwinningen blijken, omdat het VB-partijprogramma (waarvan toch mag worden aangenomen, dat de VB-top en kiezers daar uiteindelijk toch ooit een deel van verwezenlijkt willen zien) op die manier ten eeuwigen dage dode letter riskeert te blijven..

Ook de vergelijking tussen FDW en een Duitse generaal is helemaal niet per definitie beledigend. Zelfs ten tijde van het nazi-regime telde het Duitse officierenkorps heel wat eerbare mensen, slechts gedreven door gevoelens van eer, plicht en loyauteit t.a.v. hun land. Zo was Wehrmacht-kolonel Claus Van Stauffenberg de stuwende kracht achter een ei zo na geslaagde aanslag op Hitler en gelijktijdige poging om het nazi-regime omver te werpen, hetgeen hij later met de dood diende te bekopen.. (Indien FDW dergelijke vergelijkingen in de toekomst wenst te vermijden, moet hij misschien maar niet meer met Duitse helm en koppelriem gaan poseren voor interviews..)
Ach man, wat klets je toch uit je nek. BDW die FDW niet wil beledigen.
Kom zeg, ik weet dat NVA'ers aan hoogheidswaanzin lijden, maar denk nu niet dat Vlaams Belangers achterlijk zijn.

"Je bent een vuile moordenaar!"
"Wat? Ik?"
"Kom, kom, dat is 'helemaal niet per definitie beledigend'. Naast Christus hing een goede moordenaar!"
Duym is offline  
Oud 19 september 2006, 17:35   #55
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ach man, wat klets je toch uit je nek. BDW die FDW niet wil beledigen.
Kom zeg, ik weet dat NVA'ers aan hoogheidswaanzin lijden, maar denk nu niet dat Vlaams Belangers achterlijk zijn.

"Je bent een vuile moordenaar!"
"Wat? Ik?"
"Kom, kom, dat is 'helemaal niet per definitie beledigend'. Naast Christus hing een goede moordenaar!"
Indien het uw bedoeling was, het hoge intellectuele niveau van de gemiddelde VB-sympathisant te illustreren, lijkt uw bovenstaande poging me toch een ietsje minder geslaagd..

Als ik het goed begrijp, is "Duitse generaal" in uw ogen een synoniem van "vuile moordenaar"? Tja, sta me toe daar zelf toch iets genuanceerder over te denken, hoor..

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 19 september 2006, 18:20   #56
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Indien het uw bedoeling was, het hoge intellectuele niveau van de gemiddelde VB-sympathisant te illustreren, lijkt uw bovenstaande poging me toch een ietsje minder geslaagd..

Als ik het goed begrijp, is "Duitse generaal" in uw ogen een synoniem van "vuile moordenaar"? Tja, sta me toe daar zelf toch iets genuanceerder over te denken, hoor..
1. Dat was mijn bedoeling niet. Een idiote veronderstelling die meer over jou zegt dan over mij.
2. Met die tweede opmerking maak je je gewoonweg belachelijk, maar dat zal voor jou geen probleem zijn, want daar zijn NVA'ers in getraind.
Duym is offline  
Oud 19 september 2006, 21:41   #57
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ook al, hier een afscheuring van CD&V samen met VB naar de verkiezingen...Denk meer & meer dat het feesten wordt 9 oktober. Succes!
gladiator is offline  
Oud 19 september 2006, 21:50   #58
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zéér mooi initiatief tegen het kortzichtig en intolerant Vlaams-nationalisme !

Ze zit wel in de verkeerde partij.

Ik denk dat ze de B.U.B. nog niet kent.
Say what? Intolerant? Het feit dat sommigen meertalige affiches aanmaken betekent alleen maar 2 dingen:

1: de groep die ze daarmee willen bereiken (in vreemde taal) loont zich om stemmen te ronselen (lees: is groot genoeg)
2: impliceert rechtstreeks dat de integratie van deze (grote) groep compleet gefaald is, en zelfs niet gestimuleerd wordt

BUB? Ik hoop dat alleen die autisten van het koningshuis en enkele achtergebleven franskiljons op 'zoiets' stemmen...'Zucht'
gladiator is offline  
Oud 19 september 2006, 23:00   #59
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Ook al, hier een afscheuring van CD&V samen met VB naar de verkiezingen...Denk meer & meer dat het feesten wordt 9 oktober. Succes!
Afwachten maar toch bedankt.
robert t is offline  
Oud 20 september 2006, 08:06   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat sommigen meertalige affiches aanmaken betekent alleen maar 2 dingen:

1: de groep die ze daarmee willen bereiken (in vreemde taal) loont zich om stemmen te ronselen (lees: is groot genoeg)
2: impliceert rechtstreeks dat de integratie van deze (grote) groep compleet gefaald is, en zelfs niet gestimuleerd wordt
Daar zit iets in....
Knuppel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be