![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als mensen in een bepaalde streek gaan wonen in het blijkbaar hun plicht om die streek om te vormen naar hun eigen taal, normen en waarden. Volgens mij heb jij echt te veel boekjes over het 'beschaven van Kongo' gelezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is alles wat ik in de commentaar, die u aanhaalt, wou zeggen. Als u dat dan nog gaat betwisten, zegt dat veel over u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Nee, ik stel gewoon een vraag na een stelling van een flamingant volgens de welke de Nederlandstaligen Zuid-België niet verfransen. Ik vroeg me af waarom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Het aanleren van de landstalen is een zaak van de overheid (onderwijs en media). Vandaar dat de B.U.B. individuele tweetaligheid hoog in het vaandel voert. Dit is trouwens de enige oplossing als bevolkingen, zoals in casu, door elkaar wonen. Separatisme verergert alleen maar de zaken.
Misschien gaan jullie dat ooit eens begrijpen, al heb ik, zoals Leterme, soms mijn twijfels bij jullie verstandelijke vermogens. ![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 23 september 2006 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uw eigen taal willen spreken in uw eigen taalgebied is imperialistisch?
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor mij gaat het niet om eenvoudige 'taalkundige' of 'demografische' veranderingen maar systematische BEZETTING & VEROVERING van grondgebied. Persoonlijk denk ik eraan mijn kinderen later in Nederland school te laten lopen, als ze de taal van de bezetter maar niet moeten leren. Ga daar maar es wat over nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Brecht Laitem : 23 september 2006 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Ik volg dit forum nu toch al een paar jaar als passieve lezer. Ik ben niet bepaald Belgicist maar ook niet NVA en al zéker geen VB aanhanger. Maar ik kan aan de deelnemers van dit forum alvast bevestigen dat ik als complete buitenstaander (nog nooit iets gepost) vind dat Hans1 echt wel zo stom als een houten hekken is. Wat een kromme redeneringen post die man! Zijn opmerkingen zijn zó stom en loos van enige logica dat je zou denken dat ie ergens in een equivalent universum leeft dat is opgebouwd uit antimaterie en vanwaaruit wij af en toe een warped spiegelbeeld te zien krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je mag er nog zo veel op hameren als je wil dat België tweetalig is, maar dat is het nu eenmaal niet op gemeenschapsniveau. Resultaat door die starre houding van de Franstaligen is dat er daar twee groepen naast elkaar leven, en zelfs vijandig tegenover elkaar staan. Zelfs in jouw Belgische utopie is deze situatie onaanvaardbaar want het zijn net die Franstaligen die de tweetaligheid verwerpen door te weigeren om Nederlands te leren. Nu gans dat gedoe rond die stembrieven lijkt me redelijk belachelijk maar het is opnieuw tekenend hoe onwillend men wel is om Nederlands te gebruiken als men zich in Vlaanderen vestigt. En de reacties van Hans tonen opnieuw waar het unitarisme voor staat: niet voor het volk maar voor de suprematie van het Frans, één rijk, één volk, één hansworst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, wij hebben geen last van zo'n Ubermenschgevoel zoals die bende francofonen.
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Monddood maken en afslachten dus.
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |