Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2006, 15:43   #81
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Volgens homohater en VB'er Philippe Van De Sande zouden de Eurogames er niet komen in juni volgend jaar mocht het VB aan de macht zijn. Hij zegt dat het extravagant en decadent is....

Ook het volgende: wie als holebi Antwerpen wil verkennen hoeft ook niet op de steun van het VB te rekenen. Op een persconferentie in oktober vorig jaar sprak homohater FDW zich uit tegen alle financiële steun van het stadsbestuur aan holebiverenigingen.

En zo kan ik nog doorgaan en dat zal ik doen ook met nog meer citaten van VB homohaters; en oh neen uiteraard wordt er weer gezegd door de homohaters dat ze niets tegen homo's hebben.
Respectlozen zijn het, iemand die gelukkig wil zijn mag ook niet meer volgens als het niet in hun kraampje past.
Ja, want mensen die andere mensen haten, daar zijn we tégen, hé bartje?

En for the record: ik ben ook tegen subsidies aan holebi-verenigingen. En heteroverenigingen. En al de rest.
Oud 24 september 2006, 15:46   #82
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ja, want mensen die andere mensen haten, daar zijn we tégen, hé bartje?

En for the record: ik ben ook tegen subsidies aan holebi-verenigingen. En heteroverenigingen. En al de rest.
Aan de reacties in dit topic valt te merken dat het al lang niet meer over geld gaat.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 15:47   #83
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
zijn die flikkers dan toch mietjes dat ze te slap zijn om aan de echte olypische spelen mee te doen ?

of zijn het speciale spelletjes ?

sjakosj slingeren
100 meter op hoge hakken
"zak"lopen
....
Ha-ha-ha. Wat héérlijk grappig ben je toch.
Oud 24 september 2006, 15:50   #84
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Laitem Bekijk bericht
Nu niet om de ganse adoptie discussie te doen, maar je kan evengoed zeggen dat je het adoptie kind 'discrimineerd' door het geen mama en papa te geven.
Als het kind kan kiezen tussen géén ouders, of twee ouders van hetzelfde geslacht is de keuze snel gemaakt.
Oud 24 september 2006, 15:50   #85
Brecht Laitem
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Neen, mijn beste, leg jij mij eens uit waarom het discriminatie zou zijn om adoptiekinderen holebi-ouders te geven i.p.v. hetero-ouders, dat houdt immers geen steek omdat holebi of hetero zijn geen criterium is om te bepalen of het adoptiekind goed terecht zal komen. Vroeger was dat wel een criterium, én daar zat de discriminatie en zolang jij tegen adoptie blijft door holebi-ouders, blijf je voorstander van discriminatie met een ongegronde, veralgemeende basis.

Het is jouw stelling, logischerwijs moet jij ze verdedigen, niet ik.
Ik geef je 100% gelijk dat een holebi koppel even goed kan zorgen voor een kind of een hetro koppel. Maar voor mij moet een adoptiekind geplaatst worden in een zo normaal mogelijk gezin. Een gezin dat bestaat uit één man en één vrouw. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel probleem met homo huwelijk, gewoon omdat dit een zaak is van beide personen. Maar bij een adoptie voor holebi's komt er een 3e persoon erbij kijken. Namelijk het kind. Een kind dat er niet voor kan kiezen om in een holebi gezin of een 'normaal' gezin terecht te komen. Daarom dat ik voorstander ben om het in een gezin te plaatsen met een mama en een papa. Dit is het meest natuurlijke.
Brecht Laitem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 15:58   #86
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Laitem Bekijk bericht
Ik geef je 100% gelijk dat een holebi koppel even goed kan zorgen voor een kind of een hetro koppel. Maar voor mij moet een adoptiekind geplaatst worden in een zo normaal mogelijk gezin. Een gezin dat bestaat uit één man en één vrouw. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel probleem met homo huwelijk, gewoon omdat dit een zaak is van beide personen. Maar bij een adoptie voor holebi's komt er een 3e persoon erbij kijken. Namelijk het kind. Een kind dat er niet voor kan kiezen om in een holebi gezin of een 'normaal' gezin terecht te komen. Daarom dat ik voorstander ben om het in een gezin te plaatsen met een mama en een papa. Dit is het meest natuurlijke.
Quote uit een andere thread.

Citaat:
De vraag is wat je als "normaal" bestempeld, wat het is net daar waar het fout loopt. Er wordt nogal graag naar holebi's verwezen als "abnormale" mensen.
Het wordt "normaal" is een subjectief gegeven en daardoor voor mij niet van toepassing. Het "natuur"-element houdt al meer steek, maar je kan je afvragen hoe "natuurlijk" de moderne mens is en of het wel gewenst is om naar een natuurmaatschappij terug te keren. Voor mij is dat njet.
Oud 24 september 2006, 16:01   #87
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, mijn beste, leg jij mij eens uit waarom het discriminatie zou zijn om adoptiekinderen holebi-ouders te geven i.p.v. hetero-ouders, dat houdt immers geen steek omdat holebi of hetero zijn geen criterium is om te bepalen of het adoptiekind goed terecht zal komen. Vroeger was dat wel een criterium, én daar zat de discriminatie en zolang jij tegen adoptie blijft door holebi-ouders, blijf je voorstander van discriminatie met een ongegronde, veralgemeende basis.

Kinderen krijgen is geen recht.

Wij zijn onze kinderen verplicht het beste van onszelf te geven. En dat is volgens mij nog altijd datgene wat het dichtst bij de natuur staat. Dat is geen kwestie van discriminatie, maar van voorkeur.

Trouwens. Men, is het er in de wetenschappelijke wereld helemaal niet over eens dat het voor de opvoeding van kinderen niet uitmaakt of de ouders hetero of homo zijn. http://www.telesaurus.be/nachtwacht/NW2uitz19.htm

Bovendien hebben op zeven landen na, alle andere landen ter wereld de adoptieprocedures verstrengt en sommige zelfs volledig verboden naar België. Daar zijn de kinderen meer slachtoffer, dan wel geholpen uiteraard. Het ergste is dat de holebifederatie dit op voorhand wist, maar haar eigen rechten kennelijk boven deze van de kinderen stelt. Uit kinderliefde zal ik maar zeggen...

Daarnaast zien we de opvallende afwezigheid van holebi bij de pleegzorg. Honderden kinderen in eigen land wachten op een pleeggezin. Maar daar moeten de holebis niet van weten. Wat het vermoeden andermaal versterkt dat de strijd om hun eigen rechten voorgaan op het welzijn van de kinderen zonder ouders.

En dat alles bij elkaar is voor mij persoonlijk een onaanvaardbare attitude.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 september 2006 om 16:02.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 16:03   #88
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antwoordt u eens hierop. In NL is een strekking bestaande uit pedo's die een partij willen oprichten en willen opkomen met de verkiezingen daar zij vinden dat dit moet kunnen kwestie niet gediscrimineerd te worden. Want die spreken ook van discriminatie. Vindt u dat deze ook dat recht moeten hebben.Van de veronderstelling dat ze politieke steun vinden bij de o zo tolerante maatschappij (iets wat niet ondenkbaar is, als men het maar goed inpakt is er altijd wel hier of daar een politiek draagvlak) en dit kunnen verwezenlijken, zou u het dan ook aanvaardbaar vinden dat deze als tweede stap beginnen over kindjes adopteren. Of vindt u dit niet kunnen en wordt u dan op dat vlak volgens vernoemde ook een onverdraagzame intolerante persoon? Aan u de eer
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 16:13   #89
Brecht Laitem
Burger

Standaard

Citaat:
Quote uit een andere thread.
Daarom dat ik iets verder normaal tussen quotes zet. Normaal is in deze betekenis 'het meerst voorkomende'.

Citaat:
Het wordt "normaal" is een subjectief gegeven en daardoor voor mij niet van toepassing. Het "natuur"-element houdt al meer steek, maar je kan je afvragen hoe "natuurlijk" de moderne mens is en of het wel gewenst is om naar een natuurmaatschappij terug te keren. Voor mij is dat njet.
Ik ben geen filosoof, ethiekfanaat, of iets dergelijks, maar de moderne mens is zeker nog natuurlijk. Kijk maar naar de zaken die hij nodig heeft in de natuur om te kunnen overleven (gas, aardolie, de zon, zuurstof van bomen, ...). We moeten helemaal niet terug naar de natuurmaatschappij want dit zou voor de moderne mens het einde betekenen. Maar laat ons wel respect hebben voor het natuurlijke in de mens. En het natuurlijke is dat er slechts kindjes kunnen komen uit een man en een vrouw.

Wat trouwens wel zou mogen is de regularisatie van kinderen in een homogezin. De man of vrouw met kinderen die plots beseft dat hij/zij voor hetzelfde geslacht valt en een scheiding aangaat, en opnieuw trouwt met iemand van hetzelfde geslacht. De kinderen uit zo'n gezin moeten uiteraard beschermd worden in het geval de natuurlijke ouder sterft.
Brecht Laitem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 16:15   #90
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Op een persconferentie in oktober vorig jaar sprak homohater FDW zich uit tegen alle financiële steun van het stadsbestuur aan holebiverenigingen.
Mijn steun heeft hij.
Oud 24 september 2006, 16:17   #91
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Antwoordt u eens hierop. In NL is een strekking bestaande uit pedo's die een partij willen oprichten en willen opkomen met de verkiezingen daar zij vinden dat dit moet kunnen kwestie niet gediscrimineerd te worden. Want die spreken ook van discriminatie. Vindt u dat deze ook dat recht moeten hebben.Van de veronderstelling dat ze politieke steun vinden bij de o zo tolerante maatschappij (iets wat niet ondenkbaar is, als men het maar goed inpakt is er altijd wel hier of daar een politiek draagvlak) en dit kunnen verwezenlijken, zou u het dan ook aanvaardbaar vinden dat deze als tweede stap beginnen over kindjes adopteren. Of vindt u dit niet kunnen en wordt u dan op dat vlak volgens vernoemde ook een onverdraagzame intolerante persoon? Aan u de eer
Ook mijn schuld niet dat jij het fundamentele verschil tussen holebi's en pedofielen niet begrijpt. Hier ga ik niet verder op in, ik kan mijn tijd beter gebruiken.
Oud 24 september 2006, 16:18   #92
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook mijn schuld niet dat jij het fundamentele verschil tussen holebi's en pedofielen niet begrijpt. Hier ga ik niet verder op in, ik kan mijn tijd beter gebruiken.
Erg gemakkelijk natuurlijk....
Oud 24 september 2006, 16:19   #93
Heftruck

Standaard

@Paulus & Brecht Laitem:

Ik vertrek vanavond naar Kortrijk en ik ben niet zeker of ik een pc ter beschikking zal hebben. Indien wel, hoop ik vanavond nog een antwoord te kunnen geven, anders zal het pas voor volgende donderdag/vrijdag zijn.
Oud 24 september 2006, 16:26   #94
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag was enkel sluit u zich dan aan bij de onverdraagzame intolerante zoals u dat noemt, of gaat u de pedo's stil zwijgend dit recht laten afdwingen onder het verweer "wij worden gediscrimineerd". Dus m.a.w u wil geen lijn trekken tot waar tolerante kan gaan en waar deze moet stoppen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 16:30   #95
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chilles Bekijk bericht
Als het kind kan kiezen tussen géén ouders, of twee ouders van hetzelfde geslacht is de keuze snel gemaakt.
en sinds wanneer laten we het kind kiezen bij een adoptieprocedure ?
mij niet gelaten hoor ( indien het enigszins realistisch uitvoerbaar is ) maar wees dan verder ook consequent in je hypothetische stelling
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 16:33   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Kinderen krijgen is geen recht.

Wij zijn onze kinderen verplicht het beste van onszelf te geven. En dat is volgens mij nog altijd datgene wat het dichtst bij de natuur staat. Dat is geen kwestie van discriminatie, maar van voorkeur.

Trouwens. Men, is het er in de wetenschappelijke wereld helemaal niet over eens dat het voor de opvoeding van kinderen niet uitmaakt of de ouders hetero of homo zijn. http://www.telesaurus.be/nachtwacht/NW2uitz19.htm

Bovendien hebben op zeven landen na, alle andere landen ter wereld de adoptieprocedures verstrengt en sommige zelfs volledig verboden naar België. Daar zijn de kinderen meer slachtoffer, dan wel geholpen uiteraard. Het ergste is dat de holebifederatie dit op voorhand wist, maar haar eigen rechten kennelijk boven deze van de kinderen stelt. Uit kinderliefde zal ik maar zeggen...

Daarnaast zien we de opvallende afwezigheid van holebi bij de pleegzorg. Honderden kinderen in eigen land wachten op een pleeggezin. Maar daar moeten de holebis niet van weten. Wat het vermoeden andermaal versterkt dat de strijd om hun eigen rechten voorgaan op het welzijn van de kinderen zonder ouders.

En dat alles bij elkaar is voor mij persoonlijk een onaanvaardbare attitude.

Paulus.
aan jouw om dat te bewijzen
Oud 24 september 2006, 16:33   #97
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Paulus & Brecht Laitem:

Ik vertrek vanavond naar Kortrijk en ik ben niet zeker of ik een pc ter beschikking zal hebben. Indien wel, hoop ik vanavond nog een antwoord te kunnen geven, anders zal het pas voor volgende donderdag/vrijdag zijn.
Gelezen. Maar voel je niet verplicht of zo...

Paulus.
Oud 24 september 2006, 16:35   #98
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
ja natuurlijk hebben zij dat recht, slimmeke ( in acht genomen datgene wat zij stellen en geen verdere veronderstellingen )
zeg jij mij eens waarom dat niet zou kunnen
Oud 24 september 2006, 16:36   #99
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
aan jouw om dat te bewijzen
Wat stel je daar tegenover? Als ik het bewijs, ga je dan je standpunt inzake holebiadoptie veranderen? Anders vind ik het ook de moeite niet hoor. Ik kan net zo goed zeggen dat jij maar moet aantonen waar ik lieg.

Paulus.
Oud 24 september 2006, 16:36   #100
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Erg gemakkelijk natuurlijk....
verklaar ....
insinueer je hiermee dat er geen verschil zou zijn ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be