![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien moet je ook gewoon stoppen met werken....een kei kan je niet stropen....
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan gaat de moeder van het kind gewoon naar het DAVOfonds, die betaalt dan de achterstallige alimentatie uit, en dan krijgt de niet betalende vader gewoon te maken met dat fonds, dat op zijn manier het geld haalt bij de persoon in kwestie...Ik vrees dat je beter betaald, dan dat je problemen krijgt met dat fonds. Ik dacht dat alimentatie voor de kinderen zowat het enige is in België waar uw volledig geld, (zowel loon als uitkering) voor aangeslagen mag worden. En dan zit je pas helemaal in de puree !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met allimentatie voor de kinderen heb ik hoegenaamd geen probleem maar als partners beslissen om er mee te kappen, verdelen de handel en daarmee afgelopen. Nu, dit zegt me enkel mijn (al dan niet verdraaid) rechtvaardigheidsgevoel, zelf nooit getrouwd noch kinderen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een kennis van me heeft ook een echtscheiding doorstaan, hoederecht gekregen en alimentatie. Ondertussen woont ze samen met een maat van me.
Echter, ze trouwen bewust niet, kwestie de alimentatie niet te verliezen. En dat vlaams boerke maar betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ja inderdaad Anna daar doelde ik dus inderdaad op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( onderhoudsgeld voor de partner wordt jammer genoeg ook vaak in de volksmond onder diezelfde noemer gezet ) en je hebt daar ergens twijfels over dan verwijs ik naar de post van kelt... laat ze dat verantwoorden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hooguit kan dat herzien worden naargelang de nieuwe financiele evenredigheid in draagkracht ps. ik vermoed dat jij het hebt over onderhoudsgeld Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zelf zo dat ik nog maar 4 maanden voltijds werk,voor die vier maand werkten ik halfijds en dan kreeg ik een bijpassing
Die bijpassing werd berekend als gezinshoofd wat een verschil gaf van +- 180 euro meer Daar kon ik dan toch al een deel betalen van de alimentatie voor mijn dochter Nu krijg ik dus enkel mijn karig loontje waar er dan ook nog belastingen van af gehouden worden en volgend jaar zullen ze me ook weten wonen Dus in de kering denk ik dat ik beter half tijds bleef werken Zo zit onze maatschappij in elkaar hé ![]()
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik snap niet dat een vader te gierig is om voor zijn eigen kind iets te geven. Ik pleit er wel voor dat er rekening gehouden wordt met de financiele situatie van beide partijen. Het kan niet de bedoeling zijn dat een vader door het betalen van alimentatie zelf in de shit terecht komt en evnmin mag het zo zijn dat moeder en kinderen in armoede terecht komen terwijl de vader er lekker op los leeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aanslag tot op een bepaald minimum, waarschijnlijk. Wat al schandalig genoeg is, bij uitkeringen die toch al onder de armoedrempel zitten. Wat zijn dat allemaal voor toestanden??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() @Lantjes
Niet getrouwd, geen kinderen: die Lantjes, die weet wel van Wantjes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn wel een aantal dingen die hier lustig over het hoofd worden gezien:
Indien er uit een huwelijk kinderen ontstaan, dan verdwijnen die niet omdat men echtgescheiden is. Kinderen moeten voorzien worden van eten, kleding, school, reizen etc.. Ik vind het wel raar dat sommige vaders maar denken dat die kosten door de moeder moet worden gedragen omdat het onderhoudsgeld van "hun loon" afgetrokken wordt. Waar denken deze vaders dat die moeders de inkomsten halen om in de behoeften van de kinderen te voorzien? Van de kabouterkes? Of moeten zij die volledige kosten dan maar van hùn loon afhalen omdat vaderlief er geen zin in heeft? Misschien kan ik aan de onderhoudsplichtige maar onwillige vaders een voorstel doen: - om te beginnen schrijf je je in als babysitter bij een of andere organizatie. Niet éénmaal per week of zo, maar ALLE DAGEN gaat U 's avonds na het werk bij iemand babysitten. De opbrengst legt U gewoon opzij. - bovendien weet U dat kinderen de boel vuil maken en overhoop zetten: U geeft zich als babysit bovendien op om telkens (je bent er dan toch) de boel op te ruimen en te poetsen. (tegen betaling natuurlijk). - Je zorgt er bovendien voor dat de kinderen waarop U babysit ook eerst in bad zijn geweest alvorens te gaan slapen. U zorgt ervoor dat de badkamer nadien netjes en DROOG achterblijft: daarvoor vraagt U een extra betaling. - als je toch bezig bent, dan weet U ook dat kinderkleding meer moet gewassen en gestreken of gevouwen worden: nadat U gedaan hebt met poetsen en opruimen ga je de was even bijwerken - uiteraard vraagt U daar extra per uur voor. Niemand moet iets gratis doen. - nog beter ware het indien U alvorens te gaan babysitten ook even de supermarkt binnenspringt en voorziet in het avondmaal: ook die bestede uren worden natuurlijk betaald. Op het einde van de maand krijgt U voor uw extra inspanningen: dagelijks koken, poetsen, wassen, strijken én babysitten een mooi bedragje bijeengespaard. Dit kan dan dienen om als onderhoudsgeld VOOR DE KINDEREN te betalen aan de moeder van uw kinderen (want ook ZIJ heeft toch recht om al die inspanningen niet gratis te moeten uitvoeren dacht ik: het gaat hier nog niet over werkelijke kosten, enkel over de nodige inspanningen?). Of beschouwen deze onderhoudsplichtige onwilligen hun ex-vrouw gewoon als onbetaalde kindermeid? LET OP: ik heb het hier over onderhoudsgeld voor KINDEREN: de taken die uw onbetaalde kindermeid uitvoert gebeuren namelijk nadat ze haar fulltime job heeft uitgevoerd. Dat de onwillige vaders dan geen tijd meer hebben om "op stap" te gaan om een "nieuw leven" te beginnen doet hier niks aan af. Die tijd hebben hun gratis kindermeiden evenmin. Oh! je hebt in elk geval een weekend vrij als uw kinderen niét naar U komen, net zoals uw ex-vrouw enkel een weekendje vrij heeft als de kinderen naar papa gaan. Laatst gewijzigd door circe : 26 september 2006 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(nog los van man/vrouw mochten de kinderen bij de vader blijven geldt het in die richting ook) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Toch blijft het mij een raadsel waarom vrouwen nooit onderhoudsgeld betalen.
In mijn ogen zullen ze maar de bovenste trap van emancipatie bereikt hebben, wanneer ze ook beginnen af te dokken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() omdat nog teweinig mannen het huishouden organiseren en voor de kinderen zorgen en de kleinste verdiener zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Dit dankzij de sociale en progressieve organisaties welke deze middeleeuwse toestand absoluut willen behouden. ![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 26 september 2006 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ronduit schandalig! Maar moeten we niet leren in deze gehele problematiek, en het is een schreinende problematiek, om water in onze wijn te doen, de belofte die we hebben gemaakt als mensen "dat we samen zullen blijven, tot de dood ons scheidt" te volmaken. Onze verantwoordelijkheid als ouders van onze kinderen op te nemen. Het zou al veel verhelpen denk ik dan. Maar uitzonderingen bevestigen de regels, er zijun altijd echtscheidingen die noodzakelijk blijven, maar dan spreek ik over nog geen 10% van de gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zojuist bij mijn huidige verhuizing het kerkelijk document gevonden waarop elkaar eeuwige trouw werd beloofd (ik huwde noodgedwongen katholiek met speciale dispensie als ongelovige) En wie verbrak haar eeuwige katholieke geloften en hertrouwde met een tjeef met zijn eigen verbroken eeuwige geloften? Juist. Mijn onverbreekbare katholieke partner. En pas op hé... in die sfeertjes staat alles wat katholiek is in hoog aanzien. Ik doe eeuwig trouw en seculier alleen voort. Tjuus. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2006 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als de CD&V die de christelijke waarden moet uitdragen van mensenlievendheid en respect en dan in zee gaat met het taal-racistische N-VA...de hypocrisie in onze Vlaamse beleidsmensen viert duidelijk hoogtij... Laatst gewijzigd door BUB : 26 september 2006 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |