![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel recht op leven na de echtscheiding hebben die alleenstaande moeders met laag inkomen die geen onderhoudsgeld ontvangen voor hun kinderen dan? Dacht je soms dat die dagelijkse lopen te jodelen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag jou enkel waarom moeders het recht moeten hebben om de kinderen voor zichzelf op te eisen en dan nogeens het recht moeten hebben om de vader te laten betalen voor hun alleen recht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zo zijn er ook vrouwen hoor. Citaat:
Citaat:
Weer fout, ik ken een hele hoop vaders die weldegelijk zelf voor hun kinderen zorgen en waar de grootouders enkel op bezoek komen. Maar hier geef je idd één van de rede waarom vrouwen tegen bi-locatie zijn. zij denken dat de vader dit niet zou kunnen en hun ex-schoonmoeder de kinderen mee zou opvoeden. Maar ik ken een boel mensen waarbij de kinderen naar de grotouders gaan na school en in de vakanties omdat beide ouders zijn gaan werken. Maar veel vrouwen doen hun kinderen liever naar een onthaalmoeder dan naar hun eigen moeder en/of schoonmoeder, enkel omdat zij vinden dat deze niet goed genoeg zijn voor hun kinderen. Citaat:
Citaat:
Bij ons zijn het de kinderen beslissen waar ze wonen en dit staat zo in de EOT. Dus dat de kinderen niet in bi-locatie zitten is niet mijn maar haar schuld. En al zouden ze alle 4 hier komen wonen dan nog zal ik geen cent van haar aannemen. En mijn eigen plan wel trekken, wat zij is het niet waard dat ik ook nog meer 1 traan om haar laat of 1minuut van mijn slaap mis door haar. Als zij een goede moeder was/is waren de kinderen bij haar en niet bij mij of op internaat. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu wel oppassen met je antwoord , ik ben een alleen staande vader met twee kinderen bij mij. Heb de school verlaten op mijn 15de En ben invalide. Ik heb dus alles tegen maar verdien toch verdien ik meer dan het gemiddelde inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik dan niet meer terug mogen starten,ben ik gestraft omdat ik een kind heb enalzo niet meer terug kunnen opbouwen van een leven Ik vind dat eigenlijk een heel zwakke houding van U |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @circe, Stel nu dat ik niet moest opbrengen,dan zou ik vrijwillig opbrengen omdat ik het zelf echt wil doen,maar nog eens het moet in verhouding staan tot mij inkomen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf zeggen dat er een basiskost bestaat voor de opvoeding van kinderen. Ik blijf zeggen dat beide ouders daar ieder voor de helft voor moeten zorgen. Het geeft geen pas dat vaders - omwille van hun te laag loon - dan maar eenzijdig gaan besluiten om niet meer bij te dragen. Hetzelfde geldt uiteraard voor de moeders, maar deze leveren dus wel een deel bijdrage door fysieke inspanningen die normaliter ook betaald worden! Ik zeg nergens dat die moeders niet moeten zorgen dat ze een redelijk inkomen hebben, maar kan jij me eens vertellen waarom ze 8 uur moeten werken tegen een loon en daarbovenop nog eens zes uur ZONDER loon? Heb je al ooit gehoord dat vaders - die netjes het hun opgelegde onderhoudsgeld betalen - bovendien voor de helft bijdragen in de kosten voor de onthaalmoeder indien de hoederechtouder een job heeft die buiten de schooluren valt? Of moet ze daar volledig zelf voor opdraaien? Wat als moeder en vader dezelfde job doen op dezelfde uren: moet dan enkel de moeder de kinderopvang betalen omdat papa de helft bijdraagt voor het eten, kleding en onderhoud van zijn kinderen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 september 2006 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dit zeker niet willlen ontlopen hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
en als de moeder eist dat de kinderen enkel bij haar verblijven heeft zij voor die ongelijke verdeling geëist, de vraag is dus opnieuw" waar halen moeders het recht om te eisen dat zij betaald worden voor het verhinderen van bi-locatie" Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk ( ik hoop het niet ) dat circe dat maar al te graag bewust vergeet het is evenredig naar middelen ( artikel 203 § 1 ) in de ruime zin van het woord met de gezamelijke eindverantwoordelijkheid dit wil zeggen dat in een concreet geval dient bezien te worden, zoals circe terecht stelt, de gespendeerde opvoedingstijd tov het financiële plaatje maar ook het 'gewicht' in inkomen dat komt dus in principe netjes gelijk op de situatie ( in verdeling althans ... de gehele financiële situatie is meestal abrupt veranderd ) zoals ze voor de echtscheiding zou geweest zijn ( of althans verondersteld werd te zijn ) concreet betekent dit : dat bij 50-50 tijdsverdeling er een stroom van het grootste inkomen naar diegen met het kleinste inkomen zou moeten zijn ( gemiddeld standaardgeval bekeken ) maar dat betekent ook dat bij een theoretisch 100-0 (zogoed als 0) tijdsverdeling met een 100-10 procent verdeling inzake inkomens er geen spake kan zijn van een nettostroom in een tussengeval is het dus perfect denkbaar dat er een nettostroom is van diegene met de meeste directe financiering ( tijdsbesteding ) naar diegene met de minste directe financiering afhankelijk van de inkomensdiscrepantie Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2006 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw hoederrechtouder bestaat niet ... sinds jaar en dag ( 1995) spreekt men daar al niet meer over en spreekt men van co-ouderschap ... niet verwonderlijk dat jij dat nog wel doet ![]() Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2006 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praha, ik heb inderdaad nooit geweten dat echtscheidingsregelingen die VOOR 1995 werden uitgesproken nu ineens allemaal van systeem veranderd werden.
Dat dus moeders die hoederecht toegekend kregen en vaders bezoekrecht, nu ineens allemaal verondersteld worden om co-ouderschap uit te oefenen? Citaat:
Moeder verdient buitenhuis 2000 euro en spendeert 6 uren extra aan de kinderen. Vader verdient buitenhuis 1000 euro. Hoe ga jij de basiskost voor de kinderen verdelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een recht dat mij is afgenomen Hoe ga je dat bereken circe,de schade die mij berokkend is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Co-ouderschap heeft altijd bestaan.
Co-ouderschap wil zeggen dat beide ouders de verantwoordelijk voor de kinderen delen. Wat jij bedoelt Circe is bi-locatie en dit wil zeggen dat de kinderen de helft van de tijd bij de moeder zijn en zij dus tijd en voeding in de kinderen moet steken en de helft van de tijd bij de vader zijn en hij dus tijd en voeding in de kinderen moet steken. In 95% van de echtscheidingen is het de moeder die deze regeling niet wel en op de rechtbank zelfs met de meest idiote agrumenten af komt om dit te verhinderen. Nu vraag ik je voor de zoveelste maal, "Waar haalt een vrouw het recht te eisen dat zij ook nogeens vergoed zou moeten worden voor iets dat ze zelf heeft verhinderd" Het is idd zoals Duvel schrijft heeft de vader dan ook recht op schadevergoeding omdat hij zijn kinderen niet mag opvoeden van de moeder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Europees Commissaris
|
![]() Da's gesproken Duveltje!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Staatssecretaris
|
![]() Het financiële aspect van een echtscheiding met kinderen kan men als volgt oplossen.
Door een rekening te openen op naam van de kinderen die word beheerd door de overheid of een organisatie zoals kind en gezin. beide ouders moeten procentueel een bijdrage storten op deze rekening naargelang hun inkomen. Beide ouders kunnen hier geld vanaf halen voor verantwoorde onkosten die voor het kind zijn of haar opvoeding noodzakelijk word geacht. Dus voor elke afname zijn de ouders verplicht een factuur of kasticket voor te leggen. Met dit geld worden geen cadeaus gekocht nog andere onnodige zaken. en indien het kind bij de moeder leeft zal zij de onkosten die dienen voor eten, onderdak, water en elektriciteit kunnen aftrekken van haar bijdragen maar dit bedrag word berekend door kind en gezin zodat er geen misbruiken kunnen ontstaan. Zo zal madam niet meer kunnen ronddwalen op kosten van de ex maar zal ook zij moeten zorgen voor een inkomen. indien de moeder in kwestie geen inkomen heeft kan zij beroep doen op de sociale zekerheid maar niet meer op de ex. dus de man betaalt enkel en alleen nog voor zijn kinderen. hetzelfde geld ook andersom als de kinderen bij de vader wonen. alle extra's die men de kinderen wil geven zijn voor eigen rekening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ging ervan uit dat er wel direct op zou gesprongen worden... maar het heeft nu nog bijna 100 posts geduurd. Uiteraard mist de niet-opvoedende ouder een groot deel van het plezier dat men aan kinderen beleeft. Maar ik heb nergens beweerd dat mijn kostenberekening ook effectief wordt toegepast. Indien men vanuit die basis zou vertrekken, dan moet men natuurlijk rekening houden met deze emotionele verarming voor de niet-opvoedende ouder.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hoop ik dat Kind en gezin ook rekening heeft gehouden met de fysieke inspanningen en aanverwante kosten die de opvoedende ouder uitoefent. Verder lijkt me dit een goed systeem. Alleen zie ik niet in waarom het "procentueel" moet worden afgehouden. Of gaat U ervan uit dat de kinderen dan ook een procentuele boterham zullen eten?
|
![]() |
![]() |