Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 14:58   #61
Brecht Laitem
Burger

Standaard

ik lees nu dat de uitslagen blijkbaar draadloos verstuurd werden via Edge. En dat er juist in Antwerpen daardoor wat problemen waren. Ik zeg zeker niet dat er fraude is, maar er zou toch eens onderzocht mogen worden wat er juist verkeerd liep.
Brecht Laitem is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:04   #62
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
voordat je zoiets belachelijks post uit ANDERE landen zou ik eerst naar het belgische systeem kijken, en nee dat is idd in belgie niet mogelijk zonder de encryptie sleutels.
K9, ge moet je niet opwinden hoor... Nie goed voor den tikker jong...

* Ik heb dit ook in mijn post gezet: het gaat over US Votingmachines
* Oei, sorry, ik wist niet dat Belgie jaren voorsprong had op beveiling van stemcomputers. Ze zijn dus nog straffer dan de Amerikanen seg. De universteit van Princeton staat op plaats 9 in de ranking top 100 uniefs. Maar tja de ene machine is de andere niet. De "Made in Belgium" machines zouden dan beter aan de Amerikanen worden verkocht niet?

En een computerprogramaatje bij de belastingen die fouten maakt, da kan ook nie hé?

K9, opnieuw, gewoon rustig, kalm, ... en druk nu op de reply toets...
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:19   #63
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Heh, daar trap ik niet meer in; ieder land zegt dat over zijn eigen
Ik heb al in een heleboel landen langer dan een maand geleefd en geloof me je zal het nergens veel beter vinden . Niet dat belgie perfect is .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:23   #64
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
K9, ge moet je niet opwinden hoor... Nie goed voor den tikker jong...
Moest ik mij opwinden zou ik wel wat anders typen , wees gerust
Citaat:
* Ik heb dit ook in mijn post gezet: het gaat over US Votingmachines
Appelen met peren dus
Citaat:
* Oei, sorry, ik wist niet dat Belgie jaren voorsprong had op beveiling van stemcomputers. Ze zijn dus nog straffer dan de Amerikanen seg. De universteit van Princeton staat op plaats 9 in de ranking top 100 uniefs. Maar tja de ene machine is de andere niet. De "Made in Belgium" machines zouden dan beter aan de Amerikanen worden verkocht niet?
Waarom ga jij er automatisch vanuit dat de VS betere beveiliging zou hebben? Precies alsof dat er in belgie geen informatici zijn.
Citaat:
En een computerprogramaatje bij de belastingen die fouten maakt, da kan ook nie hé?
Wat heeft dat te maken met een stemprogramma? Juist niks begin er dus niet over in een poging iets de 2 aan elkaar te linken.
Citaat:
K9, opnieuw, gewoon rustig, kalm, ... en druk nu op de reply toets...
zoals ik al zei, moest ik mij opwinden zou ik wel iets anders typen, maar weinig wat hier gezegd is kan mij opwinden hoor, lachwekkend, walging ongeloof maar opwinding? Nee hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:28   #65
wegmetdevld
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Denken jullie dat er vroeger als we nog gewoon moesten stemmen met et potlood niet gefraudeerd werd?
Wat zeg ik al de hele tijd...het is veel gemakkelijker om bij het tellen een geldige stem ongeldig te maken op papier. Electronisch kan dat niet.
wegmetdevld is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:53   #66
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

@K9

Citaat:
Wat heeft dat te maken met een stemprogramma? Juist niks begin er dus niet over in een poging iets de 2 aan elkaar te linken.
Wat ik wil zeggen is dat software niet fullproof veilig is, fouten (zoals bij de belastingen) kunnen gebeuren, dus ook bij de software van de stemcomputers.

Trouwens, wat is het voordeel van electronisch stemmen?
Het is verdorie 4x zo duur als potlood en papier. Waarom dus al dat geld overboord gooien? Terug overal zoals vroeger, punt!

Trouwens: Lees zelf wat onze senatoren erover te vertellen hebben.

Citaat:
Conclusies met betrekking tot de elektronische stemming

Het experiment van de elektronische stemming is onbevredigend.

De doelstellingen van de automatisering werden duidelijk niet bereikt :

* Het vereiste aantal bijzitten voor de stemopneming is inderdaad kleiner, maar ten nadele van een efficiënte democratische controle op de betrouwbaarheid van de resultaten.

* In plaats van de gehoopte besparingen blijkt de geautomatiseerde stemming duurder te zijn dan de traditionele stemming.

* De resultaten van de verkiezingen zijn weliswaar vroeger gekend maar de rechtsonzekerheid die ontstaat door betwistingen van de wettelijkheid van de elektronische stemmen vertraagt de uiteindelijke geldigverklaring ervan.

Fundamenteler stelt men vast dat de doelstellingen die door de automatisering beoogd worden, niet rechtvaardigen dat de maatschappij genoegen neemt met een gebrek aan transparantie van het kiesproces dat de grondslag van de democratie vormt.
Waarom ze dan toch gebruiken?
Tenzij...???? Tenzij men er iets kan uithalen dat deze punten doet vergeten... juist... jouw Belgische encryptie

Laatst gewijzigd door SirGalahad_ : 10 oktober 2006 om 15:54.
SirGalahad_ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:49   #67
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ik heb dat domme voorbeeld al onderuit gehaald, het systeem in de VS is ONVERGELIJKBAAR met dat in belgie, het is een combinatie van papier en electronisch tellen. Met als gevolg dat de computer zich vaak mistelt, in BELGIE heb je dat probleem niet omdat ALLES electronisch is.
Het is juist omdat alles electronisch is dat het niet kontroleerbaar is .
Bankfraude gebeurt ook via onfeilbare bankcomputers en betrouwbare magneetkaarten toch .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 10 oktober 2006 om 16:50.
Kaffer is offline  
Oud 10 oktober 2006, 17:53   #68
Kaffer
Banneling

Standaard

Een andere electronisch gestemde uitslag die nog meer in het oog springt is deze in Aalter .
De meest arrogant-Konservatieve politicus van zijn generatie , Pieter de Crem moest het daar opnemen tegen een paarsgroene coalitie geleid door de Sympathiek ogende gewezen minister Jef Tavernier .
De CD&V van De Crem steeg 11,8 % en haalde 63,9% van de stemmen ?
Mijn gedacht !
En waarom moet er nu juist in het landelijke Aalter electronisch gestemd worden , wetende dat men zelfs in Gent nog manueel stemt ?
Kaffer is offline  
Oud 10 oktober 2006, 17:57   #69
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

kan iemand mij vertellen hoe de lijststemmen worden verdeeld?
maarte is offline  
Oud 10 oktober 2006, 18:01   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Een andere electronisch gestemde uitslag die nog meer in het oog springt is deze in Aalter .
De meest arrogant-Konservatieve politicus van zijn generatie , Pieter de Crem moest het daar opnemen tegen een paarsgroene coalitie geleid door de Sympathiek ogende gewezen minister Jef Tavernier .
Mijn gedacht !
En waarom moet er nu juist in het landelijke Aalter electronisch gestemd worden , wetende dat men zelfs in Gent nog manueel stemt ?
De crem is dan ook precies een wandelende creme nietwaar?
Nou ja in aalter klaagt toch niemand denk ik. Al dat rijk volk ginder!
Oud 10 oktober 2006, 18:02   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
kan iemand mij vertellen hoe de lijststemmen worden verdeeld?
1 voor de belg en 2 voor de vreemdeling.
Oud 10 oktober 2006, 18:03   #72
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wel je kan het in ieder geval niet controleren.Al lijkt me het vrij dom om in een pruts gemeente te frauderen. terwijl de slag rond anwterpen eigenlijk het voortbestaan van belgie kon bedreigen. Het frauderen dar zou dus voor sommigen we noodzaak kunnen geweest zijn.

Maar controle is onmogelijk. Het is virtueel..
ilfalco is offline  
Oud 10 oktober 2006, 21:10   #73
Kaffer
Banneling

Standaard

Het valt vielleicht op dat de pers nergens bericht over de vragen die zich overal te land worden gesteld over het electronisch stemmen .
Die jongens zijn precies bang hun jobke te verliezen !
Kaffer is offline  
Oud 11 oktober 2006, 06:57   #74
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
@K9

Wat ik wil zeggen is dat software niet fullproof veilig is, fouten (zoals bij de belastingen) kunnen gebeuren, dus ook bij de software van de stemcomputers.
Je vergelijkt appelen met peren, je vergelijkt een superingewikkeld ENORM groot elke week veranderend programma met een super eenvoudig heel klein programma dat NOOIT veranderd. Zoals ik al zei je probeert wanhopig pro blemen en fouten te vinden.

Citaat:
Trouwens, wat is het voordeel van electronisch stemmen?
Het is verdorie 4x zo duur als potlood en papier. Waarom dus al dat geld overboord gooien? Terug overal zoals vroeger, punt!
Het is sneller en gemakkelijker? Of zit jij graag van 7 tot 19h als bijzitter of voorzitter bij een verkizingen? Laat me raden je hebt dat nog nooit moeten doen?

en? dat is toch hun job?

Citaat:
Waarom ze dan toch gebruiken?
Tenzij...???? Tenzij men er iets kan uithalen dat deze punten doet vergeten
Omdat er enkele honderden senatoren zijn en sommigen niet akkoord zijn met dat ? Je doet alsof 2 senatoren de hele senaat zijn

Citaat:
... juist... jouw Belgische encryptie
Grppaig hoe sommigen domme commentaar blijven geven op iets waar ze 0,0 van weten .

k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 06:58   #75
k9

Standaard

Citaat:
Het is juist omdat alles electronisch is dat het niet kontroleerbaar is .
Bankfraude gebeurt ook via onfeilbare bankcomputers en betrouwbare magneetkaarten toch .
Je bent weeral appelen met peren aan het vergelijken, bank fraude gebeurt meestal door de kaarten + code te kopieren, iets wat dus niet kan bij het stemsysteem.

k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 07:00   #76
k9

Standaard

Citaat:
Mijn gedacht !
zo grappig "de Sympathiek ogende" MOET wel stemmen krijgen, nu snap ik meer waarom sommigen op VB stemmen, zoalng ze maar de Sympathiek ogende zijn is het goed

k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 07:01   #77
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wel je kan het in ieder geval niet controleren.Al lijkt me het vrij dom om in een pruts gemeente te frauderen. terwijl de slag rond anwterpen eigenlijk het voortbestaan van belgie kon bedreigen. Het frauderen dar zou dus voor sommigen we noodzaak kunnen geweest zijn.

Maar controle is onmogelijk. Het is virtueel..
welke noodzaak? het VB kon geen absolute meerderheid halen dan zouden ze 15% meer moeten halen in 1 klap .

k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 07:02   #78
k9

Standaard

Citaat:
Het valt vielleicht op dat de pers nergens bericht over de vragen die zich overal te land worden gesteld over het electronisch stemmen .
Die jongens zijn precies bang hun jobke te verliezen !
het VB zelfs geeft ook geen kik, desondanks al de "duidelijke" aanwijziingen tot fraude, ze zijn zeker ook bang hun joke te verliezen, of vermoord te worden ongetwijfeld.

k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:25   #79
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
het VB zelfs geeft ook geen kik, desondanks al de "duidelijke" aanwijziingen tot fraude, ze zijn zeker ook bang hun joke te verliezen, of vermoord te worden ongetwijfeld.
FDW was enkele jaren terug nochthans de eerste die zich vragen stelde bij dat systeem .
Zondag was Coveliers de eerste die zich vragen stelde bij dat systeem !
Als je hier trouwens ziet wie zich intens bezig houd met de bestrijding van dit systeem dan merk je dat zoiets meestal vanuit roodgroene hoek komt .
Vragen worden gesteld vanuit alle lagen van de maatschappij , maar als de 3 grote traditionele partijen vanuit hun obscure achterkamertjes beslissen dat dit systeem veilig is , dan mag je nog op je kop staan , dan is het veilig .
Ik stel mij trouwens de vraag waarom je zo'n panische angst hebt voor democratische kontrole op het telsysteem ?
Kaffer is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:27   #80
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent weeral appelen met peren aan het vergelijken, bank fraude gebeurt meestal door de kaarten + code te kopieren, iets wat dus niet kan bij het stemsysteem.
Als ze zelf die kaarten laten maken kunnen ze er niet mee foefelen ?
Ze kunnen alleen foefelen met kaarten die ze niet zelf laten maken ???
Kaffer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be