![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
| Bekijk resultaten enquête: Is het cordon sanitair verdraagzaam? | |||
| Het cordon sanitair is verdraagzaam |
|
31 | 29,25% |
| Het cordon sanitair is onverdraagzaam |
|
75 | 70,75% |
| Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
|
|
|
|
|
#242 | |
|
|
Citaat:
De meeste die zichzelf moslim noemen zijn moslims in naam. Die kennen hun eigen gevaarlijke ideologie niet goed. Vredelievende islam betekent minder islam. Hoe meer islam hoe gevaarklijker. Hoe meer iemand zijn gevaarlijke ideologie praktiseert (radicaliseert) hoe onmenselijker en gevaarlijker dat die zal worden. Mohammed was een topcrimineel. Hoe meer dat iemand het voorbeeld van die crimineel volgt hoe onmenselijker en gevaarlijker dat die zal handelen. Men mag blij zijn dat de meesten die zichzelf moslim noemen hun rotideologie niet praktiseren en de waarheid van topcrimineel mo niet kennen of gewoonweg ontkennen. En wat dat wetten volgen betreft. Ik heb het op dit forum reeds eerder gepost. Als je een imam hoort verklaren dat de moslims de wetten van dit kafirland moeten volgen omdat zij weten dat zij hier een minderheid zijn. Heb je je dan nooit afgevraagd of dat dit dan nog geld indien zij een meerderheid in dit land hebben bereikt ? En zou het niet vanzelfsprekend moeten zijn dat nieuwkomers, inwijkelingen zich automatisch aan onze wetten enz. aanpassen zonder zich daar vragen over te stellen? Het feit dat sommige volgelingen van die agressieve ideologie dit in vraag stellen zou al een belletje moeten doen rinkelen ! De islam maakt dat ware volgelingen van die gevaarlijke ideologie zich boven niet-moslims plaatsen. En wat dat 'mensen aanvallen' betreft. Als je het nog niet moest gemerkt hebben. Ik val geen mensen aan, ik val een gevaarlijke ideologie aan. Wat fundamenteel fout is is de huidige dhimmi aanpak van de 'democratische Moslimpunkers in het Westen http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212 Islam vredelievend? Enkel in onze dromen. http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289 "Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is." http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 17 oktober 2006 om 13:04. |
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Burgemeester
|
" pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" verhaal Laatst gewijzigd door Nicolas : 17 oktober 2006 om 13:20. |
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Gouverneur
|
Nicolas, ik hoop dat je ooit eens de tijd vindt om de planeet Aarde te bezoeken, het is er af en toe wel gezellig en wie weet krijg je onderweg misschien nog wel enige voeling met de realiteit.
Ik zou graag jouw idealistische stellingen volgen en in vrede samenleven met iedereen maar spijtig genoeg is de realiteit anders. Ik wil graag geloven dat islam gelijk staat aan vrede maar geloof er weinig van als ik over gans de wereld islamieten aanslagen zie plegen en in het algemeen veel haat en onvrede verspreiden. Hetzelfde geldt trouwens voor het (Amerikaanse) christendom. Zet meerdere mensen bij elkaar en je hebt veel kans tot ambras. Zet meerdere mensen met verschillend geloof, verscheidene tradities, opvattingen en standpunten bij elkaar en je hebt oorlog. Hoe spijtig dit ook moge zijn, dit is de realiteit, welkom zou ik zeggen. Ik kan morgen mijn katten en kuikens ook in hetzelfde hok steken, hopend dat ze vredevol samenleven na een constructieve dialoog en bouwend aan een positief project en meer van die onzin, de kans is klein. Jij gaat ervan uit dat elke VB-politicus en stemmer een slecht mens is. Andere mensen gaan er van uit dat elke moslim een slecht mens is. Me dunkt ben jij even schuldig aan de fout die je anderen toeschrijft. Zeggen dat iedereen gelijk is, is complete onzin. De mens heeft in alles steeds gestreefd naar het invoeren van zoveel mogelijk verschillen en dus ongelijkheden op het vlak van taal, godsdienst, tradities, kledij enz.... Ieder mens gaat ervan uit dat zijn eigen gewoontes de beste waren en dat alle andere mensen inferieur zijn (en dus dienen bekeerd of vernietigd te worden). Vele mensen zeggen wel dat iedereen gelijk is doch streeft elk mens om zichzelf net zo ongelijk mogelijk te maken (rijker, knapper, gelukkiger enz dan een ander). Dus om het even snel samen te vatten: mensen zijn niet gelijk, ongelijkheid geeft aanleiding tot afgunst en haat, hoe meer ongelijke mensen je samenzet, hoe meer afgunst en haat. |
|
|
|
|
|
#245 | ||||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#246 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vermoed dat jij één of twee moslims perfect zult kennen..... of waren het er meer?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2006 om 15:02. |
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Islamdictators stigmatiseren het westen en vrijheidsdictators stigmatiseren het oosten. Wie meedoet met deze of gene stigmatisatie is geen vrijheidsdenker. Islamdictators hoef ik niet, maar FDW is een vrijheidsdictator, dat hoef ik evenmin. Volgens het VB is elke moslim een moslimfundamentalist. Nog volgens het VB is elke Vlaming een separatist. Dat is de denkvrijheid die je krijgt van het VB. Het VB isoleert zich hierdoor ideologisch van de andere partijen. Anderzijds ben ik er vrij zeker van dat het fenomeen van de allochtone verkozenen grondig onderzocht zal worden vanuit verschillende hoeken. En het is vrij voorspelbaar wat deze onderzoeken zullen uitwijzen: de allochtone bevolking is even heterogeen als de autochone gemeenschap. Verschilende allochtonen kunnen daarom bij verschillende partijen terechtkomen en er funcitoneren. En zij die niet functioneren binnen de democratie, worden vroeg of laat eruit gehaald. |
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Schepen
|
Hoe verklaar je dat extreem-rechts, dat zich opstelt tégen terrorisme, zelf als motivatie gebruikt wordt voor geweld?
Het paradoxale aan de strategie van het VB is dat ze door dingen duidelijk te willen stellen, hun blik vertroebelen, omdat zij alles en iedereen over dezelfde kam scheren. Juist daarom is het goed dat andere partijen tegen deze vereenvoudiging ingaan. Het is wel enigszins lachwekkend om te zien hoe het VB telkens argumenten van andere partijen gaat lenen om ze vervolgens in hun eigen voordeel te verdraaien. Neem nu het woord verdraagzaamheid, dat ze overnemen om het CS aan te vechten. In het overnemen van het woord (on)verdraagzaamheid door het VB, zit een erkenning van de waarde van dit fenomeen. Ze kunnen ook niet anders. Ze hebben zolang gehamerd op het thema veiligheid en zien nu dat het stigmatiseren 'andersgezinden' als zondebokken, niet zorgt voor meer veiligheid. Integendeel, het zet bepaalde groepen tegenover elkaar en creëert daardoor meer onveiligheid. Het is daarom niet aangewezen om een ideologisch debat over veiligheid te voeren. Als democraten zijn we het erover eens dat we tegen zinloos geweld zijn. Ideologische vrijheid en fysieke integriteit kan je niet op dezelfde manier handhaven. |
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Minister-President
|
Dat heb ik toch niet gezegd??? Maar het is de specialiteit van sommigen altijd naar iets anders over te schakelen...maar tja...
|
|
|
#252 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik heb meer een probleem van een negationistische houding onder een quasi ganse bevolking, die voor het merendeel nog chauvinistischer van Fransen zijn, dan enkele vermeende uitzonderingen die bij het VB zouden zitten. Ik hoor graag namen van deze mensen bij het VB waar jij het over hebt? Indien je de waarheid zou spreken zouden ze geen dag langer bij het VB lid zijn. Een partij als het VB wordt hierop zorgvuldig nagevlooid door zijn tegenstanders en kan zich gegarandeerd minder permitteren dan de rest van het establishment. Ook verneem ik graag een samenvatting van mijn gepersonaliseerde normen en waarden? Turkije zal deze holocaust (zoals het er nu voor staat) nooit erkennen, ik maak me echter meer zorgen over linkse huichelaars die hun mening draait met de wind om electoraat bij te winnen. Die universele waarden en normen worden nu en in de toekomst meer in vraag gesteld door de Islam dan eender welke andere partij of gemeenschap. Gepersonaliseerd zeg je? Westers, vrij en democratisch. Woorden waar linkse vogels tegenwoordig steeds vaker een afkeer van lijken te hebben. En laat er geen twijfel over bestaan, ik ga niet akkoord met eender welke vorm van negationisme. Als de partij van jouw voorkeur zonder zonden of zondaars is en perfect in al zijn vormen, laat me iets weten... |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Minister
|
Tuurlijk is dat een gevoel, tis daarom dat ik in een wijde boog rond volkse buurten ga zeker? Als er één volkske is dat even crimineel is als de allochtonen dan is het de volkse vlaming!
Met Belgen hebt ge tenminste nooit last.
|
|
|
#254 |
|
Banneling
|
Ik ben verdraagzaam genoeg om onverdraagzaam te zijn.
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
De enigen die het verknoeid hebben zijn de linksen in Antwerpen de afgelopen jaren, zij veranderen hun naam niet, maar pakken het veel slimmer aan: vervang het volk ipv het bestuur. |
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik ga akkoord met je stelling dat het in feite er niet toe doet, van welk ras of godsdienst dit gevaar uit gaat. Het eerste zal mijn inziens ook nooit een rol spelen, maar het 2de? Een ideologie die haat predikt en gevaarlijk wordt voor onze wersterse normen en waarden, daar mag je gerust actie tegen ondernemen en het beestje bij z'n naam noemen. Opnieuw; zero-tolerance en verdediging van vrijheid van mening, westerse normen en waarden moet absoluut afgedwongen worden. Trouwens, denken dat je alles met iedereen door 'dialoog' kan oplossen, is een zeer achterhaalde en spijtige denkwijze. Opnieuw raad ik het boek van Bruce Bawer aan, ik kan het onmogelijk allemaal samenvatten of herhalen hier. Lees jij ook ooit boeken? |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zolang uw gsm niet gepikt is... zolang uw vrouw-vriendin niet lastig gevallen is... zolang uw oma haar handtas niet is afgerukt... zolang uw buurman niets over de haag gooit zolang uw buurman geen vuurtje stookt terwijl uw was buiten hangt... zolang een andere chauffeur u voorrang verleent... zijn wij allemaal verdraagzaam
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#259 | |||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het lijkt er meer en meer op, dat wanneer er harde standpunten worden ingenomen om de criminaliteit aan te pakken, dit door de traditionele partijen als oorzaak van de onveiligheid wordt gezien....Euh? |
|||
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Er is geen 'radicaal' VB, er is enkel het VB. Een partij die - als het moet harde - standpunten inneemt om onze opgebouwde welvaart en beschaving veilig te stellen (tegen een opkomend groter gevaar), noem �*k niet gevaarlijk. De maatschappij verandert zegt links wel eens. Inderdaad, alleen lijkt de verandering dit maal geen 'verrijking'. De dag dat ze dit inzien zal ik een pak beter slapen 's nachts. Maar ik vrees dat ik nog vele onrustige nachten zal beleven. Heb je er al ooit es bij stilgestaan dat VB stemmers mensen zoals u en ik zijn, die zich terecht ernstige zorgen maken over hun toekomst? Ze hebben geen angst van kleurlingen, ze hebben angst van haat en geweld. Het feit dat het VB steeds groter wordt bewijst enkel 1 zaak: links heeft het nog steeds niet begrepen. |
|
|
|
|