![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus ze hebben een probleem met CD&V, VLD en SP.a? Want die ondergraven niet eens de democratie maar hebben ze gewoon afgeschaft.
|
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() jazeiker, uw plaat blijft hangen...
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek het eens op via google. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet het Vlaams Blok die veroordeeld is geweest maar wel drie VZW's daaraan verbonden. Niettemin draagt het Vlaams Blok daar verantwoordelijkheid voor, daar niet van, maar juist is juist. De drie VZW's zijn niet veroordeeld voor racisme, maar voor 'aanzetten tot racisme', zonder enig bewijs. Zonder enige bewijs want: men heeft niemand kunnen vinden die daadwerkelijk racist is geworden door het lezen van wat de drie VZW's in hun pamfletten zegden. Het gaat dus om een pure interpretatie van de rechter in kwestie. Ik heb het zogezegde bewijsmateriaal gelezen in het arrest en ik kan je verzekeren dat het lezen daarvan, van mij geen racist gemaakt heeft. Misschien wel van de rechter, dat weet ik niet, maar ik persoonlijk ken niemand die racist is geworden door het lezen van het aangevoerde bewijsmateriaal. Ik denk van jou ook niet , ook al ken je het bijna vanbuiten zoals je zegt, maar dit terzijde. Bovendien -en dat is niet onbelangrijk- is er een wezenlijk verschil tussen 'aanzetten tot...' en de daad zelf. Dat kan elke jurist je vertellen. Als jij je wagen met draaiende motor open achterlaat om pakweg vlug een lottoformulier en een pakje sigaretten te halen in het krantenwinkeltje, dan kun je gestraft worden voor 'aanzetten tot diefstal'. En terecht ook. Maar laten we wel wezen. Dat maakt van jou nog geen dief. Dat is iets helemaal anders. En dat is nu wat jij doet. Je maakt van de drie VZW's die zogezegd zouden aanzetten tot racisme, racisten an sich. En dat is verkeerd. Bovendien is de antiracismewetgeving veel ruimer dat wat racisme eigenlijk is. Er is pas sprake van racisme wanneer men bij het beoordelen van zijn medemens, diens ras als criterium laat meetellen. D�*t is racisme en dat zal elk woordenboek bevestigen. Maar de antiracismewetgeving gaat daarin veel verder. Zo mag een winkelier wiens winkeltje al vier keer werd overvallen door Marokkanen, niet zeggen dat het 'altijd' Marokkanen zijn, want dat is stigmatiseren. Ook al is het de waarheid; men mag dat volgens de antiracismewetgeving niet zeggen. Het woordje 'altijd' is er te veel aan en maakt een mens strafbaar. Dat is nergens ter wereld zo, dat is alleen maar in België. Daar bovenop komt nog dat men maar liefst acht (8) wetswijzigingen heeft moeten stemmen om de antiracismewetgeving erdoor te krijgen, precies op maar om het Vlaams Blok te kunnen pakken. Van die acht keer, maar liefst drie keer de grondwet. Ik weet niet wat jij daarvan denkt maar landen die wetten stemmen om oppositiepartijen te nekken zijn volgens wat ik op school leerde totalitair en ondemocratisch. En dan is er nog het feit dat twee rechters die voordien de zaak behandelden weldegelijk het politiek spel doorzagen en zichzelf daarom onbevoegd verklaarden. Telkens weer als dat als een overwinning voor het Vlaams Belang werd gezien door de publieke opinie zeiden de traditionele partijen dat het inderdaad niet hoort dat er binnen een democratie oppositie partijen bestreden worden met het gerecht in plaats van met ideologieën, wat in feite een bekentenis inhoud met betrekking tot motivatie van de rechtszaak. En inderdaad bij de laatste rechtzaak, waarbij verder beroep uitgesloten was, heeft men dan maar een Waalse rechter aangesteld die inderdaad een overtreding van de antiracismewet wist te interpreteren. Als jij uit de optelling van al deze feiten concludeert dat het Vlaams Belang racistisch is, dan is dat jou goed recht, maar ik meen dat ik gegronde redens heb om daar ernstig aan te twijfelen. Zeker als je weet wat racisme eigenlijk is. En ik ben daarin niet alleen Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 oktober 2006 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus iets meer specificatie zou mooi zijn.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is hier op het forum nogtans al duidelijk neer geschreven geweest en er zijn hier op het forum verschillende mensen die daar in kleinere en grotere mate aan lijden. Je moet echt niet heel het forum afzoeken daarvoor. er is vandaag nog op gepost geweest.
|
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en ik lach er niet mee hoor, 't is niks om je over te schamen nu terug ONTOPIC ![]()
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs als niet Vber moet ik je hierin gelijk geven. De vzw van Het VB zijn idd op een slinke en fout manier veroordeeld geweest en men heeft met die veroordelingen ook niets meer bereikt dan een nog grotere groei van het VB. En ik moet zelfs toegeven dat er veel punten zijn waar ik het VB in gelijk moet geven. Maar de manier waarop zij het brengen en de oplossingen die zij bieden stuiten mij heel hard tegen de borst. En het feit dat het VB in zijn grond een kapitalitische partij is en geen arbeiderspartij stoot hen bij mij dus heel erg af. Maar verder heb ik hier op het forum zelfs een stuk van hun programma even herschreven. zodat het een pak menselijker werd. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is de eerste keer dat een tegenstander van het Vlaams Belang daar zo volwassen op antwoordt. Waarvoor mijn dank en een serieuze stijging in mijn achting Jantje. Jouw deelname aan de discussies geeft voor mij een meerwaarde aan dit forum. Je bent een aanwinst. Omdat je, volgens mij, eerlijkheid belangrijker vindt dan het 'groot gelijk'. En dat siert je. Jammer dat ik je niet eerder tegen kwam op dit forum. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 oktober 2006 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb veel ellende gezien en ik heb vaak ook de oorzaken gezien. Ik heb dus geleerd dat men NIET wint met halve waarheden of met eigen kortzichtigheid. Ik ben echt niet bang dus om te zeggen als er iets fout gebeurd. Ik ben niet bang om te zeggen dat ik zelf ook fouten kan maken. Maar vooral heb ik geleerd om eerst alles te overkijken en te onderzoeken voor ik er mijn een menig over maak. En wat mij hier in België het ergste degouteerd is dat er zoveel talent rondloopt en dat het zo'n mooi en goed land kan zijn, maar dat het naar de verdommis word geholpen enkel en alleen omdat iedereen enkel zijn eigen standpunt en mening als juist wil aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jantje stijgt enorm in mijn achting. Moest iedereen op deze manier een dialoog willen aangaan zou het hier bij momenten wat aangenamer zijn. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jazeiker... wat een prachtargumentatie. Jij doet hier niets anders dan wat komen schelden en dan zal een ander hun plaat wel blijven hangen, zekers?
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als tweede durf ik even goed de positieve punten van het communisme verdedingen. Ja, want ook die politieke streking heeft goede punten. En wie die wil afbreken krijgt die mij als tegenstander, hoewel ik dus duidelijk geen communist ben. Ik ben als het waren een Groene-solidaire-liberale-realist. Maar aangezien die partij niet bestaat in België en ik niet op het eiland woon waar ze wel bestaat, ben ik hier dus totaal neutraal. Ik ga zelfs niet kiezen, heb daar een medische uitvlucht voor. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik bedoel daarmee dat ik Jantjes manier van dialogeren wel zie zitten. Als men zonder vooroordelen sommige (zoniet de meeste) standpunten van VB aandachtig bekijkt, kan men niet anders dan hen ergens gelijk te geven. En dat apprecieer ik. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#100 |