![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Abu Lahab is in Mekka geboren , en de profeet Mohammed (saw) is de zoon van zijn broer, maar toch niet gevolgd met integendeel hij ging tegen beweging van de profeet (saw) vechten en vermoren. ![]() Maar het probleem is: deze man dacht dat hij slim was terwijl hij te dom was , want die was in staat om de boodschap van de profeet Muhammed (saw) te stoppen en twijfels tussen de tientallen nieuwe moslims om hun geloof te verlaten. Hoe? Er is een vers in deze man geopenbaard nadat hij de profeet (saw) heeft beledigd: In naam van de God, de Barmhartige, de Genadevolle. 1. De macht van Aboe Lahab en hijzelf zullen vergaan. 2. Zijn rijkdommen en daden zullen hem niet baten. 3. Weldra zal hij in een laaiend Vuur branden. 4. Ook zijn vrouw, de draagster van brandstof, 5. Om haar hals zal een koord van palmvezels hangen. Hij kon in die tijd naar de islam gaan bekeren en de geloofsgetuigenis plegen etc .. en dan zeggen van: zie de koran klopt niet !! ik ben moslim en koran zegt dat ik nooit een moslim zal worden en naar de hell gaan. ![]() ![]() Die ook hetzelfde doet en nog erger denk ik ![]() I Love Muhammed & Jezus Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 25 oktober 2006 om 05:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als profeet Mohammed (vrede zij met hem) fictief was, waarom is hij tot the most influantial person in de geschiedenis gekozen? En geloof me beste kindje, het was geen moslim die hem deze eer gaf. Sukkel...........kom maar met iets anders zou ik zeggen ![]() Laatst gewijzigd door Braveheart : 25 oktober 2006 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 25 oktober 2006 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oh, er is wel vroeger sprake van een "mohammedun", maar dat zijn munten van de 7de eeuw waar een kruisteken op staat waaruit blijkt dat met die "mohammedun" eigenlijk Jezus Christus bedoeld was. De mohammedaanse wereld heeft die naam dan "geleend" en daaraan verhalen verbonden die door de eeuwen heen, gedurende de rooftochten van de Arabieren, ontstaan zijn om hun "veroveringen" te verrechtvaardigen. Voor het bestaan van de Egyptische farao's bestaat er voldoende materiaal, van de Griekse filosofen eveneens, van de Romeinse keizers ook, maar van Mohammed niets ... Dat papyrus vergaat is geweten, maar waar worden de stenen en beenderen bewaard waarop de oorsrponkelijke verzen van de koran werden gegrift? Nog erger: waar is de oorspronkelijke koran? Zo'n belangrijk boek kan toch niet verloren gegaan zijn? En toch, en toch: de oudste volledige versie is van omstreeks het jaar 800. Ik weet niet of de Duivelsverzen daar nog in staan, noch of dit dezelfde versie is die hier vandaag op mijn bureau ligt. Je mag deze sukkel altijd helpen met het aanwijzen van de plaats waar een eerdere volledige versie te vinden is. Good luck!
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#346 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lees nog eens wat je zelf geschreven hebt, Yahya. Het is inderdaad zo dat, als een slecht persoon u nieuws brengt, u het beter nauwkeurig zou onderzoeken. Dit is er een die ik zeker onthouden moet! De vindingen van Newton, Darwin en Einstein zijn zéér goed gedocumenteerd. Maar het enige bewijs waar een volgeling van Mohammed mee komt is, telkens weer, altijd, en zonder uitzondering: de koran ... Want dat boek is waar ... omdat dat boek het zegt ...
![]() |
![]() |
#347 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn momenteel wetenschappers die menen te kunnen aantonen dat de sjiietische versie de oorspronkelijke was, en dat de mohammedaanse machthebbers in de machtsstrijd rond de opvolging van Mohammed hun hadiet vervalst hebben, in de eerste plaats de isnad. Indien jij wenst te geloven dat de koran inderdaad het letterlijke en onveranderlijke woord van god is, dan zit je wel met een probleem. De mohammedaanse schrifturen beweren dat god die tekst heeft meegegeven aan Gabriel (Jibril) die hem dan heeft doorgegeven aan Mohammed, die deze gedicteerd heeft aan zijn secretarissen, of ze gewoon mondeling heeft medegedeeld aan zijn vrienden, die de teksten dan op stenen en beenderen en papyrus, en bladeren hebben opgeschreven (een en ander kan niet want de oudste volledig bewaarde versie van de koran dateert van rond het jaar 800), of die vrienden hebben die deze dan aan hun kinderen verteld, die deze aan hun kinderen verteld hebben, die deze weer aan hun kinderen verteld hebben, die deze dan weer aan hun kinderen verteld hebben (heb ik nu 5 of 6 generaties), die de verhalen uiteindelijk hebben opgeschreven in een gebrekkig geschrift, zonder tekens voor de klinkers. Iemand heeft dan later klinkers toegevoegd die de inhoud van vele woorden hebben veranders, waardoor twintig percent van de koran totaal onbegrijpelijk geworden is. De realiteit is echter veel logischer: de koran is een verzameling van teksten, voornamelijk van joodse en christelijke origine, vele daarvan oorspronkelijk in het Syrisch-Aramees geschreven. Etc.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 25 oktober 2006 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 25 oktober 2006 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Minister
|
![]() [quote=lincoln;2107807... En daarbij , u bent niet verplicht om dat te geloven iendien jij geen bewijs ziet of een reden die u leidt tot de waarheid ,. Er zijn goed genoeg andere religieuze manieren van aanbidding die zowel rationeel als irrationeel geloven.[/QUOTE]
Ik moet nog op de rest van je bericht antwoorden. Ik ben niet verplicht van te geloven, maar in een door de islam gecontroleerde wereld is men dat wel verplicht, op straffe van ... Jezus zei: ik ben het Licht, de Waarheid en het Leven. Clinton beweerde dat hij de waarheid sprak toen hij zei: "I did not have sex with that woman". Dat is tenminste iets wat Mohammed nooit beweerde: dat hij geen sex had met zijn slachtoffers. Men hoeft niet in de ideologie van Mohammed te geloven om toch religieus te zijn. Het Boeddhisme, het Hindoeisme en zelfs het Christendom zijn daartoe meer geëigend. Met "geloven" en "ratio" moet je bij Paus Benedictus XVI zijn. Die had het er onlangs nog over in Regensburg, geloof ik.
![]() |
#350 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar let ook eens op de herhaalde insinuaties van Bogaert: de Muslims geloven, de Muslims beschouwen, de Muslims aanzien, volgens Muslims, ... Ik zou het leuk vinden indien zij haar interpretatie zou vervolledigen met die van echt gereputeerde autoriteiten terzake, zoals die van Mawdudi en Qutb.
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#352 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#353 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#354 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
( De koran- Annaml:64) geef bewijs.. beweringen aanvaard ik niet zomaar zonder een bewijs. Hoe weet jij dat jou naam 'xxx' is ? Jou mama heeft dat gezegd (!!) mooi, maar dat is niet genoeg voor bijvoorbeeld een werkegever om een arbeidscontract te tekenen .. jij moet een bewijs hebben (getuigenis: geboorteakte, ID kaart...) Er is altyd ISNAD, er is niets in dit leven dat zonder isnad kan gebeuren. Je gaat naar een nieuwe stad verhuizen ... daar moet je naar school gaan, jou eerste nieuwe dag.. je gaat bus nemen naar de school .. je wacht aan de halte op de bus << Isnad Je kijikt naar het uur wanneer de bus aankomt << Isnad Jij weet dat die BUS richting de school gaat << Isnad .. ... etc.. Kom je nog eens zo iets beweren ?? Goed, maar remember { Volg niet hetgeen waarvan jij geen kennis hebt } (Koran) Citaat:
Wat tonnen ze aan? Welk versie en van wat ? En welke is oorspronkelijk en welke is niet oorspronkelijk ? Wie zijn die mohammdaanse machthebbers? hoe weet jij dat ze mohammadaanse machthebbers zijn? = bewering en geen feite .. ANDERS bewijs !! ... what is your proof man?? what are you talking about?? of basseer jij nog steeds jou kennis op wat Ali sina verteld heeft?? heheh ... als je dat echt doet dan ben jij dom .. soory for that maar het is de waarheid.. want: 1 - waarom zou jij Ali sina bronnen gebruiken? alwetend dat zijn bedoeling de moslims uit hun weg halen .. samen met zijn medewerkers (allemaal zionisten ..) 2- waarom zou je de teksten van een leugenaar lezen ?? (jij versplit gewoon jou tijd, terwijl je beter iets anders zou kunen doen dat nuttig is ..!!) ik ga je een voorbeeld geven: jij moet werken, en je gaat met de bus naar jou werkplaats maar het programma verandert elke week (uuregeling van bussen : vertrek en aankomst). Terwijl jij 's morgens kofiee aan het drinken bent, stuur jij jou zoon naar de bus halte om te weten om hoe laat de bus vandaag aankomt. Maar Jij hebt gemerkt dat jij zoon ofwel verkeerde info overbrengt (verkeerd gelezen of begrepen ofwel een leugenaar is (hij doet dat omdat jij geen cadaeu voor hem hebt gekocht) .. zeg maar iets.. Zou jij dan op jou zoon rekenen om te gaan werken ?? dat kun je doen, ja.. maar in het geval van domheid. dus ?? ali sina is een leugenaar: http://www.examinethetruth.com/anoth...r_Ali_Sina.htm http://www.examinethetruth.com/Challenge_Sina.htm http://thetruereligion.org/modules/w...eid=120&page=1 http://www.iiop.org/Final_Response.php http://www.answering-christianity.co...ali_sina_1.htm http://www.answering-christianity.co...ali_sina_1.htm http://www.answering-christianity.co...oalisina10.htm http://www.answering-christianity.co...toalisina9.htm http://www.answering-christianity.co...toalisina8.htm http://www.answering-christianity.co...toalisina7.htm .... Citaat:
als jij niet mee eens bent dan kom en schrijf een boek en vraag ons om dat te volgen en dan om aan te tonen dat da niets nieuw is, en dat jij ook zo iets kan doen.. ok, ik ga je toelaten om samen te werken met jou vrienden en alles, en gebruik alles wat jij wilt, alle hulpmiddelen zijn toegalaten .. En de rest van jou tekst trekt op niets vriend, geen kennis en geen subjectiviteit .. ![]() Citaat:
{En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de hemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, als je waarachtig bent". Geef bewijs... met vredevolle groetjes I Love Muhammed & Jezus Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 25 oktober 2006 om 22:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#356 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou het ook leuk vinden indien jij enkel met jou kennis gaat overleven .. volegens Newton is er zwartekracht.. maar, waarom volgens Newton, Newton zegt, Newton stelt .. Woon in jij in een builnding 20ste etage?? ok .. gebruik geen lift.. spring gewoon uit het raam naar beneden .. dat gaat sneller en zo kan jij de rest van jou tijd in iets anders investeren . want volgens jou is er geen zwartekracht, dat is gewoon volgens Newton .. vriend, luister .. Je mag wat non-muslim schrijven lezen en gebruiken.. dat mag je doen, MAAR Je mag nooit over iets oordelen vertrekkend van 1 kant. bijvoorbeeld, je gaat naar Media markt en jij wilt pc of laptop.. jij gaat gewoon kijken naar nadelen van een PC (gewoon thuis, ik kan niet meenemen, ik kan niet in mijn bed surfen, neemt veel plaats in beslag ..) vriend, jij gaat nooit een PC aanschaffen ook al het beter is. Maar kijk naar voordelen en nadelen van zowel pc als laptop + nadenken = de ISLAM. Door Linda Bogaert vertaald : Citaat:
Met vredevolle groetjes I Love Muhammed & Jezus Yahya Zakarya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 25 oktober 2006 om 22:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij is zeker geen Arabier en ik ben zeker geen Arabier ![]() http://www.youtube.com/watch?v=_k62TYdR10g&eurl= en waarom niet dan ?? maar hun Olie is goed??? neen, de islam is het best dat er is, beter dan die olie, en beter dan alles .. dit leven begrijpen, jou schepper aanbidden en volgens zijn regels denken en leven.. Met vredevolle groetjes I Love Muhammed&Jezus Yahya
![]() |
![]() |
#358 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom lieg jij ?? Ik ben geen Arabier.. en ik begrijp de koran perfect in de Taal van Quraish. Maar .. niet iederen moet de koran leren .. neen .. maar alle moslims moeten de leer van de koran volgen. Maar ze moeten dat niet allemaal van buiten leren .. a.u.b (Volg niet hetgeen waarvan jij geen kennis hebt) Citaat:
Je kunt nooit de koran begrijpen zonder de regels die er bepaald zijn om de koran te begrijpen. !! Citaat:
de Koran is geen Bijbel .. Niemand weet wie de bijbel geschreven heeft, of hoe de bijbel van generatie naar de andere werd doorgegeven, of hoe gekopieert of wie dat gekopieerd heeft .... de bijbel zowel nieuwe testament (evangelie) en oude testament (Torah) werden geschreven over een periode van vele eeuwen, voor het grootste deel in het Hebreeuws met een paar passages in het Aramees en neiuwe testament geschreven gedurende de eerste en tweede eeuw na Christus, in alledaags Grieks... Maar de koran niet .. de koran is een recitatie, en niemand mag de koran uit een Mushaf (boek in het arabisch) leren, dat moet via Sheikhs gebeuren die dat op hun beurt van Sheikhs hebben geleerd .. etc Met vriendelijke groeten I Love Muhammed&Jezus&Mozes Yahya
![]() |
![]() |
#359 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
of wat heeft de fietser met de fiets te maken ?? wat hebben sommige wetenschappers met de wetenschap te maken?? wetenschappers tegen Evolutie?? Citaat:
http://www.scienceagainstevolution.org/v5i10f.htm ![]() ![]() Wees een beetje realistisch .. Islam en Christendom zijn niet te vergelijken .. en staan te ver van elkaar en hebben NIETS met elkaar te maken.. begin van de basis waarop islam is gebaseerd: The God is one, er is één wil die het bestaan en alles erop en eraan beheert.. en geen drie in één noch één in drie. Ik heb reeds gezegd, dat ik evolutietheorie aanvaard.. The God according to the Islam is not God you have in Christanity: In naam van de God, de Barmhartige, de Genadevolle. 1. Zeg: "de God is de Enige. 2. God is zichzelf-genoeg, Eeuwig. 3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt. 4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk." (Koran) 4. Een openbaring van Hem, Die de aarde en de verheven hemelen heeft geschapen. 5. De Barmhartige, Die Zich neerzette op de Troon. 6. Hem behoort al hetgeen in de hemelen en op aarde is, eveneens hetgeen er tussen ligt en hetgeen zich onder de grond bevindt. 7. Of je het woord luid verkondigt (of fluistert), Hij kent het geheime en verborgene. 8. God, - er is geen God dan Hij. Hij heeft de schoonste eigenschappen. (Koran : taa haa) Indien er naast God andere Goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen voorzeker tot chaos zijn vervallen. Verheven is God, de Heer van de Troon, boven hetgeen zij zeggen. (koran- al-anbiyyae: 22) God heeft zich geen zoon genomen, noch is er enige God naast Hem, anders zou elke God hetgeen Hij schiep, voor zich houden, en sommigen hunner zouden zeker anderen hebben overwonnen. Verheven is God boven al hetgeen zij beweren. (koran- gelovigen:91) Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot één woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan God aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten God." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn." (Koran al-imraan:64) 79. Het betaamt een mens niet, als God hem het Boek en de macht en het profeetschap geeft, dat hij dan tot de mensen zou zeggen: "Weest mijn dienaren buiten God''; maar (veeleer): "Weest aanbidders van de Heer, daar je het Boek onderwijst en zelf bestudeert." 80. Noch zal hij u gebieden de engelen en de profeten als goden te aanvaarden. Zou hij u ongeloof bevelen, nadat je Moslims werd? (de koran: al-imaar:79-80) Met vriendelijke groeten I Love Muhammed&Jezus&Mozes Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 26 oktober 2006 om 06:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onzin. Beiden zijn georganiseerde godsdiensten met maar één enkel doel voor ogen : de verknechting van de vrije geest. Door het steeds maar weer doorspekken van je posts met citaten uit de koran (uit de bijbel voor de christenen) ben jijzelf een schoolvoorbeeld van die indoctrinatie. Niet langer bij machte om zelfstandig te denken.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 oktober 2006 om 06:51. |
![]() |
![]() |