![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
|
![]() Dat kan wel en is al gebruikt in een luchthaven in Parijs, ik moet de referentie eens opzoeken, maar het was al in gebruik in de jaren tachtig. In de praktijk kwam het erop neer dat er lamellen waren op de transportband, het aantal lammellen dat per minuut passeert blijft hetzelfde, de afstand tussen de lamellen werd groter, waardoor dus op die plaatsen de snelheid groter werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() Citaat:
Dat was een serieuse vergissing, want het verkeerde product werd losgelaten. Die auto's komen van transportbanden. De transportbanden zijn dus technisch zeer verfijnd. Ze worden in zowat alle fabrieken gebruikt. Wat er moest gebeuren, was niet de auto loslaten op straat, maar de transportbanden. Het is nu tijd geworden, om een historische correctie te maken op die historische vergissing. De auto binnen, de transportbanden buiten. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 november 2006 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Ik heb jou voorstel dus bij enkele vrienden techneuten en economisten voor gelegd. Het is volledig uitwerkbaar en zelfs nu nog op te starten. De kosten komen lager dan deze voor het vernieuwen en aanleggen van het huidige systeem van openbaar vervoer. De onderhoudskosten zijn lager en de personeelskosten komen lager. De milieuvervuiling word in de steden tot een nulpunt gebracht voor het verkeer. Alles op 2 punten na spreekt dus in het voordeel van dit systeem van stadopenbaar vervoer. Punt 1) het zal in het nadeel van de huidige economie werken, vermindering van verkoop van brandstoffen en voertuigen. Punt 2) er zal een enorme vermindering van belastingsinkomen zijn voor de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() Citaat:
Maar als dat zo rampzalig is, waarom is er dan altijd overal zoveel weerstand tegen belastingsverhoging? Van de twee één. Neen, de belastingen zullen initieel zeker niet verminderen, want de reconversie zal enorme investeringen vergen, die alleen de overheid kan dragen. De verkoop van transportbanden en randapparatuur, infrastructuur en voorzieningen en ticket-ontvangsten zal het gedaalde auto-aandeel compenseren . Door het wegvallen van een groot deel CO2-vervuiling hebben we dan weer een toekomst. Hoe bereken je dat voordeel? Prijsloos? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() De band zou een opstapstrook kennen (5km/H) en een versnellingsstrook (initieel laagste snelheid, verderop sneller- en want zo'n band is niet uit één stuk, maar gesectioneerd). Hoe langer zo'n band, hoe sneller in de middenstukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
En daar zijn onze politieke leiders dus wel heel hard tegen. De verkoop van benzine en diesel zullen hierdoor enorm verlagen en de inkomsten van wegentaks en belastingen op autoverzekeringen. 2)En het aanleggen van de transportbanden en dit openbaar vervoersysteem komt dus goedkoper uit dan het aanleggen van tramlijnen en de nodige rijtuigen aanschaffen. Zelfs dit klinkt mss gek, maar zelfs met een totale overkoepeling komt het goedkoper uit. Maar economisch is het dus wel een terugval, want de transportbanden en de benodigdheden er voor moeten minder snel vervangen worden en hebben niet zo'n grote kwantiteit af de huidge verkoop van auto's. De verkoop van de vervoerstickets moet wel, en zeker in het begin, gebruikt worden voor onderhoud en uitbreiding van het transportbandennet. Maar zoals je zelf reeds vaststeld, dit is idd goedkoper dan het huidige openbaar vervoer. 3) Het wegvallen van deze vervuiling geeft ons idd opnieuw een betere toekomst en maakt ook plots nieuwe mogelijkheden open. Ja, het kan zelfs voor nieuwe staatsinkomsten zorgen. Nu koop de Belgische staat schone lucht in andere landen en dan kan ze zelf schone lucht gaan verkopen. Wel maar zolang tot andere landen het systeem van openbaar vervoer overnemen. Dus nee, zelfs dit is niet prijsloos. Het zal zelfs een deel van de staatsuitgaven aan gezondheidszorg verminderen, want de luchtvervuiling zorgt voor vele zieken. En het huidige vervoerssysteem zorgt ook nogeens voor een groot deel stresszieken, dus ook daar zit weer winst in. Dus prijsloos is de huidige vervuiling zeker niet. En de stopzetting van deze vervuiling zal zeker een kostenvermindering veroorzaken. Was door de econimisisten ook aangebracht, zij hadden het echt over het banenverlies in de autoindustrie en het openbaarvervoersysteem, maar het laatste brachten zij niet echt in rekening omdat zij deze mensen naar de toezicht en beveiligingsdienst van het transportbandenvervoer brachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
|
![]() Transportbanden goedkoper en beter voor het milieu?
* Tiens een transportband heeft energie nodig. * Tevens dient er ook nog onderhoud aan te gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() [quote=Hellfigger;2134579]
Citaat:
OOk kost hij aan energie maar een petieterige fractie van de hoeveelheid energie die auto's per persoon opslorpen per km. (En er is geen persoonlijke investering voor nodig, wat uiteraard ons spaarvermogen ten goede komt) Overigens zijn het meer roltapijten dan transportbanden, dat laatste heeft meer machinale connotaties, terwijl dit hier over mensen gaat. Dan zijn tapijten meer aangewezen. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 november 2006 om 15:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
De energie die nodig is voor de motoren om de tapijten in beweging te brengen en houden is gelijkwaardig aan de energie die nu gebruikt word om trams en metro's in beweging te brengen en te houden. De bouw van een metrotunnel heeft in Antwerpen maar gemiddeld 100,000€ per meter gekost. En de helft word nu niet eens gebruikt wegens geldgebrek voor het aanleggen van de nodige sporen en leidingen. En dit is dan nog niet eens de enige ondertunneling die niet gebruikt word in ons landje. Daar moet je de metrotoestellen dan nog bij rekenen. De bouw van de TGV lijnen, zonder de treinen, heeft ons maar een 7 miljard € gekost en is nu nog niet eens voor een stuk in gebruik. De besparing voor het milieu zit hem in de verbrandingsmotors die je buiten de steden houd en die je zelfs op aan de kant kan zetten wegens overbodig. Hierdoor krijg je minder CO² uitstoot en een verlaging van de opwarming van de omgevingstemperaturen. Ook de huidige vervoersmiddelen moeten onderhouden worden en herstelt, dus deze kan je simpel vergelijken. Kosten draaiuren van verbrandingsmotor tegen over kosten draaiuren electromotor. Vallen zwaar in het nadeel van de verbrandingsmotor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Openbaar vervoer gebruiken om de economie aan te zwengelen of af te remmen is volgens mij niet de juiste manier daarvoor.
Om hem af te remmen gebruik je Verhofstad en Di Rupo, Om hem terug aan te zwengelen moet je je verstand gebruiken. Dat laatste kan je dus onmogelijk vinden bij de huidige politieke klasse, ga het daar dus niet zoeken. Verloren moeite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Je kan ook innoveren met verstand en dan heb je die niet nodig.
Maar kom dat verstand nu niet direct hier zoeken he. Op Politics.be zijn we met politiek bezig, dat is dus een bewijs dat we ons verstand regelmatig op NUL zetten, anders sterven we nog aan een hartinfarct door onze politieke leiders en hun stommiteiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() Citaat:
Je moet er voor zorgen dat die obese slokkers altijd hun positie kunnen verbeteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2006 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() Citaat:
Het openbaar vervoer privatiseren, en dat iedereen zelf zijn plan trekt, zou dat geen goeie oplossing zijn? |
|
![]() |
![]() |