![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat kan u perfekt nalezen. Citaat:
en dat is hier EXACT aan de orde. Lees de racsimewetgeving EXACT na en stel of u hier racistische post toelaat die aanzetten tot haat of niet zonder dat ze oproepen tot geweld/discriminatie ----------------------------------------------------------------- hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek aanzet tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, zijn afkomst of zijn nationale of etnische afstamming 2° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek aanzet tot discriminatie, segregatie, haat of geweld jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming van deze leden of van sommigen onder hen; 3° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming; 4° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, haat, geweld of segregatie jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming van deze leden of van sommigen onder bovendien gaat u weer insinueren dat ik de bescherming gereduceerd wil zien... vermits ik het reeds herhaaldelijk ontkend heb , is het duidelijk dat u moedwillig de aandacht wil verleggen.
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 november 2006 om 14:06. |
||
|
|
|
|
#442 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik zou eerder stellen dat ik mijn basering uitgebreid heb. Citaat:
U houdt zich hieraan, ook als het u niet aanstaat of de zaken op uw 'hoogstpersoonlijke' wijze interpreteert. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 4 november 2006 om 14:36. |
||
|
|
|
|
#443 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 4 november 2006 om 14:42. |
|
|
|
|
|
#444 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
u onkent dus FORMEEL de geldigheid van de racisme wettekst op UW website (althans een gedeelte ervan, specifiek het aanzetten tot haat jegens de voorziene groepen) , en dit kan iedereen (zelfs u) lezen op basis van de LETTER van de wet, zonder dat er sprake is van "een persoonlijke interpretatie" en zeker niet de mijne. o ja, en vooaleer u weer begint met dat zijn "vervalste teksten of dergelijke", u kan ze steeds consulteren bij het CGKR, ze zullen geen jota verschillen. hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek aanzet tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, zijn afkomst of zijn nationale of etnische afstamming 2° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek aanzet tot discriminatie, segregatie, haatof geweld jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming van deze leden of van sommigen onder hen; 3° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming; 4° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, haat, geweld of segregatie jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming van deze leden of van sommigen onder http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ra...ntiracisme.htm
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 november 2006 om 15:25. |
||
|
|
|
|
#445 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Integendeel. Ik toonde aan dat anti-semitisme in onze wetgeving weldegelijk een aparte evrmelding en behandeling krijgt. Citaat:
U legt me woorden in de mond, die u vervolgens kwaadwillend interpreteert. Citaat:
Ik zal u nog eens klaar en duidelijk vertellen wat hier aan de orde is: Mijn standpunt en wijze van modereren blijven onveranderd. Anti-semitisme hou ik speciaal in het oog en behandel ik misschien strenger dan het u bevalt. Dat blijf ik doen, ook al apprecieert u mijn gronden daarvoor niet, ook al interpreteert u de wet dienaangaande losser dan ikzelf, ook al begrijpt mijn motieven niet, ook al blijft u mantrisch herhalen dat ik dat recht wettelijk niet heb. U mag uiteraard ad infinitum blijven doorbomen over de kwestie. Peter Johan |
|||
|
|
|
|
#446 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
intenties, verklaringen, beliedsopties en vermeldingen in rechtspraak zijn geenzins wetgeving. maar gezien uw "begrip" van de wetgeving, blijft dat evenwel te moeilijk voor u of is het gewoon uw ego dat niet kan toegeven dat het op zijn passen is moeten terugkomen. Hoe dan ook, eenieder kan het nalezen. Het is uiteraard uw goed recht om dat stompzinnig te blijven ontkennen, maar dat verandert er niets meer aan. |
|
|
|
|
|
#447 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelf ga ik hier geen juridische consequenties/vervolg aan geven; maar als er hier strafbare zaken (zoals tot haat aanzettende posts zoals voorzien in de voor u irrelevante wetgeving )gepost worden, kan u uw iegen wettelijke betrokkenheid in die haatzaaierij voortaan dankzij uw eigen posts hier in deze thread niet meer ontkennen dat is geen kwade wil van mijnentweghe, maar uw eigen verantwoordelijkheid en dito keuze.
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 november 2006 om 16:18. |
||||
|
|
|
|
#448 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
-Een nieuwe uitspraak rond antisemitisme op de luchthaven van Zaventem -Correctionele rechtbank van Brussel, 16 maart 2006: De feiten, die zich afspeelden op de luchthaven van Zaventem tussen 2001 en 2002, kunnen als volgt samengevat worden: verschillende keren werden antisemitische opschriften “vuile jood”, “dood aan de joden”, enz. … alsook hakenkruisen aangebracht met krijt op bagage van reizigers vanuit of naar Tel Aviv. Het Centrum alsook de Coördinatiegemeenschap van de Joodse organisaties van België (CCOJB) stelden zich burgerlijke partij. -Correctionele rechtbank van Antwerpen, 23 november 2004 Twee jongeren hadden op een chatkanaal een gesprekspartner met de dood bedreigd omwille van haar vermeende Joodse herkomst en bij herhaling antisemitische uitspraken gepost. Deze losse greep uit de gerechtelijke uitspraken bewijst dat anti-semitisme een specifiek segment uitmaakt in de anti-racismewet (naast uiteraard de negationismewet waarover u zedig zwijgt en niet citeert......) Los daarvan blijft het mijn goede recht om anti-semitisme op dit forum prioritair te viseren. Daarover heb ik van geen enkele gebruiker richtlijnen te ontvangen. Peter Johan |
|
|
|
|
|
#449 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Peter Johan |
|||
|
|
|
|
#450 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ook begrijp ik waarom u, na argumentatief onderaf te gaan, uw toevlucht zoekt tot loze bedreigingen en poging tot intimidatie. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 4 november 2006 om 16:22. |
|
|
|
|
|
#451 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Inleiding tot het elementaire recht onderscheid :Wetgeving-Rechtsleer-Rechtspraak vraag gerust aan zelfs een eerstejaars rechten . Vermits u geen idioot bent, zal het wel ego zijn dat blijft opspelen. Mij goed hoor. Maar dat verandert niets aan het feit dat er IN de racismewetgeving NIETS maar dan ook niets over antisemtisme staat. en dat we niet argumenteren over de negationismewetgeving stond al langer vast. maar u mag mij gerust een verwijzing over antisemitisme geven IN de negationismewetgeving. WETGEVING he ! zal het nog maar eens herhalen : W-E-T-G-E-V-I-N-G , geef u zelfs de link erbij http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ra...g_negation.htm |
|
|
|
|
|
#452 |
|
Minister-President
|
knap
van iemand die nog geeneens het elementaire onderscheid tussen wetgeving en rechtspraak kent... de racismewetgeving als "irrelevant" bestempelt op zijn site dezelfde wetgeving weigert toe te passen voor wat betreft letterlijke artikels en componenten.. maar u doet maar , het is tenslotte uw keuze . In ieder geval is er nu duidelijkheid geschapen omtrent uw persoonlijke verantwoordelijkheid , dat u daar bijzonder gepikeerd op reageert, laat me warm noch koud.
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 november 2006 om 16:38. |
|
|
|
|
#453 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#454 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wanneer iemand voor een feit (i.c. antisemitisme) kan veroordeeld worden, dan lijkt het me perfect logisch om te stellen dat het wettelijk gezien niet toegelaten is. Het feit dat u één fragment wettekst citeert, waar het specifieke euvel niet in terug te vinden valt, bewijst daaromtrent niets. Om het plastisch uit te drukkien: u ontkent het bestaan van bloemkoolsoep door een recept van erwtensoep te citeren, en wegens het ontbreken daarin van het ingrediënt bloemkool als bewijs naar voor te schuiven. Citaat:
Uiteraard een loze bewering. Ik pas de anti-racismewet zelfs heel strikt toe, samen met de negationismewet, vooral wanneer het anti-semitisme betreft. Uw valse beschuldiging, dewelke u overigens niet eens probeert hard te maken, kan u dus maar best intrekken........ Citaat:
Doch geen moeite is me te veel om zelfs de meest hardleerse forumgangers in het gareel te krijgen. Ik hoop wel dat u nu de nodige aandacht van de moderatie verkreeg, en wens u nog veel plezier. Peter Johan |
|||
|
|
|
|
#455 |
|
Parlementslid
|
Geachte,
Die punten kunnen, voorzover ik weet, alleen door de betrokkene en de moderatie gezien worden. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 4 november 2006 om 17:53. |
|
|
|
|
#456 |
|
Partijlid
|
Kannie stemme, is't omdak nog nief ben, of sen jullie dictators ?
|
|
|
|
|
#457 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#458 |
|
Partijlid
|
Bedankt, k'zal wa gaan spemmen.
|
|
#459 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#460 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
hoe kan ik meedoen aan discussies op het themaforum: links?
|
|
|