Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2006, 23:14   #121
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen geflipte neonazi's en geflipte allochtonen? Beiden zijn in geflipt en dus een sociaal probleem.
jaja meiske: *knip* die moordwapens in huis halen en plannen smeden om ze te gebruiken zijn volkomen gelijk aan een stel belhamels die zich wat misdragen op de tram.
Citaat:
Trouwens, ik heb geen vrienden in de gevangenis. Ik heb niets met deze mannen te maken en kan dit bewijzen. Als jij dat hier durft suggereren, ben je louter laster en eerroof aan het verkopen. Je mag niemand openbaar beschuldigen zonder bewijzen.
je doet toch opvallend alles om de aandacht van *knip* af te leiden en om hun moordend wapenarsenaal te minimaliseren.

Discussiepartners associëren met extremistische of criminele strekkingen waar ze zich zelf nooit voor uitgesproken hebben (hier zelfs integendeel), is een oneigenlijk discussiemiddel. Gelieve discussies te voeren met echte argumenten en niet op de man te spelen.

Kazze

Laatst gewijzigd door Kazze : 11 november 2006 om 12:08.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 23:18   #122
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nog in de ontkenningsfase ?
En de namen van mensen met wapens gaan u niet aan.
je kletst dus uit je nek.
Oud 8 november 2006, 23:21   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
je kletst dus uit je nek.
Gezellig, dan zijn we met twee.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 23:30   #124
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je doet toch opvallend alles om de aandacht van *knip* af te leiden en om hun moordend wapenarsenaal te minimaliseren.
1) ik minimaliseer niets, maar spreek me ook niet uit over dingen waar ik niets van af weet. Vraag mij niet wat ze daar gevonden hebben en bij wie, ik stel me enkel vragen bij het feit hoe men een organisatie zogezegd twee jaar een aanslag kan laten plannen, als ze weten als ze het echt menen en dan juist voor de verkiezingen, de boel verijdelen. Ik vrees dat dit probleem juist buiten proporties opgeblazen gaat worden door de politieke repuperatie. Vermits ik geen zin heb om bang te worden voor skinheads, die volgens de media overal op de loer moeten liggen en weiger paranoïa te worden voor 1 groep boosdoeners, terwijl er meerdere problemen in onze maatschappij zijn, die misschien hoogdringender zijn, ben ik dan slecht in jouw verdraagzame ogen.

2) ik pleit voor freedom of speech, maar niet voor freedom of acting. Daarom heb ik dezelfde juridische twijfels over bepaalde dingen dan de briefschrijver. Mag ik u er ook attent maken dat ik het ironisch zou vinden om te pleiten voor vrijemeningsuiting en een totalitair systeem te verdedigen. Enkel vanuit dat standpunt vind ik sommige neonazi's nogal ongeloofwaardig.

3) deze mail gaat over de manier waarop het gerecht werkt, niet of je de mening van deze mensen goedkeurt of niet. Daarbij ben ik tegen geweld en keur ik elke vorm van terrorisme af, ook van "eigen volk". (De terrorismewet, daar had die man het over, niet zijn andere ideeën.)

4) Ja, ik ben rechts en pleit voor een streng vreemdelingenregime, maar dan eerder op een rechtvaardige manier. Niemand, ook correcte migranten, zijn geholpen met onaangepaste fanatici, die hier de wet willen komen stellen. Ik ben een rechts-nationalist, die inderdaad niet echt opgezet is met de groeiende islamitisering in ons land, omdat het de samenleving in praktijk niet altijd ten gunste komt.

5) Het is erg zwak dat je mensen van criminele feiten gaat beschuldigen, enkel omdat ze het niet met je eens zijn. Als het tegenwoordig al als een misdaad aanzien wordt om te denken, is onze maatschappij al een Derde Rijk op zich.

Laatst gewijzigd door Kazze : 11 november 2006 om 12:09.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 23:35   #125
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja meiske: *knip* die moordwapens in huis halen en plannen smeden om ze te gebruiken zijn volkomen gelijk aan een stel belhamels die zich wat misdragen op de tram.
Ik geef het op. Sorry, met jou valt echt niet te praten. Jouw manier van discussiëren is pas echt het topic afleiden met je persoonlijke aanvallen. Steek liever je tijd in nuttigere dingen.

Laatst gewijzigd door Kazze : 11 november 2006 om 12:10.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 23:36   #126
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gezellig, dan zijn we met twee.
jep; jij en Boadicea zouden zo mooi samengaan.
Oud 8 november 2006, 23:42   #127
driewerf

Standaard

Citaat:
1) ik minimaliseer niets, maar spreek me ook niet uit over dingen waar ik niets van af weet. Vraag mij niet wat ze daar gevonden hebben en bij wie, ik stel me enkel vragen bij het feit hoe men een organisatie zogezegd twee jaar een aanslag kan laten plannen, als ze weten als ze het echt menen en dan juist voor de verkiezingen, de boel verijdelen. Ik vrees dat dit probleem juist buiten proporties opgeblazen gaat worden door de politieke repuperatie. Vermits ik geen zin heb om bang te worden voor skinheads, die volgens de media overal op de loer moeten liggen en weiger paranoïa te worden voor 1 groep boosdoeners, terwijl er meerdere problemen in onze maatschappij zijn, die misschien hoogdringender zijn, ben ik dan slecht in jouw verdraagzame ogen.
kijk, daar ben ik nu eens mee eens, zie.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=83

Citaat:
Verre van mij om het neoliberale Paars te verdedigen, en de bewering dat het toch toevallig is dat ze werden opgerold een maand voor de verkiezingen is zowat het enige dat steek houdt in die brief. Net zoals Saddam Hoessein toevallig veroordeeld wordt twee dagen voor de verkiezingen. Voor de rest is het huilen met de pet op. Alle clichés over extreem-rechts worden erin bevestigd.

Citaat:
5) Het is erg zwak dat je mensen van criminele feiten gaat beschuldigen, enkel omdat ze het niet met je eens zijn. Als het tegenwoordig al als een misdaad aanzien wordt om te denken, is onze maatschappij al een Derde Rijk op zich.
ik beschuldig jou niet van CRIMINELE FEITEN, wel, dat je bewust, zoals overigens nog een paar hier, elk negatief bericht over neen wat te rechts Vlaanderen laat verzanden in een discussie over migranten. Om de aandacht af te leiden van dat te rechts Vlaanderen. Overigens ben je daar niet alleen in hoor: Luc Broes heeft er ook een handje van weg.
Oud 8 november 2006, 23:55   #128
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jep; jij en Boadicea zouden zo mooi samengaan.
Sterke argumenten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 23:59   #129
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat sujet bleek een bleekscheterig broekventje te zijn, een pummeltje dat graag cowboy en indiaantje speelt. Je moet al karaktergestoord zijn om van zo'n pummeltje bang te zijn. Eén keer blazen Bazilfunk, en hij ligt omver. Stukken minder gevaarlijk dan andere jongeren die juweliers omleggen, mensen onder de tram duwen of opa's op bussen dood stampen.
Ben eens benieuwd hoeveel kilo er in uw broek zou hangen als er zo'n "pummeltje dat je ZO omver kan blazen" met een 9mm in je oor prutst....

Een hoog terminale kankerpatient die niet op z'n benen kan staan en 2 dagen van z'n sterfbed is kan ook een trekker overhalen...

De dag dat de diegene die het meest kracht en behendigheid in z'n zwaard of knuppel kon leggen de gevaarlijkste is, is ALLANG gepasseerd......
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 01:03   #130
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Mariusz kan helemaal niet "vrij" naar de voetbal gaan. Is dit moedwil of oprecht onbegrip? De militair zit als meerderjarige in voorlopige hechtenis, die Mariusz zit als minderjarige in een instelling, waar hij overeenkomstig het jeugdrecht het voorwerp wordt van een pedagogisch project. Dat enkele begeleiders in die instelling het bijwonen van een voetbalwedstrijd beschouwen als deel uitmakend van een zogenaamd pedagogisch project, kan je bezwaarlijk aan Justitie verwijten. Het Hof van Beroep heeft zich daar overigens over uitgesproken.
Vertel deze paarsgekauwde uitleg maar eens aan de familie van het slachtoffer van deze minderjarige illegaal, en eveneens aan de slachtoffers van de andere misdrijven waarvoor hij hier tevoren reeds tot vier keer toe werd veroordeelt.
Voor het gemak laten we de niet-ten laste gelegde en/of onbewezen geachte feiten dan nog even buiten beschouwing.
Hier tegenover staat dat u nog ver zal mogen zoeken naar 'vermoorde, mishandelde en beroofde slachtoffers' van de opgesloten militar.
Good luck !

Moraal van het verhaal ?
De criminele illegaal vormt geen rechtstreekse bedreiging voor de periferie van de Belgische machthebbers, zelfs legale islam-extremisten, allerhande terrorismetuig, allochtone draaideur-criminelen ea klaplopers worden met fluwelen handschoen aangepakt, hun 'democratische rechten en verworvenheden' indachtig en onvervreemdbaar. Een rechtsdenkende autochtoon daarentegen...hakken maar !

Niks persoonlijk hoor, maar uw uitleg stoelt op twee maten en gewichten, van Belgische makelij dus, en bezit alvast een hoog poco-conditioneringgehalte waarbij Pavlovs beroemde honden-experiment simpelweg verbleekt.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 november 2006 om 01:03.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 07:44   #131
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Sterke brief, nu hopen dat die farce gedaan is en dat die jongens vrijgelaten worden. Justitie heeft dit jaar al genoeg op haar bek gegaan en als ze eens heldhaftig een terrorismedaad hebben kunnen verijdelen blijkt het terug op een sisser af te lopen.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 08:17   #132
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
Sterke brief,
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=83
Oud 9 november 2006, 09:54   #133
Brecht dS
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
juist ja.

Al Qaida-leden zijn ook individueel verantwoordelijk voor hun daden. Er wordt hier gemakshalve uitgegaan van een soort "collectieve schuld": iedereen van de "groep" is gewelddadig want enkelen bezitten wapens, en iedereen van de "groep" is terrorist want enkelen schrijven van die rare teksten in boekskes.

Worden er in dit land "Al-Quaida-leden" in hechtenis gehouden enkel omwille van teksten die ze hebben neergeschreven? Als dat zo is - ik denk van niet maar weet het niet zeker - dan gaat uw vergelijking op, anders niet.
Waar de vergelijking misschien wél opgaat: beide groeperingen, AQ en BBET, zijn meer media-creaties dan reële verenigingen...
Brecht dS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 11:09   #134
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarstraks, kort na de middag. Tram 3 in Merksem. Juist, boekentassen zijn geen vuurwapens en bommen, maar niet echt leuk als je er toevallig door geraakt wordt, omdat een bende de tram bestormd.
Als het van Boadicea afhangt, smijten we iedereen met een boekentas (de hele schoolgaande jeugd dus) in dezelfde cel als de bleitende nazi!!
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 11:11   #135
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sterke brief, nu hopen dat die farce gedaan is en dat die jongens vrijgelaten worden. Justitie heeft dit jaar al genoeg op haar bek gegaan en als ze eens heldhaftig een terrorismedaad hebben kunnen verijdelen blijkt het terug op een sisser af te lopen.
Op voorwaarde dat we IEDEREEN die vastzit wegens illegale wapenhandel en bezit van explosieven vrijlaten. Goed?
Oud 9 november 2006, 14:48   #136
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Op voorwaarde dat we IEDEREEN die vastzit wegens illegale wapenhandel en bezit van explosieven vrijlaten. Goed?
iedereen behalve de vreemdelingen. Goed? Dan komen er zowiezo héél weinig vrij...Die dat dan wel vrijkomen, de Belgische wapenhandelaars , zullen we dan hard nodig hebben om ons allen te bewapenen, tegen dat de rest uit het gevang ontsnapt.Wat niet lang op zich zal laten wachten, elke keer als er wat teveel volk in't kot zit, laat Sainte Laurette de poorten een paar dagen openstaan, dat de vogeltjes kunnen gaan vliegen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 17:12   #137
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jaja, justitie is wel echt op haar bek gegaan. Honderden wapens gevonden, trainingskampen ontdekt, een bom met opeisingsbrief. Laat ze maar vrij!

Citaat:
Nee, alleen de nazis he want dat zijn de brave mannen, die mogen dat precies.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 18:02   #138
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
iedereen behalve de vreemdelingen. Goed? Dan komen er zowiezo héél weinig vrij...Die dat dan wel vrijkomen, de Belgische wapenhandelaars , zullen we dan hard nodig hebben om ons allen te bewapenen, tegen dat de rest uit het gevang ontsnapt.Wat niet lang op zich zal laten wachten, elke keer als er wat teveel volk in't kot zit, laat Sainte Laurette de poorten een paar dagen openstaan, dat de vogeltjes kunnen gaan vliegen...
Eigen Terroristen Eerst!
Oud 9 november 2006, 20:43   #139
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Jaja, justitie is wel echt op haar bek gegaan. Honderden wapens gevonden, trainingskampen ontdekt, een bom met opeisingsbrief. Laat ze maar vrij!
Die bom was zo krachtig dat dovo ze toen niet kwam ophalen
Oud 9 november 2006, 20:45   #140
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Die bom was zo krachtig dat dovo ze toen niet kwam ophalen
Ah, het minimaliseren toch he
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be