Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2006, 16:49   #361
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Grond =/= grondgebied

Je hoeft de eigendom over je grond niet af te geven. Maar het lijkt me dat je op je eentje niet het grondgebied van de democratische staat kan wijzigen.

Jouw eigendom blijft jouw eigendom en tot we een oplossing gevonden hebben voor dit probleem blijft die tot het grondgebied van de democratische staat behoren.

Dat vormt een technisch probleem, zo lijkt me.
Merk op dat ik meenemen niet bedoel als "oppakken en wegwezen". Ik bedoel met grond wel degelijk grondgebied. Ik zie trouwens geen enkel probleem.

Wanneer ik uittreed uit de democratische staat, behoort mijn persoonlijk grondgebied niet meer tot de democratische staat, daar draait het net om!

Laatst gewijzigd door Heftruck : 10 november 2006 om 16:52.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 16:49   #362
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Zoals Tantist schreef: verhuizen is de meest logische oplossing.
Tenzij je natuurlijk de staat zelf wilt veranderen... In een democratie kan je natuurlijk een tegenvoorstel doen dat de belastingen wil afschaffen. Krijg je dat er door, dan zijn er geen belastingen meer en alles wat er bij komt. Krijg je dat er niet door, dan kan je ofwel de uitslag aanvaarden ofwel stemmen met de voeten. Dat laatste kan door secessie of door fysieke verhuizing. Het eerste is schier onmogelijk op individueel niveau, dat laatste heeft als nadeel dat je altijd in een andere volksgemeenschap zal terecht komen met haar eigen wetten.
Oud 10 november 2006, 16:51   #363
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Merk op dat ik meenemen niet bedoel als "oppakken en wegwezen". Ik bedoel met grond wel degelijk grondgebied. Ik zie trouwens geen enkel probleem.

Wanneer ik uittreed uit de democratische staat, behoord mijn persoonlijk grondgebied niet meer tot de democratische staat, daar draait het net om!
Dat heeft u goed gezien. Maar dan moet u alles erbij nemen wat erbij hoort.

Overigens is dat niet mogelijk in de particratie Belziek...
Oud 10 november 2006, 16:54   #364
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Dat heeft u goed gezien. Maar dan moet u alles erbij nemen wat erbij hoort.

Overigens is dat niet mogelijk in de particratie Belziek...
Uiteraard. Maar het zou wel mogelijk moeten zijn dat ik samen met een aantal gelijksgezinden een stuk grond koop en daar naar mijn goeddunk ga leven.

(Wil je trouwens mijn schandelijke grammaticafout in mijn quote verbeteren? )
Oud 10 november 2006, 16:54   #365
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wanneer ik uittreed uit de democratische staat, behoort mijn persoonlijk grondgebied niet meer tot de democratische staat, daar draait het net om!
Dus wanneer jij sterft, dan blijft je grondgebied tot in de eeuwigheid op jou naam? Als je belastingen betaalt voor je grond, dan zal hij van jou blijven, naar waar je ook verhuist. Maak je maar geen zorgen.

Laatst gewijzigd door MARE : 10 november 2006 om 16:55.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 16:55   #366
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Maar het zou wel mogelijk moeten zijn dat ik samen met een aantal gelijksgezinden een stuk grond koop en daar naar mijn goeddunk ga leven.

(Wil je trouwens mijn schandelijke grammaticafout in mijn quote verbeteren? )
Toch niet, want u zal geen grondgebied vinden dat niet gelegen is binnen een bestaande staat. Try harder...

Laatst gewijzigd door MARE : 10 november 2006 om 16:56.
Oud 10 november 2006, 16:58   #367
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat je grond je eigendom is, maakt er nog geen grondgebied van.

Grondgebied is een politiek-administratief concept: dat behoort aan de gemeenschap. Als er bijvoorbeeld op jouw grond olie geloodst wordt, zal de gemeenschap daar om evidente redenen tussenkomen.

Jij hebt dus wel grond, maar geen grondgebied!
Oud 10 november 2006, 16:59   #368
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Dus wanneer jij sterft, dan blijft je grondgebied tot in de eeuwigheid op jou naam? Als je belastingen betaalt voor je grond, dan zal hij van jou blijven, naar waar je ook verhuist. Maak je maar geen zorgen.

Waarom zou ik aan derden moeten betalen om mijn eigendom te houden? Als ik sterf, zijn er verschillende opties. Ofwel geef ik middels erving dat stuk grond aan iemand anders, ofwel kan het per publiek opbod verkocht worden. Je zou kunnen zeggen dat de persoon die 't stuk als eerste claimt, er de eigendom over krijgt. Al zie ik dat laatste niet al te snel gebeuren (niet dat ik er tegen zou zijn ).
Oud 10 november 2006, 17:02   #369
Heftruck

Standaard

Bon, jullie hebben dus een fundamenteel ander begrip van "grondgebied". Voor mij is het grondgebied van een democratische staat dat stuk grond dat eigendom is van de leden van de democratische staat. Het grondgebied is met andere woorden een dynamische entiteit.
Oud 10 november 2006, 17:03   #370
Heftruck

Standaard

Citaat:
Het feit dat je grond je eigendom is, maakt er nog geen grondgebied van.
Toch wel, het maakt er mijn persoonlijk grondgebied van.
Oud 10 november 2006, 17:06   #371
Tantist

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Maar ik denk dat iedere mens die een klein beetje nuchter ingesteld is, inziet dat dit meer nadeel dan voordeel heeft.

Het onderhoud van dit territorium (gesteld dat je je aan de soevereiniteit van de vroegere staat kan onttrekken, want ook al ben je vruchtgebruiker van die grond, je ontneemt de staat wel degelijk de soevereiniteit van een deel van haar territorium) zal veel kosten met zich meebrengen. Tenzij dat het gaat om een significante groep mensen, zal dat onderhoud niet van dezelfde schaalvoordelen kunnen genieten als de vroegere staat. Dus puur kosten/baten valt dat negatief uit. Praktisch gezien kan de vroegere staat zich wreken voor het soevereiniteitsverlies door strenge beperkingen door te voeren: handelsembargo of een duur visum. Gedenk dat verdragen zoals het Schengenverdrag etc ook niet automatisch geldig zijn.

Dus theoretisch is het wel mogelijk, maar wees nu eens ernstig: zou je dit echt doen?
Oud 10 november 2006, 17:13   #372
Heftruck

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Maar ik denk dat iedere mens die een klein beetje nuchter ingesteld is, inziet dat dit meer nadeel dan voordeel heeft.

Het onderhoud van dit territorium (gesteld dat je je aan de soevereiniteit van de vroegere staat kan onttrekken, want ook al ben je vruchtgebruiker van die grond, je ontneemt de staat wel degelijk de soevereiniteit van een deel van haar territorium) zal veel kosten met zich meebrengen. Tenzij dat het gaat om een significante groep mensen, zal dat onderhoud niet van dezelfde schaalvoordelen kunnen genieten als de vroegere staat. Dus puur kosten/baten valt dat negatief uit. Praktisch gezien kan de vroegere staat zich wreken voor het soevereiniteitsverlies door strenge beperkingen door te voeren: handelsembargo of een duur visum. Gedenk dat verdragen zoals het Schengenverdrag etc ook niet automatisch geldig zijn.

Dus theoretisch is het wel mogelijk, maar wees nu eens ernstig: zou je dit echt doen?
Goh, met een stuk grond van 10km op 10km kan je al wat doen. Het is perfect mogelijk om de diensten die ik nodig heb in te voeren. Indien de omliggende staat mij dan beperkt in mijn bewegingsvrijheid in haar gebied, tsja, daar kan ik weinig aan doen. Ik vind trouwens niet dat ik het recht heb om dat te doen.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 10 november 2006 om 17:14.
Oud 10 november 2006, 17:14   #373
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zou ik aan derden moeten betalen om mijn eigendom te houden? Als ik sterf, zijn er verschillende opties. Ofwel geef ik middels erving dat stuk grond aan iemand anders, ofwel kan het per publiek opbod verkocht worden. Je zou kunnen zeggen dat de persoon die 't stuk als eerste claimt, er de eigendom over krijgt. Al zie ik dat laatste niet al te snel gebeuren (niet dat ik er tegen zou zijn ).
Je bent goed ziek. Ik wil hier zelfs niet verder op ingaan. Ofwel hou je me voor de gek, ofwel ben je gek. Je hebt toaal geen contact met de realiteit.
Oud 10 november 2006, 17:15   #374
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Je bent goed ziek. Ik wil hier zelfs niet verder op ingaan. Ofwel hou je me voor de gek, ofwel ben je gek. Je hebt toaal geen contact met de realiteit.
Ik denk niet zo eng als jij. Dat kan voor jou als een bedreiging overkomen.
Oud 10 november 2006, 17:18   #375
Tantist

Standaard

Citaat:
Goh, met een stuk grond van 10km op 10km kan je al wat doen.
Heb je dat stuk grond?

Citaat:
Het is perfect mogelijk om de diensten die ik nodig heb in te voeren.
Volgens mij heb je dit overdacht tussen de soep en de patatten... Gezondheidszorg? Ordehandhaving (want als je geen belastingen betaald, heb je veel centjes en zullen de dieven wel makkelijk over de grens komen)? Voedselvoorziening? Wegen?

Citaat:
Indien de omliggende staat mij dan beperkt in mijn bewegingsvrijheid in haar gebied, tsja, daar kan ik weinig aan doen.
Tja, bedenk dat Nederland de Schelde sloot in 1831. Het Belgische separatisme was fataal voor Antwerpen en Gent... En voor de rest van België ook natuurlijk. Het rijke Vlaanderen werd Arm Vlaanderen...
Oud 10 november 2006, 17:21   #376
Heftruck

Standaard

Citaat:
Heb je dat stuk grond?

Volgens mij heb je dit overdacht tussen de soep en de patatten... Gezondheidszorg? Ordehandhaving (want als je geen belastingen betaald, heb je veel centjes en zullen de dieven wel makkelijk over de grens komen)? Voedselvoorziening? Wegen?

Tja, bedenk dat Nederland de Schelde sloot in 1831. Het Belgische separatisme was fataal voor Antwerpen en Gent... En voor de rest van België ook natuurlijk. Het rijke Vlaanderen werd Arm Vlaanderen...
Gezondsheidszorg, ordehandhaving, voedselvoorziening, wegenbouw, etc, zijn perfect door de private te sector te voor zien. Elke dienst kan door de private sector worden voorzien.
Oud 10 november 2006, 17:29   #377
Tantist

Standaard

Citaat:
Gezondsheidszorg, ordehandhaving, voedselvoorziening, wegenbouw, etc, zijn perfect door de private te sector te voor zien. Elke dienst kan door de private sector worden voorzien.
En wie gaat die sectoren bevolken? Waar haal je de grondstoffen vandaan? En bovenal: wie gaat die betalen? Jij? Dat is dan mooi, maar wat ben je met een weg als die Boze Buurstaat op je persoonlijke E40 een patattenveld laat aansluiten
Oud 10 november 2006, 17:47   #378
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bon, jullie hebben dus een fundamenteel ander begrip van "grondgebied". Voor mij is het grondgebied van een democratische staat dat stuk grond dat eigendom is van de leden van de democratische staat. Het grondgebied is met andere woorden een dynamische entiteit.
Theoretisch zit er iets in, ik vind het idee zelfs charmant.

Maar de technische problemen lijken me voorlopig onoverkomelijk. Daar moet eens over gedacht worden.

Lijkt me iets voor www.democratie.nu.
Oud 10 november 2006, 17:48   #379
Tantist

Standaard

Citaat:
Theoretisch zit er iets in, ik vind het idee zelfs charmant.

Maar de technische problemen lijken me voorlopig onoverkomelijk. Daar moet eens over gedacht worden.

Lijkt me iets voor www.democratie.nu.
Tja, ik zou dat ook best leuk vinden...
Oud 10 november 2006, 17:49   #380
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goh, met een stuk grond van 10km op 10km kan je al wat doen.
Aan zo'n 150 € de vierkante meter (gemiddelde grondprijs in Vlaanderen tegenwoordig)?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be