![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of je die gast een historicus kan noemen weet ik niet, wat ik wel weet is dat gevangenisstraffen niet helpen om een gedachtengoed te doen verdwijnen/veranderen.
Censuur is én blijft verwerpelijk, zeker in een land dat zichzelf democratisch noemt |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen Verbeke doet, noem ik laster en eerroof tav de miljoenen slachtoffers (die hij ontkent en/of in twijfel trekt). In zo'n context noem ik het zeker geen censuur.
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Thx for the insult
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weet je, ik zou een Filip De Winter maar wat graag de meest voze en plat racistische boodschappen horen uitschreeuwen; ik zou hem maar wat graag horen fulmineren tegen "makakken" en "kamelenneukers", het ene vooroordeel op het andere horen stapelen in niet mis te verstane bewoordingen... Ik zou maar wat graag die strikte partijdiscipline van het VB doorbroken zien zodat ook een obscuur gemeenteraadslid uit bommertjeskloten z'n ongezouten racistische mening kan spuwen. Pas d�*n kan je de overgrote meerderheid van de weldenkende mensen die ook voor dat VB stemmen dan eens de ogen openen. Nu hoor ik enkel madammekes �* la Morel fluisteren in de wandelgangen dat "ze" niks kunnen vinden in de communicatie van de partij. D�*t soort van hypocritisering van de samenleving vind ik véél gevaarlijker dan een handjevol pseudo-wetenschappers met een marginaal lezerspubliekske... En let op: het gaat om het precedent, beste vriend. Wie garandeert jou dat een andere machtspartij dit nooit zal misbruiken om iets uit te vreten dat jou fundamenteel tegen de haren instrijkt? Wir haben das nicht gewusst???
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 15 november 2006 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||||
|
![]() Citaat:
Zoiets is kwetsend voor personen, maar niet gevaarlijk. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Geschiedenis bewijst nochtans dat het vervolgen van ideeën & gedachtengoed niet werkt.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() Citaat:
Men kan dit vanuit filosofisch standpunt betreuren. Vanuit de sociologie en vanuit de ervaring lijkt het een verdedigbaar standpunt. Een belangrijke indicatie is dat ondanks alle informatie toch nog een grote groep mensen blijft aanhaken bij racisten en xenofoben: vergeet onze verkiezingsuitslag toch niet. Net zomin als ik het leuk vind om bepaalde literatuur niet gepubliceerd te zien, tenminste: het is voor zeer specifieke mensen (wetenschappers, erudiete filosofen en rechtsgeleerden) allicht nuttig en interessant om te weten wat pedofielen, serial killers, gekke geleerden, bommengooiers ) allemaal zouden willen uitsteken. Maar het werkt blijkbaar aanstekelijk bij mindere goden. Ik onderschat mijn medemensen niet, noch ten goede, noch ten kwade. Een keuze tussen twee kwalen is niet plezant. Maar ze is noodzakelijk. Ik straf mijn kinderen niet graag. Maar ik wil ze niet zien verwilderen. Citaat:
Hun ideologie is nu eenmaal onverdraagzaam, en het is niet onze verdraagzaamheid die hen hier van af houdt, noch nu en zeker niet als ze aan de macht komen. Maar ze stoppen is van levensbelang, en leven gaat voor. Laat me stellen dat ik het allemaal wel zou willen verdragen maar dan aanhoor ik Goethe en volg hem: "Die Botshaft hör ich woll, allein: mir fehlt der Glaube"... Het beperken van vrijheden is altijd onderhevig aan het dilemma: wat is het begin ervan, waar eindigt dit, en aan een tweede dilemma: tot waar ben ik tolerant en vanaf waar ben ik medeplichtig. Het verbieden van rabiaat mensonwaardige dingen dienen we te ondersteunen, en goede rechters dienen er hun hoofd over te breken. Naar mijn gevoel is er op dit punt een evenwicht. Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 november 2006 om 21:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit het dagboek van Goebbels, genoteerd op 27 Maart 1942 Ik denk dat dit duidelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Of vindt je dat we er op achteruitgaan, overal en constant? Het onderdrukken van negatieve ideeën werkt doorgaans zeer goed: ze verdwijnen spoorloos en komen soms eens met hun kopje boven water. Maar de onderdrukking van het goede blijkt op lange termijn onhoudbaar. Goede ideeën zijn als hout. Het kan jaren op de bodem van de zee liggen en komt dan bovendrijven als het metaal dat het bedekte is weggeroest. Slechte ideeën zijn als ijzer: schepen die ervan gemaakt zijn zijn sterker dan hout en ze blijven lang drijven. Maar op de duur zinken ze toch. Er is geen reden om goede ideeën te onderdrukken, het omgekeerde is onze plicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||||
|
![]() Citaat:
Wie veroorzaken ze schade met die stellingen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Recidivisme wordt ook al ontmoedigd. Een belangrijk aspect: het werkt heel goed met het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Gouverneur
|
![]() Nu bent u toch erg grappig aan het worden.
![]() |
#156 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() De kommandant van Auschwitz, Höss, verklaring afgenomen door the War Crimes Investigation Unit van het Engelse leger op 16 maart 1946, Archieven van Nuremberg :
"I personnally arranged on orders received from Himmler in May 1941 the gassing of two million persons between June-July 1941 and the end of 1943, during the time I was commandant of Auschwitz" Moet er nog zand zijn ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 15 november 2006 om 22:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien maakt die wet het gemakkelijker om verdere censuur erdoor te jagen, en voor je't weet leef je in een land met een regime a la China Citaat:
Oh, en hoe redt deze wet levens? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anyway, ik kan je perfect uitleggen hoe je een school moet opblazen, elke kid met een bib kaart en wat inventiviteit kan wel een bom in elkaar steken, daarvoor heb je geen folderkes voor vandoen. Enne, wat je racisme opmerking betreft, opvoeding & media bv hebben hier een veel grotere invloed op dan ik of iemand anders die zou staan te roepen dat bv alle Spanjaarden minderwaardig zouden zijn. Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
|
|||
![]() |
![]() |