![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat de Vlamingen die zich misnoegd voelen het aftrappen. Ik zal ze alvast niet missen.
![]() |
#223 |
|
![]() Aha, nu komt de aap uit de mouw. Je vindt het racisme zelfs aanvaardbaar! Daar hebben we dan 10 pagina's voor nodig gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Men oogst wat men gezaaid heeft. Die oogst van vooroordelen is dan ook ergens, langdurig en veelvuldig gezaaid ... Het is dan aan die mensen om zich als gemeenschap anders te gaan profileren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() Toch wel, een bedrijf is geen weerspiegeling van de maatschappij. Er is in het verleden geen samenzwering van bedrijven geweest om allochtonen te discrimineren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Eerst de discriminatie goedpraten en dan ontkennen dat ze bestaat. Je moet het maar doen hé.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() Er hoeft ook helemaal geen samenzwering te zijn om discriminatie te hebben.
Laatst gewijzigd door Edina : 25 november 2006 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik 10 keer een loodgieter laat komen, dan moet de tiende keer de loodgieter toch geen allochtoon zijn. Ik vind het niet meer dan normaal dat de burgers van dit land voorrang krijgen dan burgers van een ander land. Dit heeft niets met racisme te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
M.i. werd er maar pas een klacht ingediend door het VB, bij het CGKR, en nog niet bij de gerechtelijke instanties. Hoe kan jij dan weten dat die redenering niet gevolgd zal worden als er nog geen zaak voorgekomen is. Wat die politiek beinvloede rechters betreft, is het je bedoeling weer wat vooroordelen te insinueren? ... je weer te profileren als bedreven raciste? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Juist. Jij bent daar een echte leermeester in geweest, en zal dat blijven zolang je die balken niet uit je ogen haalt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moet ik nu ineens aan het geval Ferryn denken waar al die progressieven moord en brand riepen en vervolgens met de staart tussen de benen afdropen ... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() [quote=Edina;2194091] Het is niet meer dan nomaal dat de werknemers van onze bedrijven een weerspiegeling zijn van de bevolking in België (en daar hoort iedereen bij die hier woont).
Dat is misschien een evidentie voor jou, maar dat betekent niet dat de 10.500.000 andere Belgen er zo over denken. Laat die arrogante betweterij dus maar varen of organiseer een referendum en spreek erna met kennis van zaken over wat hoort en niet hoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() Toch wel, want men maakt een onderscheid.
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt, een werkgever beoordeelt sollicitanten op de meerwaarde die ze voor zijn bedrijf betekenen. Als zijn klanten door vooroordelen eisen stellen aan zijn bedrijf zal hij daar rekening mee houden. Zo zal de uitbater van een moslimzwembad geen mannelijke redders aannemen voor het vrouwenzwemuurtje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal je een goeie suggestie geven over wat voor soort onderzoeksmethodes het gaat: * primo, meet eens objectief hoeveel %allochtonen kandideren voor openstaande vacatures en of dit "een afspiegeling vormt van de samenleving". Als het daar al wringt, moet je niet komen bleiten dat er te weinig instroom is... * secundo, bekijk van het aantal kandidaten hoeveel er "gestuurd" werden door de VDAB en in werkelijkheid dus enkel een attestje komen halen. Die moet je er ook al enigzins uit wegzuiveren. * tertio, kijk dan eens naar de kwalificaties van de kandidaten op basis van objectieve criteria. (diploma's en ervaring) * te vierde, kijk eens hoeveel er slagen tijdens de eerste selectierondes; meestal zijn die objectief. (tenzij je een computer van racisme kan beschuldigen) en PAS DAN kan je in de uiteindelijk aanwerving op zoek gaan naar bepaalde "patronen". Ik stel voor om dit in de eerste plaats eens te doen voor de overheid en de grote overheidsbedrijven, omdat die over redelijk gestandaardiseerde aanwervingsmethodes beschikken. Als je dan toch wil veralgemenen, ga dan eens kijken in de cijfers van de RVA en de VDAB; je kan ook eens gaan snuffelen bij het dept. onderwijs. ... bang dat het argument "racisme" een héél andere realiteit zou onthullen? Citaat:
Citaat:
Ik hoef me ten aanzien van jouw vooringenomenheid absoluut niet te verdedigen. En wat die lagere verloning van vrouwen betreft... Ook daar valt nog de nodige nuance in aan te brengen. Die fameuze "glass ceiling" is reëel, maar lang niet zo spectaculair als ze door bepaalde organisaties in slogans wordt uitgeschreeuwd. Het volstaat om de studies te lezen; niet de abstracts en dan ziet het er allemaal al véél genuanceerder uit. ... maar daar heb jij natuurlijk geen boodschap aan.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 25 november 2006 om 18:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het racistisch zijn als een sollicitant die François heet geweigerd wordt omwille van zijn naam?
Dit lijkt me nochtans een mogelijk scenario indien men aan de "verplichte streefcijfers" wil gaan voldoen: een etnische Afrikaan die François heet zal dus niet weerhouden worden, vermits meer exotische namen voorkeur zullen krijgen (bij gelijke capaciteiten). En wat bedoelt Edina nu in feite met "afspiegeling van de maatschappij"? Op welke manier wil ze de maatschappij afgespiegeld zien? X% vreemdelingen, Y% belgen, netjes onderverdeeld in telkens 50/50 mannen/vrouwen. Houdt Edina rekening met de haarkleur? (x% blond, y%bruin z% zwart) kleur van ogen? Of zal Edina zich enkel bezighouden met de verschillende huidskleuren? (witte/lichtbruine/donkerbruine/gele/zwarte)? Of volgens NAAM? (x% vlaamse namen, europese namen, griekse namen, italiaanse namen, arabische namen, turkse namen,afrikaanse namen, indische namen, aziatische namen etc.. etc..) Ziet Edina het toekomstbeeld als volgt: één positie te verkrijgen, maatschappijbeeld is bijna verwezenlijkt, echter nog te kort: één blonde afrikaan met chinese naam en groene ogen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat staat ondubbelzinnig in artikel 1 en artikel 2bis van de antiracismewet.
![]() |
![]() |