![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2006 om 15:20. |
||
|
|
|
|
|
#382 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je ziet Edina dat ik niet langer alleen sta met mijn beweringen. De functie van sexualiteit is de voortplanting.
Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je elke keer je zin hebt in sex, daar ook een kind moet van komen. Sexualiteit beleven is meestal aangenaam voor mensen en er bestaan genoeg middeltjes om aan geboortebeperking te doen. Maar man en vrouw zijn biologisch verschillend gemaakt om kinderen te kunnen krijgen. Het spijt me, maar ik kan echt niet langer geloven dat jij een wetenschapper zou zijn. De sex is er niet om aan de goesting te doen, maar de goesting is er om aan sex te doen. Alsjeblieft zeg?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 15:29. |
|
|
|
|
|
#383 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#385 | ||
|
|
Citaat:
posts echt een referentie!!! Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#386 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#387 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
In veel culturen was/is homosexualiteit trouwens verboden. In die culturen waar het niet verboden was, werden homosexuelen vaak beschouwd als (in het geval van mannen) minder mannelijk dan andere mannen. enz. Citaat:
Elke respectabele bioloog lacht je uit als je zoiets zegt. Citaat:
Dat heel wat diersoorten omwille van ontspanning seks zouden hebben is totale onzin, vermits de meerderheid van de overgrote meerderheid van de dierenwereld strict gedefinieerde paarseizoenen hebben waarbuiten niet aan seks wordt gedaan en die overeenstemmen met de vruchtbaarheidsperiode van het vrouwtje. |
|||
|
|
|
|
|
#388 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Volgens mij van het instinct tot voortplanten waarin zowel de lust naar en het bevredigen van zijn oorsprong vindt. De lust staat niet los van de sexualiteit zoals voedsel en honger. Het is één geheel voortkomende uit het instinct tot voortplanting. Wil dat dan zeggen dat je altijd een kind moet mahken als je sex hebt? Neen. (ik zeg het er zelf maar bij voor je er mee afkomt) Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#389 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
En primaire functie van lusten zijn gewoon het bevorderen van de voortplanting. Ik snap niet waarom dat zo pijnlijk is voor jou om dat te aanvaarden. |
||
|
|
|
|
|
#390 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#391 | ||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2006 om 16:06. |
||||||
|
|
|
|
|
#392 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#393 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#394 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. PS. Over wat ging jou proefschrift? De mijne over de fruitvlieg. |
||||
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 november 2006 om 17:00. |
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Man en vrouw zijn ook biologisch zo gebouwd dat zij met elkaar kunnen sexen. Natuurlijk kunnen mensen van hetzelfde geslacht dat ook, maar ze zijn daartoe niet lichamelijk toegerust zoals een heterokoppel. Het krijgen van kinderen staat daar los van vind ik. De sexualiteitsbeleving is bij homosexuelen niet zoals men daartoe door de natuur is toegerust. Zij wijken daar van af. Ze wijken af van wat de norm is. Daarom durf ik zonder de homosexueel in zijn waarde als mens te veroordelen, toch spreken over een afwijking omdat hun maniet van sexualiteitsbeleving niet normaal is. Ik bedoel dat uiteraard niet als een belediging, maar als een vaststelling. Wat tegen de natuur ingaat is per definitie tegennatuurlijk. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#397 | |||
|
|
Inderdaad ja. En ik zou de eerste bioloog nog wel eens willen tegenkomen die voortplanting een intinct noemt... sex is een instinct. Voortplanting kan daar een gevolg van zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2006 om 17:50. |
|||
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 november 2006 om 17:44. |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen zeg ik. De natuur is niet volmaakt. Ook de natuur heeft zo zijn foutjes. En natuurlijk maken die foutjes ook deel uit van de natuur, maar het blijven foutjes. Een penis is niet gebouwd om in een aars gestopt te worden en een aars is er niet op gebouwd op van buitenaf gepenetreerd te worden. Het gaat natuurlijk wel, maar het is daarom nog niet natuurlijk. Afwijkend gedrag is overigens niet hetzelfde als afwijkende geaardheid. Sommoge mensen tonen afwijkend sexueel gedrag als zij met geslachtsgenoten afgezonderd worden, zoals in gevangenissen bijvoorbeeld. Maar zodra ze uit deze gevangenis komen is dat weer over. We zien dat ook bij dieren. Maar echte homosexualiteit is een geaardheid, waaruit gedrag voortkomt. Het zijn niet de omstandigheden zoals bij gedrag. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#400 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk eens waar Dagmar (rechts) en Fiona de certificaten krijgen horende bij de tweede prijs van prof. dr. Van Groenendael
Daar staat: Zo weten we nu een aantal jaren dat de mens geenszins hoog verheven is boven de lage instincten die dieren naar elkaar drijven voor hun voortplanting. Net als die dieren worden wij gedreven door instincten en wordt onze partnerkeuze niet gestuurd door mysterieuse pijlen door amor in de harten van mensen geschoten, maar gestuurd door prikkels die een voorspelbare respons opleveren. Bron: http://www.exo.science.ru.nl/prijs/2003/win2003.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 18:20. |
|||
|
|
|