Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 15:20   #381
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Seks een voortplanting zijn historisch gelinkt bij zowel mens als dier. Seks puur als ontspanning is zeldzaam in de dierenwereld en eveneens zeldzaam op historisch vlak. Enkel een zeer kleine groep marginalen of decadenten deden doorheen de geschiedenis aan seks puur als ontspanning, met zo hier en daar eens een uitzondering. Pas halverwege de 20ste eeuw is daar verandering in gekomen en is seks puur als ontspanning de standaard geworden, wat wijst op de degeneratie van de cultuur.
Jij moet dringend biologie en geschiedenis gaan studeren!!! Homoseksualiteit heeft altijd bestaan en is nooit "marginaal" geweest. En in de dierenwereld is sex louter voor het plezier helemaal niet zo zeldzaam dan jij denkt! Meer zelfs het is voor alle dieren de primaire motivatie.

Citaat:
Die lusten zijn er in de eerste plaats om mensen aan te zetten tot seks en dus tot voortplanting, net zoals pijn er in de eerste plaats is om mensen weg te houden van dat wat hen pijn doet. Biologisch gezien is lustbevrediging geen doel op zich maar een methode om een doel (in dit geval voortplanting) te bereiken.
Lustbevrediging geen doel op zich?!? ROFL!!! Alle "vrije tijd" gaat uit naar plezier en dat in heel het dierenrijk. En het begrip evolutie is je duidelijk ook al onbekend.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2006 om 15:20.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 15:25   #382
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Je ziet Edina dat ik niet langer alleen sta met mijn beweringen. De functie van sexualiteit is de voortplanting.

Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je elke keer je zin hebt in sex, daar ook een kind moet van komen. Sexualiteit beleven is meestal aangenaam voor mensen en er bestaan genoeg middeltjes om aan geboortebeperking te doen.

Maar man en vrouw zijn biologisch verschillend gemaakt om kinderen te kunnen krijgen. Het spijt me, maar ik kan echt niet langer geloven dat jij een wetenschapper zou zijn.

De sex is er niet om aan de goesting te doen, maar de goesting is er om aan sex te doen. Alsjeblieft zeg?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 15:29.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 15:25   #383
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity Bekijk bericht
1. Er is een verschil tussen aangetoond en bewezen.
Interessant, wat mag dat verschil dan precies zijn? En vanaf wanneer is iets aangetoond als het niet moet bewezen worden?

Citaat:
2. Er zijn wel degelijk studies die dit aantonen.
Referenties?
Oud 27 november 2006, 15:28   #384
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij moet dringend biologie en geschiedenis gaan studeren!!! Homoseksualiteit heeft altijd bestaan en is nooit "marginaal" geweest. En in de dierenwereld is sex louter voor het plezier helemaal niet zo zeldzaam dan jij denkt! Meer zelfs het is voor alle dieren de primaire motivatie.
Bij mijn weten alleen maar bij apen en dan nog niet bij alle soorten.

Paulus.
Oud 27 november 2006, 15:30   #385
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je ziet Edina dat ik niet langer alleen sta met mijn beweringen. De functie van sexualiteit is de voortplanting.
Doel je nu op IlluSionS667?!? Dat is gezien de homofobe inhoud van zijn
posts echt een referentie!!!

Citaat:
De sex is er niet om de goesting te bevredigen, maar de goesting is er om aan sex te doen. Alsjeblieft zeg?!
Ook al niet op de hoogte van het begrip evolutie dus?!? De primaire functie van seks is gewoon het bevredigen van lusten. Ik snap niet waarom dat zo pijnlijk is voor jou om dat te aanvaarden. En wat je mbt mij gelooft, kan me overigens volledig gestolen worden.
Oud 27 november 2006, 15:32   #386
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu al de openingspost van deze thread vergeten, Paulus?!?
Oud 27 november 2006, 15:36   #387
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit heeft altijd bestaan en is nooit "marginaal" geweest.
Ten eerste had ik het niet over homosexualiteit maar over seks puur voor plezier, wat een veel ruimere definitie is. Ten tweede heeft homosexualiteit inderdaad een lange voorgeschiedenis, maar is het quasi altijd een marginaal verschijnsel geweest.

In veel culturen was/is homosexualiteit trouwens verboden. In die culturen waar het niet verboden was, werden homosexuelen vaak beschouwd als (in het geval van mannen) minder mannelijk dan andere mannen. enz.

Citaat:
En in de dierenwereld is sex louter voor het plezier helemaal niet zo zeldzaam dan jij denkt! Meer zelfs het is voor alle dieren de primaire motivatie.

Elke respectabele bioloog lacht je uit als je zoiets zegt.

Citaat:
Lustbevrediging geen doel op zich?!? ROFL!!! Alle "vrije tijd" gaat uit naar plezier en dat in heel het dierenrijk.
Wij zijn allemaal gebonden aan onze instincten. Alle instincten hebben een hoger doel. Rusten is bijvoorbeeld nodig om een lichaam te laten bekomen. Spelen is vaak een manier om behendigheid te trainen, vooral bij predatoren, die die behendigheid nodig hebben om te jagen.

Dat heel wat diersoorten omwille van ontspanning seks zouden hebben is totale onzin, vermits de meerderheid van de overgrote meerderheid van de dierenwereld strict gedefinieerde paarseizoenen hebben waarbuiten niet aan seks wordt gedaan en die overeenstemmen met de vruchtbaarheidsperiode van het vrouwtje.

Citaat:
En het begrip evolutie is je duidelijk ook al onbekend.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 15:37   #388
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begin je weer op de man te spelen i p v op de bal?

Citaat:
Ook al niet op de hoogte van het begrip evolutie dus?!? De primaire functie van seks is gewoon het bevredigen van lusten. Ik snap niet waarom dat zo pijnlijk is voor jou om dat te aanvaarden. En wat je mbt mij gelooft, kan me overigens volledig gestolen worden.
Van waar komt die lust dan? Dat is een duidelijke vraag.

Volgens mij van het instinct tot voortplanten waarin zowel de lust naar en het bevredigen van zijn oorsprong vindt.

De lust staat niet los van de sexualiteit zoals voedsel en honger. Het is één geheel voortkomende uit het instinct tot voortplanting.

Wil dat dan zeggen dat je altijd een kind moet mahken als je sex hebt? Neen.
(ik zeg het er zelf maar bij voor je er mee afkomt)

Paulus.
Oud 27 november 2006, 15:39   #389
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Voor zover ik weet, gaat het zelfs alleen om de Bonobo's.

Citaat:
Welke homofobe inhoud?

Citaat:
De primaire functie van seks is gewoon het bevredigen van lusten. Ik snap niet waarom dat zo pijnlijk is voor jou om dat te aanvaarden.
En primaire functie van lusten zijn gewoon het bevorderen van de voortplanting. Ik snap niet waarom dat zo pijnlijk is voor jou om dat te aanvaarden.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 15:39   #390
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu al de openingspost van deze thread vergeten, Paulus?!?
Helemaal niet. Wat een stomme opmerking.

Paulus.
Oud 27 november 2006, 15:59   #391
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste had ik het niet over homosexualiteit maar over seks puur voor plezier, wat een veel ruimere definitie is.
Dus nu ga je beweren dat seks voor het plezier zeldzaam is??? Ik veronderstel dus dat jij geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en enkel vrijt tijdens de vruchtbare periode van de vrouw???

Citaat:
Ten tweede heeft homosexualiteit inderdaad een lange voorgeschiedenis, maar is het quasi altijd een marginaal verschijnsel geweest.

In veel culturen was/is homosexualiteit trouwens verboden. In die culturen waar het niet verboden was, werden homosexuelen vaak beschouwd als (in het geval van mannen) minder mannelijk dan andere mannen. enz.
Je verklaart meteen waarom het minder openlijk was: het was vaak verboden en werd vaak vervolgd (jammer genoeg nog steeds op sommige plaatsen vandaag de dag). Maar dat betekent helemaal niet dat het marginaal was hé!!!

Citaat:
Elke respectabele bioloog lacht je uit als je zoiets zegt.
In ben bioloog en het is dan ook een algemeen aanvaard feit dat sex voor het plezier niet zeldzaam is in de dierenwereld en dat het bevredigen van lust de primaire motivatie is van seks (of zo je wil de proximate verklaring).

Citaat:
Wij zijn allemaal gebonden aan onze instincten. Alle instincten hebben een hoger doel. Rusten is bijvoorbeeld nodig om een lichaam te laten bekomen. Spelen is vaak een manier om behendigheid te trainen, vooral bij predatoren, die die behendigheid nodig hebben om te jagen.
Zich goed voelen is dan ook een "hoger doel" van plezier en genot. Een dier dat zich niet goed voelt, is veel vatbaarder voor allerlei ziektes. En andere "hogere doelen" van seksualiteit zijn niet alleen voortplanting, maar ook het onderhouden van sociale relaties.

Citaat:
Dat heel wat diersoorten omwille van ontspanning seks zouden hebben is totale onzin, vermits de meerderheid van de overgrote meerderheid van de dierenwereld strict gedefinieerde paarseizoenen hebben waarbuiten niet aan seks wordt gedaan en die overeenstemmen met de vruchtbaarheidsperiode van het vrouwtje.
Nog iemand die de openingspost alweer verdrongen heeft!!! En seks is niet noodzakelijk beperkt tot penetratie, hé.

Citaat:
The study of animal sexuality is a rapidly developing field. ( Especially in Primates. ) It used to be believed that only humans and a handful of species performed sexual acts other than for procreation, and that animals sexuality was instinctive and a simple response to the "right" stimulation (sight, scent). Current understanding is that many species believed monogamous have now been proven to be promiscuous or opportunistic in nature, a wide range of species appear to both masturbate and to use objects as tools to help them do so, in many species animals try to give and get sexual stimulation with others where procreation is not the aim, and homosexual behavior has now been documented in over 450 species.
Bron: Wikipedia

Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2006 om 16:06.
Oud 27 november 2006, 16:23   #392
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van waar komt die lust dan? Dat is een duidelijke vraag.

Volgens mij van het instinct tot voortplanten waarin zowel de lust naar en het bevredigen van zijn oorsprong vindt.

De lust staat niet los van de sexualiteit zoals voedsel en honger. Het is één geheel voortkomende uit het instinct tot voortplanting.
Er bestaat helemaal geen instinct tot voortplanting. Dat is nu net het hele punt. De lust en het bevredigen ervan zijn het instinct. En voortplanting is daar een gevolg van. Dieren zijn een produkt van evolutie, geen doelbewuste creaties. Lust staat inderdaad niet los van sexualiteit, maar wel van voortplanting.
Oud 27 november 2006, 16:26   #393
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet, gaat het zelfs alleen om de Bonobo's.
Dan ben je niet goed ingelicht (zie mijn vorige antwoord aan jou).

Citaat:
Welke homofobe inhoud?
Je bestempelt holebi's als marginalen, decadenten en vind dat het wijst op "degeneratie van de cultuur",... Need I say more?

Citaat:
En primaire functie van lusten zijn gewoon het bevorderen van de voortplanting. Ik snap niet waarom dat zo pijnlijk is voor jou om dat te aanvaarden.
Pijnlijk is dat allerminst. Het is gewoon pertinent onwaar.
Oud 27 november 2006, 16:41   #394
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat helemaal geen instinct tot voortplanting. <=> De lust en het bevredigen ervan zijn het instinct.
Jij een bioloog?

Citaat:
En voortplanting is daar een gevolg van.
Voortplanting kan daar een gevolg van zijn maar is dat niet noodzakelijk.

Citaat:
Dieren zijn een produkt van evolutie, geen doelbewuste creaties.
Mensen niet misschien?

Citaat:
Lust staat inderdaad niet los van sexualiteit, maar wel van voortplanting
Het hangt allemaal aan elkaar mevrouw de bioloog.

Paulus.

PS. Over wat ging jou proefschrift? De mijne over de fruitvlieg.
Oud 27 november 2006, 16:59   #395
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je elke keer je zin hebt in sex, daar ook een kind moet van komen. Sexualiteit beleven is meestal aangenaam voor mensen en er bestaan genoeg middeltjes om aan geboortebeperking te doen.

Maar man en vrouw zijn biologisch verschillend gemaakt om kinderen te kunnen krijgen. Het spijt me, maar ik kan echt niet langer geloven dat jij een wetenschapper zou zijn.

De sex is er niet om aan de goesting te doen, maar de goesting is er om aan sex te doen. Alsjeblieft zeg?!

Paulus.
Uiteindelijk is dat zo ja. Maar dat wil niet zeggen dat je iedereen die geen kinderen kan of wil krijgen gelijk als niet normaal beschouwd moet worden. Vergeet niet dat er op homoseksuelen na (hoewel homoseksuelen net zo goed kinderen kunnen krijgen, en ze dan ook vaak krijgen) heel veel mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen. Onvruchtbaarheid, ziektes, enzovoort. Als je alle mensen die zich niet kunnen voortplanten abnormaal gaat noemen moet je daar consequent in blijven en iedereen abnormaal noemen, aangezien iedereen afwijkt van de ''ideale mens''. We moeten met z'n allen opstaan en zeggen: ''Iedereen is anders, hoe je ook bent. En juist daarom hoor je er helemaal bij!''.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 november 2006 om 17:00.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 17:31   #396
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Uiteindelijk is dat zo ja. Maar dat wil niet zeggen dat je iedereen die geen kinderen kan of wil krijgen gelijk als niet normaal beschouwd moet worden. Vergeet niet dat er op homoseksuelen na (hoewel homoseksuelen net zo goed kinderen kunnen krijgen, en ze dan ook vaak krijgen) heel veel mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen. Onvruchtbaarheid, ziektes, enzovoort. Als je alle mensen die zich niet kunnen voortplanten abnormaal gaat noemen moet je daar consequent in blijven en iedereen abnormaal noemen, aangezien iedereen afwijkt van de ''ideale mens''. We moeten met z'n allen opstaan en zeggen: ''Iedereen is anders, hoe je ook bent. En juist daarom hoor je er helemaal bij!''.
Mooie posting maar...
Man en vrouw zijn ook biologisch zo gebouwd dat zij met elkaar kunnen sexen.

Natuurlijk kunnen mensen van hetzelfde geslacht dat ook, maar ze zijn daartoe niet lichamelijk toegerust zoals een heterokoppel.

Het krijgen van kinderen staat daar los van vind ik. De sexualiteitsbeleving is bij homosexuelen niet zoals men daartoe door de natuur is toegerust. Zij wijken daar van af. Ze wijken af van wat de norm is. Daarom durf ik zonder de homosexueel in zijn waarde als mens te veroordelen, toch spreken over een afwijking omdat hun maniet van sexualiteitsbeleving niet normaal is. Ik bedoel dat uiteraard niet als een belediging, maar als een vaststelling. Wat tegen de natuur ingaat is per definitie tegennatuurlijk.

Paulus.
Oud 27 november 2006, 17:36   #397
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij een bioloog?
Inderdaad ja. En ik zou de eerste bioloog nog wel eens willen tegenkomen die voortplanting een intinct noemt... sex is een instinct. Voortplanting kan daar een gevolg van zijn.

Citaat:
Mensen niet misschien?
Mensen zijn dieren.

Citaat:
Het hangt allemaal aan elkaar mevrouw de bioloog.
Heb ik ooit anders beweerd dan? Natuurlijk heeft voortplanting met sex te maken, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de primaire functie van sex de voortplanting is hé. Oorzaak en gevolg...

Citaat:
Over wat ging jou proefschrift? De mijne over de fruitvlieg.
Blijkbaar is op de man spelen jouw voorrecht. Wel het mijne ging over apen. Nu goed?

Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2006 om 17:50.
Oud 27 november 2006, 17:38   #398
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooie posting maar...
Man en vrouw zijn ook biologisch zo gebouwd dat zij met elkaar kunnen sexen.

Natuurlijk kunnen mensen van hetzelfde geslacht dat ook, maar ze zijn daartoe niet lichamelijk toegerust zoals een heterokoppel.

Het krijgen van kinderen staat daar los van vind ik. De sexualiteitsbeleving is bij homosexuelen niet zoals men daartoe door de natuur is toegerust. Zij wijken daar van af. Ze wijken af van wat de norm is. Daarom durf ik zonder de homosexueel in zijn waarde als mens te veroordelen, toch spreken over een afwijking omdat hun maniet van sexualiteitsbeleving niet normaal is. Ik bedoel dat uiteraard niet als een belediging, maar als een vaststelling. Wat tegen de natuur ingaat is per definitie tegennatuurlijk.

Paulus.
Hoe weet je dat? Waarom zou het niet gewoon deel uit kunnen maken van de natuur? Er werd gezegd: Dieren die zich niet voortplanten, sterven uit. Homoseksualiteit is niet genetisch overdraagbaar. Het is dus willekeurig of je hetero bent, of niet. Afwijkend gedrag is niet gelijk aan een afwijking. Alles in de natuur heeft een reden, vandaar dat bij dieren ook homoseksualiteit voorkomt. Het heeft dus vast een of andere functie. (voor mogelijke functies zie vorige posts) Ik bedoel, als het echt zo belangrijk was dat iedereen natuurlijk zou kunnen voortplanten, zou de evolutie homoseksualiteit dan niet moeten voorkomen? Ik geloof daar niet in en denk dat het wel degelijk een functie heeft. Als men homoseksualiteit beschouwt als mensen die een draadje verkeerd hebben zitten dan moet er een reden zijn dat dat draadje in eerste instantie bij de mens zo los zit dat homoseksualiteit ongeveer 1 op de 10 keer voorkomt.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 november 2006 om 17:44.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 17:56   #399
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoe weet je dat? Waarom zou het niet gewoon deel uit kunnen maken van de natuur? Er werd gezegd: Dieren die zich niet voortplanten, sterven uit. Homoseksualiteit is niet genetisch overdraagbaar. Het is dus willekeurig of je hetero bent, of niet. Afwijkend gedrag is niet gelijk aan een afwijking. Alles in de natuur heeft een reden, vandaar dat bij dieren ook homoseksualiteit voorkomt. Het heeft dus vast een of andere functie. (voor mogelijke functies zie vorige posts) Ik bedoel, als het echt zo belangrijk was dat iedereen natuurlijk zou kunnen voortplanten, zou de evolutie homoseksualiteit dan niet moeten voorkomen? Ik geloof daar niet in en denk dat het wel degelijk een functie heeft. Als men homoseksualiteit beschouwt als mensen die een draadje verkeerd hebben zitten dan moet er een reden zijn dat dat draadje in eerste instantie bij de mens zo los zit dat homoseksualiteit ongeveer 1 op de 10 keer voorkomt.
Ik begrijp je wel denk ik. Maar zo kun je ook stellen dat pedofilie of zelfs moord eigenlijk een natuurlijkgegheven is omdat het voorkomt in de natuur.

Neen zeg ik. De natuur is niet volmaakt. Ook de natuur heeft zo zijn foutjes. En natuurlijk maken die foutjes ook deel uit van de natuur, maar het blijven foutjes.

Een penis is niet gebouwd om in een aars gestopt te worden en een aars is er niet op gebouwd op van buitenaf gepenetreerd te worden. Het gaat natuurlijk wel, maar het is daarom nog niet natuurlijk.

Afwijkend gedrag is overigens niet hetzelfde als afwijkende geaardheid. Sommoge mensen tonen afwijkend sexueel gedrag als zij met geslachtsgenoten afgezonderd worden, zoals in gevangenissen bijvoorbeeld. Maar zodra ze uit deze gevangenis komen is dat weer over. We zien dat ook bij dieren.

Maar echte homosexualiteit is een geaardheid, waaruit gedrag voortkomt. Het zijn niet de omstandigheden zoals bij gedrag.

Paulus.
Oud 27 november 2006, 18:18   #400
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Paulus
Jij een bioloog?
Citaat:
Inderdaad ja. En ik zou de eerste bioloog nog wel eens willen tegenkomen die voortplanting een intinct noemt... sex is een instinct. Voortplanting kan daar een gevolg van zijn.
Kijk eens waar Dagmar (rechts) en Fiona de certificaten krijgen horende bij de tweede prijs van prof. dr. Van Groenendael

Daar staat:

Zo weten we nu een aantal jaren dat de mens geenszins hoog verheven is boven de lage instincten die dieren naar elkaar drijven voor hun voortplanting. Net als die dieren worden wij gedreven door instincten en wordt onze partnerkeuze niet gestuurd door mysterieuse pijlen door amor in de harten van mensen geschoten, maar gestuurd door prikkels die een voorspelbare respons opleveren.

Bron:
http://www.exo.science.ru.nl/prijs/2003/win2003.html

Citaat:
Mensen zijn dieren.
Ja, ja en dieren zijn ook mensen zeker...

Citaat:
Heb ik ooit anders beweerd dan? Natuurlijk heeft voortplanting met sex te maken, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de primaire functie van sex de voortplanting is hé. Oorzaak en gevolg...
Je staat anders wel alleen met je bewering. Ook in de link die ik je hierboven gaf wodrt anders vermeld. sexueel gedrag komt voort uit het instinct tot voortplanten.

Citaat:
Blijkbaar is op de man spelen jouw voorrecht. Wel het mijne ging over apen. Nu goed?
Het spijt me, maar ik geloof je niet.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 18:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be