Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 18:26   #401
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Kijk eens waar Dagmar (rechts) en Fiona de certificaten krijgen horende bij de tweede prijs van prof. dr. Van Groenendael

Daar staat:

Zo weten we nu een aantal jaren dat de mens geenszins hoog verheven is boven de lage instincten die dieren naar elkaar drijven voor hun voortplanting. Net als die dieren worden wij gedreven door instincten en wordt onze partnerkeuze niet gestuurd door mysterieuse pijlen door amor in de harten van mensen geschoten, maar gestuurd door prikkels die een voorspelbare respons opleveren.

Bron:
http://www.exo.science.ru.nl/prijs/2003/win2003.html
Dat bevestigt perfect wat ik zeg hé: instincten die dieren naar elkaar drijven voor hun voortplanting. Er staat helemaal niet dat de voortplanting zelf een instinct is. Want dat is het natuurlijk ook niet. Het is de lust naar sex dat het instinct is. Pffff... echt Paulus, het wordt een beetje belachelijk hoor. Je wil gewoon blijkbaar niet eens lezen wat er staat!!!

Citaat:
Ja, ja en dieren zijn ook mensen zeker...
Nee, hoe kom je erbij??? De mens is een zoogdier. Of ga je dat nu ook al ontkennen???

Citaat:
Je staat anders wel alleen met je bewering. Ook in de link die ik je hierboven gaf wodrt anders vermeld. sexueel gedrag komt voort uit het instinct tot voortplanten.
Ik vrees dat het omgekeerd is en de link die je gaf bevestigt dat!

Citaat:
Het spijt me, maar ik geloof je niet.
Ik had niet anders verwacht hoor en I couldn't give a shit!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 18:42   #402
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Edina
Onzin, ze doen dat wel degelijk ook omdat ze zin hebben. Homoseksueel gedrag wordt wel degelijk ook regelmatig waargenomen bij dieren buiten de dominantiecontext.

Deosolis:
tja als je hun taal spreekt....

Eno2
Je bent hier in het 'ezels' bezig, zeker?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 18:44   #403
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De mens is een zoogdier. Of ga je dat nu ook al ontkennen???
Misschien is Paulus meer een toogdier dan een zoogdier.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 18:56   #404
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat bevestigt perfect wat ik zeg hé: instincten die dieren naar elkaar drijven voor hun voortplanting. Er staat helemaal niet dat de voortplanting zelf een instinct is. Want dat is het natuurlijk ook niet. Het is de lust naar sex dat het instinct is. Pffff... echt Paulus, het wordt een beetje belachelijk hoor. Je wil gewoon blijkbaar niet eens lezen wat er staat!!!
Maar Edina toch...
ik weet intussen wel dat je niet vlug een foutje gaat toegeven..., dat je liever wegblijft uit de thread zoals in deze van de abortuskwestie..., maar kom zeg...

Er staat:...

Zo weten we nu een aantal jaren dat de mens geenszins hoog verheven is boven de lage instincten die dieren naar elkaar drijven voor hun voortplanting.

....daar wordt volgens jou geen voortplantingsinstinct mee bedoeld. Je vindt het zelfs belachelijk om dat daarin te lezen.....!?

Jij zegt dat de lust naar sex een instinct is.

Ik vraag je naar de naam van dit instinct (lust tot sex) en tot welk doel ze aanwezig is bij mens en dier. Niet om je te pesten of belachelijk te maken, maar omdat je zou inzien. Misschien raken we dan eindelijk een stapje verder. Zonder gezamelijk fundament, kunnen we immers niet verderredeneren.

Hopende op concensus alvast bedankt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 18:57.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 19:07   #405
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Misschien is Paulus meer een toogdier dan een zoogdier.
Geen zoogdier, geen toogdier, maar een toogbier!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 19:07.
Oud 27 november 2006, 19:32   #406
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Edina toch...
ik weet intussen wel dat je niet vlug een foutje gaat toegeven..., dat je liever wegblijft uit de thread zoals in deze van de abortuskwestie..., maar kom zeg...
Maar Paulusje toch, ik ben helemaal niet weggebleven uit de abortusthread omdat ik iets niet wou toegeven, maar omdat ik alles gezegd had wat er te zeggen was. Ik heb geen zin om alles 10x te herhalen en dat heeft overigens weinig zin. Jij denkt blijkbaar dat gelijk hebben een kwestie is van het laatste woord hebben. Have I got news for you: dat heet gewoon koppigheid.

Citaat:
Er staat:...

Zo weten we nu een aantal jaren dat de mens geenszins hoog verheven is boven de lage instincten die dieren naar elkaar drijven voor hun voortplanting.

....daar wordt volgens jou geen voortplantingsinstinct mee bedoeld. Je vindt het zelfs belachelijk om dat daarin te lezen.....!?
Inderdaad er staat helemaal niet dat voortplanting een instinct is, er staat dat er een instinct bestaat dat dieren naar elkaar drijft zodat ze aan voortplanting kunnen doen. En dat instinct is de lust naar sex (of eigenlijk correcter de sex zelf).

Citaat:
Jij zegt dat de lust naar sex een instinct is.

Ik vraag je naar de naam van dit instinct (lust tot sex) en tot welk doel ze aanwezig is bij mens en dier.
Is sex geen naam dan? Ik zal je helpen met een definitie van instinct:

Citaat:
Behaviour that occurs as an inevitable stereotyped response to an apropriate stimulus.
De stimulus is lust en de respons is sex. En de proximate functie is de bevrediging van de lust door sex. Met voortplanting heeft dat allemaal niet noodzakelijk te maken. Het kan gewoon een gevolg zijn van dat instinct. Maar dat maakt van voortplanting nog geen instinct.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2006 om 19:51.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:04   #407
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar Paulusje toch, ik ben helemaal niet weggebleven uit de abortusthread omdat ik iets niet wou toegeven, maar omdat ik alles gezegd had wat er te zeggen was. Ik heb geen zin om alles 10x te herhalen en dat heeft overigens weinig zin. Jij denkt blijkbaar dat gelijk hebben een kwestie is van het laatste woord hebben. Have I got news for you: dat heet gewoon koppigheid.
Phoehahahahaaaa

Nadat zowat iedereen alles wat je zei weerlegd had zou je beter zeggen...dan ben je weggebleven... Ik kan het geloven dat je wat weerlegd was geworden niet meer wilde herhalen...

Citaat:
Inderdaad er staat helemaal niet dat voortplanting een instinct is, er staat dat er een instinct bestaat dat dieren naar elkaar drijft zodat ze aan voortplanting kunnen doen. En dat instinct is de lust naar sex (of eigenlijk correcter de sex zelf).
Waarop ik je vroeg naar de naam van dit instinct.

Citaat:
Is sex geen naam dan? Ik zal je helpen met een definitie van instinct:

De stimulus is lust en de respons is sex. En de proximate functie is de bevrediging van de lust door sex. Met voortplanting heeft dat allemaal niet noodzakelijk te maken. Het kan gewoon een gevolg zijn van dat instinct. Maar dat maakt van voortplanting nog geen instinct.
Jij denkt zeker dat ik het woordje 'voortplantingsinstinct' hier ter plaatse heb uitgevonden?

Je bent weer goe bezig!

Paulus.
Oud 27 november 2006, 20:43   #408
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij denkt zeker dat ik het woordje 'voortplantingsinstinct' hier ter plaatse heb uitgevonden?

Je bent weer goe bezig!

Paulus.
Voortplantingsinstinct bestaat in wezen niet. Denk je nu echt dat een beest weet dat van seks een nakomeling kan komen? Omdat wij als mensen dit lang hebben onderzocht kunnen we deze link leggen. Maar het enige instinct is lust, met als gevolg seks.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 november 2006 om 20:44.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:53   #409
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin, die "toevalligheid" komt wel voor gedurende de overgrote meerderheid van de tijd hé (de vrouw is slechts enkele dagen per maand vruchtbaar... om nog maar te zwijgen van het gebruik van voorbehoedsmiddelen). En die "toevalligheid" is er ook na de menopauze van de vrouw. Allemaal abnormaal en afwijkend gedrag zeker?
Biologen zijn slecht op de hoogte van de dingen des levens me dunkt. Gaat u nu echt de tijdelijke onvruchtbaarheid van vrouwen gedurdende de gemiddelde maand en die van vrouwen in menopauze gelijkstellen met de vruchtbaarheidssituatie van homosexuelen? Dat moet over het ganse leven van een vrouw gezien worden. Waar heeft u uw diploma gehaald?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:53   #410
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

honger -> eten -> aanvullen essentiële stoffen in lichaam

dorst -> drinken -> verhogen vochtgehalte in lichaam

lust -> sex -> voortsplanting

Men kan eten, drinken en vrijen om ontspanningsredenen, maar biologisch gezien is het bevredigen van honger, dorst en lust slechts een middel en geen doel. Met andere woorden, wij eten omdat we honger hebben en dus onze drang naar voedsel willen bevredigen, maar het eigenlijke doel is het aanvullen van de essentiële stoffen in ons lichaam en wij hebben sex omdat we "goesting" hebben en dus onze drang naar sexuele activiteit willen bevredigen, maar het eigenlijke doel is de voortplanting. Dit is zo bij alle diersoorten.

Is dat nu zo moeilijk voor jullie om te snappen?!?
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:55   #411
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is een oneigenlijk argument! Natuurlijk gedrag kan vanzelfsprekend wel moreel onaanvaardbaar zijn voor mensen hé, zoals in het geval van infanticide.
Helemaal geen oneigenlijk argument. Een zeer valabel tegenargument want de stelling was dat iets wat in de natuur voorkomt normaal is en dus aanvaard moet worden. Mijn stelling is altijd geweest dat die twee los van mekaar staan.
Oud 27 november 2006, 20:58   #412
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Je kan het verschil in resultaten tussen die onderzoeken niet zomaar toeschrijven aan de kwaliteit ervan!!!
Dat is anders altijd de conclusie bij verschillen van deze omvang.

Uit de rest van uw betoog kan ik opmaken dat voorlopig elk onderzoek hierover waardeloos is omdat er toch nooit geloofwaardige resultaten verwacht worden.
Oud 27 november 2006, 20:59   #413
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht

Men kan eten, drinken en vrijen om ontspanningsredenen, maar biologisch gezien is het bevredigen van honger, dorst en lust slechts een middel en geen doel. Met andere woorden, wij eten omdat we honger hebben en dus onze drang naar voedsel willen bevredigen, maar het eigenlijke doel is het aanvullen van de essentiële stoffen in ons lichaam en wij hebben sex omdat we "goesting" hebben en dus onze drang naar sexuele activiteit willen bevredigen, maar het eigenlijke doel is de voortplanting. Dit is zo bij alle diersoorten.

Die redenering klopt op zich wel, maar bedenk wel dat de gevolgen van die instincten niet bewustmakend is voor de mens/het dier. Het beest heeft namelijk seks om zijn behoefte te bevredigen, terwijl het niet in de gaten heeft dat het mogelijk nakomelingen maakt. Het is bij de mens dat we deze link kunnen leggen dat we dit voortplantingsinstinct noemen, terwijl dit nogal een cirkelredenering is...

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 november 2006 om 21:00.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 21:00   #414
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is gewoon dom, JE MOET JE DAT NIET AANTREKKEN.

Hij blijft hetzelfde herhalen tot je opgeeft: dan concludeert hij dat hij gelijk heeft. Gewoon negeren lijkt me het minst vervelende.
Vantijd eens op zijn plaats zetten: goed voor zijn nederigheid...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 21:02   #415
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat het instinct om de lusten te bevredigen aan de basis ligt van seks. Dat is niet hetzelfde dan voortplanting.
Het doet mij denken aan een onderzoek van een aantal jaren geleden waarbij men in discotheken naging hoeveel bloot de meiden aldaar lieten zien en een test deden of zij in hun vruchtbare periode waren. Het resultaat was toen dat vruchtbare vrouwen meer bloot lieten zien.

Gezien op VPRO en is meen ik me te herinneren ook iets over gepubliceerd in Eos.
Oud 27 november 2006, 21:15   #416
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voortplantingsinstinct bestaat in wezen niet.
Ik heb dat woord niet uitgevonden hoor.

Citaat:
Denk je nu echt dat een beest weet dat van seks een nakomeling kan komen?
daarom heet het ook instinct he?!

Citaat:
Omdat wij als mensen dit lang hebben onderzocht kunnen we deze link leggen. Maar het enige instinct is lust, met als gevolg seks.
Lust is slechts een gevolg van dat instinct.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 21:15.
Oud 27 november 2006, 21:18   #417
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Helemaal geen oneigenlijk argument. Een zeer valabel tegenargument want de stelling was dat iets wat in de natuur voorkomt normaal is en dus aanvaard moet worden. Mijn stelling is altijd geweest dat die twee los van mekaar staan.
Zeer juist René

Paulus.
Oud 27 november 2006, 21:26   #418
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht

Er zijn verschillen.

Sexualiteit is geen primaire behoefte. Dat hoeft niet persé bevredigd te worden om te overleven.

Een honger en dorstgevoel komen door een tekort aan brandstof. Als je daarin niet voorziet ga je dood. Maar een tekort aan sex bestaat heeft nog nooit iemand gedood.

De lust, de zin in sex komt niet uit de lucht gewaaid he? Daar zijn bepaalde voorwaarden voor nodig zoals leeftijd, omstandigheden enz.. Dan komt de lust, de zin in sex instinctief naar boven. Net zoals de zalmen instinctief weten waar ze geboren zijn.

Paulus.
Oud 28 november 2006, 00:03   #419
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin zeg om toch maar een punt te willen halen!!! Bekijk je ook iedereen scheef die een hobby beoefent die jij niet leuk vindt? Want waarschijnlijk is er ook wel een vereniging daarvoor die subsidies krijgt.
susidies voor kontneuken vind ik toch overdreven hoor...ik wil niet flauw doen, maar deze "hobby" zouden ze zelf mogen financieren vind ik...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 10:19   #420
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Dat was niet de stelling. Voor de zoveelste keer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be