![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vermeldde het omdat het verschil tussen aangeboren en genetisch overdraagbaar (afkomstig van de ouders) niet duidelijk is. En zo te zien nog steeds niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaliteiten of afwijkingen daarvan? That's the hole point denk ik. Dus negeer het niet aub. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 november 2006 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Banneling
|
![]() [quote=IlluSionS667;2204553]Homosexualiteit als "normale geaardheid" is inderdaad een product van de 20ste eeuw. Homosexualiteit op zich is dat uiteraard niet.
Binnen een moderne homosexuele relatie neemt de ene partner gewoonlijk de rol aan van de vrouw en de andere neemt de rol aan van de man. Ik heb geen idee of dit ook zo is op seksueel vlak, maar op vlak van sociale omgang is dit alleszins vrij duidelijk. Zoals carlgustaaf al duidelijk maakte, is het niet anders in de dierenwereld. Waar twee mannelijke dieren het met elkaar doen, is er bijna altijd sprake van "verwijving" bij de "ontvangende" partner. Ook de voorchristelijke Germaanse cultuur kan als voorbeeld dienen. Binnen die cultuur was homosexualiteit niet illegaal, maar werden mannen die een andere man "ontvingen" traditioneel gezien als minder mannelijk en hadden deze daarom een lagere sociale status. Voor de andere partner gold dit niet. Een bizar gevolg van dit principe was dat mannelijke vikings sommige van hun krijgsgevangenen zouden hebben verkracht met het specifieke doel hen te "ontmannelijken" en hen dus zo "van hun mannelijke eer te ontroven". Verbranding van homosexuelen? Dertien eeuwen? ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind je nu zelf niet dat je erg ongeloofwaardig en zwak staat? Wie een denkfout niet kan toegeven is het groot gelijk niet waard. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe zit het met mongolisme? Met melkallergie? Wat is het nut daarvan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mensen die homosexualiteit verkeerd vinden en zich halsstarrig vast klampen aan heterosexualiteit zitten nog vast in de conditionering die ze tijdens hun opvoeding hebben mee gekregen. Het is van belang dat een mens zichzelf gaande weg bevrijd zodat hij zijn ware "ik" terug vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
|
![]() Citaat:
Sex tussen vrouwen is voor mannen iets anders dan sex tussen mannen ja.
![]() |
![]() |
#615 | |
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt voor sikkelcelanemie, dat een zekere bescherming biedt tov malaria. Het verbaast me trouwens dat het nog zo lang geduurd heeft, vooraleer de link gebrek-homosexualiteit gelegd werd. Homosexualiteit komt in de natuur voor, bij vele diersoorten. Het levert dus een evolutionair voordeel op, anders zou de natuur het niet tolereren. Waar zit de denkfout? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry dat ik je inhoudelijk eventjes negeer. We staan hier net voor een cruciaal punt in deze discussie. Tenminste, dan denk ik. En ik wacht vol spanning af. Je kunt dat vast wel begrijpen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het hele artikel is interessant,maar direkt een kijkje hier: 3.2. Schadelijke effekten van hormoonverstorende stoffen: -afwijkingen bij het nageslacht: een hogere blootstelling aab PCB's en dioxinen via de navelstreng en de moedermelk werd in verband gebracht met een meer meisjesachtig gedrag bij jonge jongens van rond de 7 jaar... Andere schadelijke effekten, onderandere verminderde vruchtbaarheid bij vrouwen, afname spermakwaliteit, miskramen, veranderingen in sekseratio's , vroegere pubertijd bij meisjes ...ik ga het hele artikel niet typen.Lees het gewoon ens, degenen die het interesseert.Zulke studies zijn er met hopen te lezen, het zijn geen uitvindingen van zogezegde "zieke homofoobe breinen" ![]() De huidige "verwijving" van onze maatschappij heeft helemaal niks "natuurlijk", d�*t is een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
|
![]() Citaat:
Ik raad je aan eens de meiose na te kijken. En meer specifiek de homologe recombinatie die er optreedt. http://en.wikipedia.org/wiki/Meiosis http://en.wikipedia.org/wiki/Homologous_recombination http://en.wikipedia.org/wiki/Recombinant_frequency |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Sikkelcelanemie' is specifiek de afwijking waarbij iemand voor HbS homozygoot is, dus twee abnormale kopieën van hetzelfde type heeft. ... (wikepedia) ‘Hartafwijking’ heb je zelf al genoemd Het gaat hier weldegelijk om afwijkingen hoor. Je kunt dat wel ontkennen, maar ja, je kunt evengoed zeggen dat gras niet groen is vrees ik. Je moet wel redelijk blijven. Als de natuur de ‘afwijkende’ genetische kenmerken er uithaalt zoals je beweert, zouden deze dingen lang niet meer mogen bestaan na zoveel duizend jaar. Er worden weldegelijk mensen geboren met een afwijking hoor. Trouwens jij bent het die deze dingen op één lijn stelt met homosexualiteit. Door het dooreenklutsen weet je wel?! Wees dan ook zo eerlijk en consequent in uw denken om homosexualiteit ook als een afwijking te zien. Uiteraard zonder oordeel over de homosexuele mens. Want anders bent u volgens mij niet meer eerlijk bezig. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 november 2006 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |