Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2006, 00:39   #821
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Een aantal dieren doet iets : Wil dit zeggen dat we al dat gedrag ook moeten gaan kopieren ?
het gaat er niet om dat mensen gedrag van dieren zouden moeten kopiëren, het punt is alleen dat homoseksualiteit niet alleen bij mensen voorkomt en dus niet als 'onnatuurlijk' kan bestempeld worden. ik snap trouwens niet hoe gelijk welk menselijk gedrag als 'onnatuurlijk' kan bestempeld worden, gezien mensen deel uitmaken van -jawel!- de natuur.

Citaat:
De mens onderscheidt zich net van de beesten op een aantal vlakken , wij zijn beter dan de beesten ( of zouden dat toch moeten zijn ) en streven naar iets hogers
'beter' volgens welke norm? op welke schaal meet je 'beter'? onze huizen zijn comfortabeler dan die van dieren, maar onze wapens zijn ook veel efficiënter en dodelijker...

Citaat:
, niet de slaven zijn van onze dierlijke instincten.
'slaaf'? als ik eet, drink, het lekker warm heb of vrij, dan voel ik me geen slaaf van m'n instincten hoor, dan ben ik behoorlijk content.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 08:28   #822
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
"een hogere blootstelling aan PCB's en dioxinen via de navelstreng en de moedermelk werd in verband gebracht met een meer meisjesachtig speelgedrag bij jonge jongens van rond de 7 jaar"... http://www.reinwater.nl/docs/hormooverst%20stoffen.pdf
3.2. Schadelijke effekten van hormoonstorende stoffen.
De effekten op vrouwen:miskramen, vroegere pubertijd, veranderingen in sekseratio's...Al die chemische rommel heeft wel degelijk een (nefaste) invloed op de mensheid...
Hoe krampachtig je je ook vastklampt aan je zogezegd "normaal" zijn, arme homo, je bent slechts de speelbal van je hormonen, en die van jou zijn ontregeld.En tegenwoordig komt dat hoe meer en meer voor...door al die chemische rommel...

Zelden zulke flagrante onzin gelezen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 08:43   #823
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen, neen en nog eens neen.

Ik zeg dat de functie, de basisfunctie, de functie de het meekreeg van moeder natuur, de voortplanting is.
En daar loopt je redenering mank. De organen die we van moeder natuur meekregen om ons voort te planten, hebben immers daarnaast ook nog een andere functie. Ze maken namelijk deel uit van ons spijsvertereingsstelsel, meer bepaald om afvalstoffen uit te scheiden. Tenzij je nu gaat beweren dat het gebruik van penis en vagina voor het uitscheiden van afvalstoffen "tegennatuurlijk" is, zal je toch moeten erkennen dat de natuur meerdere mogelijke functies voor één en hetzelfde orgaan voorzien heeft. Wie zegt dat er naast die twee voor de hand liggende, louter biologische functies geen derde mogelijkheid bestaat? Sluit je die mogelijkheid uit, Paulus en zo ja, waarom?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 december 2006, 08:44   #824
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
er zijn mensen (veel) , die denken (terecht) dat door homos geadopteerde kinderen een slecht voorbeeld krijgen, een misvormd beeld van de liefde...
Het enige goede aan homos was volgens mij altijd al, dat ze zich tenminste niet konden voortplanten, en kijk! Dan gaan ze verdorie andermans kinderen adopteren!Om die naar hun ideeën op te voeden!
Homo's kunnen zich wel voortplanten, probeer het tegendeel maar eens te bewijzen.

En hupla nu krijgen kinderen al een slecht voorbeeld; een misvormd beeld van liefde...

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 08:46   #825
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn mensen (veel) , die denken (terecht) dat door homos geadopteerde kinderen een slecht voorbeeld krijgen, een misvormd beeld van de liefde...
Het enige goede aan homos was volgens mij altijd al, dat ze zich tenminste niet konden voortplanten, en kijk! Dan gaan ze verdorie andermans kinderen adopteren!Om die naar hun ideeën op te voeden!
Wie ben jij om te bepalen wie wel en wie niet mag adopteren? Het blijkt dat kinderen, opgevoed door homo's, meer open-minded zijn en beter openstaan voor de wereld dan een bekrompen geest. Bovendien, wie bent u om te oordelen wat het goede voorbeeld van liefde is? Als u dit beweert dan bent u zeker nooit écht verliefd geweest.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 08:53   #826
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het woordje voortplantingsinstinct bestaat al langer dan ik besta en het woordje sexinstinct vind ik niet in de Nederlandse taal. Daar wordt echter in het Duits ook voortplantingsinstict mee bedoeld.
Van Dale kent het woordje "voortplantingsinstinct" niet, Paulus... En nu?

Citaat:
Een doordenkertje...

Stel je zit op een eiland met je partner (in de veronderstelling dat je hetrero bent) wat is dan makkelijker?

Sex zonder voortplanten of voortplanten zonder sex?

Heb je het eindelijk begrepen?

Paulus.
We hebben het al lang begrepen, Paulus. Je bent een homofoob, je voelt zelf aan dat die fobie irrationeel is en je voelt een drang om die fobie, die eigenlijk een afwijking is van de norm , te rechtvaardigen en de enige manier die daartoe binnen je bereik ligt, is om je te focussen op één specifieke biologische functie, om daar dan conclusies uit af te leiden die je eigenlijk op geen enkele manier kan onderbouwen.

Citaat:
Oud 1 december 2006, 09:08   #827
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben het al lang begrepen, Paulus. Je bent een homofoob, je voelt zelf aan dat die fobie irrationeel is en je voelt een drang om die fobie, die eigenlijk een afwijking is van de norm , te rechtvaardigen en de enige manier die daartoe binnen je bereik ligt, is om je te focussen op één specifieke biologische functie, om daar dan conclusies uit af te leiden die je eigenlijk op geen enkele manier kan onderbouwen.
Hij is geen phoob, maar erkent het niet als normaal zijnd.
Oud 1 december 2006, 09:09   #828
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Precies. En waarom niet? Omdat hij homofoob is.

Citaat:
Oud 1 december 2006, 09:13   #829
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Precies. En waarom niet? Omdat hij homofoob is.
Phoben hebben toch een heel an'dre toon dan Paulus. Het zijn net nazisten, niet tegen Joden, maar dan tegen homo's (hoewel nazisten normaal ook al tegen homo's zijn).
Oud 1 december 2006, 09:28   #830
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Haat vertonen ten opzichte van mensen die een andere geaardheid hebben, een ander kleurtje hebben, een ander geloof aanhangen, ... in mijn wereldbeeld is dat pas onnatuurlijk gedrag.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 09:31   #831
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Haat vertonen ten opzichte van mensen die een andere geaardheid hebben, een ander kleurtje hebben, een ander geloof aanhangen, ... in mijn wereldbeeld is dat pas onnatuurlijk gedrag.
Haat überhaupt is al onnatuurlijk, maar je hebt gelijk.
Oud 1 december 2006, 09:33   #832
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie ben jij om te bepalen wie wel en wie niet mag adopteren? Het blijkt dat kinderen, opgevoed door homo's, meer open-minded zijn en beter openstaan voor de wereld dan een bekrompen geest. Bovendien, wie bent u om te oordelen wat het goede voorbeeld van liefde is? Als u dit beweert dan bent u zeker nooit écht verliefd geweest.
ik heb het recht op mijn eigen mening...wees een beetje "open-minded" kerel! Jij bent blijkbaar niet opgevoed door homos hé?Zo een onverdraagzame vent!Diktatortje van tegen het gat...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 09:37   #833
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb het recht op mijn eigen mening...wees een beetje "open-minded" kerel! Jij bent blijkbaar niet opgevoed door homos hé?Zo een onverdraagzame vent!Diktatortje van tegen het gat...
Tuurlijk heb je dat recht. Ik spreek alleen tegen wat jij zegt. Ik heb nooit gezegd dat je niet mag zeggen wat je wilt. Vond het alleen vreemd dat je gelijk begon te oordelen zonder ook maar enig idee van zo'n situatie te hebben.
Oud 1 december 2006, 09:39   #834
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Van Dale kent het woordje "voortplantingsinstinct" niet, Paulus... En nu?

we hebben het al lang begrepen Raf.Jij bent een homo-maniak, je voelt zelf aan dat die manie obsessioneel is,en je voelt een drang om die manie, die zeker en vast een afwijking van de norm is, te rechtvaardigen, en de enige manier die daartoe binnen je bereik ligt, is om je te focussen op één specifiek feit, hetwelk is dat je niet de enigste in dat geval bent, om daar dan van af te leidden dat het eigenlijk ...doodnormaal is.Totaal foute redenering natuurlijk.Het is niet omdat "anderen het ook doen en/of denken", dat het daarom goed is...
Oud 1 december 2006, 09:46   #835
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
net zoals ik dan.Ik heb geen haat, diepe afkeer of grenzeloze minachting voor homos, maar wat voor mij niet door de beugel kan, is dat ze het ons als "normaal" willen voorschotelen.Binnenkort ga je als hetero nog voor ouderwets aanzien worden.En dat is eigenlijk jullie bedoeling denk ik: voor "modern" aanzien worden...in tegenstelling met de heteros...
Oud 1 december 2006, 09:50   #836
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
gemakkelijkshalve maak je een uitzondering voor mensen met een andere politieke overtuiging dan de jouwe?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 10:11   #837
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

De psychiatrie is het er unaniem overeens dat homo-en biseksualiteit ontstaat uit psychose .

Heteroseksuele mannen die onder sterke druk staan kunnen een tijdlang homo worden , eenzelfde verschijnsel wordt trouwens ook vastgesteld met de schizofrene en depressieve psychose .

Als schizofrenen en depressieven een tijdlang het hoederecht over hun kinderen kan worden ontzegd , waarom zouden psychotische homo's dan kinderen mogen adopteren ?

Shizofrenen , depressieven en homo's kinderen laten opvoeden kan het aantal kindermoorden enkel doen toenemen .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 10:27   #838
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
De psychiatrie is het er unaniem overeens dat homo-en biseksualiteit ontstaat uit psychose .
Link je mij eens even naar het officiële document waarin ik die unanieme overeenstemming kan verifiëren?

Citaat:
Oud 1 december 2006, 10:29   #839
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Phoben hebben toch een heel an'dre toon dan Paulus. Het zijn net nazisten, niet tegen Joden, maar dan tegen homo's (hoewel nazisten normaal ook al tegen homo's zijn).
Nee hoor. Homofobie kan allerlei vormen aannemen. Sommigen proberen hun fobie te verpakken in pseudo-wetenschappelijk gewauwel, anderen in religieuze afzeik en de domste exemplaren in het gebruik van scheldproza, maar allen hebben ze één factor met elkaar gemeen: een irrationele angst voor homoseksualiteit.

Citaat:
Oud 1 december 2006, 10:39   #840
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
gemakkelijkshalve maak je een uitzondering voor mensen met een andere politieke overtuiging dan de jouwe?
Nee, die mogen er ook bij staan. Haat vertoon ik alleen ten opzichte van twee personen die mij in mijn leven een flinke kloot hebben afgedraaid, afkeer daarentegen kan ik wel voelen voor racisme, andere politieke opvattingen etc. Maar tussen die twee begrippen ligt een wereld van verschil.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be