Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2006, 20:22   #441
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
@ La Chunga :

De dubbele bodem van het verhaal is dat eurolock nu schade leidt door het aannemen van onbekwaam personeel.

Het versturen van de bewuste mail naar de sollicitant is een blunder van formaat die bewijst dat hij zijn personeel niet aanneemt op basis van professionaliteit of kunnen.
Mss heeft die ondernemer gedacht dat het een nepsollicitatie was en wilde hij dat even uittesten...

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 december 2006 om 20:28.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 20:38   #442
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Mss heeft die ondernemer gedacht dat het een nepsollicitatie was en wilde hij dat even uittesten...
Misschien dacht hem wel dat vreemdelingen toch geen nederlands kunnen lezen
Oud 2 december 2006, 20:51   #443
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ La Chunga :

De dubbele bodem van het verhaal is dat eurolock nu schade leidt door het aannemen van onbekwaam personeel.

Het versturen van de bewuste mail naar de sollicitant is een blunder van formaat die bewijst dat hij zijn personeel niet aanneemt op basis van professionaliteit of kunnen.
@ Bazilfunk,

a. het neerschrijven van de bevooroordeelde opmerking was een blunder van de zaakvoerder maar tot op heden nog geen bewezen misdrijf.

b. het doorsturen van die blunder door een administratief medewerkster is evenzeer een blunder waar wij als buitenstaanders geen uitstaans mee hebben.

c. de veralgemening waarmee u insinueert dat in dat bedrijf vooral onbekwamen zouden werken slaat nergens op.

Weet u wat uw probleem is, Bazilfunk?
Je hebt je voorgenomen racisme te bestrijden en dat doe je koste, wat het kost: blind voor de schade die je anderen kan berokkenen.
Dat is jammer en weet je wat nog het meest jammere is...
Volgens mij, besef je dit helemaal niet.

Denk hier even over na: Kruistochten hebben uitgewezen meer schade aan te richten dan ze positieve zaken induceren.

Het is in deze zin ook dat ik uw laagdunkende hopen, verwachtingen en verwensingen jegens iedereen die in dat bedrijf werkt plaats en ze bijgevolg geenszins apprecieer.

Maar daar zal u wel niet van wakker liggen ...

U bent overtuigd van uw gelijk en dan is binnen uw strijd alles toegelaten? U bent verblind door woede en ja hoor, Bazilfunk, ook door haat. Je bent eigenlijk in geen enkel opzicht beter dan datgene wat je zegt te willen bestrijden.
Oud 2 december 2006, 21:13   #444
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht

Weet u wat uw probleem is, Bazilfunk?
Je hebt je voorgenomen racisme te bestrijden en dat doe je koste, wat het kost: blind voor de schade die je anderen kan berokkenen.
Dat is jammer en weet je wat nog het meest jammere is...
Volgens mij, besef je dit helemaal niet.
Fout! Ik zou er zelfs zwaar genoegen in scheppen eurolock failliet te zien gaan. Voor prutsers is er geen plaats op de markt.
Oud 2 december 2006, 21:37   #445
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout! Ik zou er zelfs zwaar genoegen in scheppen eurolock failliet te zien gaan. Voor prutsers is er geen plaats op de markt.
Als Eurolock prutsers zijn, zal de markt wel voor een failliesement zorgen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 21:39   #446
Bazilfunk
Minister

Standaard

Inderdaad ze zijn goed onderweg
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 21:43   #447
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u vind het normaal dat mensen hun job verliezen omwille van een betwistbare é-mail.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 22:00   #448
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dus u vind het normaal dat mensen hun job verliezen omwille van een betwistbare é-mail.
Tuurlijk vind ik dat! Ik weet niet in welke tijd u zich bevindt maar email is één van de belangrijkste communicatiemiddelen geworden voor bedrijven. Wie in het jaar 2006 niet het verschil kent tussen forward en reply kent hoort geen mailclient te bedienen.

Om een voorbeeld te geven : Ik heb ooit iemand moeten ontslaan omdat hij tot 2 maal toe al de geadresseerden in "to" ipv "bcc" zette. U zal denken wat een onmens, maar door zo'n kapitale fout werd heel ons adressenbestand zichtbaar voor al onze concurenten.
Oud 2 december 2006, 22:18   #449
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk vind ik dat! Ik weet niet in welke tijd u zich bevindt maar email is één van de belangrijkste communicatiemiddelen geworden voor bedrijven. Wie in het jaar 2006 niet het verschil kent tussen forward en reply kent hoort geen mailclient te bedienen.

Om een voorbeeld te geven : Ik heb ooit iemand moeten ontslaan omdat hij tot 2 maal toe al de geadresseerden in "to" ipv "bcc" zette. U zal denken wat een onmens, maar door zo'n kapitale fout werd heel ons adressenbestand zichtbaar voor al onze concurenten.
U bent inderdaad een onmens en slecht zakenmens omdat u vindt dat alle werknemers van Eurolock collectief gestraft moeten worden en dat u iemand ontslaat omdat u hem ofwel slecht opgeleid hebt ofwel de verkeerde functie hebt gegeven.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 22:20   #450
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
U bent inderdaad een onmens en slecht zakenmens omdat u vindt dat alle werknemers van Eurolock collectief gestraft moeten worden en dat u iemand ontslaat omdat u hem ofwel slecht opgeleid hebt ofwel de verkeerde functie hebt gegeven.
Ik deed geen HR, ik nam die mensen niet aan.
Oud 2 december 2006, 22:27   #451
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Wie lijdt schade?

Er wordt hier heelwat gespeculeerd over de schade die Euro-Lock lijdt door die zaak.

Maar wat met die Turk? Die krijgt - naar mijn mening - geen enkel antwoord meer op een sollicitatie zolang de zaak in het geheugen ligt.
Gelukkig voor hem is de hele heisa in de media reeds zeer fel bekoeld.
Ongelukkig voor hem is dat zijn multiculturele vrienden bij Kif Kif het vuurtje branden houden.
De Standaard :
Citaat:
Kif Kif schrijft grote klanten Euro-Lock aan

BRUSSEL - Het interculturele platform Kif Kif heeft onder meer H&M en Delhaize, klanten van het inbraak- en brandbeveiligingsbedrijf Euro-Lock, aangeschreven om te polsen of zij het eens zijn met de uitlatingen van dat bedrijf in de zaak van Murat Caliskan.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 22:31   #452
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, u bent tenminste eerlijk en daarmee is ook alles gezegd.

Benieuwd indien uw medestanders in deze thread deze mening delen.

Ik heb besloten u verder te negeren, wat niet wil zeggen dat u op m'n negeerlijst gaat, zoiets doe ik principieel niet.
Ik vind het daarenboven bijzonder interessant de kromme gedachtensprongen van extremisten - waarvan u duidelijk een tekenend voorbeeld bent - te volgen.
Oud 2 december 2006, 22:45   #453
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ok, u bent tenminste eerlijk en daarmee is ook alles gezegd.

Benieuwd indien uw medestanders in deze thread deze mening delen.

Ik heb besloten u verder te negeren, wat niet wil zeggen dat u op m'n negeerlijst gaat, zoiets doe ik principieel niet.
Ik vind het daarenboven bijzonder interessant de kromme gedachtensprongen van extremisten - waarvan u duidelijk een tekenend voorbeeld bent - te volgen.
Moh allez, niet gaan lopen, ge waart den enigste die deftig tegenwind gaf
Oud 3 december 2006, 15:03   #454
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Er wordt hier heelwat gespeculeerd over de schade die Euro-Lock lijdt door die zaak.

Maar wat met die Turk? Die krijgt - naar mijn mening - geen enkel antwoord meer op een sollicitatie zolang de zaak in het geheugen ligt.
Gelukkig voor hem is de hele heisa in de media reeds zeer fel bekoeld.
Ongelukkig voor hem is dat zijn multiculturele vrienden bij Kif Kif het vuurtje branden houden.
De Standaard :
Het is natuurlijk die Turk zelf die er een media-hetze van heeft gemaakt. Hij had net zo goed discreet zijn klacht kunnen formuleren bij het CGKR en ZONDER media-heisa afwachten of het tot een proces komt of niet en wat het verdict zal zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2006, 20:06   #455
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is natuurlijk die Turk zelf die er een media-hetze van heeft gemaakt. Hij had net zo goed discreet zijn klacht kunnen formuleren bij het CGKR en ZONDER media-heisa afwachten of het tot een proces komt of niet en wat het verdict zal zijn.

Doofpot
Oud 3 december 2006, 22:39   #456
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gepruts in de markt heb je ook wanneer je op basis van een half dossier, wat geschreeuw en stemmingmakerij in de pers zonder enig verweer vanwege de tegenpartij voor jezelf al verstek en vonnis hebt geveld. Wie zegt dat Eurolock zich daadwerkelijk schuldig heeft gemaakt aan racisme? Is het voor u absoluut uitgesloten dat er een andere uitleg zou kunnen bestaan voor dit feit? Is uw interpretatie de enig zaligmakende? Gesteld dat u contact hebt opgenomen met de andere klanten die op de Eurolock-website werden vernoemd als referenties én gesteld dat Eurolock daardoor schade zou hebben ondervonden, zou u zich wel eens in een positie kunnen gewerkt hebben waarin uw aansprakelijkheid (ook strafrechtelijk trouwens) ter discussie kan komen te staan.

Ik begrijp dat het woordje "racisme" op u het effect heeft van een rode lap op een stier, maar er op die manier onbesuisd invliegen is niet meteen verstandig. Blijkbaar beschikt u niet over een (degelijk functionerende) interne/externe juridische dienst.

Als dit verhaal geen staartje krijgt indien Eurolock geen veroordeling oploopt, dan zal dit vooral te wijten zijn aan het feit dat u in een sterkere commerciële positie zit. U mag zich dan even bezinnen of u het misbruiken van die positie te verrechtvaardigen vindt in deze context.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2006, 23:31   #457
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Eigenlijk gooit die Turk zijn eigen ruiten in.
Volgens de geest van de werkloosheidswetgeving zou hij moeten geschorst worden omdat hij zijn eigen kansen op tewerkstelling zo zwaar hypothekeert.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 04:22   #458
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens de geest van de werkloosheidswetgeving zou hij moeten geschorst worden omdat hij zijn eigen kansen op tewerkstelling zo zwaar hypothekeert.

Denkt ge? Ik denk dat je geen betere annonceke kunt hebben dan hij heeft gehad.
Oud 4 december 2006, 08:22   #459
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allez, nu mag je nog niets zeggen als je onrecht aangedaan wordt, iets waar het VB ed niet vies van zijn. Maar waar ben je dan?

Nu gooi je dus je ruiten in als je het onrecht dat je werd aangedaan naar voor brengt.
Dictatuur zei u?

Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 december 2006 om 08:22.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 08:38   #460
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Allez, nu mag je nog niets zeggen als je onrecht aangedaan wordt, iets waar het VB ed niet vies van zijn. Maar waar ben je dan?

Nu gooi je dus je ruiten in als je het onrecht dat je werd aangedaan naar voor brengt.
Dictatuur zei u?
We leven nu eenmaal in een land waar de geijkte paden en de geijkte normen voor ons werden uitgestippeld. Indien je denkt dat je racistisch of discriminerend werd behandeld kan je klacht indienen bij het CGKR, die de klacht onderzoeken, contact opnemen met de discriminateur of racist en het voor de rechtbank brengen.

Nu heeft de klager het eerst in het groot en breed uitgesmeerd in de kranten die zo'n lekkere kluif natuurlijk niet laten liggen. (dat er nu al drie achtereenvolgende katten van mij werden vergiftigd zal - zelfs indien ik het aan DS vertel - niet worden uitgesmeerd in de pers denk ik).

Indien de klager nu zelf de gevolgen moet dragen van zijn zelf gekozen gebruik van extra klaagkanalen, is volledig voor zijn eigen rekening.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2006 om 08:39.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be