![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1142 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Proficiat! Zijn enkel RK gelovig dan ?
|
|
|
|
#1143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1144 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#1145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Snoer me dan de mond met tegenargumenten. Zo gaat dat op een forum.
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1146 |
|
Banneling
|
Volgens mij raakt Paulus er niet meer aan uit .
Het verwerpt homofilie niet , het is er niet tegen , maar ook niet voor ? Ik ben duidelijk , mensen die neuken dat de stront langs deuren en ramen vliegt zijn beesten . |
|
|
|
|
|
#1147 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Als ik 'normaal' ben en de anderen zijn ook uniek (anders dan ik), dan zijn de anderen allemaal abnormaal! Of ben ik dan abnormaal en de anderen niet? Betreffende 'normaliteit' bestaan er dus zoveel normen als individuen! Aangezien iedereen dus tegelijkertijd 'normaal' en 'abnormaal' is, bestaat er logisch gezien geen 'norm' wat betreft normaliteit! Punt andere lijn! Citaat:
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 4 december 2006 om 01:42. |
||
|
|
|
|
|
#1148 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laten we wel wezen.....
|
|
|
|
#1149 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb hier nog altijd een antwoord tegoed van de homo's . Vrij grof : neuken in elkaars stront , is dat liefde ? |
|
|
|
|
|
|
#1150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In jou antwoord hierboven gequoted zeg je in feite, waarom is dat nodig iedereen heeft zijn eigen mening daarover?. Of: normaliteit bestaat eigenlijk niet, terwijl iedereen weet dat er weldegelijk perversiteiten bestaan. Goed voor mij, maar ik zie dan niet in wat je in deze thread komt doen. Als je het niet nodig vindt om daarover te praten, wat je goed recht is, wel zwijg dan zou ik zeggen. Als je het onmogelijk of onnodig acht om de grens tussen normaliteit en afwijking te bepalen, dan is dat genoteerd, maar het is wel datgene wat we hier proberen te doen. Als dat je antwoord is op onderstaande vraag uit posting 1127 ik citeer in kleur: Wie vertelt me dan wat wél een objectieve meetlat zou zijn om te meten wat nu normaal en wat afwijkend is? Wie het beter weet, moet het ook beter kunnen zeggen. Kom alsjeblieft niet af dat er geen afwijkende sexualiteitsbelevingen bestaan, want we weten allemaal dat dit niet waar is. Mijn vraag is dan ook: waar trekken we de grens tussen normaal en afwijkend + waarom uiteraard. Wat nemen we dan wél als objectieve norm? Meer omkaderd op: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1127 Dan mag ik concluderen dat je geen beter alternatief hebt voor mijn normbepaling. Tot nader order blijf ik homosexualiteit een afwijking noemen uiteraard. Met reden, mag ik wel zeggen. De logica zelve. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 december 2006 om 02:24. |
|
|
|
|
|
|
#1151 |
|
Banneling
|
En maar rond de pot draaien .
Zo ken ik de homo's weer . |
|
|
|
|
|
#1152 |
|
Minister
|
Vanuit evolutionair standpunt heb je gelijk. Homoseksualiteit is deviant gedrag in die zin dat de mens biologisch gezien 2 doelen heeft. Het 1e is overleving en het 2e is procreatie. Het spreekt vanzelf dat homo's aan dat 2e doel niet kunnen voldoen ( behalve voor de biseksuelen ). Maar... In dat opzicht moet je ook de mensen die bewust kinderloos wensen te blijven als devianten beschouwen en dus ook de celibataire, heteroseksuele priesters... Vanuit ethisch standpunt is het echter een gevaarlijke retoriek, je kan niet ontkennen dat afwijking in deze nogal negatieve connotatie bezit. De bewijzen zijn al zichtbaar in het oerkatholieke Polen waar homo's gemeden worden als de pest. Deze visie opend de deuren voor discriminatie. Ze creëert als het ware een illusie van fundamentele ongelijkheid. En dat is toch niet de bedoeling?
|
|
|
#1153 |
|
Minister
|
Ik draai er liever in....
|
|
|
#1154 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dank u.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In een tijd waarin het bestrijden van aids de grootste uitdaging van de eeuw wordt genoemd, kunnen we dergelijke normvervaging missen als de pest. Zeker als blijkt dat het befaamde HIV-virus zich blijkbaar sneller verspreid onder homosexuelen die statistisch gesteld, meer wisselende sexuele contacten zouden hebben dan monogame hetero's. De normvervaging zit daar vrijwel zeker voor iets tussen. Mensen die reeds familieleden aan deze ziekte verloren hebben, weten hoe ingrijpend ernstig het verschil tussen leven en dood kan zijn. Het zal je maar overkomen. Je mening over wat normaal is en wat niet kan wel eens levens redden. Zeker in deze tijd. Het vastleggen van de norm heeft zeker ook zijn voordelen. Ook dat moeten we durven op de apothekersweegschaal leggen. Wat niet wegneemt dat de nadelen, zeg maar discriminatie op grond van sexuele voorkeur, ook een ernstige zaak is uiteraard, die zeker ook bestreden moet worden. Maar dat doe je niet door mensen een leugentje voor te houden en het 'normaal' te noemen. Met leugens aan normbepaling doen, kan nooit goed aflopen. Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#1155 |
|
Parlementslid
|
Er zijn ook veel heterokoppels die anale sex hebben
|
|
|
#1156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is u al meermaals uitgelegd en òf u wil het gewoon niet horen òf u hebt de hersens niet het te begrijpen.
|
|
|
|
|
|
#1157 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is misschien niet je bedoeling, Paulus, maar het is wel precies d�*t wat je onophoudelijk doet. Ik vind het jammer dat een anderszins verstandig mens als jij dat niet beseft... Van iemand zoals Kaffer, die blijkbaar niet over de nodige verstandelijke vermogens beschikt, is zoiets nog te begrijpen. Meelijwekkend, maar te begrijpen, maar van iemand als jij...
Als jij tegen iemand die niet kan lopen zegt dat hij "abnormaal" is en dat hij een "afwijking" heeft, zullen héél veel mensen je dat kwalijk nemen, Paulus. Zie je dat dan ècht niet in?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1159 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, Paulus, je discussieert op basis van axioma's die jij zelf bepaald hebt en je weigert pertinent om iets aan te nemen wat niet met jouw axioma's overeenkomt. Dat is geen discussie; dat is een monoloog.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1160 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Speciaal voor Paulus! Kijk vooraal naar de concluderende passages in het rood. En ga nu aub niet discuteren over het bestaan van een “homogen”, want daar gaat het in se niet over (zoals ik al een aantal keer heb aangehaald, is de meest aanvaarde verklaring voor homoseksualiteit vandaag een genetische aanleg in combinatie met de verhouding geslachtshormonen waaraan de fœtus wordt blootgesteld in de baarmoder). Het punt is dat het ondertussen overduidelijk is dat seks voor meer dient dan alleen voortplanting.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 4 december 2006 om 10:35. |
|
|
|
|