Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2006, 21:53   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De peiling toont alleen maar aan dat het Vlaams Belang aanvaardbaarder is geworden voor veel mensen, zelfs als ze er niet op stemmen.

Vroeger meende een grote meerderheid dat het uitgesloten was dat ze ooit voor die partij zouden stemmen.

Het Vlaams Belang wordt gewoon mainstream. Zonder van haar ideeën af te wijken.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 22:00   #22
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik weet niet, de knievallen voor paars die ze maken, gaan er voor mij over. De manier waarop ze gereageerd hebben na de schietpartij in Antwerpen, was in mijn ogen afgang als een gieter.
De verandering van de affiches vond ik al verkeerd, maar de wapenwet als een marionette goedkeuren, zonder enige vragen te stellen, vond ik getuigen van politieke onwil om zijn tanden te laten zien. Misschien winnen ze er kiezers door, maar deze zijn ze in ieder geval kwijt. Voor mij zijn ze al even consequent als de VLD.
Euh? We hebben het toch over het VB? Kan je iets meer uitleg geven over deze punten? Hoe hebben ze dan precies gereageerd op de schietpartij volgens jou? En welke knievallen?
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 22:01   #23
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De peiling toont alleen maar aan dat het Vlaams Belang aanvaardbaarder is geworden voor veel mensen, zelfs als ze er niet op stemmen.

Vroeger meende een grote meerderheid dat het uitgesloten was dat ze ooit voor die partij zouden stemmen.

Het Vlaams Belang wordt gewoon mainstream. Zonder van haar ideeën af te wijken.
En alles wat ze moeten doen is rustig in de sofa blijven zitten. Dat zal de komende jaren zéker niet veranderen als je de actualiteit volgt.
Oud 17 december 2006, 22:04   #24
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
WAREN, kan je niet lezen of zo!
Neen, u zegt dat ze minder extreem worden. Dan gaat u ervan uit dat ze nog extreem zijn.
Dat is zo klaar als een klontje.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 22:05   #25
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Euh? We hebben het toch over het VB? Kan je iets meer uitleg geven over deze punten? Hoe hebben ze dan precies gereageerd op de schietpartij volgens jou? En welke knievallen?
1) het intrekken van hun verkiezingsaffiches met het blonde meisje

Dat leek me meer op een schuldbekentenis en compleet overbodig, vooral omdat de nieuwe affiches weer voor opschudding zorgden.

2) het zonder boe of bah meestemmen in een onrealistische wapenwet, zonder argumentatie.

Ze konden het misschien niet tegenhouden, maar hadden op zijn minst zich in de stemming kunnen onthouden. Nu hebben ze het schoothondje van paars gespeeld.

Daarnaast zijn de VZW's van de partij op nogal dubbelzinnige wijze veroordeeld voor racisme, niet de partij zelf. Voor mij hadden ze geen nieuwe naam en aanpak nodig. Ik stond destijds op veel standpunten volledig achter het Vlaams Blok, maar de softie versie die ze nu geworden zijn, begint me stilaan de keel uit de hangen.
Oud 17 december 2006, 22:13   #26
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Het probleem van het VB is dat het racistisch is. Ik zag een keertje die De Winter op TV en schrok er echt van. Als ik Vlaming was zou ik keihard voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn, maar nooit of te nimmer op een racistische partij stemmen. Ik snap niet dat het VB niet inziet dat ze heel wat meer kiezers zouden kunnen winnen als ze wat minder extreem waren.

Misschien over 15 jaar als De Winter weg is en er een minder extremistische leider komt. Het zou me niks verbazen als het VB dan minder rechts werd en er zich een extreem rechtse groep afscheidde.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 22:18   #27
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Het probleem van het VB is dat het racistisch is. Ik zag een keertje die De Winter op TV en schrok er echt van. Als ik Vlaming was zou ik keihard voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn, maar nooit of te nimmer op een racistische partij stemmen. Ik snap niet dat het VB niet inziet dat ze heel wat meer kiezers zouden kunnen winnen als ze wat minder extreem waren.

Misschien over 15 jaar als De Winter weg is en er een minder extremistische leider komt. Het zou me niks verbazen als het VB dan minder rechts werd en er zich een extreem rechtse groep afscheidde.
En ondertussen is de snel-Belg wet nog altijd van kracht, is het aantal importbruidjes alleen maar toegenomen en laten die paarsen met plezier gevaarlijke criminelen vervroegd vrij. Het zijn juist die ellendige journalisten die racistisch zijn! Zij stigmatiseren en beledigen de Vlamingen. Maar ja, dat is geen enkel probleem natuurlijk, dat kan wel.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 22:20   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht

Phillipe deWinter is hartstikke miezer en je ziet gewoon aan z'n kop dat hij als de dood voor de Franstaligen is. Vandaar ook die extremistische trekjes van hem. Als er presidentsverkiezingen zouden zijn in België zou hij niet veel stemmen krijgen, zijn partij wellicht wel.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 december 2006 om 22:23.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 22:21   #29
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het probleem van het VB is dat het racistisch is. Ik zag een keertje die De Winter op TV en schrok er echt van.
De enigen die 'n probleem hebben zijn die paarsen en hun aanhangers in de media. De Vlamingen stigmatiseren en van alles de schuld geven is voor hen geen enkel probleem. Maar als het over de Islam gaat moet men altijd zeer voorzichtig zijn. Men meet met twee maten en twee gewichten.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 17 december 2006 om 22:24.
Oud 17 december 2006, 22:23   #30
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Phillipe deWinter is hartstikke miezer en je ziet gewoon aan z'n kop dat hij als de dood voor de Franstaligen is. Vandaar ook die extremistische trekjes van hem.
Wat is 'n miezer? Dat woord gebruiken wij hier niet. Voor de rest is het Vlaams belang de enige die onze problemen aankaart. De andere partijen kijken op de Vlamingen neer. We zijn te min voor hen en dus zijn onze problemen voor hen van geen tel. De anderen zijn alleen maar 'n elite die in 'n ivoren toren leeft en zichzelf blaasjes wijsmaakt. Het Vlaams belang is ook de enige die NIET kortzichtig is.
Oud 17 december 2006, 22:25   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wat is 'n miezer?
Een zielig typetje. Een gesubstantiveerd woord dat van miezerig komt. We gebruiken soms ook het woord miezertje.
Oud 17 december 2006, 22:28   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wat is 'n miezer? Dat woord gebruiken wij hier niet. Voor de rest is het Vlaams belang de enige die onze problemen aankaart. De andere partijen kijken op de Vlamingen neer. We zijn te min voor hen en dus zijn onze problemen voor hen van geen tel. De anderen zijn alleen maar 'n elite die in 'n ivoren toren leeft en zichzelf blaasjes wijsmaakt. Het Vlaams belang is ook de enige die NIET kortzichtig is.
N-VA niet dan? En over kortzichtig gesproken: Lijkt me een beetje tegenstrijdig dat een ''open-minded'' organisatie als Voorpost, die betrekkingen met het VB heeft, niet kortzichtig is.
Oud 17 december 2006, 22:29   #33
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Neen, u zegt dat ze minder extreem worden. Dan gaat u ervan uit dat ze nog extreem zijn.
Dat is zo klaar als een klontje.
Kijk als je een tekst niet een klein beetje kan interpeteren! Voor de kleine kindertjes: zijn geworden
Amaai hoor niveau ligt laag

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 17 december 2006 om 22:30.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 22:42   #34
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Kijk als je een tekst niet een klein beetje kan interpeteren! Voor de kleine kindertjes: zijn geworden
Je bent al snel extreem tegenwoordig, so what?

hier kraait geen haan naar

Het moesten daarentegen maar eens rechtse relschoppers zijn, je zou nogal wat gehuil en gekrijs horen. Dat het links tuig is werd natuurlijk handig achterwege gelaten bij de VR(ode)T.
Oud 17 december 2006, 22:46   #35
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, je kan ervan uitgaan dat dingen verkeerd geïnterpreteerd worden als je jezelf niet goed verwoordt. Dat heeft niets met laag niveau te maken. Reacties als degene die ik hier geqoute heb des te meer.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 17 december 2006 om 22:49.
Oud 17 december 2006, 22:49   #36
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Neen, je kan ervan uitgaan dat dingen verkeerd geïnterpreteerd worden als je jezelf niet goed verwoordt. Dat heeft niets met laag niveau te maken. Reacties als hierboven daarentegen wel.
Ik verwoorde het wel goed misschien niet perfect maar in een context was het duidelijk leesbaar maar dat is het probleem hé nooit in context willen zien alles leterlijk!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 22:52   #37
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
1) het intrekken van hun verkiezingsaffiches met het blonde meisje

Dat leek me meer op een schuldbekentenis en compleet overbodig, vooral omdat de nieuwe affiches weer voor opschudding zorgden.
Ik denk dat ze gewoon geen risico meer wilden nemen, als dissident ze hebben dan ook geen eeuwige garantie op overheidsgeld om kwistig mee te blijven rondstrooien.

Citaat:
2) het zonder boe of bah meestemmen in een onrealistische wapenwet, zonder argumentatie.

Ze konden het misschien niet tegenhouden, maar hadden op zijn minst zich in de stemming kunnen onthouden. Nu hebben ze het schoothondje van paars gespeeld.
Zou kunnen, heb dit niet gevolgd. Maar om eender welke partij nu op 1 stemming te beoordelen is wel heel kort door de bocht.
Citaat:
Daarnaast zijn de VZW's van de partij op nogal dubbelzinnige wijze veroordeeld voor racisme, niet de partij zelf. Voor mij hadden ze geen nieuwe naam en aanpak nodig. Ik stond destijds op veel standpunten volledig achter het Vlaams Blok, maar de softie versie die ze nu geworden zijn, begint me stilaan de keel uit de hangen.
Hmmm, ik denk dat je als partij beter geen risico neemt in een geval van zulk een heksenjacht. Hun juridische dienst zal hier wel advies voor gegeven hebben. Better safe than sorry principe. Als men verboden en gecriminaliseerd wordt is er helemaal géén versie meer .
Oud 17 december 2006, 22:52   #38
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik verwoorde het wel goed misschien niet perfect maar in een context was het duidelijk leesbaar maar dat is het probleem hé nooit in context willen zien alles leterlijk!
Neen, dat heeft niets met context te maken.

Hoe pas je :"ze worden minder extreem" in een context?
Is het niet logisch dat zulke uitspraken mensen verwarren? In plaats van andere mensen als kinderen te behandelen kan u misschien beter in eigen boezem kijken.
Oud 17 december 2006, 23:15   #39
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
N-VA niet dan? En over kortzichtig gesproken: Lijkt me een beetje tegenstrijdig dat een ''open-minded'' organisatie als Voorpost, die betrekkingen met het VB heeft, niet kortzichtig is.
Oh, de N-VA... Die gingen niet in een Vlaamse regering stappen voordat diene kieskring gesplitst is. Maar O.K., zij kaarten ook wel onze problemen aan. Alhoewel, de N-VA is nog altijd voor de multi-culturele samenleving. Wat betreft integratie en immigratie is Vlaams belang nog altijd de enige.
Oud 17 december 2006, 23:17   #40
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Vroeger stemde ik er op. Nu denk ik dat ik blanco ga, vermits er geen enkele partij is die me nog aanstaat.
Ik heb ook blanco en ongeldig gestemd, totdat ik hoorde dat dat de meerderheid steunt.
Iemand die dat kan bevestigen of tegenspreken.

Als dat inderdaad de meerderheid bevestigt, en je bent niet akkoord met die meerderheid (en dat meen ik te lezen tussen de regels), dan moet je voor een of andere kleine partij stemmen.... of loopt dat ook verkeerd af????

Iemand enig idee?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be