Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 23:02   #2561
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
Allemaal de groeten, ik ga nog wat kindjes maken en daarna lekker slapen.
Voor Rafje, ga nog maar eens lekker in je chocopotje roeren en vergeet niet om er een spiegel bij te halen als je elkaars gezicht wil zien bij het klaarkomen.
Achteraf kan je dan dromen van je kleine kindjes...
Jij bent ziek.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 23:02   #2562
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wanneer dringt het door dat ook vrouwen homoseksueel kunnen zijn?
Je doet moeilijk om moeilijk te doen

Waar komt de mama c.q. de papa nog voor in dit verhaal?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 23:03   #2563
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Precies of men kon geen wet stemmen om dat te regelen via de notaris...
En waarom mag dat niet via adoptie geregeld worden?
Oud 18 december 2006, 23:03   #2564
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
Voor Rafje, ga nog maar eens lekker in je chocopotje roeren
Ik let op mijn eten en choco staat niet op mijn lijst van toegelaten producten, maar toch bedankt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 23:04   #2565
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan ben ik het die jouw argumenten negeer hé Raf?
Precies. Dat was ook de voornaamste reden waarom ik beslist heb om niet langer met jou in discussie te treden.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 december 2006, 23:05   #2566
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom mag dat niet via adoptie geregeld worden?
Wetten verander je niet met een 'waarom niet?' maar met een 'waarom wel?'

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 23:06   #2567
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht

Speelt dat een rol? Hecht je daar alleen in holebi-gezinnen belang aan, of heb je daar ook een probleem mee bij éénoudergezinnen?

Citaat:
Oud 18 december 2006, 23:06   #2568
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe helemaal niet moeilijk om moeilijk te doen. Steeds weer blijkt immers dat mensen het vooral moeilijk hebben met homoseksuele mannen. Lees er de reacties hier maar eens op na. De reden waarom ontgaat me volkomen.

Citaat:
Soms is mama of papa gewoon draagmoeder of zaaddonor geweest hé. In andere gevallen is mama of papa er niet meer. En nog in andere gevallen is er naast de mama's of de papa's nog een papa of een mama. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Oud 18 december 2006, 23:09   #2569
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wetten verander je niet met een 'waarom niet?' maar met een 'waarom wel?'
Dat is geen antwoord, Paulusje... De reden waarom het via adoptie moet gaan is omdat het voor ouders én kinderen gewoon realiteit is.
Oud 18 december 2006, 23:09   #2570
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Precies. Dat was ook de voornaamste reden waarom ik beslist heb om niet langer met jou in discussie te treden.
Ik stel nochtans al zowat 100 pagina's dezelfde vraag hoor. Nooit antwoord op gekregen.

Wie negeert hier wie hé zeggen ze dan?

Noem me eens één argument (éénje maar) waarop je absoluut wil dat ik zou reageren.

De prijs is dan wel dat ook ik een vraag mag stellen die je niet mag negeren.

Niet bang zijn Raf.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 23:10   #2571
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel nochtans al zowat 100 pagina's dezelfde vraag hoor. Nooit antwoord op gekregen.
Nee, nooit het antwoord willen lezen, laat staan aanvaarden.

Citaat:
Oud 18 december 2006, 23:12   #2572
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In sommige gevallen zijn er zelfs twee, terwijl er in andere gevallen dan weer twee papa's zijn. In nog andere gevallen zijn er misschien zelfs meer dan twee liefhebbende ouders. Wat was het nadeel ook alweer?
Dat is helemaal niet erg. Er bestaan genoeg hetero-gezinnen waar het één soep is van stiefouders en halfzusjes en halfbroertjes enz... Maar daar heeft men niet echt de gewoonte van te adopteren. Waarom zou men ook? De situatie is gewoon wat ze is.
Oud 18 december 2006, 23:14   #2573
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord, Paulusje... De reden waarom het via adoptie moet gaan is omdat het voor ouders én kinderen gewoon realiteit is.
Dat is het nu juist. Dat moest helemaal niet. Men kon wetten stemmen om de erfenisrechten en zo perfect te regelen via de notaris.

Waarom niet dan?
Omdat niet iedereen het er over eens is dat de rechten van het kind gevrijwaard blijven als deze geadopteerd wordt door holebi. Noch in de wetenschappelijke wereld is er consensus, noch in de politieke wereld, en onder de bevolking nog veel minder.

Ik vind persoonlijk dat we geen risico's kunnen nemen als het gaat over de rechten van het kind.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 23:17   #2574
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik doe helemaal niet moeilijk om moeilijk te doen. Steeds weer blijkt immers dat mensen het vooral moeilijk hebben met homoseksuele mannen. Lees er de reacties hier maar eens op na. De reden waarom ontgaat me volkomen.

Soms is mama of papa gewoon draagmoeder of zaaddonor geweest hé. In andere gevallen is mama of papa er niet meer. En nog in andere gevallen is er naast de mama's of de papa's nog een papa of een mama. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Ja maar ik vind het vreemd dat er in die context over adoptie wordt gesproken. Het beeld dat ik heb van adoptie is dat het doorgaans betekent dat je een of ander dutske uit een weeshuis in Roemenië of Soedan naar hier haalt om het hier een beter leven te schenken. Ik kan mij vergissen.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 18 december 2006 om 23:19.
Oud 18 december 2006, 23:18   #2575
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om of ik dat een probleem vind, het gaat er om of we dit als de norm mogen zien.
Ik volg deze discussie al een tijdje van op afstand en zie je, Paulus, jouw probleem zit volledig vervat in de zin die ik hierboven van je aanhaal.

Je leeft en denkt in een normpatroon, alles moet volgens jouw volgens vastgelegde normen verlopen, al wat niet aan die norm voldoet is een probleem voor jou.

Enkele vragen voor jou:
a. wie bepaalt welke normen?
b. op basis van welke objectieve criteria worden die normen dan wel vastgelegd?

Mijns inziens heeft niemand - ook ik niet - een ander een norm op te leggen voor wat betreft de wijze van samenwonen. Het feit dat al te lang normen werden opgelegd heeft de mens eeuwenlang in een 'normkeurslijf' gedwongen en dit impliceert dat grote groepen van de bevolking - bijvoorbeeld homoseksuelen of vrouwen - tot op heden moeten strijden voor emancipatie.

Zie je, Paulus, is iemand homoseksueel, dan is dat zo. Willen homoseksuelen een gezinsleven uitbouwen, dan is dat zo.
Met dit alles hebben jij en ik geen uitstaans en bezwaren hieromtrent komen enkel voort uit onverdraagzaamheid die het gevolg is van de hierboven aangehaalde, eeuwenlange - bijna uitsluitend religieuze - doctrinale onderdrukking.

Misschien vind ik uw manier van samenleven wel te bekrompen, te preuts en beschouw ik die preutse bekrompenheid misschien wel als 'onnatuurlijk'. Misschien moeten we er even over nadenken om die preutse bekrompenheid niet als norm te nemen. Ik denk maar, eh Paulus, misschien ben je dan zelf al bijlange niet meer zo natuurlijk als je zelf zou willen.
Nu, dat alles doe ik niet omdat het mijn zaken niet zijn en ik tegen het opleggen van normen ben. Zéér gevaarlijk!

Voor wat uw bewering als zou homoseksualiteit onnatuurlijk zijn, misschien even dit...

Homoseksuelen zijn mensen. Mensen zijn schepsels van de natuur. Hun handelingen - eender welke - zijn bijgevolg natuurlijk. Dus - eenvoudig gesteld - al wat een mens doet - ook al behoort dat gedrag toe aan een minderheid van mensen of zelfs tot slechts één mens - is natuurlijk. Het is een zeer eenvoudige redenering, maar in deze veegt deze eenvoud elk beperkend argument van tafel. Dus...Is homoseksualiteit natuurlijk? Ja. Punt.

Ik krijg het dus écht van die 'normen' die steeds weer opduiken maar die niemand op een redelijke wijze schijnt te kunnen onderbouwen. Straks wordt een soort 'Normensecretariaat voor Seksuele Beleving' ingesteld dat gaat bepalen, hoeveel maal en hoe ik met mijn vriendin seks mag hebben.

Verder las ik dat je bezwaren hebt bij het opvoeden van kinderen door homoseksuele mannen of vrouwen. Deze bezwaren zijn door niet meer dan vooroordelen ingegeven en steunen op geen enkele wetenschappelijke hypothese die tot op heden via empirische weg tot feit zou zijn gemaakt.
Oud 18 december 2006, 23:19   #2576
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet bang en ik geloof niet dat homosexualiteit kan doorgegeven worden. jij ben het die hersenschimmen ziet.
Paulus, nu ben je echt aan het liegen, want je hebt hier wel degelijk beweerd dat homoseksualiteit zich zou verspreiden wanneer het als normaal zou worden bestempeld.

Citaat:
Je ontwijkt de vraag, Paulus. Waarom hecht je er zoveel belang aan om homoseksuelen met alle geweld als "abnormaal" of "afwijkend" te catalogeren? Wat levert jou dat op?
Citaat:
Als we voortdurend normen en waarden gaan verleggen zitten we straks in een decadente samenleving. Ik vind normen en waarden belangrijk. Ze geven richting in een maatschappij en maken het samenleven gemakkelijker. Ik hou niet zo van dat alles-kan-en-alles-mag gedoe. Ik hou van structuur. Daarbij is het belangrijk om te weten wat binnen dan wel buiten de norm valt. Of met andere woorden, wat normaal is en wat niet.
Citaat:
Nu komt de aap uit de mouw. Als we het normaal zouden vinden, dan zitten we straks in een decadente samenleving???Gaat die "afwijking" zich dan verspreiden, denk je?
Citaat:
Ja.

Ik besef ook wel dat je homosexualiteit niet kunt verbieden hoor. Maar ik zou het ook niet aanmoedigen door te doen alsof het om een normaal iets gaan. Niet meer maar ook niet minder.
Oud 18 december 2006, 23:23   #2577
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, nooit het antwoord willen lezen, laat staan aanvaarden.
Weeral aan het liegen Raf?

Nu weet je al wat ik lees en niet lees...

Vindt jij jezelf nog redelijk?

Je hebt geen enkeke keer mijn vraag naar de functionaliteit van homosexualiteit beantwoord. Hoogstens had je het over sexualiteit in het algemeen.

De vraag is dus wat de functie is van homosexualiteit, waaraan heterosexualiteit niet zou kunnen voldoen.

Je negeert die vraag omdat je weet dat ik met het antwoord kan besluiten dat homosexualiteit een totaal onnodig en overbodig ding is.

Je zegt dat het niet relevant is want dat de discussie hier niet over gaat en zo, maar dat is allemaal weerlegd geweest ondermeer door de threadstarter zelve.

Je hebt dan maar gezegd dat dit de vraag niet was, in duizend bochten heb je je gewrongen.

Maar nooit heb je geantwoord.

En nu ben je kwaad.

En bang zeg je.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 23:25   #2578
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet erg. Er bestaan genoeg hetero-gezinnen waar het één soep is van stiefouders en halfzusjes en halfbroertjes enz... Maar daar heeft men niet echt de gewoonte van te adopteren. Waarom zou men ook? De situatie is gewoon wat ze is.
Omdat tot op heden de tweede moeder of vader geen enkele ouderlijke rechten had. Bovendien gebeurt het wel degelijk ook dat een stiefouder zijn stiefkind adopteert.
Oud 18 december 2006, 23:29   #2579
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het nu juist. Dat moest helemaal niet. Men kon wetten stemmen om de erfenisrechten en zo perfect te regelen via de notaris.
Zeg Paulus, het gaat wel over meer dan erfenisrechten hé pipo.

Citaat:
Waarom niet dan?
Omdat niet iedereen het er over eens is dat de rechten van het kind gevrijwaard blijven als deze geadopteerd wordt door holebi. Noch in de wetenschappelijke wereld is er consensus, noch in de politieke wereld, en onder de bevolking nog veel minder.

Ik vind persoonlijk dat we geen risico's kunnen nemen als het gaat over de rechten van het kind.
Je bazelt. Paulus, kinderen worden vandaag al opgevoed door homoseksuele koppels!!! Daar vernadert de homo-adoptie niets aan. Alleen geeft het nu die ouders en kinderen de rechten die hen toekomen!!!

En er is GEEN ENKEL WETENSCHAPPELIJK BEWIJS dat kinderen opgevoed door een homoseksueel koppel ook maar iets tekort komen.
Oud 18 december 2006, 23:32   #2580
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ik vind het vreemd dat er in die context over adoptie wordt gesproken. Het beeld dat ik heb van adoptie is dat het doorgaans betekent dat je een of ander dutske uit een weeshuis in Roemenië of Soedan naar hier haalt om het hier een beter leven te schenken. Ik kan mij vergissen.
Nochtans gaat het in eerste instantie wel degelijk daarom! Maar dat neemt niet weg dat homoseksuele koppels nu ook andere kinderen kunnen adopteren. Pas op: dat gebeurde vroeger ook al hoor, maar dan enkel door één van beide partners. Ook voor deze gevallen is de homo-adoptie dus gewoon een regularisering van een bestaande situatie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be