![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2561 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2562 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#2563 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2564 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik let op mijn eten en choco staat niet op mijn lijst van toegelaten producten, maar toch bedankt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2565 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Precies. Dat was ook de voornaamste reden waarom ik beslist heb om niet langer met jou in discussie te treden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2566 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2567 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Speelt dat een rol? Hecht je daar alleen in holebi-gezinnen belang aan, of heb je daar ook een probleem mee bij éénoudergezinnen?
|
|
|
|
|
#2568 | |
|
|
Ik doe helemaal niet moeilijk om moeilijk te doen. Steeds weer blijkt immers dat mensen het vooral moeilijk hebben met homoseksuele mannen. Lees er de reacties hier maar eens op na. De reden waarom ontgaat me volkomen.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2569 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2570 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie negeert hier wie hé zeggen ze dan? Noem me eens één argument (éénje maar) waarop je absoluut wil dat ik zou reageren. De prijs is dan wel dat ook ik een vraag mag stellen die je niet mag negeren. Niet bang zijn Raf. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2571 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, nooit het antwoord willen lezen, laat staan aanvaarden.
|
|
|
|
|
#2572 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat is helemaal niet erg. Er bestaan genoeg hetero-gezinnen waar het één soep is van stiefouders en halfzusjes en halfbroertjes enz... Maar daar heeft men niet echt de gewoonte van te adopteren. Waarom zou men ook? De situatie is gewoon wat ze is.
|
|
|
|
|
|
#2573 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom niet dan? Omdat niet iedereen het er over eens is dat de rechten van het kind gevrijwaard blijven als deze geadopteerd wordt door holebi. Noch in de wetenschappelijke wereld is er consensus, noch in de politieke wereld, en onder de bevolking nog veel minder. Ik vind persoonlijk dat we geen risico's kunnen nemen als het gaat over de rechten van het kind. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2574 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 18 december 2006 om 23:19. |
|
|
|
|
|
|
#2575 | |
|
Minister
|
Citaat:
Je leeft en denkt in een normpatroon, alles moet volgens jouw volgens vastgelegde normen verlopen, al wat niet aan die norm voldoet is een probleem voor jou. Enkele vragen voor jou: a. wie bepaalt welke normen? b. op basis van welke objectieve criteria worden die normen dan wel vastgelegd? Mijns inziens heeft niemand - ook ik niet - een ander een norm op te leggen voor wat betreft de wijze van samenwonen. Het feit dat al te lang normen werden opgelegd heeft de mens eeuwenlang in een 'normkeurslijf' gedwongen en dit impliceert dat grote groepen van de bevolking - bijvoorbeeld homoseksuelen of vrouwen - tot op heden moeten strijden voor emancipatie. Zie je, Paulus, is iemand homoseksueel, dan is dat zo. Willen homoseksuelen een gezinsleven uitbouwen, dan is dat zo. Met dit alles hebben jij en ik geen uitstaans en bezwaren hieromtrent komen enkel voort uit onverdraagzaamheid die het gevolg is van de hierboven aangehaalde, eeuwenlange - bijna uitsluitend religieuze - doctrinale onderdrukking. Misschien vind ik uw manier van samenleven wel te bekrompen, te preuts en beschouw ik die preutse bekrompenheid misschien wel als 'onnatuurlijk'. Misschien moeten we er even over nadenken om die preutse bekrompenheid niet als norm te nemen. Ik denk maar, eh Paulus, misschien ben je dan zelf al bijlange niet meer zo natuurlijk als je zelf zou willen. Nu, dat alles doe ik niet omdat het mijn zaken niet zijn en ik tegen het opleggen van normen ben. Zéér gevaarlijk! Voor wat uw bewering als zou homoseksualiteit onnatuurlijk zijn, misschien even dit... Homoseksuelen zijn mensen. Mensen zijn schepsels van de natuur. Hun handelingen - eender welke - zijn bijgevolg natuurlijk. Dus - eenvoudig gesteld - al wat een mens doet - ook al behoort dat gedrag toe aan een minderheid van mensen of zelfs tot slechts één mens - is natuurlijk. Het is een zeer eenvoudige redenering, maar in deze veegt deze eenvoud elk beperkend argument van tafel. Dus...Is homoseksualiteit natuurlijk? Ja. Punt. Ik krijg het dus écht van die 'normen' die steeds weer opduiken maar die niemand op een redelijke wijze schijnt te kunnen onderbouwen. Straks wordt een soort 'Normensecretariaat voor Seksuele Beleving' ingesteld dat gaat bepalen, hoeveel maal en hoe ik met mijn vriendin seks mag hebben. Verder las ik dat je bezwaren hebt bij het opvoeden van kinderen door homoseksuele mannen of vrouwen. Deze bezwaren zijn door niet meer dan vooroordelen ingegeven en steunen op geen enkele wetenschappelijke hypothese die tot op heden via empirische weg tot feit zou zijn gemaakt.
|
|
|
|
#2576 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#2577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu weet je al wat ik lees en niet lees... Vindt jij jezelf nog redelijk? Je hebt geen enkeke keer mijn vraag naar de functionaliteit van homosexualiteit beantwoord. Hoogstens had je het over sexualiteit in het algemeen. De vraag is dus wat de functie is van homosexualiteit, waaraan heterosexualiteit niet zou kunnen voldoen. Je negeert die vraag omdat je weet dat ik met het antwoord kan besluiten dat homosexualiteit een totaal onnodig en overbodig ding is. Je zegt dat het niet relevant is want dat de discussie hier niet over gaat en zo, maar dat is allemaal weerlegd geweest ondermeer door de threadstarter zelve. Je hebt dan maar gezegd dat dit de vraag niet was, in duizend bochten heb je je gewrongen. Maar nooit heb je geantwoord. En nu ben je kwaad. En bang zeg je. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2578 |
|
|
Omdat tot op heden de tweede moeder of vader geen enkele ouderlijke rechten had. Bovendien gebeurt het wel degelijk ook dat een stiefouder zijn stiefkind adopteert.
|
|
|
|
|
|
#2579 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
En er is GEEN ENKEL WETENSCHAPPELIJK BEWIJS dat kinderen opgevoed door een homoseksueel koppel ook maar iets tekort komen. |
||
|
|
|
|
|
#2580 | |
|
|
Citaat:
|