Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 12:01   #2621
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jij hebt met mij niet gedebatteerd. Je heb enkel verwijten gespuwd en nu komt daar nog een valse belofte bij.

Maar je hebt gelijk op een punt. Je kunt inderaad beter tegen een muur spuwen dan op ons forum.

Paulus.
Verwijten spuwen, wel wel wel wie zegt het...
Maar dat jij homo's als afwijkend beschouwt dan mag dat wel zeker...

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 12:02   #2622
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Aan Raf, Bartje, Edina, Esperanza, Pietje:

Deze discussie is nutteloos en Paulus is een hopeloos geval. Ja, Paulus, je bent een geval. Dit zal mijn laatste bijdrage aan deze draad zijn. Ik zal daarmee veel tijd uitsparen; tijd die ik nuttiger kan besteden door enerzijds mijn lief te verwennen en anderzijds de boeken van S.J. Gould te lezen(want, in tegenstelling tot Paulus kan ik nog wel het een 't en 't ander bijleren over biologie).
Tja driewerf ik weet het maar ik ga Paulus niet de eer gunnen om hier de bovenhand te halen in deze topic

Oud 19 december 2006, 12:04   #2623
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Aan Raf, Bartje, Edina, Esperanza, Pietje:

Deze discussie is nutteloos en Paulus is een hopeloos geval. Ja, Paulus, je bent een geval. Dit zal mijn laatste bijdrage aan deze draad zijn. Ik zal daarmee veel tijd uitsparen; tijd die ik nuttiger kan besteden door enerzijds mijn lief te verwennen en anderzijds de boeken van S.J. Gould te lezen(want, in tegenstelling tot Paulus kan ik nog wel het een 't en 't ander bijleren over biologie).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je hebt gelijk, t'is pure waanzin onze energie nog verder nutteloos te verbruiken.
Idem dito.

Evenwel jammer voor Raf. Komt hij terug na een lange afwezigheid en krijgt hij dit voor zijn voeten gegooid! Hopelijk besluit hij nu niet om opnieuw te 'verdwijnen'.....

Tot later nog eens, jongens (en meisje ) !
Oud 19 december 2006, 12:08   #2624
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Tja driewerf ik weet het maar ik ga Paulus niet de eer gunnen om hier de bovenhand te halen in deze topic
Laat hem Bartje. Paulus is zo'n typisch voorbeeld van iemand die denkt een discussie te hebben "gewonnen" door het laatste woord te willen hebben. Sommigen hebben veel moeite om hier een onderscheid in te maken. Hou de eer aan jezelf, zou ik zeggen...
Oud 19 december 2006, 12:16   #2625
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Euh? ...Bevrediging, Paulus?
Dag La Chunga, welkom op deze...

Bevrediging? Kan heterosexualiteit dan niet bevredigend zijn? Ja toch!

Citaat:
Ik duid een beetje wat ik wil zeggen, Paulus.
Ik luister.

Citaat:
Veronderstel even dat ik, als heteroseksueel, homoseks heb. Ik ga ervan dat mijn bevrediging niet optimaal zal zijn. Misschien lukt het me niet eens.
Ik volg je volledig

Citaat:
Veronderstel nu even net hetzelfde voor jezelf: jij gaat met een man naar bed.
Waaraan zal die homoseks voor jou niet kunnen voldoen?
Ik snap het al, maar ik laat je even uitspreken...

Citaat:
Nu even - vanuit dezelfde gedachte als hierboven - terug naar de homoseksueel die heteroseks gaat hebben.
Waaraan zal die heteroseks voor de homoseksueel niet kunnen voldoen, Paulus?
Wat jij doet is de discussie verleggen van de homosexualiteit, naar de homosexueel. De vraag is niet of homosexualiteit bevredigend kan zijn voor deze of gene. De vraag is of homosexualiteit natuurlijk is of niet.

Kijk maar naar de openingpost en naar onderstaande link waarin de threadstarter dit bevestigt
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155

Ik weet heus ook wel dat homosexualiteit bevredigend is voor homosexuelen hoor, zo dom ben ik echt niet, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom of het natuurlijk is of niet. Volgens de threadstarter wel omdat het ook bij dieren voorkomt, zoals hij ook zegt in de titel van de thread.

Uit die titel van de thread blijkt ook wat de threadstarter bedoeld met ‘natuurlijk’. Hij gebruikt er het woordje “doodnormaal”, wat uitsluitsel geeft waarover het gaat.

Je begrijpt dat alles we alles wat in de natuur voorkomt als natuurlijk zouden kunnen beschouwen, maar daarom is het nog niet “doodnormaal”, zoals in de thread titel vermeldt. Wat de Zwarte Weduwe doet na het paren is volledig natuurlijk, maar zeker niet normaal moesten mensen dat beginnen nadoen. Daar is een duidelijk verschil in.

Ter illustratie deze link http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=349
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=409
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=411

Waar we zien dat de gedachte van ‘natuurlijk’ begint over te gaan naar de normaliteiten

En dan komen we bij de vraag, wat is dan normaal natuurlijk?

Ik stelde voor om de natuurlijke gang van zaken als norm te nemen, maar zei erbij dat ik open stond voor andere normbepalingen als ze beter waren. (waarvoor ik trouwens nog altijd open sta.)

Zo is wat de Zwarte Weduwe doet, natuurlijk en normaal, maar wel voor de Zwarte Weduwe. Niet voor mensen uiteraard.

Voor mensen ligt de normaliteit in hun normale manier van voortplanten. De kunde om zich voort te planten aan de basis voor de normbepaling. Nogal wiedes dat dit de hoofdfunctie is van sexualiteit. Zonder de mogelijkheid om voort te planten, sterft alle leven binnen de kortste keren uit en dat kan de bedoeling niet zijn uiteraard.

Maar dat was niet naar de zin van mijn tegenspelers. Ze moesten en zouden sexualiteit loskoppelen van de voortplanting, zonder daarbij een beter voorstel van wat dan als ijkpunt voor normaliteit zou kunnen bieden, voor te stellen.

Ze deden net alsof ik beweerde dat sexualiteit beleven zonder de bedoeling zich voort te planten eigenlijk als abnormaal beschouwde. Wat natuurlijk onzin is. Gelukkig kwam René me te hulp in deze posting.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1935

Waarin hij blijkbaar, het niet alleen eens is met wat ik zeg, maar het ook beter weet te verwoorden.

Intussen werd het accent van de ‘de natuurlijke gang van zaken’ verlegt naar functionaliteit.

Edina (bioloog) beweerde namelijk dat een gedrag natuurlijk is wanneer het algemeen voorkomt en ook een biologische functie heeft.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=461

Daarop inpikkende zijn we nu nog altijd op zoek naar die specifieke functie die homosexualiteit ons zou kunnen bieden.

Maar helaas biedt homosexualiteit niks wat heterosexualiteit niet zou kunnen bieden. Vandaar het besluit dat het geen natuurlijk gedrag is.

Er is natuurlijk veel meer gezegd geweest dan dat, maar ik denk dat dit moet volstaan om mij te begrijpen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 12:21   #2626
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ooit op het idee gekomen dat paarbinding niet noodzakelijk tussen dieren van hetzelfde geslacht moet gebeuren?
Gaat enkel en alleen op indien paarbinding losstaat van voortplanting in welk geval er geen nood aan is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 12:24   #2627
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heeft iemand dat dan ooit ontkend?
Tja, ik beweerde niet dat het meer een kwestie was van vrije wil. Blijkt die vrije wil toch nog gestuurd te worden door iets wat dieper ligt. En is dat toevallig niet waar ik het steeds over heb.
Oud 19 december 2006, 12:25   #2628
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je daar nu ècht over blijven doordrammen als een klein kind? Er is geen verschil tussen de functie van heteroseksualiteit en de functie van homoseksualiteit buiten de voortplanting
....

wel een verschil dus.

Citaat:
....en die voortplanting is in deze discussie geen relevant criterium, omdat het hier niet gaat over voortplanting - zoals ik al tot in den treure herhaald heb - maar om de beleving van seksualiteit zoals die in iedere liefdevolle relatie van belang is als een uiting van liefde, intimiteit en verbondenheid.
Neen het gaat niet over de sexualiteitsbeleving, het gaat om het "doodnormaal" zijn van homosexualiteit zoals in de titel van de thread staat en de natuurlijkheid ervan zoals de thread starter bevestigt

Mocht het gaan over de beleving van sexualiteit dan had je overschot aan gelijk, maar dat is hier niet het geavl, dat is wat jij er van maakt omdat het in je kraam past.

Citaat:
Ga je nu eindelijk eens wat verder kijken dan je neus lang is en inzien dat seksualiteit en voortplanting, ondanks hun nauwe onderlinge band, in dit verband los van elkaar moeten gezien worden!
Integendeel is dat verband nu precies het enige wat het verschil maakt. Als ik dat moet wegdoen, dan is er inderdaad geen verschil meer. Maar de realiteit is wat ze is. Dat verband is er weldegelijk. En jij moet de dingen uit zijn verband gaan rukken om enig fundament te hebben voor jou mening. Maar dat is niet eerlijk. Dat verband is immers onmiskenbaar. En een belangrijk natuurlijk gegeven waar we ons aller bestaan aan te danken hebben.

Citaat:
Ik post dit antwoord tegen beter weten in, want negen kansen van de tien vraag je binnen enkele bladzijden weer exact hetzelfde en ontken je staalhard dat ik die vraag al ettelijke keren beantwoord heb...
Het is niet voldoende om begrepen te worden. Je moet ook zelf willen begrijpen.

En inderdaad lees ik geen antwoord op de vraag van wat de functie zou zijn van homosexualiteit op zich.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 december 2006 om 12:40.
Oud 19 december 2006, 12:26   #2629
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Gaat enkel en alleen op indien paarbinding losstaat van voortplanting in welk geval er geen nood aan is.
Kortom: koppels die een relatie met elkaar aangaan en die beslissen om zich niet voort te planten, hebben geen nood aan seksualiteit?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 12:29   #2630
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Kwatch. Dat zou impliceren dat er een "paar" nodig is om de kinderen op te voeden en dat is niet het geval.
Een pleidooi voor communevorming of eenoudergezinnen misschien? Van het laatste tonen alle studies aan dat de kinderen ervan veel kwetsbaarder zijn dan die uit gewone gezinnen. Communes hebben hun succes aangetoond door een uitstervend fenomeen te worden. Leg u er maar bij neer dat een gewoon gezin misschien niet noodzakelijk is dan wel de beste omgeving is voor opgroeiende kinderen.
Oud 19 december 2006, 12:30   #2631
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus mensen die een kind adopteren zijn die ook al abnormaal.
Een kind van een ander nemen, als normale manier beschouwen om kinderen te krijgen... Tja?!

Geen verder commentaar.

Paulus.
Oud 19 december 2006, 12:33   #2632
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verwijten spuwen, wel wel wel wie zegt het...
Maar dat jij homo's als afwijkend beschouwt dan mag dat wel zeker...
Ik beschouw homo's niet als afwijkend, enkel hun homosexualiteit. Net zoals ik kleurenblindheid als een afwijking beschouw, maar zeker niet de kleurenblinde discrimineer of zo.

Er is een verschil tussen een afwijking hebben en een afwijking zijn. Voor jou niet misschien?

Paulus.
Oud 19 december 2006, 12:33   #2633
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Over de seksuele norm wil ik hiet niet discussiëren, want die lijkt me duidelijk genoeg (de meeste mensen die ik ken zijn hetero).

Maar die rare kronkel over dat "niet natuurlijk" zijn, daar zou ik toch wel nog eens op willen terugkomen.
Paulus, kan je eens uitleggen waarom een gedraging die geen praktisch nut heeft daarom niet natuurlijk zou zijn? Als dat zo is dan zijn gedragingen als zingen, spelen, lachen, geeuwen, liefhebben, enz. ook allemaal niet natuurlijk want ze hebben geen praktisch nut.
De mens is een natuurlijk wezen, en elke gedraging van de mens is dus per definitie natuurlijk.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 12:39   #2634
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een kind van een ander nemen, als normale manier beschouwen om kinderen te krijgen... Tja?!

Geen verder commentaar.

Paulus.
Allé hupla mensen die kinderen adopteren zijn nu ook al abnormaal, of heb ik het mis??

Dus iemand die een kind wil gelukkig maken door adoptie is abnormaal?? Goe bezig, wreed goed bezig.

Oud 19 december 2006, 12:40   #2635
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik beschouw homo's niet als afwijkend, enkel hun homosexualiteit. Net zoals ik kleurenblindheid als een afwijking beschouw, maar zeker niet de kleurenblinde discrimineer of zo.

Er is een verschil tussen een afwijking hebben en een afwijking zijn. Voor jou niet misschien?

Paulus.
Je beschouwt homo's niet als afwijkend ; tja, maar niet te min maak je er een sport van; hen lekker diep te kwetsen .

Oud 19 december 2006, 12:44   #2636
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé hupla mensen die kinderen adopteren zijn nu ook al abnormaal, of heb ik het mis??
Ja, je hebt het mis. Dat kind is bij iemand anders op een normale manier gemaakt.

Citaat:
Dus iemand die een kind wil gelukkig maken door adoptie is abnormaal?? Goe bezig, wreed goed bezig.
Waar zeg ik dat?

Paulus.
Oud 19 december 2006, 12:48   #2637
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je beschouwt homo's niet als afwijkend ; tja, maar niet te min maak je er een sport van; hen lekker diep te kwetsen .
Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets.

Maar als je dat zegt tegen een homo, dan is hij verschrikkelijk die p gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op.

Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt?

Als ik zeg dat homosexualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homosexueel te kwetsen. Ik heb het over homosexualiteit.

Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen.

Maar o wee als je dat durft zeggen over homosexualiteit. Ik zou haast zeggen dat ze daarin ook niet normaal zijn, maar ik laat het nu even zo.

Paulus.
Oud 19 december 2006, 12:52   #2638
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Een pleidooi voor communevorming of eenoudergezinnen misschien? Van het laatste tonen alle studies aan dat de kinderen ervan veel kwetsbaarder zijn dan die uit gewone gezinnen. Communes hebben hun succes aangetoond door een uitstervend fenomeen te worden. Leg u er maar bij neer dat een gewoon gezin misschien niet noodzakelijk is dan wel de beste omgeving is voor opgroeiende kinderen.
Ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat een gezin de beste omgeving is om kinderen op te voeden; mijn putn was echter dat dat niet nodig is. Hoe dat gezin overigens verder moet samengesteld zijn, is weer een ander verhaal...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 19 december 2006 om 12:53.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 12:52   #2639
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, je hebt het mis. Dat kind is bij iemand anders op een normale manier gemaakt.

Waar zeg ik dat?

Paulus.
Nergens ik zet er ook een vraagteken achter hé, juist daarom, het is een vraag die ik stel of mag dat ook al niet meer?

Oud 19 december 2006, 12:54   #2640
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets.

Maar als je dat zegt tegen een homo, dan is hij verschrikkelijk die p gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op.

Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt?

Als ik zeg dat homosexualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homosexueel te kwetsen. Ik heb het over homosexualiteit.

Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen.

Maar o wee als je dat durft zeggen over homosexualiteit. Ik zou haast zeggen dat ze daarin ook niet normaal zijn, maar ik laat het nu even zo.

Paulus.
Oh ja wij zouden héél braaf moeten zwijgen en alles over ons héén laten komen terwijl sommige andere maar rustig door doen met hun ongelofelijke haat verder te zetten.
Van welke norm wijkt homoseksualiteit dan af, zou nog altijd niet weten welke norm?
Maar bon het is dus duidelijk : heterokoppels die geen kinderen wensen, wijken dus ook af van de norm?? Of niet soms?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be