Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 18:43   #321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Laat ons niet rond de pot draaien, indien U mij naam en adres geeft dan zet ik dat euvel recht. Vergissingen zijn boven alle meningen uit menselijk.

Dus geef me de namen van degenen die ten onrechte hun lidkaart hebben ontvangen, dan schrap ik hun lidmaatschap en is dat euvel dan ook ten einde.
Patriot! beweert de naam te kennen. Hij beweert immers dat een plaatselijk BUB-verantwoordelijke door de man was opgebeld. Die man zou hem dan de brief gestuurd hebben met lidkaart.

Welnu, ik heb al meerdere malen de vraag aan Patriot! gesteld om mij de naam te geven van die verantwoordelijke.

Even trouwens opmerken dat mijn persoon helemaal niet wenst dat zijn "lidmaatschap" wordt opgegeven. Immers, op die manier kan hij allerlei info mij blijven doorgeven. Hij heeft evenwel nooit voor dat lidmaatschap betaald noch zich als lid opgegeven.

Juist dat hebben jullie al meer gedaan: mensen die ooit eens info vroegen, worden tot lid gebombardeerd. Zelfs als ze nooit betalen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 18:44   #322
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons niet rond de pot draaien, indien U mij naam en adres geeft dan zet ik dat euvel recht. Vergissingen zijn boven alle meningen uit menselijk.

Dus geef me de namen van degenen die ten onrechte hun lidkaart hebben ontvangen, dan schrap ik hun lidmaatschap en is dat euvel dan ook ten einde.

Ik reken nu op Uw medewerking.
Doe dit wel via privéberichten. Verlies de wet op privacy niet uit het oog
Oud 19 december 2006, 18:45   #323
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat deed U als volksverader dan uiteindelijk op de militaire parade, U krijgt zelfs lidkaarten onrechtmatig van de BUB, misschien spioneerd U ook nogandere vaderlandslievende initiatieven...geef ik U door aan de staatsveiligheid ?
Volksverrader? Daar het Belgische volk niet bestaat (volgens jullie opperbubbel bestaan "volkeren" immers niet), kan ik geen verrader zijn van een bepaald volk. Ik wil gerust Belgisch landverrader zijn.

't Is inderdaad leuk een beetje die reationaire clubjes te volgen die menen dat ze de redding zijn van België.
Oud 19 december 2006, 18:45   #324
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard politieke partijen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
Idd, want op nationale feestdagen (en zeker dit jaar 175 jaar België) komt er volk kijken om de speciale dingetjes te zien. En wie financiert die speciale evenementen?: de overheid => dus wij als belastingbetaler.

Ook zoals JanVDB het hier zegt, vergelijk politieke bijeenkomsten met politieke bijeenkomsten!!
en als Verhofstadt zijn Burgermanisfesten organiseertkomt dat uit eigen zak ?
Net als de Ijzerwake ??

Neen 50.000.000 euro belastingsgeld gaat jaarlijks naar de gesubsidieerde partijen (niet BUB)....dus komt eigenlijk wel op hetzelfde neer.
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 18:46   #325
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artikel in Zondagsblad zie bijlage, is inderdaad een situatieschets van 20.45u, wanneer inderdaad andere persmensen reeds verdwenen waren. Dus op dat moment warener ongeveer 60 Belgische vlaggen aanwezig op de Brugse Markt. Als U daarbij nog denkt dat er geen Belgen zijn, lief schaap op 21 juli 2006 was er 400.000 ùan inBrussel om onze aller Nationale Feestdag met succes te vieren...hoeveel keer is dat de Ijzerwake ?

Bijkomend hebt U het steeds over lidkaarten die toegestuurd worden naar mensen die er niet om gevraagd hebben. Eigenaardig, wij hebben het geld niet voor het rapen van de belastingsbetaler zoals andere partijen, wij financiëren zuinig zelf en dat ten behoeve van U.

Dus wij sturen geen gratis lidkaarten op en dan zeker niet naar mensen die niet op een of andere manier daarom gevraagd hebben. Laten we het verhaal afwerken. Als U duidelijk weet wie een lidkaart "tegen zijn zin krijgt", meld het mij, ik zal de persoon met genoegen van onze lijsten schrappen.

Dank voor Uw oprechtheid, Rogier.
Rogier U ongetwijfeld was samen met Uw Patron Jonkheer Rubèn Cottenjé de Dauphin ook aanwezig op die samenkomst der Belgen in Brueges-Brugge. Misschien kunt U een aanwijzing ons geven of U op de foto ook staat.

Dank U voor Uw oprechtheid, Pedrito
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 18:48   #326
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard koning der Belgen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volksverrader? Daar het Belgische volk niet bestaat (volgens jullie opperbubbel bestaan "volkeren" immers niet), kan ik geen verrader zijn van een bepaald volk. Ik wil gerust Belgisch landverrader zijn.

't Is inderdaad leuk een beetje die reationaire clubjes te volgen die menen dat ze de redding zijn van België.
Wij hebben met vrucht en trots een "koning der Belgen", dus de Belgen zijn officiëel, in tegenstelling tot Vlamingen, één volk.
Oud 19 december 2006, 18:49   #327
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard aanwezig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Rogier U ongetwijfeld was samen met Uw Patron Jonkheer Rubèn Cottenjé de Dauphin ook aanwezig op die samenkomst der Belgen in Brueges-Brugge. Misschien kunt U een aanwijzing ons geven of U op de foto ook staat.

Dank U voor Uw oprechtheid, Pedrito

ikwas niet aanwezig op dit tijdstip, ik ben maar later geariveerd voor de gluwein en restaurant...
Oud 19 december 2006, 18:51   #328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij hebben met vrucht en trots een "koning der Belgen", dus de Belgen zijn officiëel, in tegenstelling tot Vlamingen, één volk.
Dan verschilt u van idee met uw voorzitter... Die meent immers dat er geen volkeren bestaan.

U verwart trouwens nationaliteit met identiteit/etniciteit. 't Mooiste voorbeeld zijn de migranten: die kunnen gerust met een Belgische identiteitskaart rondlopen maar zich als Marokkaan identificeren. In grote delen van Slovakije wonen Volkshongaren. Zij hebben allemaal een Slovaakse identiteitskaart maar zijn helemaal geen Slovaken. Zij zijn en voelen zich ook Hongaren.

Uw redenering is trouwens eens te meer belachelijk. Blijkbaar is het hebben van een koning het bewijs dat men een volk is... De Duitsers zijn geen volk dus. De Polen ook niet. Enzovoort.

Die bubbels toch...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 19 december 2006 om 18:52.
Oud 19 december 2006, 18:53   #329
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net als de Ijzerwake ??

Neen 50.000.000 euro belastingsgeld gaat jaarlijks naar de gesubsidieerde partijen (niet BUB)....dus komt eigenlijk wel op hetzelfde neer.
Worden burgermanifesten nu ook "georganiseerd"? Menslief, weet u eigenlijk waarover u spreekt???

Het laatste burgermanifest werd voorgesteld tijdens een PARTIJcongres. Enig idee hoeveel leden daar aanwezig waren?
Oud 19 december 2006, 18:57   #330
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard Duitsers

Citaat:
Dan verschilt u van idee met uw voorzitter... Die meent immers dat er geen volkeren bestaan.

U verwart trouwens nationaliteit met identiteit/etniciteit. 't Mooiste voorbeeld zijn de migranten: die kunnen gerust met een Belgische identiteitskaart rondlopen maar zich als Marokkaan identificeren. In grote delen van Slovakije wonen Volkshongaren. Zij hebben allemaal een Slovaakse identiteitskaart maar zijn helemaal geen Slovaken. Zij zijn en voelen zich ook Hongaren.

Uw redenering is trouwens eens te meer belachelijk. Blijkbaar is het hebben van een koning het bewijs dat men een volk is... De Duitsers zijn geen volk dus. De Polen ook niet. Enzovoort.

Die bubbels toch...
Ja amaai, Duitsers zijn geen volk, neen daarom hebben ze ook een keizer aan het hoofd (zouden ze toch moeten hebben), wij hebben een koning omdat we een volk zijn. BELGEN !, wat anders ?
Oud 19 december 2006, 18:58   #331
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard Burgermanifest

Citaat:
Worden burgermanifesten nu ook "georganiseerd"? Menslief, weet u eigenlijk waarover u spreekt???

Het laatste burgermanifest werd voorgesteld tijdens een PARTIJcongres. Enig idee hoeveel leden daar aanwezig waren?
Laatste Burgemanifest ging door in het concertgebouw van Brugge...enig idee wie dat betaalde ?
Oud 19 december 2006, 19:03   #332
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wanneer Ruben Cottenjé de Dauphin, op 21 juli 2005 (Belgische Nationale Feestdag) optrad op de markt van Brugge, was er 10.000 man...
Hij trad toch op? Of was het zijn dubbelganger?
Wanneer ik optrad was er wel 100.000 man maar ik heb het niet gedaan.

(Of is het flauw iemand te pakken op zijn slechte nederlands? Ik twijfelde een beetje. Aan de ene kant is het flauw, aan de andere kant betreft het wel iemand die individuele tweetaligheid bepleit maar stiekum een eentalig frans België voorstaat. Nou ja, het blijft flauw. Zo kun je zelf nooit meer een foutje maken zonder erop afgerekend te worden. Ik zal het dan ook niet meer doen. Spijt me.)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 19:06   #333
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Laatste Burgemanifest ging door in het concertgebouw van Brugge...enig idee wie dat betaalde ?
De verdomde Brugse belastingbetaler zoals u (en ik ook) ?
Oud 19 december 2006, 19:08   #334
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Net als de Ijzerwake ??

Nee, leden die willen verkozen worden uit de provincie West- Vlaanderen, zoeken zelfs in Brussel de hoofstad van uw/ons belgenlandje handtekeningen (is dat niet beschamend? )
Oud 19 december 2006, 19:14   #335
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ikwas niet aanwezig op dit tijdstip, ik ben maar later geariveerd voor de gluwein en restaurant...
Allé jong, ge woont in Brugge, u bent niet op tijd voor de manifestatie, en de BUB betaald iedere BUBbel dan nog een restaurantbezoekje? Waar halen jullie dat geld?
Oud 19 december 2006, 19:51   #336
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé jong, ge woont in Brugge, u bent niet op tijd voor de manifestatie, en de BUB betaald iedere BUBbel dan nog een restaurantbezoekje? Waar halen jullie dat geld?
bubbers beste vriend prins laurent?
Oud 19 december 2006, 19:53   #337
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
bubbers beste vriend prins laurent?
Oud 19 december 2006, 20:57   #338
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Wake voor België in Brugge na RTBF programma (14/12/2006)

Naar aanleiding van de RTBF-stunt omtrent de "verklaring van de Vlaamse onafhankelijkheid" plannen de Belgische Beweging waaronder B-Plus, de Dynastiebeweging, B.U.B., en anderen op de Markt in Brugge een symbolische "Wake voor België."

"De wake gaat over de partijgrenzen heen en wil bij opkomst een oproep doen aan politiek België om een einde te stellen aan alle communautaire twisten die ons land van binnenuit ondermijnen," zegt mede-organisator Ruben Cottenjé de Dauphin. "De Nederlandstalige Belgische stad Brugge, zal in de wake duidelijk zijn Belgische kleuren blijven bekennen én blijvend onderstrepen."

Eendracht

"Wij stellen dan ook het geldverspillende federalisme in vraag. Wij wensen een welvarende toekomst met eerbied voor ons welvarend verleden. Wij roepen daarom op tot verdraagzaamheid, pluralisme en tevredenheid. België moet trots zijn op zijn vreedzame en meertalige samenleving maar moet beducht zijn voor elke vorm van extremisme en separatisme. Wat de RTBF in haar programma voorstelde, is niet de wens van de meerderheid van de Belgen, of ze nu in het noorden of het zuiden van het land wonen, vandaar onze oproep tot een wake," besluit Cottenjé.

De wake start omstreeks 20.00 uur op de Markt in Brugge.

(FN-Meegedeeld-RC)

www.stadsomroep.be
[/SIZE][/FONT]
Grenzen aan de leurheid!
Oud 19 december 2006, 21:01   #339
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die bubbels toch...
Volkeren zijn geen 'dingen die bestaan', het zijn 'dingen die gedacht worden'. Dat betekent dat volkeren alleen bestaan als mensen zich als een volk identificeren. Dat de volkshongaren "Hongaar zijn" klopt dus niet, dat ze zich Hongaar voelen kan wel kloppen.

Om een natiestaat te ontwikkelen hebben veel landen bijvoorbeeld aan nation-building moeten doen, zelfs Frankrijk, waar een groot stuk van de bevolking tot diep in de negentiende eeuw geen Frans sprak.

De eeuwige (en meestal verkeerde) citaten uit Caesars De Bello Gallico moeten trouwens ook in die context gezien worden: als pogingen om een Belgisch eenheidsgevoel te creëren.
Oud 19 december 2006, 21:24   #340
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen neen, Rogier woont niet in Brugge. Hij is de persoonlijke Secretaris van Zijne Jonkheer De Dauphin.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be