Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2006, 17:05   #141
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
de mensen waarmee ik omga stelen geen handtassen van oudjes of whatever, daar kan ik me dus niet over uitspreken
Vandaar dat ik schreef dat ge veralgemeent.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 17:09   #142
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke, ik heb gelezen dat die terug kan ingetrokken worden bij bewijs van fraude, bijvoorbeeld een schijnhuwelijk... mijne sjoe weet goed genoeg dat als blijkt dat dit het geval is ik er ALLES zal aan doen om het zover te laten komen, dat mag me gerust wat centjes kosten...

Maar dan zou hij wel een Oscar moeten krijgen voor beste mannelijke acteur.
Maar ge zult waarschijnlijk ook gelezen hebben dat het nooit gebeurd.
Nu ik hoop dat ge gelukkig wordt natuurlijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:42   #143
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Bij de meeste nordafrikaanse jongeren hier geboren is er gewoon geen sprake meer van opvoeding naar mijn mening.
... dus kun je begrijpen waarom men hen hier graag "de volle laag" geeft als men het over hun "heldendaden" heeft? Een vaststelling van de feiten wordt door sommigen anders nogal gemakkelijk "racisme" genoemd. Het is omdat ze een "bruin velletje" hebben...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 20:02   #144
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
... dus kun je begrijpen waarom men hen hier graag "de volle laag" geeft als men het over hun "heldendaden" heeft? Een vaststelling van de feiten wordt door sommigen anders nogal gemakkelijk "racisme" genoemd. Het is omdat ze een "bruin velletje" hebben...
Ik kan dat niet enkel begrijpen, ik ben zelf zo iemand.. daarom zeg ik in een andere draad dat ik er niet uit geraak of ik racistisch ben of niet...ik ga alleen niet veralgemenen en geef mensen eens een kans, ga allochtonen niet de rug toekeren, maar als ze het hier verkorven hebben mogen ze van mijn part een one way ticket naar hun land van herkomst krijgen, Belg of niet. Is dat racistisch? Mijn partner moet niet van Marokkanen hebben in't algemeen, denk dat hij racistischer is dan ik.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 20:39   #145
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
stelen, geweld gebruiken is haram PUNT moet ik nu echt op die onzin reageren?
Laya, dat is echt geen onzin hoor.

Geweld is haram tegenover "goede gelovigen"*.

Geweld is niet alleen toegestaan, maar zelfs verplicht gesteld tegenover ongelovigen. Die verplichting wordt soms genuanceerd, maar die nuancering is zo labiel dat ze zinloos wordt. Er blijft maar één zaak over: Allah heeft u geboden de ongelovigen te onderwerpen, uit te buiten, te vermoorden.

*Ik zet er dat "goede" bij omdat elke volgeling van Mohammed zelf mag beslissen of zijn tegenpartij een goede moslim is of niet. De "Arabieren" in Soedan voelen zich niet schuldig voor de genocide op de sukkelaars van Darfoer, omdat deze in hun ogen toch geen goede moslims zijn.
Oud 17 december 2006, 00:42   #146
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Awel carlgustaaf, gij hebt zeker goesting in zo'n felle moslima? Komkom, zijt niet verlegen, vertel verder.
ik ben geen racist, ik heb niets tegen schoon meiskes.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:58   #147
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar Gustaaf, een vrouw gestolen?? Een lelijk wijf die van't straat gehaald is zul je bedoelen, je zou hem moeten dankbaar zijn... want dat waren het toch meestal he volgens jou? Lelijke wijven?
Is meer iets voor in de draad 'het is nooit goed'... als ze een moslima gaan halen in hun eigen land is het niet goed, als ze onze vrouwen hoeren vinden is het (begrijpelijk) ook niet goed en als ze willen integreren en 'vermengen' met onze vrouwen is het nog niet goed.
zelfs van onze lelijke wijven moeten ze beter afblijven, want daar kunnen anders enkel NOG lelijker kinderen van komen, begrijp je Laya?Dat doet de kwaliteit van onze bevolking dalen.
Nee, zonder lachen nu: het gaat inderdaad helemaal fout, en ze kunnen hier bij ons niets goed doen.Nog meer analfabete meiskes op het magrebijnse platteland gaan opkopen, om er hier "kansarme", slecht de taal beheersende kinderen mee te kweken, dat is slecht.Onze vrouwen pikken, dat is ook slecht (zelfs als ze enkel de mottigste krijgen).Best van al gaan ze in een ander land trouwen, allemaal, en blijven dan ineens ginder.De hiergeboren meisjes mogen blijven (als ze niet te mottig zijn, anders moeten ze ook weg ), binnen een paar generaties is die groep totaal opgelost in onze gemeenschappelijke genenpoel, op voorwaarde natuurlijk dat er geen verdere immigratie geduld word.Het grootste probleem, en we komen daar altijd op terug, dat is de godsdienst: de islam.Die verziekt alles, en zolang dat bestaat, zal er van "verbroederen" niks in huis komen...Integendeel.Wat er vandaag gebeurt, is slechts een begin.
Oud 17 december 2006, 01:02   #148
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
b) ik zeg dat die Belgische vrouwen dat zelf moeten beslissen of ze hun kinderen islamitisch opvoeden. Ik zou het ten eerste niet willen en ten tweede niet kunnen. Aan de andere kant... hoe het in heel Syrië gaat weet ik niet, maar de Syrisch opvoeding die ik zie is dezelfde opvoeding als de mijne en die van mijn ouders (dus zeker niet die van de kinderen nu) ttz streng, er wordt de kinderen geleerd om respect te hebben voor ouders en ouderen, beleefd te zijn... mijn partner schrok zich een ongeluk toen een vriendinnetje van mijn zoon me aansprak bij mijn naam en geen 'mevrouw' zei en zo kan ik nog heel veel voorbeelden geven van dingen die bij hen ondenkbaar zijn en hier door de jaren gewoonte geworden zijn...
denk je dat die vrijer van Miss Brussel "mevrouw " zei toen hij die oude dame haar knieschiven in spaanders sloeg met een hamer, kwestie van beleefd blijven..."respekt"
Oud 17 december 2006, 08:32   #149
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Wat een onzin toch weer allemaal. Een paar rechtzettingen:

1) Klanten zijn er genoeg in Brussel, aut- en allochtone. En die kopen overal.
2) Nee mijn dokter is Portugees, maar mijn kine is Marokkaan. Moet ik bang zijn?
3) Stuitend is dat je het over 'jobs' (met aanhalingstekens) hebt, alsof dat geen echte jobs zouden zijn. Deze opmerking is van zo'n laag niveau dat ik me in jouw plaats schaam. Ik hoop dat de vuilniskar eens een paar weken jouw huis overslaat, je zult dan de waarde van dat werk wel inzien.
4) Proficiat met de 2 artikels. Ik woon hier en zie dus alle dagen hoe het hier is. Ik zou zeggen kom eens af naar de Grote Stad, dan kan je't zelf ook zien.
"Klanten genoeg" weet Doki. Kijk, Doki, ik heb weet van een Turkse vrouw (ze woont bij het Van Beverenplein te Gent) die wel een heel fikse bolwassing kreeg omdat ze zo vermetel was om bij een autochtone bakker binnen te lopen. Haar man kon/kan het zich permiteren om haar voor zulk 'n bagatel toe te takelen omdat de goegemeente zo beleefd is om dan even opzij te kijken, dit terzijde. Het wedervaren van voorvernoemde vrouw kan natuurlijk geïnterpreteerd worden als een anekdote. Maar kijk eens, Doki, tijdens uw dagelijke cruise door de Grote Stad, naar de klanten van een autochtone bakker of slager; je zult er geen Turken of Marokkanen tussen aantreffen. Een autochtone winkelier kan het wel schudden als hij zijn buurt ziet verislamiseren (ik zocht een beter woord voor het fenomeen van de demografische verschuiving van autochtone- naar allochtone bewoning, maar ik vond er geen).
Doki vuurt een pertinente vraag af op het forum:"Mijn dokter is Portugees, mijn kine Marokkaan. Moet ik nu bang zijn?". Het antwoord is een ongenuanceerde "nee" , Doki, je moet niet bang zijn. Maar als je vragen stelt, Doki, stel dan de juiste. In deze context is het nuttiger om je af te vragen of de Brusselse zorgverstrekkers niet bang moeten zijn. Een ongenuanceerd "nee" is hier als antwoord allerminst correct. Brusselse artsen werden gedwongen om zich te organiseren ('s nachts niet alleen op pad), temeer omdat vrouwelijke artsen geconfronteerd werden/worden met seksuele intimidatie. Als westerse vrouwen geïntimideerd worden dan is het zaak om even opzij te kijken, kwestie van het Grote Gelijk omtrent de Grote Stad niet in vraag te moeten stellen. Zo kennen we ons. Niet Doki.
Doki woont in de Grote stad (en maar liefst alle dagen, schrander opgemerkt, Doki). Hij nodigt ons uit om er ons te vergewissen van de gunstige ambiance. Wel, Doki, ik woonde bijna heel mijn leven in de (welsiswaar minder grote) stad Gent, waaronder 15 jaar in een quasi concentratiebuurt. Ook ik heb opzij gekeken. Ook ik nam het op voor de multiculturele samenleving. J�*ren lang. Maar gaandeweg kon ik er niet aan voorbij dat mijn argumenten niet geschraagd werden door de gebeurtenissen zoals ze zich voltrokken in mijn omgeving. De inbraken in onze auto, de inbraken in ons huis, de fietsendiefstallen, de dagelijkse wrijvingen en irritaties te spijt, hield ik mij politiek-correct-sterk. Tot mijn jongste zoon het slachtoffer werd van afpersing met geweld (twee keer) en tot ik geïntimideerd werd omwille van een vermeende flirt van mijn oudste zoon met een meisje van Turkse komaf. De bedreigingen die bij deze gelegenheid geuit werden waren niet om mee te lachen, en ze golden niet allen voor mijn maar ook voor mijn zoon. Ja, ik werd bang, maar in tegenstelling tot Doki had ik geen zin om, via een aan het forum gerichte vraag, het antwoord te bekomen of ik nu al dan niet terecht bang moest zijn.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 09:51   #150
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
denk je dat die vrijer van Miss Brussel "mevrouw " zei toen hij die oude dame haar knieschiven in spaanders sloeg met een hamer, kwestie van beleefd blijven..."respekt"
Nogmaals Carlgustaaf.. ik kan enkel praten over wat ik zie, ervaar... denk jij dat die gast de opvoeding heeft 'genoten' waarover ik spreek? Van waar komt die? Ons aller geliefde Marokko? Vlieger op en droppen boven zijn land (bij voorkeur zonder parachutte).

En nog iets, moeten ze allemaal boeten voor wat het krapuul hier uitspookt? Weet je hoe 'mijn' moslim praat over zo'n gasten? Dat dat geen moslims zijn en die gaan branden in de hel. De 'gewone, gematigde' moslims willen die mannen hier ook buiten hoor of wat dacht je? Ik lag plat van't lachen toen ik aan mijne sjoe vroeg of we naar de Libanese winkel gingen naar Brussel, had een en ander nodig... 'Ok' zei hij 'maar je weet toch dat ik niet graag naar Brussel ga.. veel te veel vreemden' Denk dat hij grotere racist is dan ik (als ik er al een ben)

Laatst gewijzigd door Laya : 17 december 2006 om 09:54.
Oud 17 december 2006, 10:29   #151
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Nogmaals Carlgustaaf.. ik kan enkel praten over wat ik zie, ervaar... denk jij dat die gast de opvoeding heeft 'genoten' waarover ik spreek? Van waar komt die? Ons aller geliefde Marokko? Vlieger op en droppen boven zijn land (bij voorkeur zonder parachutte).

En nog iets, moeten ze allemaal boeten voor wat het krapuul hier uitspookt? Weet je hoe 'mijn' moslim praat over zo'n gasten? Dat dat geen moslims zijn en die gaan branden in de hel. De 'gewone, gematigde' moslims willen die mannen hier ook buiten hoor of wat dacht je? Ik lag plat van't lachen toen ik aan mijne sjoe vroeg of we naar de Libanese winkel gingen naar Brussel, had een en ander nodig... 'Ok' zei hij 'maar je weet toch dat ik niet graag naar Brussel ga.. veel te veel vreemden' Denk dat hij grotere racist is dan ik (als ik er al een ben)
...
Er is namelijk die geweldige gematigde islam, die binnenkort toch eindelijk eens echt werk gaat maken van het terugfluiten en verlichten van die paar rabiate moslimsfundi's die er op deze wereld rondlopen. Bijna elke moslim is namelijk gematigd, en verlangt hevig naar een geseculariseerde islam, die veel meer ruimte laat voor persoonlijke vrijheid en emancipatie. Althans --- dat schijnen we te moeten geloven.
...
http://lagonda.blogspot.com/
Oud 17 december 2006, 10:43   #152
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
...
Er is namelijk die geweldige gematigde islam, die binnenkort toch eindelijk eens echt werk gaat maken van het terugfluiten en verlichten van die paar rabiate moslimsfundi's die er op deze wereld rondlopen. Bijna elke moslim is namelijk gematigd, en verlangt hevig naar een geseculariseerde islam, die veel meer ruimte laat voor persoonlijke vrijheid en emancipatie. Althans --- dat schijnen we te moeten geloven.
...
http://lagonda.blogspot.com/

Die 'een paar' en 'bijna elke' zijn persoonlijke uitspraken van jou...
En wat het krapuul in de grootsteden uitsteekt heeft niets te maken met de islam, dat is gewoon uitschot.
Oud 17 december 2006, 11:01   #153
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
... Vlieger op en droppen boven zijn land (bij voorkeur zonder parachutte).

En nog iets, moeten ze allemaal boeten voor wat het krapuul hier uitspookt? Weet je hoe 'mijn' moslim praat over zo'n gasten? Dat dat geen moslims zijn en die gaan branden in de hel.

...., dat is gewoon uitschot.
Ik kan het begrijpen dat je op een emotionele manier omgaat met deze problematiek, ... (dat doe ik trouwens soms ook) ....
Maar, komaan, we moeten nu toch ook niet overdrijven ...
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 12:27   #154
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Die 'een paar' en 'bijna elke' zijn persoonlijke uitspraken van jou...
En wat het krapuul in de grootsteden uitsteekt heeft niets te maken met de islam, dat is gewoon uitschot.
Geen persoonlijke uitspraken van mij. Wel een citaat uit een langere tekst, waarvan de bron aangegeven wordt.

En vanzelfsprekend, Laya, als er geterroriseerd wordt, gefolterd, gemoord, geroofd en afgeperst, dan heeft dat nooit iets met de "islam" te maken. Hoe komen bepaalde mensen er toch bij hé.

Toen ik de eerste keer de uitspraak "ik mag van u stelen van mijn geloof", flapperden mijn oren. Dat moet zowat 20 jaar geleden zijn, in de Seefhoek. Maar ja, die gastjes, die later vermoedelijk tot krapuul zijn opgegroeid, kennen de ware islam vanzelfsprekend niet.

Die argumentatie "dat is niet de islam" is echter wel geruststellend. Als men die volgt telkens ze gebruikt wordt komt men tot de conclusie dat de islam gewoon niet bestaat. Het is gewoon een nachtmerrie.
Oud 17 december 2006, 14:28   #155
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Ik kan het begrijpen dat je op een emotionele manier omgaat met deze problematiek, ... (dat doe ik trouwens soms ook) ....
Maar, komaan, we moeten nu toch ook niet overdrijven ...
Geen emotionele reactie Ciccio, ik meen dat, ben ik dan toch racist? Ik weet het niet, maakt me ook niet zo veel uit, feit is dat het schorem het voor vele mensen naar de knoppen aan het maken is, zowel autochtonen als allochtonen. Je vind toch niet dat zo'n mensen medelijden verdienen?
Oud 17 december 2006, 14:52   #156
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Laya,
Ik wens je veel geluk. Er zijn idd allochtonen die het goed menen en zich aanpassen aan het land waar ze wonen. jammer genoeg zijn ze sterk in de minderheid .

Ik bewonder je omdat je de realiteit onder ogen ziet en ook moet toegeven dat het de slechte kant opgaat.

De juiste partner vinden is voor iedereen een opgave, die spijtig genoeg dikwijls een ongelukkig einde heeft, maar niet allemaal, dus waarom zou jij niet iemand gevonden hebben die je echt graag ziet en je je eigen laat zijn en je daarom respecteert;

Ik wens je een echt gelukkige toekomst samen met je allochtone partner .

Ik wou dat dergelijke uitzonderingen eerder regel werden, dan zouden we veel minder racisme kennen.

Laatst gewijzigd door omaplop : 17 december 2006 om 14:53.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 16:10   #157
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
"Klanten genoeg" weet Doki. ...
Dit is het probleem van (meestal) linksen/progressieven: men heeft het over een huidige (ideale) wereld die niet bestaat, en een toekomst die utopisch is. Zeer gevaarlijke valkuil die - tot vandaag - de slapende meerderheid nog zonder pruttelen aanneemt.

De Duitse reportage die ik onlangs gezien heb ivm Frankrijk en Islamisering bracht een gelijkaardig verhaal; een Franse slachter die uit noodzaak taxi-chauffeur werd...hij kon niet meer leven van zijn zaak; zijn buurt was volledig verislamiseerd. Mij maak je ook al lang niets meer wijs, beste Doki.

Nog even een reactie op de 'jobs': het was niet �*k die 'straatvegersdienst', 'vuilniskar' en 'bakker' als voorbeelden aanhaalde. Ik ben voorstander van de waarheid, al is die lelijk. Verder heb ik dus ook een zeer rustig geweten.

(Met 'jobs' bedoelde ik verder dat deze jobs - puur economisch - GEEN ENKELE meerwaarde voor een land en haar welvaart creëren, net zoals overheids'jobs' trouwens.)
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 16:41   #158
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Laya,
Ik wens je veel geluk. Er zijn idd allochtonen die het goed menen en zich aanpassen aan het land waar ze wonen. jammer genoeg zijn ze sterk in de minderheid .

Ik bewonder je omdat je de realiteit onder ogen ziet en ook moet toegeven dat het de slechte kant opgaat.

De juiste partner vinden is voor iedereen een opgave, die spijtig genoeg dikwijls een ongelukkig einde heeft, maar niet allemaal, dus waarom zou jij niet iemand gevonden hebben die je echt graag ziet en je je eigen laat zijn en je daarom respecteert;

Ik wens je een echt gelukkige toekomst samen met je allochtone partner .

Ik wou dat dergelijke uitzonderingen eerder regel werden, dan zouden we veel minder racisme kennen.
Dank je, je reactie doet goed. En wanneer toch blijkt dat dit geen uitzondering maar toch een geval in de regel dreigt te worden ga ik niet te beroerd zijn om dat hier te komen toegeven.
Oud 20 december 2006, 16:37   #159
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Het staat dan ook uitdrukkelijk in de koran.
Ach zo, de Holocaust werd reeds in de Koran vermeld?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 16:40   #160
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ach zo, de Holocaust werd reeds in de Koran vermeld?
In de koran staat vermeld dat "de gelovigen" de joden moet uitroeien tot aan de laatste boom en de laatste steen waarachter zich een jood zou kunnen verstoppen.

De eerste genocide op joden werd door Mo himself gepleegd bij de slag aan de gracht, waar hij eigenhandig (en met zijn troepen waarschijnlijk) 800 joodse mannen het hoofd afsloeg. (dat waren dus de mensen die hem asiel hadden verleend nadat hij uit Mekka was gaan lopen).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2006 om 16:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be