Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2006, 21:14   #2721
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen. En nogmaals neen.

Ik beweer dat homosexualiteit geen functie heeft waaraan heterosexualiteit niet zou kunnen aan voldoen. Als u beweert van wel, dan moet u dat bewijzen.
Een van de functies van homoseksualiteit is van u te ergeren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:15   #2722
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik geef niet op, ik zet door ook al heeft hij me geblokkeerd (zogezegd); als jullie vertrekken voelt hij zich de keizer te rijk; dus ...
Ik geef niet op, maar zal op zijn simplistische postjes geen heel verhaal meer houden, mijn vingers doen er pijn van.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:15   #2723
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Dit draadje wordt moeilijk om te volgen, maar mag ik even inpikken Paulus? Ik vind dat zo'n merkwaardige stelling dat "homoseksualiteit geen functie heeft waaraan heteroseksualiteit niet zou kunnen voldoen". Nu is dat waarschijnlijk wel zo, maar wat leid je daar dan uiteindelijk uit af? Ik snap dus het punt eigenlijk niet.

Ben ik fout als homoseksualiteit voor jou een beetje "onbekend en onbemind" is? Ga eens uit in het homomilieu en praat eens met een paar homo's over de zin die zij aan hun geaardheid geven. Ik denk dat je versteld zou staan hoe een belangrijke "functie" homoseksualiteit in het leven van een mens kan hebben zelfs al is het biologisch "nutteloos".
Over dat laatste is trouwens het laatste woord nog niet gezegd, want er is enorm veel menselijk gedrag dat oppervlakkig nutteloos is, maar op een meer subtiele manier een belangrijke invloed kan uitoefenen. Zo wordt van seks wel eens gezegd dat het de productie van bepaalde hormonen stimuleert die een gezonde invloed hebben op lichaam en geest, en je kan denk ik ook niet ontkennen dat een gezond seksleven een element kan zijn in een gelukkig leven. En of dat dan gemengd is of met mannen/vrouwen onder elkaar, maakt het wat uit? Er zijn zo al kinders genoeg

Tenslotte wil ik je nog meegeven dat homoseksualiteit, zelfs al zou het geen "functie" hebben, toch verdomd lekker is! Zo, dat mag ook eens gezegd worden!
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:17   #2724
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Dit draadje wordt moeilijk om te volgen, maar mag ik even inpikken Paulus? Ik vind dat zo'n merkwaardige stelling dat "homoseksualiteit geen functie heeft waaraan heteroseksualiteit niet zou kunnen voldoen". Nu is dat waarschijnlijk wel zo, maar wat leid je daar dan uiteindelijk uit af? Ik snap dus het punt eigenlijk niet.

Ben ik fout als homoseksualiteit voor jou een beetje "onbekend en onbemind" is? Ga eens uit in het homomilieu en praat eens met een paar homo's over de zin die zij aan hun geaardheid geven. Ik denk dat je versteld zou staan hoe een belangrijke "functie" homoseksualiteit in het leven van een mens kan hebben zelfs al is het biologisch "nutteloos".
Over dat laatste is trouwens het laatste woord nog niet gezegd, want er is enorm veel menselijk gedrag dat oppervlakkig nutteloos is, maar op een meer subtiele manier een belangrijke invloed kan uitoefenen. Zo wordt van seks wel eens gezegd dat het de productie van bepaalde hormonen stimuleert die een gezonde invloed hebben op lichaam en geest, en je kan denk ik ook niet ontkennen dat een gezond seksleven een element kan zijn in een gelukkig leven. En of dat dan gemengd is of met mannen/vrouwen onder elkaar, maakt het wat uit? Er zijn zo al kinders genoeg

Tenslotte wil ik je nog meegeven dat homoseksualiteit, zelfs al zou het geen "functie" hebben, toch verdomd lekker is! Zo, dat mag ook eens gezegd worden!
Dat kan hem niet schelen, hij gelooft niet in de evolutieleer. Sterker nog, hij gelooft in alles waarin hij homoseksualiteit niet normaal hoeft te vinden.
Oud 20 december 2006, 21:32   #2725
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Mja een afwijking omdat het genetisch bepaald is, ik weet niet hoor, allé ja, dan kan je zeggen dat alle vrouwen ook een "afwijking" hebben omdat het genetisch bepaald is dat zij een borstgroei hebben.
Oké, da's inderdaad waar. Ik beschouw homoseksualiteit dan ook als een gelijkaardige 'afwijking' als dergelijke zaken.
Het is een afwijking zoals het ontstaan van de oorschelp Met het verschil dat niet-oorschelpigen oorschelpigen nooit hebben uitgesloten

Edit: het is wel zo dat het biologisch 'nut' van homoseksualiteit onduidelijk is (voor zover ik weet, tenminste), terwijl dat van de oorschelp wat beter bekend is.

Maar kom, er zijn zoveel zaken aan de mens die 'nutteloos' zijn.

Laatst gewijzigd door DenMathias : 20 december 2006 om 21:35.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:17   #2726
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Een van de functies van homoseksualiteit is van u te ergeren.
Daar zeg je me wat.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:18   #2727
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ga met Raf mee, u bent een hopeloos geval. Na 80 pagina's bewijzen geven dringt het nog niet tot uw betonnen kop door.
U heeft geen enkel bewijs geleverd.

Paulus.
Oud 20 december 2006, 22:26   #2728
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef niet op, maar zal op zijn simplistische postjes geen heel verhaal meer houden, mijn vingers doen er pijn van.
Ik heb u geholpen zoveel als ik kan. Ik heb voor jou postings uitgezocht die je niet meer vond en ik heb jou proberen te tonen hoe je dat gemakkelijk kan zoeken en vinden.

Denk je nu echt dat ik dat zou doen als ik je niet recht in de ogen kon kijken?

Ik zal je eens een tip geven die ik ook aan Raf meegaf. Misschien luister jij er wel naar.

De beste manier om begrepen te worden is een poging doen om ook de ander te begrijpen. Liefst met dezelfde ijver als je begrepen wenst te worden.

En dit is namelijk wat ik met jou gedaan heb en nog steeds doe.
Jammer dat je dat niet ziet.

Paulus.
Oud 20 december 2006, 22:33   #2729
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb u geholpen zoveel als ik kan. Ik heb voor jou postings uitgezocht die je niet meer vond en ik heb jou proberen te tonen hoe je dat gemakkelijk kan zoeken en vinden.

Ik zal je eens een tip geven die ik ook aan Raf meegaf. Misschien luister jij er wel naar.

De beste manier om begrepen te worden is een poging doen om ook de ander te begrijpen. Liefst met dezelfde ijver als je begrepen wenst te worden.

Paulus.
En daarom bent u ook geen phoob. Ik heb soms alleen het idee dat u het niet normaal w�*l beschouwen, en daarom bewijzen aan de hand wijst.
Oud 20 december 2006, 22:33   #2730
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Dit draadje wordt moeilijk om te volgen, maar mag ik even inpikken Paulus?
Dat mag je zeker.

Citaat:
Ik vind dat zo'n merkwaardige stelling dat "homoseksualiteit geen functie heeft waaraan heteroseksualiteit niet zou kunnen voldoen". Nu is dat waarschijnlijk wel zo, maar wat leid je daar dan uiteindelijk uit af? Ik snap dus het punt eigenlijk niet.
Dat het geen functie heeft.

Citaat:
Ben ik fout als homoseksualiteit voor jou een beetje "onbekend en onbemind" is?
Ja, je bent hier fout.

Citaat:
Ga eens uit in het homomilieu en praat eens met een paar homo's over de zin die zij aan hun geaardheid geven. Ik denk dat je versteld zou staan hoe een belangrijke "functie" homoseksualiteit in het leven van een mens kan hebben zelfs al is het biologisch "nutteloos".
Dat kan ik best aannemen. Het is niet omdat mensen een afwijking hebben dat zij niet geaccepteerd moeten worden.

Citaat:
Over dat laatste is trouwens het laatste woord nog niet gezegd, want er is enorm veel menselijk gedrag dat oppervlakkig nutteloos is, maar op een meer subtiele manier een belangrijke invloed kan uitoefenen.
Zeker weten. Volledig mee eens.

Citaat:
Zo wordt van seks wel eens gezegd dat het de productie van bepaalde hormonen stimuleert die een gezonde invloed hebben op lichaam en geest, en je kan denk ik ook niet ontkennen dat een gezond seksleven een element kan zijn in een gelukkig leven. En of dat dan gemengd is of met mannen/vrouwen onder elkaar, maakt het wat uit? Er zijn zo al kinders genoeg
Ik weet niet of het waar is maar ik wil dat zeker voor waar aannemen. Ik heb daar geen enkel probleem mee.

Citaat:
Ik geloof je op je woord.

Paulus.
Oud 20 december 2006, 22:37   #2731
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarom bent u ook geen phoob. Ik heb soms alleen het idee dat u het niet normaal w�*l beschouwen, en daarom bewijzen aan de hand wijst.
Natuurlijk wil ik dat niet als normaal beschouwen.

'Het normaal zijn' is geen kwestie van het zo te willen vinden. Iets is normaal of is het niet. Dat is geen kwestie van het zo te willen vinden. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen.

Paulus.
Oud 20 december 2006, 22:40   #2732
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wil ik dat niet als normaal beschouwen.

'Het normaal zijn' is geen kwestie van het zo te willen vinden. Iets is normaal of is het niet. Dat is geen kwestie van het zo te willen vinden. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen.

Paulus.
Nee, er is een verschil tussen niet normaal vinden, en niet normaal willen vinden.
Oud 20 december 2006, 22:42   #2733
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik best aannemen. Het is niet omdat mensen een afwijking hebben dat zij niet geaccepteerd moeten worden.

Paulus.
Accepteren?

Heeft Paulus het hier over heta ccepteren van homo's? Iemand die 2000 bladzijden mensen stigmatiseert met 'abnormaal', 'afwijking', 'nuttellooos en overbodig', gaat even de grote moralist uithangen en zeggen dat we die mensen moetenaccepteren. Die man die als eerste in de rij staat om homo's te brandmerken gaat anbderen even de les spellen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:46   #2734
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, er is een verschil tussen niet normaal vinden, en niet normaal willen vinden.
Dat wel ja, dat is juist. Goed gezien moet ik zeggen.

Laat ons zeggen dat ik homosexualiteit wel normaal zou willen vinden, maar het niet kan omdat dit gegeven mijn inziens, niet normaal is.

Paulus.
Oud 20 december 2006, 22:50   #2735
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft geen enkel bewijs geleverd.

Paulus.
Jij ook niet, simple comme bonjour!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:50   #2736
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Als je steeds de andere afbreekt tja hoe kan je dan begrepen worden, er wordt hier trouwens nog altijd gewacht op verontschuldigingen voor je vele verwijten!

Oud 20 december 2006, 22:51   #2737
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat wel ja, dat is juist. Goed gezien moet ik zeggen.

Laat ons zeggen dat ik homosexualiteit wel normaal zou willen vinden, maar het niet kan omdat dit gegeven mijn inziens, niet normaal is.

Paulus.
Tja maar het is nu eenmaal wel normaal het tegendeel is daarvan nog altijd niet bewezen

Oud 20 december 2006, 22:52   #2738
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Accepteren?

Heeft Paulus het hier over heta ccepteren van homo's? Iemand die 2000 bladzijden mensen stigmatiseert met 'abnormaal', 'afwijking', 'nuttellooos en overbodig', gaat even de grote moralist uithangen en zeggen dat we die mensen moetenaccepteren. Die man die als eerste in de rij staat om homo's te brandmerken gaat anbderen even de les spellen.
Meer dan typisch hé zou ik zo zeggen, mensen afbreken enzo en de dieperik induwen dat wel ja maar oh wee als we tegen hen ingaan...

Oud 20 december 2006, 23:02   #2739
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Accepteren?

Bangelijke gast nietwaar?
Oud 20 december 2006, 23:12   #2740
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Accepteren?
Inderdaad.

Citaat:
Heeft Paulus het hier over het accepteren van homo's?
Inderdaad.

Citaat:
Iemand die 2000 bladzijden mensen stigmatiseert met 'abnormaal', 'afwijking', 'nuttellooos en overbodig', gaat even de grote moralist uithangen en zeggen dat we die mensen moeten accepteren. Die man die als eerste in de rij staat om homo's te brandmerken gaat anbderen even de les spellen.
Pardon?

Ik zal je hetzelfde zeggen wat ik tot bartje ook zei voor hij op mijn negeerlijstje vloog.

Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets.

Maar als je dat zegt tegen een homo, dan is hij verschrikkelijk diep gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op.

Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt?

Als ik zeg dat homosexualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homosexueel te kwetsen. Ik heb het over homosexualiteit.

Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen.

Maar o wee als je dat durft zeggen over homosexualiteit. Ik zou haast zeggen dat ze daarin ook niet normaal zijn, maar ik laat het nu even zo.

Het is blijkbaar een universeel kenmerk voor emancipatorische bewegingen om lange tenen te hebben. Daar mag op gewezen worden. Het is volstrekt belachelijk om iemand die zich vragen stelt bij bepaalde maatschappelijke evoluties omtrent homoseksualiteit, automatisch het cachet "homofoob" op te kleven, zeker indien dit met de intellectuele oneerlijkheid gebeurt dat men doof en blind speelt voor de nuances die de man zelf in zijn discours verweeft.

Alles wat geen kritiek verdraagt, is ernstig te wantrouwen. En deze stelling komt niet van mij. Maar ik kan het alleen maar bevestigen.

Paulus.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2637

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 december 2006 om 23:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be