![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2721 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#2722 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2723 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dit draadje wordt moeilijk om te volgen, maar mag ik even inpikken Paulus? Ik vind dat zo'n merkwaardige stelling dat "homoseksualiteit geen functie heeft waaraan heteroseksualiteit niet zou kunnen voldoen". Nu is dat waarschijnlijk wel zo, maar wat leid je daar dan uiteindelijk uit af? Ik snap dus het punt eigenlijk niet.
Ben ik fout als homoseksualiteit voor jou een beetje "onbekend en onbemind" is? Ga eens uit in het homomilieu en praat eens met een paar homo's over de zin die zij aan hun geaardheid geven. Ik denk dat je versteld zou staan hoe een belangrijke "functie" homoseksualiteit in het leven van een mens kan hebben zelfs al is het biologisch "nutteloos". Over dat laatste is trouwens het laatste woord nog niet gezegd, want er is enorm veel menselijk gedrag dat oppervlakkig nutteloos is, maar op een meer subtiele manier een belangrijke invloed kan uitoefenen. Zo wordt van seks wel eens gezegd dat het de productie van bepaalde hormonen stimuleert die een gezonde invloed hebben op lichaam en geest, en je kan denk ik ook niet ontkennen dat een gezond seksleven een element kan zijn in een gelukkig leven. En of dat dan gemengd is of met mannen/vrouwen onder elkaar, maakt het wat uit? Er zijn zo al kinders genoeg Tenslotte wil ik je nog meegeven dat homoseksualiteit, zelfs al zou het geen "functie" hebben, toch verdomd lekker is! Zo, dat mag ook eens gezegd worden! |
|
|
|
|
|
#2724 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2725 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Het is een afwijking zoals het ontstaan van de oorschelp Edit: het is wel zo dat het biologisch 'nut' van homoseksualiteit onduidelijk is (voor zover ik weet, tenminste), terwijl dat van de oorschelp wat beter bekend is. Maar kom, er zijn zoveel zaken aan de mens die 'nutteloos' zijn. Laatst gewijzigd door DenMathias : 20 december 2006 om 21:35. |
|
|
|
|
|
|
#2726 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2727 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2728 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk je nu echt dat ik dat zou doen als ik je niet recht in de ogen kon kijken? Ik zal je eens een tip geven die ik ook aan Raf meegaf. Misschien luister jij er wel naar. De beste manier om begrepen te worden is een poging doen om ook de ander te begrijpen. Liefst met dezelfde ijver als je begrepen wenst te worden. En dit is namelijk wat ik met jou gedaan heb en nog steeds doe. Jammer dat je dat niet ziet. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2729 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2730 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||
|
|
|
|
|
#2731 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
'Het normaal zijn' is geen kwestie van het zo te willen vinden. Iets is normaal of is het niet. Dat is geen kwestie van het zo te willen vinden. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2732 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, er is een verschil tussen niet normaal vinden, en niet normaal willen vinden.
|
|
|
|
|
|
#2733 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Heeft Paulus het hier over heta ccepteren van homo's? Iemand die 2000 bladzijden mensen stigmatiseert met 'abnormaal', 'afwijking', 'nuttellooos en overbodig', gaat even de grote moralist uithangen en zeggen dat we die mensen moetenaccepteren. Die man die als eerste in de rij staat om homo's te brandmerken gaat anbderen even de les spellen.
|
|
|
|
#2734 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat ons zeggen dat ik homosexualiteit wel normaal zou willen vinden, maar het niet kan omdat dit gegeven mijn inziens, niet normaal is. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2735 |
|
Minister-President
|
Jij ook niet, simple comme bonjour!
|
|
|
#2736 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#2737 |
|
Minister-President
|
Tja maar het is nu eenmaal wel normaal het tegendeel is daarvan nog altijd niet bewezen
|
|
|
#2738 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#2739 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#2740 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad.
Citaat:
Citaat:
Ik zal je hetzelfde zeggen wat ik tot bartje ook zei voor hij op mijn negeerlijstje vloog. Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets. Maar als je dat zegt tegen een homo, dan is hij verschrikkelijk diep gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op. Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt? Als ik zeg dat homosexualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homosexueel te kwetsen. Ik heb het over homosexualiteit. Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen. Maar o wee als je dat durft zeggen over homosexualiteit. Ik zou haast zeggen dat ze daarin ook niet normaal zijn, maar ik laat het nu even zo. Het is blijkbaar een universeel kenmerk voor emancipatorische bewegingen om lange tenen te hebben. Daar mag op gewezen worden. Het is volstrekt belachelijk om iemand die zich vragen stelt bij bepaalde maatschappelijke evoluties omtrent homoseksualiteit, automatisch het cachet "homofoob" op te kleven, zeker indien dit met de intellectuele oneerlijkheid gebeurt dat men doof en blind speelt voor de nuances die de man zelf in zijn discours verweeft. Alles wat geen kritiek verdraagt, is ernstig te wantrouwen. En deze stelling komt niet van mij. Maar ik kan het alleen maar bevestigen. Paulus. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2637 Laatst gewijzigd door Paulus : 20 december 2006 om 23:26. |
||
|
|
|