Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2006, 18:08   #101
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
dat vind ik een extreme gedachte van jou....
Geef toe, extremisme heeft nog nóóit tot goede dingen geleid in de wereld.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 18:41   #102
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Tempelier Bekijk bericht
We worden door politiek correct doelbewust voor extreem versleten in de hoop kiezers onnodig bang te maken om een stem te verlenen aan het VB. Men is bang de macht in de politieke arena te verliezen en alle middelen zijn goed om die macht trachten te behouden.
Dat argument wordt vaak naar voor geschoven.

Zouden bijvoorbeeld CD&V en VLD het VB achter een cordon houden omwille van de macht? Indien 1 van die 2 partijen het cordon doorbreekt en met het VB in zee gaat, verkrijgt ze toch juist wél macht? Kijk naar de CD&V. Als zij met het VB in een coalitie waren gestapt na de verkiezingen in 2004, hadden ze waarschijnlijk meer macht toebedeeld gekregen dan nu het geval is. Toch?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 18:43   #103
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht

Zouden bijvoorbeeld CD&V en VLD het VB achter een cordon houden omwille van de macht? Indien 1 van die 2 partijen het cordon doorbreekt en met het VB in zee gaat, verkrijgt ze toch juist wél macht? Kijk naar de CD&V. Als zij met het VB in een coalitie waren gestapt na de verkiezingen in 2004, hadden ze waarschijnlijk meer macht toebedeeld gekregen dan nu het geval is. Toch?
neen dan hadden ze enkel Vlaamse macht, maar die is nog te verwaarlozen en zouden ze zeker federaal niet meer aan de bak komen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 19:15   #104
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
neen dan hadden ze enkel Vlaamse macht, maar die is nog te verwaarlozen en zouden ze zeker federaal niet meer aan de bak komen.
Je gaat nu wel enkel in op m'n voorbeeld. Maar dan nog: waarom zouden ze federaal niet meer aan de bak komen? Zeer waarschijnlijk zal na de federale verkiezingen van volgende jaar een regering zonder CD&V gewoon onmogelijk zijn.

VB of geen VB, CD&V komt aan de macht.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 21 december 2006 om 19:18.
Oud 21 december 2006, 19:48   #105
luc broes

Standaard

Citaat:
Het hof, het regime en de PS dat zijn handen op één buik. Ze hebben schrik dat door het VB de transfers teruggeschroefd worden, en dat vlaamse onafhankelijkheid er aan komt.
Die hebben dus met hun vlaamse vazallen beslist: NOOIT met het VB.
Dus met het VB kom je niet in de federale regering.
Lijkt me nogal duidelijk!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:44   #106
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het hof, het regime en de PS dat zijn handen op één buik. Ze hebben schrik dat door het VB de transfers teruggeschroefd worden, en dat vlaamse onafhankelijkheid er aan komt.
Die hebben dus met hun vlaamse vazallen beslist: NOOIT met het VB.
Dus met het VB kom je niet in de federale regering.
Lijkt me nogal duidelijk!
Ja. Het gekende deuntje. Wie weet klopt het allemaal wel, maar ik zie er de logica niet van in.

Je gooit er een 2de argument bij. We hebben dus:

1/ Ze hebben schrik de macht te verliezen.
2/ Ze zijn de "vazallen van de PS" en hebben schrik dat de Vlaamse onafhankelijkheid eraan komt.

Bon.

1/ Ik blijf erbij:
Citaat:
Zouden bijvoorbeeld CD&V en VLD het VB achter een cordon houden omwille van de macht? Indien 1 van die 2 partijen het cordon doorbreekt en met het VB in zee gaat, verkrijgt ze toch juist wél macht?
Méér macht zelfs dan nu, waarschijnlijk.

2/ Dat gaat misschien op voor de Franstaligen. Maar waarom zijn de andere Vlaamse partijen 'vazal'? Botst dat niet met puntje 1? Door de splitsing van België zijn de Vlaamse vazallen verlost van de Waalse inmenging, krijgen ze het meest welvarende en economisch invloedrijke deel van België, én zijn ze van een hele hoop communautair gebazel verlost. Ze zouden er een stuk machtiger uitkomen.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 21 december 2006 om 20:45.
Oud 21 december 2006, 20:45   #107
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Trouwens, indien het cordon puur om het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid te doen was:
  • Waarom werden dan niet alle Vlaams-nationalistische partijen achter een cordon gezet?
  • Waarom kwam het cordon dan voor het eerst ter sprake op lokaal vlak (Antwerpen), waar het separatisme minder van belang was, dit in tegenstelling tot -laat ik eens wat zeggen- de migrantenstandpunten. Standpunten die toen nog ronduit ranzig waren trouwens.
  • Waarom steunt de NVA het cordon dan (nu ja, officieel niet, maar in de praktijk komt het erop neer)? 't Zijn misschien platbroeken, maar je gaat toch niet dwaasweg beweren dat de N-VA tégen Vlaamse onafhankelijkheid is?

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 21 december 2006 om 20:47.
Oud 21 december 2006, 20:58   #108
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Nee, ik geloof dat het cordon aanvankelijk wel degelijk opgericht is omwille van de straffe vreemdelingenpraat van Dewinter en co.

Met de jaren is het cordon inderdaad wel een verzekering voor machtsdeelname geworden voor de 'linkse' partijen.

Voor VLD, N-VA en CD&V daarentegen is het cordon, politiek-strategisch gezien, nefast. Het verplicht hen ertoe steeds opnieuw de 'linkse' partijen mee op te nemen in coalities en vormt bovendien een voortdurende bron van ongenoegen bij een deel van de eigen kiezers. Het cordon ontneemt hen m.a.w. macht, in plaats van hen van macht te verzekeren.

Mij maak je niet wijs dat ze dat zelf niet doorhebben.
Oud 21 december 2006, 21:09   #109
luc broes

Standaard

Citaat:
Trouwens, indien het cordon puur om het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid te doen was:
  • Waarom werden dan niet alle Vlaams-nationalistische partijen achter een cordon gezet?Omdat wie stemt voor NVA dan toch ten minste niet voor het VB stemt. En omdat men verwacht dat NVA zal bezwijken voor 'postjes' (zoals vorige week).
  • Waarom kwam het cordon dan voor het eerst ter sprake op lokaal vlak (Antwerpen), waar het separatisme minder van belang was, dit in tegenstelling tot -laat ik eens wat zeggen- de migrantenstandpunten. Standpunten die toen nog ronduit ranzig waren trouwens. Het cordon was steeds overal van toepassing. Moest het cordon in Antwerpen vallen, dan valt het overal.
  • Waarom steunt de NVA het cordon dan (nu ja, officieel niet, maar in de praktijk komt het erop neer)? Het NVA maakt deel uit van het kartel onder zeer strikte voorwaarden: geen samenwerking met VB. Zij die dat toch deden zoals in Wetteren werden buitengegooid. 't Zijn misschien platbroeken, maar je gaat toch niet dwaasweg beweren dat de N-VA tégen Vlaamse onafhankelijkheid is?
  • NVA is voor onafhankelijkheid maar heeft schrik om zelf achter het cordon te vliegen

Laatst gewijzigd door luc broes : 21 december 2006 om 21:15.
Oud 21 december 2006, 21:14   #110
luc broes

Standaard

Citaat:
Nee, ik geloof dat het cordon aanvankelijk wel degelijk opgericht is omwille van de straffe vreemdelingenpraat van Dewinter en co.

Met de jaren is het cordon inderdaad wel een verzekering voor machtsdeelname geworden voor de 'linkse' partijen.

Voor VLD, N-VA en CD&V daarentegen is het cordon, politiek-strategisch gezien, nefast. Het verplicht hen ertoe steeds opnieuw de 'linkse' partijen mee op te nemen in coalities en vormt bovendien een voortdurende bron van ongenoegen bij een deel van de eigen kiezers. Het cordon ontneemt hen m.a.w. macht, in plaats van hen van macht te verzekeren.

Mij maak je niet wijs dat ze dat zelf niet doorhebben.
De eerste Burgermanifesten van GV sloten goed aan bij het programma van het VB. Maar de PS stelde zijn veto en GV verloochende alles om eerste minister te worden en te blijven.
Vergeet niet de PS is in Wallonië incontournable, wordt gesteund door het hof en het regime, en stelt de wet in belgië
Oud 21 december 2006, 21:31   #111
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste Burgermanifesten van GV sloten goed aan bij het programma van het VB. Maar de PS stelde zijn veto en GV verloochende alles om eerste minister te worden en te blijven.
Vergeet niet de PS is in Wallonië incontournable, wordt gesteund door het hof en het regime, en stelt de wet in belgië
Toch zijn dat geen argumenten om voor het Blok te stemmen.
Oud 21 december 2006, 21:39   #112
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De koning heeft geen enkele macht en de PS heeft ook amper nog iets te zeggen in belgie. Ge zijt al even erg als die walen die vrezen dat belgie morgen ophoudt met bestaan.
Oud 21 december 2006, 21:49   #113
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
de PS heeft ook amper nog iets te zeggen in belgie.
Bazilfunk daarentegen
Oud 21 december 2006, 22:23   #114
luc broes

Standaard

Citaat:
De koning heeft geen enkele macht en de PS heeft ook amper nog iets te zeggen in belgie. Ge zijt al even erg als die walen die vrezen dat belgie morgen ophoudt met bestaan.
Di Rupo zei een jaar geleden: een vingerknip, en Verhofstadt ligt er.
De koning heeft in België meer macht dan je denkt.
Hij duidt de formateur aan. hij kan een veto gebruiken tegen de aanstelling van een minister, deelt lintjes en titels uit waar al die 'vooraanstaanden' naar hunkeren.
Grapje: en dan vernoem ik nog niet eens filip de taaie die eigenhandig het Vlaams belang zal tegenhouden.
Wie deelt in België de lakens uit volgens jou? Toch verhofstadt niet!?
Welke macht heeft Verhofstadt ertoe gedwongen het tegenovergestelde te doen van wat hij aankondigde in zijn eerste Burgermanifesten?

Laatst gewijzigd door luc broes : 21 december 2006 om 22:28.
Oud 21 december 2006, 22:26   #115
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Voor wie moeten we dan, volgens jou, wel stemmen om de beloften (noodzakelijke veranderingen) van Verhofstadt in zijn eerste burgermanifest te verwezenlijken?
Oud 21 december 2006, 23:00   #116
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij duidt de formateur aan. hij kan een veto gebruiken tegen de aanstelling van een minister, deelt lintjes en titels uit waar al die 'vooraanstaanden' naar hunkeren.
Grapje: en dan vernoem ik nog niet eens filip de taaie die eigenhandig het Vlaams belang zal tegenhouden.
Welke macht heeft Verhofstadt ertoe gedwongen het tegenovergestelde te doen van wat hij aankondigde in zijn eerste Burgermanifesten?
Bazilfunk zegt vandaag : een vingerknip, en Verhofstadt ligt er (geloofd gij het?)

De koning beschikt over geld dus zal hij inderdaad ook wel over macht beschikken. Maar niet die macht die u hem toedicht.

Wie er de lakens uitdeelt in belgie? Degene met geld natuurlijk, wie anders? en wie heeft er nu net geen geld? De walen toch als ge de vlamingen bezig hoort De macht ligt dus in vlaanderen.
Oud 21 december 2006, 23:14   #117
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zever, essentie van de burgermanifesten was steeds het naar voor schuiven van het individu, totaal in tegenstelling met het Vlaams Belang dat het "volk" naar voor schuift. Er kan geen groter discrepantie bestaan tussen beide ideologieën.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 08:09   #118
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Bazilfunk zegt vandaag : een vingerknip, en Verhofstadt ligt er (geloofd gij het?)

De koning beschikt over geld dus zal hij inderdaad ook wel over macht beschikken. Maar niet die macht die u hem toedicht.

Wie er de lakens uitdeelt in belgie? Degene met geld natuurlijk, wie anders? en wie heeft er nu net geen geld? De walen toch als ge de vlamingen bezig hoort De macht ligt dus in vlaanderen.
't is daarom dat Bazilfunk in zijn plaatsbenaming al verwijst naar de taal van de echte machthebbers in dit land.... Anvers.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 22 december 2006, 08:10   #119
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Neen er zijn er betere....

Oud 22 december 2006, 08:13   #120
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
De drie K's Koning, Kapitaal en Kerk

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be