Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2006, 15:46   #2781
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Paulus?
Grapjas!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 15:48   #2782
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Over de bedoeling van dat bloot gat kan alleen maar Raf uitsluitsel geven. Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met zijn sexuele voorkeur. Maar ik kan mij vergissen uiteraard.

Paulus.
en ik daaraantegen kan alleen maar vaststellen dat jij een bloot mannengat direct met sex en sexuele voorkeur connoteerde, ... maar ik geef grif toe, ik heb dat met een mooi vrouwenkontje ook hoor

zoudt gij zo geen onderdrukte homo zijn eigenlijk Paulus ? ik begin dat hoe langer hoe meer te denken als ik hier jou bijdragen lees ... heb je die gevoelens al wel eens een serieuze kans gegeven ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 15:58   #2783
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ik daaraantegen kan alleen maar vaststellen dat jij een bloot mannengat direct met sex en sexuele voorkeur connoteerde, ... maar ik geef grif toe, ik heb dat met een mooi vrouwenkontje ook hoor

zoudt gij zo geen onderdrukte homo zijn eigenlijk Paulus ? ik begin dat hoe langer hoe meer te denken als ik hier jou bijdragen lees ... heb je die gevoelens al wel eens een serieuze kans gegeven ?
Misschien ben ik wel een leider van de holebifederatie die incognito de homo's wil testen op hun volgzaamheid aan de leerstellingen aldaar? Wie weet?

Paulus.
Oud 21 december 2006, 16:01   #2784
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien ben ik wel een leider van de holebifederatie die incognito de homo's wil testen op hun volgzaamheid aan de leerstellingen aldaar? Wie weet?

Paulus.
je maakt je er weer met een grapje vanaf hé ... kijk liever eens diep in jezelf ... jij bent wél iemand hoor ... geef die iemand ook eens een faire kans
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:08   #2785
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je maakt je er weer met een grapje vanaf hé ... kijk liever eens diep in jezelf ... jij bent wél iemand hoor ... geef die iemand ook eens een faire kans
Ik ben al jaaaren gehuwd en heb reeds verschillende kinderen opgevoed en ben nog bezig met de opvoeding van andere kinderen.

Maak je maar geen zorgen over mijn geaardheid. Ik ben ook niet van de jongste meer. En het huwelijk is heilig voor mij.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 december 2006 om 16:11.
Oud 21 december 2006, 16:20   #2786
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vindt dat 'het kunnen voortplanten' geen argument is om het verschil aan te tonen tussen normale sexualiteit en homosexualiteit? Wel dat is goed, dat is jou volste recht ook. Maar stop mei bleiten en zeg me ook eens waarom je dat vindt.

En kom nu weer niet af dat homo's ook kinderen kunnen maken enz..., dat hebben we allemaal al gehad. Je weet zo goed als ik dat homosexualiteit op zich, nakomelingschap uitsluit. Je moet ook eerlijk durven zijn.

Waarom ik het wel een argument vind, heb ik al eerder uitgelegd. Er is een onomstotelijk verband tussen voortplanting en sexualiteit. Die voortplanting negeren als argument is onzinnig, daar wij allen 'zijn' door die functie van normale sexualiteit. Zonder voortplanting bestanden we niet eens.

Voortplanting losrukken van sexualiteit is daarom oneerlijk. Omdat je het losrukt uit zijn oerverband. Als we geen rekening mogen houden met de verschillen, tussen homo- en heterosexualiteit, dan kun je net zo goed zeggen dat ik moet zwijgen over die verschillen en dan inderdaad niet anders kan dan het als gelijk te beschouwen. Maar dat is intellectueel oneerlijk, omdat dit verschil er weldegelijk is.

Antwoordt daar nu eens fatsoenlijk op en hang het niet langer het klein kind uit. Het zou ons sieren mochten wij, ondanks alles toch nog, als vrienden uit deze thread komen. Omdat we beiden weten dat intermenselijke relaties veel belangrijker zijn dan een paar losgekomen emoties op een discussie forum.

Ik geloof er nog altijd in. Als we hieruit raken, zijn we samen sterker geworden. Zie het als een uitnodiging, meer als een uitdaging.

Paulus.
Goed dan, nog één allerlaatste keer voor de goede orde en omdat je het zo lief vraagt.

Als je de zaken op een eerlijke manier wil benaderen, mag je het criterium "voortplanting" alleen op homoseksualiteit toepassen als je het op alle vormen van menselijke seksualiteit toepast.

Laat me het wat aanschouwelijker maken aan de hand van enkele voorbeelden:
- Janneke en Mieke hebben seks met elkaar: Janneke penetreert Mieke niet, maar gebruikt zijn vingers om haar tot een orgasme te brengen. Mieke gebruikt op haar beurt haar mond om Janneke tot een orgasme te brengen. Geen mens die goed bij zijn verstand is, zal hier komen beweren dat Janneke en Mieke "onnatuurlijk" of "afwijkend" of "abnormaal" bezig zijn, zelfs al kan deze wijze van seksualiteitsbeleving niet tot voortplanting leiden. Ik hoop dat je het zover met me eens bent...

- Janneke en Pietje hebben seks met elkaar: Janneke penetreert Pietje niet, maar gebruikt zijn hand om hem tot een orgasme te brengen. Pietje gebruikt op zijn beurt zijn mond om Janneke tot een orgasme te brengen. De seksualiteitsbeleving tussen Janneke en Pietje kan net zomin tot voortplanting leiden als bij Janneke en Mieke, maar terwijl de seksualiteitsbeleving bij het heterokoppel als volstrekt "normaal" wordt beschouwd, wordt exact dezelfde sekualiteitsbeleving bij het homokoppel als "abnormaal" beschouwd.

Zie je Paulus: seksualiteit heeft in jouw ogen de voortplanting als voornaamste functie, terwijl ik dat helemaal niet zo zie. Seksualiteit is voor mij een functie op het niveau van het koppel, terwijl voortplanting een functie op het niveau van de soort is. M.a.w. voor de mensheid is voortplanting een noodzaak; voor het koppel is seksualiteit een noodzaak. Seksualiteit is er op het niveau van het koppel immers in de eerste plaats omwille van de intimiteit, de liefde en de verbondenheid. Het koppel kan overleven zonder voortplanting, maar niet zonder seksualiteit; de mensheid kan overleven zonder seksualiteit, maar niet zonder voortplanting.

Daarmee heb ik dus niet gezegd dat er geen verband zou bestaan tussen voortplanting en seksualiteit, want dat is natuurlijk wèl zo en dat heb ik ook nooit ontkend. Alleen is die voortplanting op het niveau van het koppel dus geen criterium. Als je dat wèl als criterium gaat gebruiken, dan moet je consequent zijn en elke vorm van menselijke seksualiteit die niet tot voortplanting leidt als "afwijkend", "abnormaal" en "onnatuurlijk" beschouwen.

Ik hoop dat he nu een beetje zal doordringen waarom voortplanting in deze discussie niet relevant is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 17:54   #2787
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
dat was toch niet op mij bedoeld, mag ik hopen
Nope de persoon in kwestie zal wel weten dat het over hem gaat; oh ja of niet want hij heeft me geblocked omdat hij het niet kan halen tegen mij .

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 17:56   #2788
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat hij ook maar enige blijk gaat geven van respect voor jou gevoelens?

Als ik je mag aanraden om vooral niet te zeggen dat je het niet normaal vindt dat mensen met hun sexuele voorkeur te koop lopen. Je mag het zeker ook niet als een provocatie beschouwen. Nog minder als een schreeuw om een beetje aandacht en zeker niet als een opdringen van een maatschappelijke normverlegging gedicteerd door de holebifederatie.

Nee, nee. Niets van dit alles mag je denken of zeggen of je komt in aanmerking voor de homofobieprijs.

Je sexuele voorkeur als avatar gebruiken is "doodnormaal".

Paulus.
Zo zo we zullen dan maar zwijgen zeker over al die vrouwenseksboekjes waar mannen in bladeren maar ja dat is juist dat is normaal zeker en dat mag dan weer allemaal zeker?
En ja hetero's mogen ook handje in handje lopen zeker maar homo's niet hé omdat ze ervoor uitkomen wie ze zijn en dat mag niet zeker hé, geluk mag niet hé volgens sommigen...

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 18:02   #2789
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Kortom: koppels die een relatie met elkaar aangaan en die beslissen om zich niet voort te planten, hebben geen nood aan seksualiteit?
U verwart een individuele invulling van sexualiteit met de reden waarom de soort met sexualiteit uitgerust is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 18:04   #2790
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat een gezin de beste omgeving is om kinderen op te voeden; mijn putn was echter dat dat niet nodig is. Hoe dat gezin overigens verder moet samengesteld zijn, is weer een ander verhaal...
Uitzonderingen worden best niet tot regel gepromoveerd.
Oud 21 december 2006, 18:08   #2791
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
U verwart een individuele invulling van sexualiteit met de reden waarom de soort met sexualiteit uitgerust is.
Ik denk dat u eerst de berichtjes van hem aan Paulus moet lezen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 18:15   #2792
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed dan, nog één allerlaatste keer voor de goede orde en omdat je het zo lief vraagt.

Als je de zaken op een eerlijke manier wil benaderen, mag je het criterium "voortplanting" alleen op homoseksualiteit toepassen als je het op alle vormen van menselijke seksualiteit toepast.

- Janneke en Mieke hebben seks met elkaar: Janneke penetreert Mieke niet, maar gebruikt zijn vingers om haar tot een orgasme te brengen. Mieke gebruikt op haar beurt haar mond om Janneke tot een orgasme te brengen. Geen mens die goed bij zijn verstand is, zal hier komen beweren dat Janneke en Mieke "onnatuurlijk" of "afwijkend" of "abnormaal" bezig zijn, zelfs al kan deze wijze van seksualiteitsbeleving niet tot voortplanting leiden. Ik hoop dat je het zover met me eens bent...

- Janneke en Pietje hebben seks met elkaar: Janneke penetreert Pietje niet, maar gebruikt zijn hand om hem tot een orgasme te brengen. Pietje gebruikt op zijn beurt zijn mond om Janneke tot een orgasme te brengen. De seksualiteitsbeleving tussen Janneke en Pietje kan net zomin tot voortplanting leiden als bij Janneke en Mieke, maar terwijl de seksualiteitsbeleving bij het heterokoppel als volstrekt "normaal" wordt beschouwd, wordt exact dezelfde sekualiteitsbeleving bij het homokoppel als "abnormaal" beschouwd.

Zie je Paulus: seksualiteit heeft in jouw ogen de voortplanting als voornaamste functie, terwijl ik dat helemaal niet zo zie. Seksualiteit is voor mij een functie op het niveau van het koppel, terwijl voortplanting een functie op het niveau van de soort is. M.a.w. voor de mensheid is voortplanting een noodzaak; voor het koppel is seksualiteit een noodzaak. Seksualiteit is er op het niveau van het koppel immers in de eerste plaats omwille van de intimiteit, de liefde en de verbondenheid. Het koppel kan overleven zonder voortplanting, maar niet zonder seksualiteit; de mensheid kan overleven zonder seksualiteit, maar niet zonder voortplanting.

Daarmee heb ik dus niet gezegd dat er geen verband zou bestaan tussen voortplanting en seksualiteit, want dat is natuurlijk wèl zo en dat heb ik ook nooit ontkend. Alleen is die voortplanting op het niveau van het koppel dus geen criterium. Als je dat wèl als criterium gaat gebruiken, dan moet je consequent zijn en elke vorm van menselijke seksualiteit die niet tot voortplanting leidt als "afwijkend", "abnormaal" en "onnatuurlijk" beschouwen.

Ik hoop dat he nu een beetje zal doordringen waarom voortplanting in deze discussie niet relevant is...
Raf ik kan pas morgen reageren ofwel vanavond maar dan heel laat. Mijn opvoeding gebied mij je dit te zeggen uit elemantaire beleefdheid.

Ik heb namelijk bezoek.

Paulus.
Oud 21 december 2006, 18:46   #2793
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk dat u eerst de berichtjes van hem aan Paulus moet lezen.
Ik denk dat niemand mij te zeggen heeft wat ik moet doen.
Oud 21 december 2006, 18:56   #2794
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat niemand mij te zeggen heeft wat ik moet doen.
Het was enkel een verzoekje. U hoeft niet meteen opvliegerig te worden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 19:25   #2795
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat doe ik nu juist niet, maar dat doe jij wel...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 december 2006, 19:27   #2796
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf ik kan pas morgen reageren ofwel vanavond maar dan heel laat. Mijn opvoeding gebied mij je dit te zeggen uit elemantaire beleefdheid.

Ik heb namelijk bezoek.

Paulus.
Geen probleem, Paulus, zó veeleisend ben ik nu toch ook weer niet dat ik stante pede een antwoord van je verwacht...

Citaat:
Oud 22 december 2006, 02:03   #2797
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Hee hallo! Homo's alhier:

Jullie gaan veel te makkelijk akkoord met het feit dat voortplanting het kernpunt zou zijn om homoseksualiteit toch abnormaal te kunnen noemen.

Er wordt een grote fout gemaakt doordat sommigen 'normen' verwarren met 'waarden'.

Het is statistisch aangetoond dat 5 tot 10 % van de wereldbevolking overwegend homoseksuele gevoelens koestert. Dat is een aanmerkelijk percentage.

De norm is niet die 90 tot 95% die heteroseksueel is;
De norm is dat 90 tot 95% heteroseksueel én dat 5 tot 10% homoseksueel is.
Zowel hetero- als homoseksualiteit zijn dus volstrekt normaal. Het een komt alleen meer voor dan het ander.

De waardering van de diverse seksualiteiten is anders en cultureel bepaald. In sommige landen is homoseksueel gedrag (zoals wij het benoemen) bijvoorbeeld geen homoseksueel gedrag als je degene bent die penetreert. In die landen wordt alleen de óntvanger'als homoseksueel beschouwd en kan de 'gever' perfect als hetero door het leven blijven gaan.

Ook ken ik homo's die zichzelf 100% homo voelen en toch plezier kunnen beleven aan seks met een vrouw. Sterker nog, ook kinderen hebben voortgebracht. Ze voelen zich niet biseksueel. Ze hebben toch echt een specifieke voorkeur voor het eigen geslacht. Het waren ook geen schuchtere �*n-de-kast-nichten die een dubbelleven hebben geleid.
(Waarschijnlijk alleen zo geil als boter...)

Ik bedoel maar... de diversiteit is juist de norm en heeft ook een bedoeling, een nut, een functie.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 03:15   #2798
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

op deze wil ik toch even reageren :

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2786

Citaat:
inderdaad , waarom ga je ervan uit dat we dat niet doen ?

Citaat:
Nope, dat is idd verkeerd.

Er zijn pakweg 3 vormen van sex (vaginale , orale , anale) en dit in verschillende combinaties :

Citaat:
Laten we dit even uitwerken :

Vorm : Vaginaal oraal anaal
man+vrouw juist juist fout
vrouw+vrouw fout fout fout
man+man onmogelijk fout fout
man+dier fout fout fout
vrouw+dier fout fout fout
man+boom fout onmogelijk fout
vrouw+boom fout fout fout
man+lijk fout fout fout
vrouw+lijk onmogelijk fout fout
...
Deze lijst gaat nog veel verder, er zijn venten die het met kippen doen, wijven met honden , en zonder twijfel nog veel meer aberraties. Dat zijn idd. allemaal afwijkingen.

Waarom noem ik vaginaal contact tussen man en vrouw juist ? Het dient de voortplanting.

Citaat:
Dit is niet waar , een jongen die een meisje met de hand klaar laat komen is *eigenlijk* ook abnormaal. Maar we moeten niet radicaal doen, als ze dit binnen het huwelijk doen moet het kunnen.

Waarom is oraal contact tussen man en vrouw wel juist ? Pijpen zal - als de vrouw slikt - ertoe leiden dat sperma in de maag van de vrouw terecht komt, waar het vervolgens door het lichaam herkend wordt, wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat als de vrouw orale sex heeft met de man haar lichaam al went aan het lichaamsvreemde sperma , het aantal afwijkingen bij kinderen van vrouwen die orale sex gaven aan hun partner vergeleken met afwijkingen bij kinderen van vrouwen die dat niet deden toont dit aan. Pijpen dient - in een indirecte vorm - dus wel de voortplanting. ( beffen geeft het meisje een gevoel van eigenwaarde, toont haar dat pijpen niet abnormaal is en dat de man voor haar doet wat hij van haar ook vraagt , beffen is dus ook niet abnormaal gezien het het meisje helpt om tot pijpen over te gaan , wat dan weer de gezondheid van toekomstige foetussen dient )

Elke vorm van sex die niet de voortplanting dient , is gewoonweg gefixeert op enkel lust , en dus per definitie zondig.

Hier is nog 1 kanttekening bij te maken : een man en een vrouw die vaginale/ orale sex hebben ( aka de enige niet zondige wijzen ) zijn ook verkeerd bezig indien ze dit doen buiten het huwelijk. Het is nu eenmaal zo dat ziekten die de gezondheid van zowel man, vrouw als ongeboren kind kunnen aantasten makkelijker verspreiden buiten monogame relaties.

Ik ga niet de purist uithangen of radicaal doen : een jongen en een meisje die monogaam leven met elkaar en niet getrouwd zijn moeten kunnen sex hebben eenmaal ze verloofd zijn. Of ze het nu pakweg een maand voor de huwelijksnacht al eens doen of wachten tot ze huwen is nu niet meteen de grootste zorg die we hebben , hoewel EIGENLIJK ze zouden moeten wachten tot de huwelijksdatum , maar kom, laten we menselijk zijn.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 22 december 2006 om 03:20.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 03:22   #2799
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Voortplanting, voorplanting, wat een gezever. Seks dient sociobiologisch gezien voor veel meer dan enkel voor de voortplanting. Het heeft ook zeer veel te maken met macht, en met relaties. Biologen die onze naaste verwanten bestuderen, de chimpansees en de bonobo's, hebben hier al veel interessante dingen over geleerd.

En daarbij, als alle seks die niet de voortplanting dient "zondig" is, wil jij dan koppels waarin een van de partners onvruchtbaar is, verbieden om nog seks te hebben? Dat zou pas consequent zijn, en eveneens totaal verwerpelijk.
Oud 22 december 2006, 03:33   #2800
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Ik ga niet de purist uithangen of radicaal doen :
versus

Citaat:
Elke vorm van sex die niet de voortplanting dient , is gewoonweg gefixeert op enkel lust , en dus per definitie zondig.
en

Citaat:
een jongen en een meisje die monogaam leven met elkaar en niet getrouwd zijn moeten kunnen sex hebben eenmaal ze verloofd zijn. Of ze het nu pakweg een maand voor de huwelijksnacht al eens doen of wachten tot ze huwen is nu niet meteen de grootste zorg die we hebben , hoewel EIGENLIJK ze zouden moeten wachten tot de huwelijksdatum , maar kom, laten we menselijk zijn.

Is dat leuk, waardeoordelen geven op andere mensen?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be