![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2881 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2882 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2883 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 december 2006 om 23:02. |
|
|
|
|
|
|
#2884 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus vergelijkingen die gemaakt zijn om aan te duiden dat homosexualiteit een fout is, zijn sowieso verkeerd omdat ze tot dat doel dienen? Begrijp ik dat goed? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2885 |
|
Minister
|
Er is geen verschil, we zijn allen uniek, klinkt beter.
|
|
|
#2886 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2887 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij heteromannen wordt een ander deel van de hersenen actief bij het zien van een blote vrouw dan bij homomannen. Hetzelfde bij beide geaardheden bij vrouwen die met een aantrekkelijke man geconfronteerd worden. Volkomen normaal anders waren zij niet homosexueel. Alles werkt correct, alleen werkt het anders in bepaalde situaties. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2888 |
|
|
Nee, Paulusje, want ook die vergelijking raakt kant noch wal. Beiden zijn neurologsiche stoornissen, waarbij dus delen van de hersenen niet functioneren naar behoren. Het wordt echt zielig hoe je homoseksualiteit toch maar als een gebrek wil catalogeren.
|
|
|
|
|
|
#2889 |
|
|
Nee, ze zijn verkeerd omdat ze kant noch wal raken. De vergelijking gaat gewoon niet op. Je kan onmogelijk aandoeningen en stoornissen waarbij lichaamscellen of organen niet of niet correct functioneren vergelijken met homoseksualiteit waarbij dat niet aan de orde is.
|
|
|
|
|
|
#2890 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2891 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 december 2006 om 23:22. |
|
|
|
|
|
|
#2892 |
|
|
Paulus, je maakt jezelf belachelijk. Homoseksualiteit heeft wel degelijk een biologische functie. Dat is hier al uitgebreid aan bod gekomen. Dat jij dat weigert te erkennen is jouw probleem. En ik ga die discussie niet opnieuw voeren.
Laatst gewijzigd door Edina : 22 december 2006 om 23:40. |
|
|
|
|
|
#2893 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zou je ook eens op de vraag kunnen beantwoorden... http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2554 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 december 2006 om 23:51. |
|
|
|
|
|
|
#2894 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja lap zeg... ik kan weer naar mijn antwoord fluiten....
Paulus. |
|
|
|
|
|
#2895 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
laten we het het rechvaardigheidsgevoel noemen, het opkomen voor degene die in deze maatschappij door bepaalde groepen en partijen nog altijd neerbuigend bekeken wordt, het opkomen voor degene die zijn geaardheid maar best niet al te veel laat zien omdat het de ander wel eens zou kunnen storen,... in jouw enge geest zou eenieder die opkomt voor de rechten van homo's en tegen degenen die discrimineren, beledigen, of zelfs eenvoudigweg de problemen die zij met homoseksualiteit hebben willen extrapoleren naar de manier hoe de samenleving tegen homosexualiteit zou moeten aankijken... zelf een homo moeten zijn? moet iedereen die het opneemt voor de armen dan arm zijn? moet iedereen die opkomt voor slachtoffers van landmijnen dan zelf een arm of been kwijtgespeeld zijn tgv één van deze gruwelijke werktuigen? los hiervan, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Paulus wel degelijk een waardeoordeel hecht aan homoseksualiteit, en het als dusdanig minderwaardig gedrag vindt, omdat het niet kan voldoen aan wat volgens hem de prioriteit n° uno (niet de enige) moet zijn van de seksuele beleving tussen twee partners, de voortplanting.... 1. het feit dat de mens bij wijze van spreken één erogene zone is en dat de mens het seksueel genot quasi tot kunst heeft kunnen verheffen 2. het feit dat de vrouw over een defensiemechanisme beschikt dat mij doet verwonderen hoe één enkele zaadcel ten gepaste tijde het eitje toch nog weet te bevruchten... ... doet mij er zelfs aan twijfelen of de voortplanting bij de mens wel het primordiale doel voor seksuele beleving is...
|
|
|
|
#2896 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
1. 10% of meer van de bevolking zou volgens onderzoek overwegend homoseksueel zijn. niet algemeen, maar geen verwaarloosbare minderheid... homoseksualiteit een anomalie noemen is om deze reden al verkeerd... er zijn gvd minder mensen met rood haar! 2. er zijn meer en meer aanwijzingen dat quasi niemand 100% homo- of heteroseksueel is... beide gegevens sterken mij alleen maar in mijn geloof dat jij het bij het foute eind hebt... en dat homoseksualiteit wel degelijk een functie te vervullen heeft... de welke? beats me! ik ben geen bioloog, geen antropoloog en geen seksuoloog... laat de discussies over aan zij die er tenminste iets van afweten maar stop met het vellen van een minderwaardig waardeoordeel over homoseksualiteit louter vanuit jouw eigen enggeestige overtuiging dat seks vooral tot voortplanting dient... het ergste vind ik eigenlijk nog dat jij niet doorhebt, niet verstaat dat dergelijke ideeën vele homo's wel degelijk raken in hun eigen identiteit... wat trouwens de reden is, lijkt me, waarom de homofobie-prijs is toegekend aan onze goede vriend gerard bodifee tenslotte *zucht* nog dit... een randopmerking... hoe iemand met een christelijke inborst, met christelijke waarden en normen als jij kan stemmen voor een partij die niets anders doet dan het opzetten van de grootste gemene deler van de gemeenschap tegen de minderheden in de gemeenschap is mij een volstrekt onverklaarbaar raadsel... laten we het maar een anomalie noemen, zeker.
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 23 december 2006 om 02:33. |
|
|
|
|
|
|
#2897 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geloof niet dat ik ooit aan iemand heb gezegd voor welke partij ik stem, maar dit terzijde Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 december 2006 om 02:52. |
|
|
|
|
|
|
#2898 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
uit bovenstaande kan ik enkel afleiden dat jij geen waardeoordeel velt ivm homoseksualiteit... m.a.w. homoseksualiteit is voor jou NIET minderwaardig... en het is ook GEEN fout...? kan je dit eens zwart op wit bevestigen? uit bovenstaande discussie leid ik namelijk iets heel anders af... voor welke partij jij stemt doet er eigenlijk niet toe... maar ik heb wel een lichtbruin vermoeden dat het noch spa, noch cd&v, noch vld, noch pvda, nocg groen zal zijn... veel blijft er niet over he? dit, inderdaad, terzijde
|
|
|
|
#2899 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door longhorn : 23 december 2006 om 04:43. |
|
|