![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2961 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2962 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2963 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als wij vragen om te bewijzen dat het abnormaal is WEIGERT hij gewoon maar wel goed de homo's afbreken zoals hij nu al weken en weken doet en dat hij daarmee homo's kwetst en vernedert dat zal hem een zorg wezen...
![]() |
![]() |
#2964 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 23 december 2006 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2965 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft hij inderdaad wel gezegd, maar tegelijkertijd schildert hij willens en wetens homoseksuelen af als "afwijkend" en "abnormaal" en beschouwt hij hen als minderwaardig, overbodig en nutteloos voor de samenleving. Jij wil dat misschien nog door de vingers zien, maar voor mij is dat een duidelijk geval van homofobie. Wat daar eventueel de achterliggende reden voor is, doet er eigenlijk niet eens zoveel toe...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2966 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 23 december 2006 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2967 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homosexualiteit op zich daarentegen..., maar dat is een ander verhaal. Het is niet mijn schuld dat jij het onderscheid niet wil maken tussen homosexualiteit op zich en de homosexuele mens. Ik verdenk je er zelfs van het opzettelijk te doen wegens gebrek aan argumenten. Je mag ook aannemen dat ik beter weet dan wie ook waar ik bang van ben en waarvoor niet. En dat is allesbehalve van homosexualiteit of van homosexuelen. Ik heb er eedre een soort van medelijden mee. Ik heb dus helemaal geen last van homofobie. Het enige wat me beangstigd is de manier waarop dit debat onmogelijk gemaakt wordt. Wanneer dingen niet meer bespreekbaar kunnen zijn zonder er voor uitgescholden te worden... tja!? D�*t vind ik inderdaad beangstigend. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 december 2006 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2968 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En voor alle duidelijkheid: de gebreken waar jij zo graag homoseksualiteit mee vergelijkt hebben helemaal geen enkele functie. Nogal logisch, want in het geval van gebreken werken er bepaalde cellen of organen niet of niet naar behoren. En die gebreken brengen dus daardoor ook directe nadelen mee voor het leven van de betrokken dieren. Nadelen waar opnieuw geen sprake van is in het geval van homoseksualiteit. Homoseksuelen kunnen alles wat heteroseksuelen kunnen. Dieren met een gebrek kunnen niet alles wat dieren zonder gebreken kunnen. Begint het verschil nu eindelijk duidelijk te worden??? Citaat:
Langs de andere kant zijn er even goed soorten (o.a. bij verschillende soorten bavianen en makaken) waarbij de vruchtbaarheid wel degelijk geadverteerd wordt (door anogenitale zwellingen), maar waarbij er toch doorheen de gehele cyclus gepaard wordt. Je snapt dus hopelijk Paulus, dat je zwartwit denken in deze ook totaal ongefundeerd is. Seks is er niet alleen buiten de vruchtbare perioden wanneer de vruchtbaarheid niet geadverteerd wordt zoals bij de mens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2969 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2970 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homosexualiteit heeft dus inderdaad geen biologische functies waaraan heterosexualiteit niet zou kunnen voldoen. Wat is er nu zo moeilijk om dat toe te geven? U geeft mij gewoon subfuncties van sexualiteit in zijn geheel, alsof ik die niet zou kennen en daar naar vraag. Natuurlijk doet het er wel toe of deze exclusief zijn voor homosexualiteit, want dat is waar ik naar vraag. Dat sexualiteit tussen mensen van hetzelfde geslacht homosexualiteit wordt genoemd, dat weet ik ook. Toch een paar kleine opmerkingen: genot is geen functie maar een gevoel paarbinding: je hoeft geen sex te hebben om een sterke vrienschap op te bouwen. verzoening: ook daar heb je sex niet voor nodig. verzoening komt uit je hart, niet uit je broek Maar sex is leuk met een biologische reden en als je het veel met dezelfde partner doet, wordt het wellicht steeds leuker als je in alles open kunt zijn voor elkaar. En verzoening kan bezegeld worden met sexualiteit, maar het zal er nooit voor zorgen. Omdat verzoening uit je hart moet komen. Enfin, van harte beterschap. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2971 |
|
![]() Wat is dat nu voor gezever. Ik pleit hier helemaal voor niets. De threadstarter wou aantonen dat het vaak gebruikte argument als zou homoseksualiteit onnatuurlijk zijn op niets slaagt. Want homoseksualiteit IS gewoon natuurlijk. Maar er blijken nog altijd mensen te zijn die de feiten niet willen erkennen. En daarbij bedienen ze zich van oneigenlijke argumenten, die ik graag weerleg. Maar blijkbaar mogen enkel holebi's dat doen voor jou en moeten hetero's zich beperken tot het bekritiseren van homoseksualiteit, want daar heb je dan weer geen enkel probleem mee hé!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2972 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2973 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, er zitten bepaalde neveneffecten aan homoseksualiteit die handig of zelfs essentieel zijn voor het menselijk bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2974 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 december 2006 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2975 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2976 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hoeveel keer moeten we dat nu nog zeggen dat die functies IDENTIEK zijn maar je haat zit zodanig diep hé, zodanig diep hé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2977 |
|
![]() Ik ben dol op threads over homoseksualiteit en de dierenwereld!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2978 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat me nog één keer proberen. Laten we voor het gemak aannemen dat homoseksualiteit een psychische anomalie is, een "gebrek" dus als je die term liever hoort. In dat geval is het een beetje zoals kleurenblindheid, wat ook een gebrek is. Beide zijn bepaald door aanleg, en met beide valt prima te leven. Jouw stelling is dat homoseksualiteit niet alleen een gebrek is, maar dat het ook een "foute" gedraging is. Ik hoop dat je dat niet meer ontkent, want dat heb je hierboven al meerdere keren expliciet gezegd. Het is over dat woordje "fout" dat er hier nu al 150 bladzijden lang een loopgravenoorlog aan de gang is. "Fout" beste Paulus is een woord dat een waardeoordeel inhoud, want het komt overeen met "niet goed". Als ik nog eens de vergelijking met kleurenblindheid mag aanhalen : Je gaat ook niet iemand die kleurenblind is gaan vertellen dat zijn kleurenblindheid een "foute" manier van kijken is. Dat is larie. Hetzelfde geldt dan ook voor homoseksualiteit. Het hele punt is dus dat homo's zijn geboren met een aanleg voor homoseksualiteit, en daar niet op beoordeeld willen worden. Ik lees hierboven hier en daar dat er ook een vrije keuze in het spel is, en het is waar dat in de persoonlijke ontwikkeling van vele homo's een moment komt waarop je bewust kiest om je seksualiteit te aanvaarden, maar die aanleg daar kies je dus niet voor. Ik kan je zeggen dat moest een dokter mij op 14-jarige leeftijd een spuitje voorgehouden hebben waarmee ik in één klap hetero zou zijn geworden voor de rest van mijn leven, ik die spuit uit zijn handen had gegrist en eigenhandig in mijn arm had geploft. En NIET omdat ik vond of vind dat homoseksualiteit "fout" is Paulus, maar omdat het niet steeds de makkelijkste levenwijze is, en menig homo maakt dan ook moeilijke perioden door in zijn of haar leven. Hou daar eens rekening mee alsjeblieft, en denk eens na voor je iemands identiteit als "fout" brandmerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2979 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier een voorbeeld van een neveneffect (en tevens mogelijke functie):
Een verklaring voor een vermeende evolutionaire voorkeur, voor mannelijke homo's in ieder geval, kan liggen in de sfeer van het minder geneigd zijn "mannelijke" risico's te nemen (jagen/vechten) wat levensduur verlengend werkt en de reproductie kans weer vergroot (ondanks homo-zijn) of, meer indirect, deze man langer beschikbaar houd voor de groep om de groep te ondersteunen.Er valt in dat kader te zeggen dat, zelfs bij het niet aangaan van een seksuele relatie van het andere geslacht (geen reproductie), er toch genen aan het nageslacht kunnen worden doorgeven door dat de groep waar de homo deel aan neemt sociaal succesvoller is en zijn broers/zussen wel nageslacht hebben. Genoverdracht is dan gemiddeld 1/4 ipv 1/2 bij direct vaderschap. Dit systeem is dan vergelijkbaar bij mieren en bijen waar deze gedeeltes van de groep geen nageslacht kunnen hebben maar degene die dat wel kunnen helpen. Bij deze sociale evolutiebiologische effecten zou men nooit moeten vergeten dat een homo altijd fysiek in staat is nageslacht te creeeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2980 |
|
![]() Ik vind de vraag rond het evolutionaire voordeel van homosexualiteit trouwens interessanter. (Laten we aannemen dat iedereen op deze website de basisprincipes van de evolutieleer aanvaardt.)
Homosexualiteit heeft op het eerste zicht geen enkel evolutionair voordeel; als homo/lesbo krijg je geen kinderen. Homos en lesbos zouden dus in principe al lang weggeselecteerd moeten zijn. Er is één bekende theorie die stelt dat het zaad (in het geval van homos) en de vruchtbaarheid (in het geval van lesbos) krachtiger zijn dat die van heteros. Dat is ook empirisch vastgesteld. Sociale druk zou homos en lesbos ertoe aanzetten toch minstens een aantal keren heterosex te hebben. Aangezien hun vruchtbaarheid zoveel hoger ligt dan die van heteros, hebben ze veel meer kansen op het voortbrengen van een nageslacht. Aangezien homosexualiteit deels genetisch bepaald is, wordt deze geaardheid dan ook doorgegeven. Zo overleeft ze, ondanks het feit dat ze vanuit evolutionair oogpunt geen enkel voordeel heeft. Ik vind dat wel een interessante idee. Er is bijna geen enkele andere verklaring voor het feit dat homos en lesbiennes er gewoon nog zijn. Een andere theorie, die echter nog niet helemaal empirisch onderbouwd is, legt veel meer nadruk op het feit dat homosexualiteit "geactiveerd" wordt tijdens de zwangerschap, door een afwijkende hormonale balans bij de moeder. De geaardheid zou in principe bij iedereen aanwezig zijn, maar uiteraard slechts bij een deel van de foetussen naar boven komen. Het probleem met deze theorie is dat ze niet verklaart waarom, over de generaties heen, er steeds zo'n 6 �* 8% van een populatie als homo/lesbo geboren wordt. Dat aantal is zeer consistent. Dat kan er gewoon op wijzen dat 6 �* 8% van de moeders een beetje een afwijkende hormonale huishouding heeft tijdens de zwangerschap, maar het kan ook om heel andere redenen een consistent aantal zijn. Alleszins, de hormonen-theorie is nog niet helemaal empirisch gegrondvest. Kent iemand anders nog theorieën die "verklaren" waarom homos en lesbos, ondanks het feit dat ze geen enkel evolutionair voordeel zouden hebben, er na zovele millennia toch nog zijn? |
![]() |
![]() |