Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2006, 09:25   #201
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Waarom? Helemaal oneens. Ofwel pas je het toe ofwel niet. Een Moslim man wiens hand ik weiger is niet minder dan een niet-moslim zijn hand.

Die Moslims die het doen bij hun eigen broeders, doen dat omdat ze denken: die begrijpen het toch en van niet-moslims hebben ze een beetje schrik van de reactie.. Dat is het enige dat erachter schuilt.. maar om te zeggen dat het zo moet toegepast worden, vind ik een beetje egoïstisch van je.. Laya..
Nope 'Samrah', niet egoïstisch, aanpassen aan het land waar je te gast bent noem ik dat, onder soort/land/religiegenoten pas je je eigen gewoontes toe, bij de autochtone bevolking uit respect de hunne als je weet dat je hen er anders mee beledigt.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 11:48   #202
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Door die rotte appels in jullie mand waar jullie gemeenschap niet tegen wil optreden.
Ah dus wij moeten nu al optreden tegen mensen van "onze nationaliteit" die dingen mispeuteren?

Treed jij ook tegen elke belg die iets verkeerd doet? Wel begin daar ook maar eens aan, en wijs dan met je vinger naar ons want in "jouw mand" zitten er meer als genoeg rotte appels, begin daar ook maar eens aan.
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 11:50   #203
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Alez, ik zal eens optreden:

Samrah, stop met de rotte appel uit te hangen!

Voila.
Vanwaar haal jij dat ik een rotte appel ben in de mand? Omdat ik mijn mening zeg? Want buiten het feit dat ik mijn mening zeg, doe ik niets verkeerd, ik hou mij lekker aan de regeltjes en heb een blanco strafblad, kan je niet van iedereen zeggen hé
Oud 25 december 2006, 11:51   #204
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
nah...jij bent bevooroordeeld...jij bent van 'borgerocco'
Ik weet niet op wie jij het hebt, maar ik ben echt niet van borgerocco of van borgerhout zoals je bedoeld..
Oud 25 december 2006, 11:53   #205
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Jazeker, turkse madammen zijn dik. Dat komt omdat ze gefrustreerd en ongelukkig zijn, en zich dus gaan volproppen met eten.

Ha is de belgische bevolking nu ineens "mijn" bevolking en niet "uw" bevolking? In je andere postings benadruk je nochtans dat je belg bent zoals iedereen. Mijn volk is dus uw volk, of je dat nu leuk vindt of niet.

Nu ga ik een potje huilen hoor.

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt.

Wat een vooroordeel: alle turkse madammen zijn dik. Dat is echt een vooroordeel, want ik ken genoeg turkse madammen die heel slank zijn, net zoals ik genoeg belgische madammen ken die heel dik zijn.

En euh.. In jullie ogen ben ik toch geen belgische? Of enkel wanneer het jullie goed uitkomt?
Komaan een Samrah met een hoofddoek, die kan toch niet horen tot jouw bevolking?

Oud 25 december 2006, 11:56   #206
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
het feit dat moslims Europa willen islamiseren en ze bijna alle verkrachtingen en veel van de moorden plegen, en andere soorten zieke criminaliteit

waarom dus ? omdat ik een slachtoffer van de islamitische religie.
Nu moet ik lachen? Geef mij moslims die in België moorden en verkrachtingen hebben gepleegd???

De grootste moorden en verkrachtingen die gebeurd zijn, zijn door belgen gebeurd...

En kom niet af met de moordenaar van Joe want dat is een pool en een christen, en geen Moslim.
Kom niet af met Abdella ait out want die is ook geen Moslim, die heeft zich al lang bekeerd tot het Christendom
Dutroux is ook een belg denk ik..
en die andere twee, moordenaar van Loubna was ook een belg..

Moet ik nog verder gaan?

Volgens mij heb jij gewoon schrik omdat de Islaam echt groot aan het worden is, maar dat mag normaal gezien geen bedreiging zijn voor jou hoor..
Oud 25 december 2006, 11:58   #207
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nope 'Samrah', niet egoïstisch, aanpassen aan het land waar je te gast bent noem ik dat, onder soort/land/religiegenoten pas je je eigen gewoontes toe, bij de autochtone bevolking uit respect de hunne als je weet dat je hen er anders mee beledigt.
Aanpassen, te gast.. Komaan zeg Laya, wij zijn hier niet te gast hoor! Wij zijn hier geboren dus aanpassen is niet van toepassing op ons!!!

En beledigt: als jij weet wat de reden erachter is, dan hoef jij je helemaal niet beledigt te voelen..
Oud 25 december 2006, 11:58   #208
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja klopt, daar heb je gelijk in. Het is denk ik niet leuk voor die man of vrouw wiens hand geweigerd wordt.. Maar als ze de reden erachter begrijpt, dan zal hij of zij ook wel weten dat het niets met hem of haar te maken heeft..
je kiest dat toch maar vrijelijk voor een godsdienst die vrouwen of 'heidenen' of beide op een minderwaardige manier behandelt (vanwege hun niet gekozen eigenheid (vrouw zijn of ongelovig zijn) ... dat is een club waar ik precies niet zou willen bijhoren
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 11:59   #209
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je kiest dat toch maar vrijelijk voor een godsdienst die vrouwen of 'heidenen' of beide op een minderwaardige manier behandelt (vanwege hun niet gekozen eigenheid (vrouw zijn of ongelovig zijn) ... dat is een club waar ik precies niet zou willen bijhoren
Dat is dan een keuze die jij maakt Anna en die ik niet maak.
En dat het minderwaardig is, is dan een conclusie die jij trekt.
Oud 25 december 2006, 13:17   #210
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah dus wij moeten nu al optreden tegen mensen van "onze nationaliteit" die dingen mispeuteren?

Treed jij ook tegen elke belg die iets verkeerd doet? Wel begin daar ook maar eens aan, en wijs dan met je vinger naar ons want in "jouw mand" zitten er meer als genoeg rotte appels, begin daar ook maar eens aan.
Natuurlijk wordt tegen elke Belg die iets mispeutert opgetreden door andere Belgen en geef toe dat de gevangenisbevolking vooral bestaat uit mensen van Marokkaanse afkomst. Waarom?

Je doet alsof België het land van je voorvaders is maar dat is helemaal niet waar. Je zegt dat je hier bent geboren en je daarom niet hoeft aan te passen, wat dus gewoon een grote leugen is dat je jezelf voorhoudt omdat dat de makkelijkste manier is voor jou (= geen verantwoordelijkheid moeten opnemen, enz...). Jij bent pas een volwaardige Belg als diegenen die hier hun voorvaders hebben, jou zo accepteren. Op dit moment maak je geen deel uit van het Belgisch volk Samrah, ook al zwaai je 24/24 uur met je Belgische nationaliteit.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 13:21   #211
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wordt tegen elke Belg die iets mispeutert opgetreden door andere Belgen en geef toe dat de gevangenisbevolking vooral bestaat uit mensen van Marokkaanse afkomst. Waarom?

Je doet alsof België het land van je voorvaders is maar dat is helemaal niet waar. Je zegt dat je hier bent geboren en je daarom niet hoeft aan te passen, wat dus gewoon een grote leugen is dat je jezelf voorhoudt omdat dat de makkelijkste manier is voor jou (= geen verantwoordelijkheid moeten opnemen, enz...). Jij bent pas een volwaardige Belg als diegenen die hier hun voorvaders hebben, jou zo accepteren. Op dit moment maak je geen deel uit van het Belgisch volk Samrah, ook al zwaai je 24/24 uur met je Belgische nationaliteit.
Hallooo??? Nu moet je echt eens afkomen met cijfers! Ok, gevangenissen zitten veel allochtonen (LEES ALLOCHTONEN, NIET MAROKKANEN) maar zeker niet meer dan de helft! er zitten verdorie meer belgen dan allochtonen in de bak!

Helemaal niet. Ik ben trots te zeggen dat ik een Belgische van MAROKKAANSE AFKOMST ben hoor, ik ben trots op het feit dat mijn voorouders marokkanen waren die in Marokko leefden!

En waar staat nu weer in het woordenboek die definitie van Belg?? Want volgens jou is een belg een persoon die door andere personen die hier hun voorouders hebben, hem of haar accepteren als belg. Wat een belachlijke, zelf uitgevonden definitie.

Ik ben Belg vermits ik hier geboren ben, en ook de belgische nationaliteit bezit, zoek dat maar lekker op in een woordenboek!
Oud 25 december 2006, 13:29   #212
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallooo??? Nu moet je echt eens afkomen met cijfers! Ok, gevangenissen zitten veel allochtonen (LEES ALLOCHTONEN, NIET MAROKKANEN) maar zeker niet meer dan de helft! er zitten verdorie meer belgen dan allochtonen in de bak!

Helemaal niet. Ik ben trots te zeggen dat ik een Belgische van MAROKKAANSE AFKOMST ben hoor, ik ben trots op het feit dat mijn voorouders marokkanen waren die in Marokko leefden!

En waar staat nu weer in het woordenboek die definitie van Belg?? Want volgens jou is een belg een persoon die door andere personen die hier hun voorouders hebben, hem of haar accepteren als belg. Wat een belachlijke, zelf uitgevonden definitie.

Ik ben Belg vermits ik hier geboren ben, en ook de belgische nationaliteit bezit, zoek dat maar lekker op in een woordenboek!
procentueel zitten er meer allochtonen in de gevangenis als belgen, maar ook veel allochtonen zijn ondertussen belg geworden, het wordt dus moeilijker om een exact cijfer op te geven..
Oud 25 december 2006, 13:32   #213
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
procentueel zitten er meer allochtonen in de gevangenis als belgen, maar ook veel allochtonen zijn ondertussen belg geworden, het wordt dus moeilijker om een exact cijfer op te geven..
Marokkanen en Turken die hier geboren zijn, en BELG zijn, zijn dan wat?? Allochtonen of Belgen?
Oud 25 december 2006, 13:35   #214
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Ik denk dat ongeveer 60% van de gevangenisbevolking een allochtoonse afkomst heeft. En van die 60% heeft 70% een Marokkaanse afkomst, als ik het me goed herinner.
Oud 25 december 2006, 13:36   #215
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan een keuze die jij maakt Anna en die ik niet maak.
En dat het minderwaardig is, is dan een conclusie die jij trekt.
inderdaad, ik kies ervoor alle mensen (mannen en vrouwen) op een gelijkwaardige en respectvolle manier te behandelen.

blijkbaar is die instelling niet compatibel met een Islam die sommige fundi's hier (waaronder jij) voorstaan ...

niettemin, een zalig kerstfeest !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 13:36   #216
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Marokkanen en Turken die hier geboren zijn, en BELG zijn, zijn dan wat?? Allochtonen of Belgen?
Op dit moment zijn dat nog allochtonen, want ze zijn niet afkomstig van België (= hun voorouders zijn van elders..).
Oud 25 december 2006, 13:38   #217
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ongeveer 60% van de gevangenisbevolking een allochtoonse afkomst heeft. En van die 60% heeft 70% een Marokkaanse afkomst, als ik het me goed herinner.
Jij denkt, en jij vindt cijfertjes uit... Ik denk ook dat jij achterlijk ben, maar dat is ook maar een gedacht, geen feit dus moet ik daarom alles zeggen wat ik denk maar misschien niet klopt?

Kom met feiten, niet met zever...
Oud 25 december 2006, 13:39   #218
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Op dit moment zijn dat nog allochtonen, want ze zijn niet afkomstig van België (= hun voorouders zijn van elders..).
Moest ik jou zijn, vraag dan voor je nieuwjaar een woordenboek als cadeau zodat je nog eens wat begrippen kunt opzoeken..

Wat een grappige definitie van Belg. En toch ben ik belg en voldoe ik niet aan jouw definitie.. pech hé
Oud 25 december 2006, 13:41   #219
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
inderdaad, ik kies ervoor alle mensen (mannen en vrouwen) op een gelijkwaardige en respectvolle manier te behandelen.

blijkbaar is die instelling niet compatibel met een Islam die sommige fundi's hier (waaronder jij) voorstaan ...

niettemin, een zalig kerstfeest !
Anna mij hoef je geen zalig kerstfeest te wensen, ik ben Moslima remember. Ik kijk toch op dat veel belgen me een zalig kerstfeest wensen. Als ik dan zeg: ik ben geen Christen, dan moeten ze eerst nadenken voor ze er bij stilstaan dat Kerst met geboorte van Jezus te maken heeft. Vele belgen vieren gewoon feest, terwijl ze niet eens geloven in Jezus! Wel grappig.

Alvast voor jou een zalig kerstfeest. En gelukkig nieuwjaar. Ik hoop voor jou wat minder vooroordelen voor het nieuwe jaar.
Oud 25 december 2006, 13:41   #220
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanpassen, te gast.. Komaan zeg Laya, wij zijn hier niet te gast hoor! Wij zijn hier geboren dus aanpassen is niet van toepassing op ons!!!

En beledigt: als jij weet wat de reden erachter is, dan hoef jij je helemaal niet beledigt te voelen..
Jij bent hier geboren en als moslim opgevoed. Dat betekent inderdaad aanpassen aan de niet-islamitische leitcultuur Samrah. En dat zal zo blijven tot je (achter-)kleinkinderen volledig geassimileerd zullen zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be