![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Is de homofobieprijs van Bodifee terecht? | |||
| Ja |
|
17 | 32,69% |
| Neen |
|
15 | 28,85% |
| Pfff kan me niet schelen. |
|
20 | 38,46% |
| Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#243 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Slechts twee homokoppels hebben zich opgegeven waarvan er ééntje midden in de procedure opgaf en het andere, plots uit elkaar ging, blijven over .... geen homokoppels maar wel heel veel kinderen op zoek naar wat nestwarmte. Mensen met een echte kinderwens zijn daar zeer gewenst. Citaat:
Maar over het ouderschap is papa en mama vrijwel overal de norm toch? Citaat:
De homoopvoeding moet zich nog bewijzen. Wat als iemand die door homo's werd opgevoed gaat beweren dat zijn rechten geschonden zijn omdat een vader en een moeder niet hetzelfde zijn als twee vaders en twee moeders. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 december 2006 om 22:17. |
|||||
|
|
|
|
|
#244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wel paulus, en ik vermoed jij ook, vinden dat er een zéker recht is op een vader en moeder als die visie traditioneel en universeel door een zéér ruime basis van de wereldbevolking zou gedragen geweest zijn ... lijkt het me bijna de evidentie zelve dat dat recht ook ergens beschreven zou zijn doch is dit, bij weten, nergens maar dan ook nergens terug te vinden ... waarom is dit dan niet zo ? redenen legio : - blijkbaar zijn er niet genoeg mensen het ermee eens ? - misschien is dit wel helemaal niet door de ( westerse ) geschiedenis als evidentie aanvaardt ? - misschien zijn er wat problemen met dit 'recht' daar het eenvoudigweg niet kan bestaan ? - etc andere denkoefening : laten we een volksraadpleging houden ( spreek ik alleen nog maar over onze contreien ) en zien wat dat brengt ? |
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het recht om te kiezen tussen in de zon te lopen of in de schaduw te gaan staan staat ook nergens opgeschreven, het recht op lucht, hetrecht op liefde en genegenheid.... of gewoon het recht om er te zijn. Rechten reiken verder dan alleen maar hun juridische betekenis. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe kom je eigenlijk aan die 220 staten? Bestaat daar ergens een te raadplegen lijst van?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#250 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
neen hoor... helemaal niet zó evident
Citaat:
ken je nog zo'n rechten ? Citaat:
'k ga even een pita nuttigen in alle rust... 'k lees het straksjes wel weer... btw een ietwat late zalig kerstmis en verder prettige feestdagen gewenst, Paulus Praha. |
||
|
|
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Extreem voorbeeld? Op welke planeet leef jij eigenlijk?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn verontschuldigingen dat ik het niet heb bijgehouden. Eigenlijk waren het er meer dan 220 het was tussen de 220 en 230. Maar ik zeg 220 om zeker niet te liegen. Uiteraard heb ik er alle begrip voor als je dat getal niet wil aanvaarden zonder bron. Ik zou dat wellicht ook niet doen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Oh ik kan gerust een even extreem tegenvoorbeeld verzinnen, maar ik denk dat ik wat te veel op uw gevoeligheidjes zou trappen.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 26 december 2006 om 22:41. |
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat was eigenlijk niet eens het punt. Het punt was dat je bij adoptie geen algemeen geldende normen kan bepalen. Je onderzoekt de gezinssituatie geval per geval. Als je dan voor een keuze komt te staan waarbij je twee kandidaat-gezinnen hebt, een falend hetero-gezin en een bloeiend homo-gezin, dan ligt de keuze toch wel voor de hand, of niet?
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heeft iemand dat beweerd? Jij schijnt er daarentegen wel van uit te gaan dat er weinig neurotische of aan drank en pillen verslaafde hetero's zijn, aangezien je dat als "extreme voorbeelden" kwalificeert. De realiteit spreekt jouw zienswijze tegen, liefje, en nogal geen klein beetje.
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 december 2006 om 22:50. |
|