![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=labyrinth;2280964]
Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil mijn mening opdringen? Dit terwijl ik nog geen enkele andere stelling dan het recht op zelfbeschikking heb vooropgesteld!! Waar dring ik mijn mening op? Heb ik ooit gesteld dat euthanasie verplicht is? Heb ik ooit gesteld dat ook jij verplicht bent om euthanasie aan te vragen? Heb ik je ooit gevraagd om je religieuze regel niet te gehoorzamen? Heb ik ooit gevraagd dat katholieken dienen ongehoorzaam te zijn aan hun paus? NEEN en nog eens NEEN!. Er is hier maar één die zijn mening wil opdringen, Dave. En dat ben jij! Jij eist dat iedereen - zonder uitzondering - gehoorzaamheid is verschuldigd aan de pauselijke/katholieke voorschriften, iedereen ongeacht of deze nu katholiek zijn of niet. Zie je nu echt het verschil niet in...? Of is het van niet willen...?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 december 2006 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar haal je dan het recht vandaan dat wel iedereen volgens de katholieke regels dient te leven? Een beetje consequentie in je redeneringen zou niet misstaan.
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Judokus;2283435]
Citaat:
Zou het niet helpen als de arts voordien kleur zou bekennen ? Een bordje met pro of contra....... ![]() Men kan het natuurlijk ook gewoon aan de arts vragen, zo vermijdt men misverstanden en verhuizingen in de toekomst.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 december 2006 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad Judokus. Jij bent een prachtvoorbeeld (excusez le mot
![]() De verplichting kan evenwel niet worden uitgebreid naar niet- of andersgelovigen toe.
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, volkomen mee akkoord. Het is dan ook uitdrukkelijk voorzien in de wetgeving terzake. GEEN ENKELE arts kan worden verplicht om effectief mee te werken aan euthanasie. Nogmaals is hier sprake van een volledige vrije keuze die iedereen naar eer en geweten dient in te vullen. Van enige verplichtingen is bijgevolg geen sprake.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 december 2006 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat klopt. Maar ik geloof niet dat absolute vrijheid (iedereen doet waar hij/zij zin in heeft en niemand anders heeft zich daarmee te moeien) een goede zaak is. U wel?
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dan komt ge in een systeem van ultraliberale chaos met het recht van de sterkste op zo goed als elk vlak. de menselijkheid wordt dan opzij geschoven voor een individualistische ieder-voor-zich mentaliteit. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 28 december 2006 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik ga er van uit dat sommige religieuze regels, zoals "Gij zult niet doden" en "Gij zult niet stelen" om er maar 2 voor de hand liggende te noemen, volgens u wel verplicht mogen worden. Daarom mijn vraag: op welke basis maakt u een onderscheid tussen de religieuze regels die wel door de overheid opgelegd mogen worden en de religieuze regels die niet door de overheid opgelegd mogen worden?
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 28 december 2006 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U ziet nog steeds euthanasie als een aanslag op het leven. Ik zie het als de ultieme daad van menslievendheid bij de beëindiging van het leven.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 december 2006 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat er hier niet over dat iedereen zomaar effentjes zijn eigen goesting mag doen en dat niemand zich daar mee te moeien heeft. Jouw poging om de vrije keuze inzake euthanasie te ridiculiseren door er een spottende draai aan te geven is niet alleen kinderachtig, het getuigt ook van een grenzeloze minachting en arrogantie tegenover andersdenkenden.
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zie hierboven. Naar mijn beste weten gaat de discussie nog altijd over een al dan niet vrije keuze inzake euthanasie, niet over de simplistische redenering dat iedereen dan maar moet doen wat hij/zij ook wil. Dave brocatus meent dat het recht op vrije keuze inzake euthanasie dan ook automatisch inhoudt dat dat recht op vrije keuze voor alles en nog wat van toepassing is. Zie de reeds eerder aangehaalde topic alwaar betrokkenen meende een vergelijking te moeten maken met de vrije keuze van een dief...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 december 2006 om 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 december 2006 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb nooit beweerd dat iedereen volgens de katholieke regels dient te leven.
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 december 2006 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |