![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Raf, u treedt sinds uw terugkeer heel wat rustiger op op dit forum, maar u schuift uw opponent nog steeds woorden in de mond.
Of ik al dan niet vertrouwen heb in de burgermeerderheid is irrelevant. Wat ik zeg is dat een bestel waarin de wil van de burgermeerderheid (en die wisselt naargelang het thema) automatisch beleid wordt, de enige garantie is tegen autoritarisme, machtsmisbruik en het vierkant draaien van de maatschappij. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet de enige te zijn die deze geciteerde zaken onaanvaardbaar vind.
![]() |
![]() |
#104 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u enkel de intentie van een bepaald beleid als norm neemt om uit te maken of het autoritair is of niet, dan zit u op glad ijs. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 29 december 2006 om 12:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De doodstraf was maar een voorbeeld. In Zwitserland bestaat er geen homohuwelijk. In een aantal States daarentegen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien het om minderheidsgroepen gaat, zal je nooit een meerderheid bij de bevolking vinden. Die minderheidsgroep dus maar aan haar lot overlaten ??
Laatst gewijzigd door Pietje : 29 december 2006 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK, daarom verschillen onze politieke opvattingen ook essentieel.
Enne, hier wordt nog maar eens duidelijk dat onze ideeën bepaald worden door en evolueren onder invloed van onze eigen realiteit. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
BTW, kinderen zijn in een gezin de zwakke partij. Wou je beweren dat er geen gezinnen zijn waar kinderen adequaat beschermd worden? Laatst gewijzigd door baarle : 29 december 2006 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog grotere onzin kon je zeker niet posten?
![]() |
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En als de overheid het zou invoeren was het natuurlijk veel beter, mits de nodige propaganda...
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn zeker gezinnen waar de kinderen niet genoeg beschermd worden, en indien nodig moeten die ouders dan ook uit hun ouderrechten worden ontzet, hetgeen af en toe ook gebeurt.
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Californië zit "nog maar" aan het stadium van het geregisteerd partnerschap, net zoals nog enkele andere staten (Vermont, Maine, Hawaii, New Jersey,...). Voorlopig wordt alleen in Massachusetts het homohuwelijk erkend. Over de exacte bestuursvormen van die verschillende staten ben ik niet op de hoogte.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zo even rondom mij kijk is er nochtans reden genoeg tot wantrouwen.
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() QED...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Homoseksueel gedrag is niet de norm, en dat zal het wellicht ook nooit worden, maar "abnormaal" zou ik het niet noemen - die term houdt een emotionele veroordeling in als zou homoseksualiteit geen bestaansrecht hebben omdat het niet de gangbare variatie is. Als we enkel de middenmoot aanhouden dan doen we zoals wat Anciaux doet met cultuur. Bah. Als elke inwoner van een natie gelijk is voor de wet, dan moeten voor homoseksuelen dezelfde regels gelden als voor hetero's. Het hele concept van huwelijk is volgens mij overigens achterhaald, en dateert nog uit de tijd dat de vrouw eigendom werd van de man. Als twee mensen (of meer, desgewenst) een band willen aangaan, zich engageren voor elkaar en voor gemeenschappelijke doelen, en dat met een ritueel willen markeren voor zichzelf en tonen aan de buitenwereld, dan moeten ze dat mogen. Ik zie geen reden voor de staat om zich daarmee te bemoeien. Maar dat is slechts mijn idee erover natuurlijk. En wat is dat toch met die kontfixatie van die hetero mannen ? ![]()
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geef gewoon toe Raf, je opent deze topics gewoon omdat je je verveelt op je werk.
Ik kan er anders, met de beste wil van de wereld, geen reden voor vinden. En anders wil ik je bedanken omdat je mij toch enige verlichting schenkt op mijn werk.
Laatst gewijzigd door Eternity : 29 december 2006 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() Nee mijn beste, moet abnormaal aangelegd zijn om het vrouwelijk gedeelte als abnormaal en minderwaardig te beschouwen. Dat laat ik aan u en uw geestesgenoten over die zitten te geilen op ventekonten en de mooie zaken geschapen en gegeven niet kunnen waarderen en zich daardoor storten op de "bruine dreef". Wat betreft de vrouwelijk "heteroseksuelen", hebben zeker geen probleem met wat betreft de mannelijke erkenning voor hun lichaam, toch voor zover ik weet.
|
![]() |
![]() |