Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2006, 15:37   #121
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Bekijk bericht
Ieder mag nog steeds over homoseksualiteit (of vreemdelingen, wapendracht, prostitutie, separatisme, etc...) vinden wat hij of zij wil. Gedachtenpolitie is uit den boze, in zijn hoofd moet iedereen vrij blijven, ongeacht wat zich in dat hoofd afspeelt. Slechts daden mogen beoordeeld, en eventueel veroordeeld, worden.

Homoseksueel gedrag is niet de norm, en dat zal het wellicht ook nooit worden, maar "abnormaal" zou ik het niet noemen - die term houdt een emotionele veroordeling in als zou homoseksualiteit geen bestaansrecht hebben omdat het niet de gangbare variatie is. Als we enkel de middenmoot aanhouden dan doen we zoals wat Anciaux doet met cultuur. Bah.

Als elke inwoner van een natie gelijk is voor de wet, dan moeten voor homoseksuelen dezelfde regels gelden als voor hetero's. Het hele concept van huwelijk is volgens mij overigens achterhaald, en dateert nog uit de tijd dat de vrouw eigendom werd van de man. Als twee mensen (of meer, desgewenst) een band willen aangaan, zich engageren voor elkaar en voor gemeenschappelijke doelen, en dat met een ritueel willen markeren voor zichzelf en tonen aan de buitenwereld, dan moeten ze dat mogen. Ik zie geen reden voor de staat om zich daarmee te bemoeien. Maar dat is slechts mijn idee erover natuurlijk.

En wat is dat toch met die kontfixatie van die hetero mannen ? Alsof homoseksualiteit terug te brengen is tot het neuken van een mannenkont door een man. Is heteroseksualiteit terug te brengen tot het neuken van een vrouw? Nou dan....
wat u hier aanhaalt, vrijheid van gedachten kan ik u helemaal in volgen. Waar het echt om gaat is, dat bepaalde minderheidsgroepen, allochtonen, homo's enz. De vrije gedachtengang aan banden willen zien gelegd door het in het leven geroepen centrum met aan het hoofd "hun toeverlaat de jef". Dat zij politiek gehoor hier voor krijgen en dit ten nadele van hen die hun mening niet delen maar deze wel door de strot geduwd of geduwd gaan krijgen. Moest de homo beweging niet zozeer bezig zijn met hun provocerend gedrag als hun bv.: "gay parade" zouden ze mischien minder tegenstand voor hun gedrag ondervinden. Zitten mekkeren van hoe men aanstoot neem aan hun gedrag, kunnen mischien eens beginnen met de redenen weg te nemen waar men aanstoot aanneemt.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 16:30   #122
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Nee mijn beste, moet abnormaal aangelegd zijn om het vrouwelijk gedeelte als abnormaal en minderwaardig te beschouwen. Dat laat ik aan u en uw geestesgenoten over die zitten te geilen op ventekonten en de mooie zaken geschapen en gegeven niet kunnen waarderen en zich daardoor storten op de "bruine dreef". Wat betreft de vrouwelijk "heteroseksuelen", hebben zeker geen probleem met wat betreft de mannelijke erkenning voor hun lichaam, toch voor zover ik weet.
Nederlands is niet uw moedertaal?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 17:55   #123
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Minderheidsgroepen beschermen heeft niks van doen met een autoritaire staat.
Het gaat ook helemaal niet over het beschermen van minderheidsgroepen. In het hele diversiteitsverhaal gaat het om de creatie van nieuwe bevoorrechte groepen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 19:17   #124
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Het gaat ook helemaal niet over het beschermen van minderheidsgroepen. In het hele diversiteitsverhaal gaat het om de creatie van nieuwe bevoorrechte groepen.
niet bevoorrecht, maar evenwaardig.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 20:51   #125
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nederlands is niet uw moedertaal?
Oeps, een intelligente homo. Is dat door het vibreren van de dildo dat u deze intelligente prikkels krijgt of is dat door het voorovergebogen staan dat mischien de hersenen een betere bloed toevoer krijgen dus meer zuurstof. Laat me dan stellen, liever nederlandse foutjes typen, schrijven en spreken dan een "zogenaamde" intelligente homo te zijn.
Oud 30 december 2006, 00:08   #126
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat u hier aanhaalt, vrijheid van gedachten kan ik u helemaal in volgen. Waar het echt om gaat is, dat bepaalde minderheidsgroepen, allochtonen, homo's enz. De vrije gedachtengang aan banden willen zien gelegd door het in het leven geroepen centrum met aan het hoofd "hun toeverlaat de jef". Dat zij politiek gehoor hier voor krijgen en dit ten nadele van hen die hun mening niet delen maar deze wel door de strot geduwd of geduwd gaan krijgen. Moest de homo beweging niet zozeer bezig zijn met hun provocerend gedrag als hun bv.: "gay parade" zouden ze mischien minder tegenstand voor hun gedrag ondervinden. Zitten mekkeren van hoe men aanstoot neem aan hun gedrag, kunnen mischien eens beginnen met de redenen weg te nemen waar men aanstoot aanneemt.
Je hebt een punt in die zin dat men inderdaad niet mag proberen gedachten op te leggen. Maar tegelijk vind ik het wel verkeerd dat er nog steeds zoveel discriminatie -om van geweld maar te zwijgen- tegenover homo's is. Men mag homoseksuelen vies of wat dan ook vinden, maar het mag geen geldige reden tot geweldpleging of discriminatie zijn (uitzonderingen wat discriminatie betreft daargelaten, ik kan me voorstellen dat men op een vrouwenfeest mannen weert, bijvoorbeeld, en ik vind dat dat moet kunnen).

Waar de modale hetero man aanstoot aan schijnt te nemen bij homo's, is de anale seks. Getuige heel wat posts op dit forum, bijvoorbeeld. Dat valt moeilijk weg te nemen, hoewel zeker niet alle homo's aan anale seks doen. Heel wat homoseksuelen vinden ook een vrouwelijk geslachtsdeel maar iets vies, daarom hoeft men natuurlijk nog geen vrouwen in elkaar te rammen.

Maar ondanks dat ieder er het zijne mag van denken, vind ik dat maatschappelijke aanvaarding er wel mag zijn. Wat een ander doet in zijn bed, heb jij meestal geen last van, laat staan zaken mee, maar om een of andere reden wekken bepaalde seksuele voorkeuren haat en agressie op.
Ik snap wel de bedoeling van een sensibiliseringscampagne, de bevolking mag nu eindelijk eens gaan aanvaarden dat er homo's zijn, en dat die ook bestaansrecht hebben en eigenlijk rechten identiek aan die van hetero's zouden moeten hebben. Ouders hoeven niet zo geschokt te zijn als hun kind homo blijkt te zijn, en homoseksuele tieners zouden niet zo vaak tegen hun omgeving moeten hoeven opboksen. Aanvaarding mag er nu eindelijk eens zijn. Die is er al in enige mate, maar het kan zeker beter.

En tja, de hele "gay" cultuur en identiteit is inderdaad lang niet altijd even positief voor die aanvaarding....

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 10:32   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeps, een intelligente homo. Is dat door het vibreren van de dildo dat u deze intelligente prikkels krijgt of is dat door het voorovergebogen staan dat mischien de hersenen een betere bloed toevoer krijgen dus meer zuurstof. Laat me dan stellen, liever nederlandse foutjes typen, schrijven en spreken dan een "zogenaamde" intelligente homo te zijn.
Daar had ik het niet over. Ik bedoelde dat je niet begrepen hebt wat ik zei. Maar goed, als je zelfs d�*�*r al zoveel uitleg bij nodig hebt...

Welke rare gedachtenkronkel zorgt er toch voor dat homoseksualiteit gelijkgesteld wordt met anale seks? Dat kan - na zoveel homotopics op dit forum - toch niet meer louter aan onwetendheid toe te schrijven zijn?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 30 december 2006, 10:55   #128
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar had ik het niet over. Ik bedoelde dat je niet begrepen hebt wat ik zei. Maar goed, als je zelfs d�*�*r al zoveel uitleg bij nodig hebt...

Welke rare gedachtenkronkel zorgt er toch voor dat homoseksualiteit gelijkgesteld wordt met anale seks? Dat kan - na zoveel homotopics op dit forum - toch niet meer louter aan onwetendheid toe te schrijven zijn?
Dat komt omdat er op een nudistenstrand bepaalde penissen vol strontvliegen zitten. Toevallig allemaal homo's.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:03   #129
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat komt omdat er op een nudistenstrand bepaalde penissen vol strontvliegen zitten. Toevallig allemaal homo's.

Paulus.
homophobe, moi? Mais pas du tout, voyons.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:13   #130
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Hoe jij een verband kan zien tussen angst voor homoseksuelen en mijn grapje dat al zo oud is als de straat, blijft een raadsel.

Tenzij je zelf ergens bang voor bent natuurlijk.

Paulus.
Oud 30 december 2006, 11:20   #131
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoe jij een verband kan zien tussen angst voor homoseksuelen en mijn grapje dat al zo oud is als de straat, blijft een raadsel.

Tenzij je zelf ergens bang voor bent natuurlijk.

Paulus.
hoe jij er in slaagt om de meest dwaze en meest stigmatiserende uitspraken blijft maken, en dat als 'grapje' verkoopt blijft mij dan weer een raadsel.
Als dat een grapje was dan kan ik begrijpen dat Geert Hoste als toppunt van humor beschouwd wordt in Vlaanderen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:23   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, dat laagje beschaving is bij sommigen zó dun, dat het transparant wordt... Om tenslotte geheel en al te verdwijnen.

Citaat:
Oud 30 december 2006, 11:34   #133
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe jij er in slaagt om de meest dwaze en meest stigmatiserende uitspraken blijft maken, en dat als 'grapje' verkoopt blijft mij dan weer een raadsel.
Als dat een grapje was dan kan ik begrijpen dat Geert Hoste als toppunt van humor beschouwd wordt in Vlaanderen.
Ik blijf het verband niet ziet tussen angst voor homo's en mijn grapje hoor. Ik begrijp dat je niet hetzelfde gevoel voor humor hebt, maar dan nog.... een verband leggen naar angst voor homo's?

Wat gaan we nog allemaal krijgen? Straks zegt iemand dat humor onbeschaafd is en lachen ongezond.

Wie is hier eigenlijk bang?

Paulus.
Oud 30 december 2006, 13:32   #134
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Bekijk bericht
Je hebt een punt in die zin dat men inderdaad niet mag proberen gedachten op te leggen. Maar tegelijk vind ik het wel verkeerd dat er nog steeds zoveel discriminatie -om van geweld maar te zwijgen- tegenover homo's is. Men mag homoseksuelen vies of wat dan ook vinden, maar het mag geen geldige reden tot geweldpleging of discriminatie zijn (uitzonderingen wat discriminatie betreft daargelaten, ik kan me voorstellen dat men op een vrouwenfeest mannen weert, bijvoorbeeld, en ik vind dat dat moet kunnen).

Waar de modale hetero man aanstoot aan schijnt te nemen bij homo's, is de anale seks. Getuige heel wat posts op dit forum, bijvoorbeeld. Dat valt moeilijk weg te nemen, hoewel zeker niet alle homo's aan anale seks doen. Heel wat homoseksuelen vinden ook een vrouwelijk geslachtsdeel maar iets vies, daarom hoeft men natuurlijk nog geen vrouwen in elkaar te rammen.

Maar ondanks dat ieder er het zijne mag van denken, vind ik dat maatschappelijke aanvaarding er wel mag zijn. Wat een ander doet in zijn bed, heb jij meestal geen last van, laat staan zaken mee, maar om een of andere reden wekken bepaalde seksuele voorkeuren haat en agressie op.
Ik snap wel de bedoeling van een sensibiliseringscampagne, de bevolking mag nu eindelijk eens gaan aanvaarden dat er homo's zijn, en dat die ook bestaansrecht hebben en eigenlijk rechten identiek aan die van hetero's zouden moeten hebben. Ouders hoeven niet zo geschokt te zijn als hun kind homo blijkt te zijn, en homoseksuele tieners zouden niet zo vaak tegen hun omgeving moeten hoeven opboksen. Aanvaarding mag er nu eindelijk eens zijn. Die is er al in enige mate, maar het kan zeker beter.

En tja, de hele "gay" cultuur en identiteit is inderdaad lang niet altijd even positief voor die aanvaarding....
En bij dit laatste kan ik u volledig bijtreden. Moest een bepaald gedeelte zichzelf niet zo opdringen als zijnde "homo" zouden er veel minder aanstoot nemen aan hun geaardheid.
Oud 30 december 2006, 13:43   #135
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat ik uw teksten niet goed begrijp, ligt volledig aan u. Telkens stel ik mezelf de vraag, wat staat die mens daar toch te doen in z'n blote kont. Is dit bedoeld als een uitnodiging voor gelijkgestemde zielen of steekt er meer achter?
Oud 30 december 2006, 13:45   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ik uw teksten niet goed begrijp, ligt volledig aan u. Telkens stel ik mezelf de vraag, wat staat die mens daar toch te doen in z'n blote kont. Is dit bedoeld als een uitnodiging voor gelijkgestemde zielen of steekt er meer achter?
Je leest m.a.w. de tekst niet en kijkt alleen naar de prentjes... Tja, dat kan ik natuurlijk ook niet helpen...

Probeer het later, als je groot bent nog eens.

Citaat:
Oud 30 december 2006, 14:55   #137
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
IK ben niet hypocriet tov homosexuelen. Ik moet ze niet. Punt uit. Duidelijk genoeg ?
*knip*

gelieve geen persoonlijke beledigingen te uiten

Laatst gewijzigd door KDL : 30 december 2006 om 17:42.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 15:00   #138
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
De overheidspropaganda is zeker een belangrijke katalysator in de wantrouwige houding van de bevolking tegenover migranten.

Vanzelfsprekend. Voor sommige overheidspropaganda zijn de resultaten onderzocht en vaak blijkt dat het omgekeerde effect bereikt is (bv. roken bij jongeren).
je kletst uit uw nek
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 15:05   #139
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
In een democratisch bestel draait beleid niet om gelijk hebben (dan kunnen we evengoed een club van wetenschappers - of pastoors, naargelang uw overtuiging - als regering aanstellen), maar om het uitvoeren van de wil van de burgermeerderheid. Dat is de enige garantie tegen autoritarisme, machtsmisbruik en het vierkant draaien van de maatschappij.

Waarom?

Op basis van welk mandaat?
je moet kunnen aanvaarden dat er mensen zijn die over bepaalde onderwerpen meer weten dan anderen
dit betekent dat de meerderheid wel het vertrouwen moet geven aan een minderheid

wees eerlijk, onze maatschappij wordt gestuurd en geleid door een minderheid, vaak hoger geschoolde mensen of universitairen

de bestuurders van ons land zijn niet de afspiegeling van onze maatschappij

dus mandaat op basis van kundigheid

als je vraagt aan de mensen wat schizofrenie is dan zal de meerderheid een verkeerd antwoord geven
echter zoals zo vaak zal de meerderheid wel weten hoe men een probleem moet oplossen
Oud 30 december 2006, 15:08   #140
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Interessant. Wil je eens nakijken of dat niet toevallig States zijn waarin een vorm van directe democratie bestaat (ik denk o.m. aan Californië)?
sorry maar Amerika is geen goed voorbeeld van een democratie
ten eerste wordt de pers gecensureerd openlijk maar ook verdoken
zo zijn ook de democratische kranten in handen van republikeinen dus in de berichtgeving krijgen de mensen een vertekend beeld
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be