Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 20:35   #4681
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Hoeveel moeders zijn eigenlijk blij als ze horen dat hun zoon homofiel is?
Geen enkele. Maar de meesten zijn wel blij als ze horen dat hun kind gelukkig is met de partner van zijn/haar keuze.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 20:35   #4682
bartje
Minister-President

Standaard

Ik ben meer dan homoseksueel veel meer zelfs, ik ben in de eerste plaats, een mens, een mens ja, maar blijkbaar willen sommigen me niet aanvaarden als mens, want ik herhaal wie me zegt homoseksualiteit abnormaal is; afwijkt van de norm valt automatisch me aan als mens. En ik ben niet de enige die dat zo denkt: waarom denk je dat er veel homo's zijn die het moeilijk hebben met zichzelf??

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 20:35   #4683
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zou beter corrigeren tot

Hoeveel moeders zijn eigenlijk blij als ze horen dat hun zoon kiest voor een homoseksuele levensstijl?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 20:36   #4684
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoeveel moeders zijn eigenlijk blij als ze horen dat hun zoon kiest voor een homoseksuele levensstijl?
1/ daarvoor kun je niet "kiezen"
2/ is dat dan een maatstaf? hoeveel Blokkers zijn blij als ze horen dat hun zoon een linkiewinkie geworden is?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 20:37   #4685
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus heeft dus altijd alleen maar seks om zich voort te planten. O shit waar gaat onze wereld heen!
Hoe idioot moet je niet zijn om dat te concluderen...?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 20:37   #4686
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1/ daarvoor kun je niet "kiezen"
2/ is dat dan een maatstaf? hoeveel Blokkers zijn blij als ze horen dat hun zoon een linkiewinkie geworden is?
Ja eigenlijk vind ik dat wel een maatstaf. Er is altijd een gevoel van teleurstelling bij de ouders.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 20:38   #4687
bartje
Minister-President

Standaard

Mijn ma is blij dat ik gelukkig ben en dat is toch de wens van iedere mama zeker; dat hun zoon/dochter gelukkig is en het goed heeft?? Of niet soms?

En moeders die hun kind om deze reden laten vallen (ja er zijn er, er zijn er, helaas) zijn hetniet waard ouder te zijn, laat die kinderen dan maar opvoeden door een holebikoppel die het dan wel alle liefde zou meegeven.

Oud 4 januari 2007, 20:40   #4688
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat sommigen hier blijkbaar nog steeds niet begrijpen (of niet willen begrijpen), is dat de homoseksualiteit onlosmakelijk deel uitmaakt van de identiteit van de homoseksuele mens en dat je door homoseksualiteit als minderwaardig te beschouwen logischerwijze ook de mens als minderwaardig beschouwt. Maar homofoob zijn ze niet hoor, oh nee...
Ja jongen, het is niet omdat jij dat onderscheid niet kan maken, dat een ander dat niet zou kunnen hoor.

Paulus.
Oud 4 januari 2007, 20:40   #4689
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
aangezien een ras, puur biologisch, gericht is op voortplanten, is homoseksualiteit 'minder waard' aangezien het die functie niet kan vervullen...
Het instandhouden van het ras heeft in de eerste plaats te maken met voortplanting en niet met seksualiteit en laat het nu toch precies over seksualiteit zijn dat deze discussie gaat. Homoseksuelen kunnen zich immers ook voortplanten, maar dat staat los van hun partnerkeuze.

Citaat:
ik begrijp niet waarom er zich mensen zouden willen focussen op hun homoseksueel zijn.. zijn die dan ook niet meer dan dat? dat zou ik pas zielig vinden....
Natuurlijk zijn die meer dan dat... Tot ze door mensen zoals u gedegradeerd worden tot "minderwaardige", "abnormale" elementen in de samenleving...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 januari 2007, 20:42   #4690
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een tegenvraag: hoeveel moeders zijn eigenlijk blij als ze horen dat hun zoon ondanks zijn homoseksuele geaardheid kiest voor een heteroseksuele levensstijl?

Deze vraag is - net zoals de jouwe - volstrekt irrelevant.

Citaat:
Oud 4 januari 2007, 20:48   #4691
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook homoseksuelen kunnen zich voortplanten. Voortplanting is in deze discussie dus geen relevant criterium. Voortplanting is van belang voor de soort, maar niet voor het koppel. Wat in deze discussie van belang is, is de seksualiteitsbeleving van het koppel en die is voor homoseksuelen op geen enkele manier "minderwaardig" aan die van heteroseksuelen.
Binnen een homoseksuele relatie kan men zich - voor zover ik mij de lessen biologie en seksuele voorlichting herinner - niet (natuurlijk) voortplanten.. Er werd mij geleerd dat men voor (natuurlijke) voortplanting (over klonen werd in mijn tijd nog niet gesproken) een zaadcel een eicel moet 'bevruchten'. Nu is het, wat betreft het menselijk ras, nog steeds zo dat mensen van het mannelijk geslacht zaadcellen aanmaken en mensen van het vrouwelijk geslacht eicellen. Ergo, je hebt een seksuele relatie tussen een man en een vrouw nodig. Voor zover ik weet wordt een dergelijke relatie 'heteroseksueel' genoemd.

Verder, wat in de discussie van belang is, wordt onder meer bepaald door diegenen die aan het discussiëren zijn. Het is best mogelijk dat verschillende discussies (die gerelateerd zijn) door elkaar lopen, wat tot misverstanden kan leiden.

Waar ik het hoger over had was de discussie inzake 'normaal' en 'abnormaal'. Waar u het over lijkt te hebben is de emotionele band. Dat is totaal iets anders, waar ik op geen enkel ogenblik over heb gesproken.

Inzake de emotionele band en wat mij betreft ook het genoegen dat men in het onderhouden van seksuele betrekkingen heeft zie ik zelf ook niet in waarom er een verschil zou moeten zijn tussen een homoseksuele relatie en een heteroseksuele relatie. Homoseksuelen voelen zich nu eenmaal aangetrokken tot iemand van hetzelfde geslacht en heteroseksuelen tot iemand van het andere geslacht. Zelf ben ik heteroseksueel en ik zie mij niet met iemand van hetzelfde geslacht knus in de zetel zitten, in elkaar weggedoken naar een film te kijken, een bed te delen etc. Maar ik zie niet in waarom homoseksuelen niet dezelfde behaaglijkheid etc zouden kunnen beleven als ik.. In ieder geval wens ik ieder (homoseksueel of heteroseksueel) een partner toe waar hij of zij bij kan 'thuis' komen.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 20:50   #4692
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Binnen een homoseksuele relatie kan men zich - voor zover ik mij de lessen biologie en seksuele voorlichting herinner - niet (natuurlijk) voortplanten.. Er werd mij geleerd dat men voor (natuurlijke) voortplanting (over klonen werd in mijn tijd nog niet gesproken) een zaadcel een eicel moet 'bevruchten'. Nu is het, wat betreft het menselijk ras, nog steeds zo dat mensen van het mannelijk geslacht zaadcellen aanmaken en mensen van het vrouwelijk geslacht eicellen. Ergo, je hebt een seksuele relatie tussen een man en een vrouw nodig. Voor zover ik weet wordt een dergelijke relatie 'heteroseksueel' genoemd.

Verder, wat in de discussie van belang is, wordt onder meer bepaald door diegenen die aan het discussiëren zijn. Het is best mogelijk dat verschillende discussies (die gerelateerd zijn) door elkaar lopen, wat tot misverstanden kan leiden.

Waar ik het hoger over had was de discussie inzake 'normaal' en 'abnormaal'. Waar u het over lijkt te hebben is de emotionele band. Dat is totaal iets anders, waar ik op geen enkel ogenblik over heb gesproken.

Inzake de emotionele band en wat mij betreft ook het genoegen dat men in het onderhouden van seksuele betrekkingen heeft zie ik zelf ook niet in waarom er een verschil zou moeten zijn tussen een homoseksuele relatie en een heteroseksuele relatie. Homoseksuelen voelen zich nu eenmaal aangetrokken tot iemand van hetzelfde geslacht en heteroseksuelen tot iemand van het andere geslacht. Zelf ben ik heteroseksueel en ik zie mij niet met iemand van hetzelfde geslacht knus in de zetel zitten, in elkaar weggedoken naar een film te kijken, een bed te delen etc. Maar ik zie niet in waarom homoseksuelen niet dezelfde behaaglijkheid etc zouden kunnen beleven als ik.. In ieder geval wens ik ieder (homoseksueel of heteroseksueel) een partner toe waar hij of zij bij kan 'thuis' komen.
Gelezen Raf? Zo hoor je het ook eens van een ander!

Paulus.
Oud 4 januari 2007, 20:54   #4693
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

En toch blijf ik helemaal niet snappen waarom je zegt dat homoseksualiteit abnormaal is, want als je dat zegt dat is dat onlosmakelijk verbonden dat homo's abnormaal zijn.

En binnen een homoseksuele relatie kan je uiteraard niet voortplanten, dat is zo klaar als pompwater maar wat maakt er daar iets abnormaal aan?

Oud 4 januari 2007, 20:55   #4694
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Gelezen Raf? Zo hoor je het ook eens van een ander!

Paulus.
Ocharme hij begint wroeging te krijgen zoveel pagina's later...maar dat heb je NOOIT of te nooit gezegd Paulus, wel lekker veel de homo's afbreken en de dieperik induwen yeah yeah, lekker leuk is dat .

Oud 4 januari 2007, 20:58   #4695
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Tja dat jij al van je eigen zegt dat je minder waard bent, dat vind ik pas straf, héél straf ; ik focus me helemaal niet op mijn homoseksueel zijn, ik ben in de eerste plaats een mens, een mens van vlees en bloed maar blijkbaar willen sommige mensen me niet zo nemen en vormt mijn homo zijn een probleem bij sommigen en wie problemen heeft met homoseksualiteit heeft dat sowieso ook met homo's.
wat is daar nu in hemelsnaam 'straf' aan? dat is toch gewoon nuchterheid, zelfkennis... ik bén ook gewoon op die punten niet 'normaal'... en ik bén op verschillende punten ook minder waard dan de 'norm'... Ik heb de keuze: ofwel laat ik mijn leven bepalen door die afwijkingen en dan ben ik een heel ongelukkig mens, ofwel leer ik ermee om te gaan (inclusief de reacties van anderen), probeer ik te concentreren op de dingen waar ik normaal ben en vooral op die dingen waar ik in positieve zin in meer of mindere mate afwijjk van de norm. En weet je.. eigenlijk denk ik dat ik omwille van die houding word gerespecteerd en men makkelijker over mijn 'afwijkingen' heen kijkt... juist omdat ik er zelf niet op probeer te focussen, althans toch niet op een manier die negativiteit, zelfbeklag uitstraalt..

wel.. obesen worden door sommigen ook scheef bekeken, en als kind brillen en steunzolen dragen was ook niet alles... met andere woorden, 'k was allicht een typische 'nerd'...

Mensen die een probleem hebben met obesitas, die hebben ook problemen met obesen...

Dat is wel niet hetzelfde als zeggen dat mensen die obesitas abnormaal vinden (en wie vindt dat eigenlijk niet?) ook noodzakelijk problemen hebben met obesen...

Laatst gewijzigd door vulpes : 4 januari 2007 om 20:59. Reden: dt fout ontdekt
Oud 4 januari 2007, 21:10   #4696
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben meer dan homoseksueel veel meer zelfs, ik ben in de eerste plaats, een mens, een mens ja, maar blijkbaar willen sommigen me niet aanvaarden als mens, want ik herhaal wie me zegt homoseksualiteit abnormaal is; afwijkt van de norm valt automatisch me aan als mens. En ik ben niet de enige die dat zo denkt: waarom denk je dat er veel homo's zijn die het moeilijk hebben met zichzelf??
Men kan toch best iets accepteren en het tegelijkertijd als een afwijking zien?
Persoonlijk zie ik homoseksualiteit ook als een soort afwijking, het is toch niet de norm. Maar als homo's met elkaar samenleven en doen waar ze zin in hebben en er verder niemand mee hinderen dan kan dat gewoon. Maar dat hoeft toch niet te betekent dat iedereen het met elkaars levensverhoudingen of opvattingen eens moet zijn?
Mocht ik later kinderen krijgen, dan zou ik toch ook liever hebben dat ze heteroseksueel dan homoseksueel zijn. Dit omdat heteroseksualiteit toch de norm is en volledig geaccepteerd en aanvaard is in de maatschappij.
Maar mocht het toch blijken dat mijn kind homoseksueel is dan zal ik hem natuurlijk niet mijn huis uit schoppen ( wat ik voor geen enkele reden zou doen als ik kinderen heb! ) maar dan zal ik mss wel verrast of lichtjes ontgoocheld zijn.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:12   #4697
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Men kan toch best iets accepteren en het tegelijkertijd als een afwijking zien?
Persoonlijk zie ik homoseksualiteit ook als een soort afwijking, het is toch niet de norm. Maar als homo's met elkaar samenleven en doen waar ze zin in hebben en er verder niemand mee hinderen dan kan dat gewoon. Maar dat hoeft toch niet te betekent dat iedereen het met elkaars levensverhoudingen of opvattingen eens moet zijn?
Mocht ik later kinderen krijgen, dan zou ik toch ook liever hebben dat ze heteroseksueel dan homoseksueel zijn. Dit omdat heteroseksualiteit toch de norm is en volledig geaccepteerd en aanvaard is in de maatschappij.
Maar mocht het toch blijken dat mijn kind homoseksueel is dan zal ik hem natuurlijk niet mijn huis uit schoppen ( wat ik voor geen enkele reden zou doen als ik kinderen heb! ) maar dan zal ik mss wel verrast of lichtjes ontgoocheld zijn.
De norm is: Je bent hetero of je bent het niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:15   #4698
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch kunnen homo's zich op een perfectnormale manier voortplanten of nog nooit van draagmoeders gehoord misschien?
Als echt iedereen vroeger homoseksueel zou zijn, dan zouden wij niet eens kunnen bestaat. Daarom is het maar goed dat maar een klein percentage van de bevolking deze geaardheid heeft.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:17   #4699
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat sommigen hier blijkbaar nog steeds niet begrijpen (of niet willen begrijpen), is dat de homoseksualiteit onlosmakelijk deel uitmaakt van de identiteit van de homoseksuele mens en dat je door homoseksualiteit als minderwaardig te beschouwen logischerwijze ook de mens als minderwaardig beschouwt. Maar homofoob zijn ze niet hoor, oh nee...
Het feit dat men obees is, bepaalt ook je leven... Maar het feit dat iemand obesitas abnormaal vindt, 'minder in waarde' (in de betekenis dat het een beperking is, dat men bepaalde functies niet of niet naar behoren kunt vervullen etc.. ) dan iemand met een 'normaal' gewicht, maakt toch niet dat die persoon mij, als persoon, als individu 'minderwaardig' vindt (in de betekenis die er meestal aan wordt gegeven). Gelukkig ken ik mensen die mij - met mijn abnormaliteiten - aanvaarden, respecteren en zeker niet minderwaardig achten..

Het is wel zo dat er mensen zijn die focussen op een of meerdere 'abnormaliteiten' en een persoon hiertoe reduceren: de vetzakken, de brillenkassen, mankepoten.... potten en.. wat zijn eigenlijk de scheldwoorden die worden gebruikt?. Mensen die afwijken van de norm vormen, jammer genoeg, maar al te vaak het mikpunt van spotternijen, uitsluiting etc.
Oud 4 januari 2007, 21:18   #4700
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geen enkele. Maar de meesten zijn wel blij als ze horen dat hun kind gelukkig is met de partner van zijn/haar keuze.
ik denk dat ik ook zo reageren..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be