![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4881 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Overigens, en van jou had ik beter verwacht: de eeuwige een onnozele vergelijking om te trouwen met een dier: om te trouwen moet er wederzijdse instemming zijn (zie Rechten van de Mens). Aangezien een dier dat onmogelijk kan geven, is leuteren over trouwen met een dier van de baan.
|
|
|
|
#4882 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 6 januari 2007 om 13:48. Reden: aub vergeten, een mens moet beleefd blijven. |
||
|
|
|
|
|
#4883 | |
|
|
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 6 januari 2007 om 13:59. |
|
|
|
|
|
|
#4884 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De homo's betrekken er dan pedofilie niet bij, het is enkel sommige andere die dat blijkbaar doen en waarom is me nog steeds een raadsel.
|
|
|
|
#4885 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zou helemaal niet meer dan normaal zijn. Homoseksuelen komen op voor de rechten van homoseksuelen. Als er andere groepen in de samenleving zijn die voor gelijke rechten willen ijveren, dan moeten zij daar zelf voor zorgen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#4886 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#4887 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#4888 | |
|
|
Citaat:
Ik denk dat onderdrukte groepen, zoals homo's, migranten, alleenstaande moeders, zigeuners, maar ook bijv studenten, jongeren en arbeiders er alle belang bij hebben om een zo groot mogelijk alliantie te smeden, om samen voor gelijke rechten te vechten. Dat wat jij hier voorstelt veel meer de deur openzet voor een verdeel-en-heers-politiek. Tot pakweg de jaren tachtig waren de vakbonden hiervoor het aangewezen instrument. Helaas, sindsdien is de vakbeweging enorm gedegenereerd, en misschien moet er naar een nieuw type organisatie worden gezocht. Maar ik ben het absoluut oneens met wat je hierboven stelt.
|
|
|
|
#4889 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar van al die minderheidsgroepen zijn het nu eenmaal enkel de homo's die zich zo hard identificeren met de minderheidsgroep waar ze in zitten. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 januari 2007 om 14:08. |
|
|
|
|
|
|
#4890 | |
|
|
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 6 januari 2007 om 14:10. |
|
|
|
|
|
|
#4891 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4892 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik gaf dit als een voorbeeld van ECHT wettelijke discriminatie, in tegenstelling tot INGEBEELDE wettelijke discriminatie van homo's. Er stond immers in die wetten "enkel mannen mogen stemmen" of "vrouwen mogen niet stemmen". Er is geen ENKELE wet waarin staat "homo's mogen niet dit" of "enkel hetero's mogen dit". Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 januari 2007 om 14:25. |
|
|
|
|
|
|
#4893 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4894 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4895 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Dit onderzoek bewijst dat discriminatie niet gefantaseerd is: [FONT=TimesNewRoman][SIZE=3] Blijkbaar gaat de evolutie op juridisch [/SIZE][/FONT]vlak naar aanvaarding en gelijke behandeling van holebi’s niet gepaard met een gelijkaardige evolutie op maatschappelijk vlak. Er lijkt enkel sprake te zijn van schijntolerantie. Om dit te illustreren geef ik enkele cijfers uit het onderzoek van professor Marc Hooghe. Gevraagd naar hun steun voor holebirechten op een schaal van 0 tot 10, scoren jongeren net iets boven de helft, namelijk 5,24. In deze studie valt het verschil in attitude op tussen jongens en meisjes. Meisjes zijn toleranter en scoren 6,5 op de genoemde schaal, terwijl het cijfer bij jongens slechts 4,09 is. Bijna 43 percent van de jongens zegt een uitgesproken negatieve houding tegenover holebirechten te hebben. Bij meisjes is dat maar 14 percent. Een ander opvallend verschil is dat tussen gelovigen en niet-gelovigen. Niet-religieuzen scoren 5,77 op die schaal, katholieken 5,39, orthodoxen 4,61, protestanten 4,06 en islamieten 2,51. Liefst 79 percent van de jongens met een islamitische achtergrond staat uitgesproken negatief tegenover holebirechten. Bij islamitische meisjes is dat toch ook 50 percent. De onderzoekers stelden nog andere vragen, bijvoorbeeld of holebi’s betogingen mogen organiseren. 48 percent van de jongens zegt neen; 70 percent van de meisjes zegt ja. Op de vraag of holebistandpunten op de televisie mogen komen, antwoordde 38 percent van de jongens neen en 85 percent van de meisjes ja. Ook bij die vraag dalen de cijfers als we alleen naar de islamitische jongeren kijken. Van hen vindt gemiddeld 54 percent dat holebi’s met hun standpunten van de tv moeten blijven. Mah 't blijkt ook dat fundamentalisten van elke religie het negatiefst staan tegenover homoseksualiteit. Al degenen die slaafs een boekje volgen dus ... 't lijken mij dan natuurlijk ook niet de meest kritische mensen natuurlijk http://www.wvc.vlaanderen.be/jeugdbe...PV_holebis.pdf Laatst gewijzigd door Dogbert : 6 januari 2007 om 14:58. |
|
|
|
|
|
|
#4896 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat onderzoek bewijst enkel dat een bepaald percentage mensen niet van homo's moeten weten. Daar hebben wetten niks mee te maken. Tenzij je wetten wil die vastleggen wat we wel of niet leuk mogen vinden.
|
|
|
|
|
|
#4897 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zijn jongeren. Die weten daar ten eerste helemaal niks van en bovendien hebben die geen contact met holebi's. In het dagelijks leven komen volwassenen homoseksuelen overal tegen. Op werk, in de familie, in de vriendenkring. Jongeren staan er bekend om hierin veel extremer te zijn omdat ze onvoldoende levenservaring hebben.
|
|
|
|
|
|
#4898 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4899 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4900 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Homo-huwelijk heeft dus niets te maken met gelijke rechten, maar wel met een uitbreiding van het begrip "trouwen". |
|
|
|
|